en nog een keer gefeliciteerd evelien - strevero:p maak er een mooi dag je van
zo net weer teurg van werken hoefsmid komt zo en daarna bianca rijden en weer les geven met dulsenea vanavond bbq met de gene die geholpen helpen met hooien :p
joopiexx
Geplaatst: 29-07-09 12:51
Ooh lekker dat Themba morgen zo dicht in de buurt komt staan! Dat is echt ideaal!!
k ga zo een buitenrit maken samen met iemand van stal. Eigenlijk moet hij het op eigen benen leren maar dan kan ik zo weinig naar buiten, omdat er altijd iemand op de fiets mee moet. En het is ook gezelliger om weer eens met diegene te gaan, want vroeger reden we een paar x in de week samen en nu al 2 maanden niet meer!
Vriendinnetje met wie ik ook altijd in het weekend reed zie ik nu ook zoveel minder, best jammer maar waarschijnlijk gaan we in oktober op vakantie met de paardjes! Benieuwd hoe dat met Wenner gaat lopen, maar dat zie ik dan wel. Goede test voor ons denk ik.
Peelie
Geplaatst: 29-07-09 12:53
joopiexx schreef:
Gail hoeveel is nash gegroeid in de tijd dat je op vakantie was? Zeker wel een heel verschil?
hij is veel voller geworden en niet zozeer echt de lucht in gegaan. Wel wat natuurlijk. Ik zal zo eens even een foto plaatsen van mijn bolle
zo, Themba jou ook lang niet meer gezien?
Hoezo gaat de bolle verhuizen?
Peelie
Geplaatst: 29-07-09 13:12
Zo ziet Nash er nu uit (Dit zijn foto's van gistere)
Kusje voor de mama
Voorzichtig snuffelen aan Marien's hand (mijn vriend)
Ik had vanmorgen dus weer les met Athosja.. Opzich ging wel goed.. maar ze had dus echt GEEN zin in galopperen.. Echt bokken hele tijd.. Uit eindelijk toch nog gelukt.. Athos is nog erg jong. Net 4 en moet nog veel leren. sinds kort hebben we dus de galopsprong daar aan toegevoegd.. Maar zodra ze wat moe wordt probeerd ze echt alles om er maar onderuit te komen.. Leverd wel leuke filmpjes op is nu aan het uploaden Weet alleen niet of k vandaag nog aan posten toe kom..
Straks weer naar Pien.. Daar nog ff lekker bezig, en dan op verjaardag.. Weer een drukke dag dus
K zal nog ff kijken of er foto's zijn die k durf te posten van vanmorgen
Origineel
Geplaatst: 29-07-09 13:27
Nog een gekke foto van het springen, eerst maar kijken wat jullie ervan vinden .. haha... soms krijg je rare sprongen: Hobbel-de-poowie-gooit-balkJ-erooknogaf
of:
Raar beentjes....
Dit was gewoon met inspringen, spring normaal wel beter en mooier en hoger hoor
Laatst bijgewerkt door Origineel op 29-07-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Daarnet komt de krant binnen met een artikel over de ponybrunch, staat er nog een stukje boy op de foto das echt bizar.
Origineel
Geplaatst: 29-07-09 13:34
Peelie schreef:
wat zijn de foto's onduidelijk?
een van de eerste keren dat je ging springen oid?
Bij mij zijn ze helemaal niet onduidelijk.. nee ik spring al veel langer in om ff te springen ik had op de vorige pagin aook al een goede foto geplaatste en later heb ik hoger een beter gesprongen
ze is niet voorwaards genoeg. Je hou haar van voren te veel tegen waardoor ze de ruimte niet krijgt de overgang te maken. Jij zecht dat ze de gallop nog niet zo heel lang in het pakket heeft.
Je doet ook te lang over de overgang. Het zou wat vlotter moeten, zo langzaam draven en jij dan doorzitten is gewoon heel moeilijk voor een jong paard.
Dus ik zou gedaan hebben: Handjes naar voren (laat haar maar lekker op haar eigen pootjes lopen, aan de teugel is nog helemaal niet belangerijk) en gewoon gassen, gaan met die banaan, stop een peper in haar kont en niet te lang doen over de over gang. Dus niet lang doorzitten en niet 3 rondjes zitten eer je de hulp eenmaal geeft. Dan word ze stomp op het been en sloom.
Ik zou je zadel ook eens na laten kijken, want het klapperd
idd goed commentaar. maar toch kleine toevoeging. als ze meer voorwaarts is, maakt ze vaak nog galop sprongen van voor en blijft ze daven van achter.. Normaal gesproken springt ze netjes aan maar vandaag dus ff niet.. Ik zit door omdat ze veel aan het klooien was.. en als laatst, ik hou haar niet tegen vanvoor maar ze trekt erg aan de teugels in draf.. (heb er nog een beurs kruis van..) ze probeerd echt de teugels uit je handen te trekken.. En het zadel.. ik weet het.. het is mijn eigen zadel maar op maat van Levera.. die was breed.. tos haar eigen zadel ligt nog slechter.. maar ik ga geen zadel kopen voor een paard dat niet van mij is... dus ja..wat moet je dan.. heel slecht zadel, of beetje slecht zadel...
owja en we springen ook alleen aan. neem haar dan meteen weer terug..
Hinke
Geplaatst: 29-07-09 14:03
Tsjah het is altijd makkelijk om aan de zijlijn commentaar te geven Ze is nog maar 4, dus eigenlijk is het helemaal niet zo gek dat ze zo moeilijk in galop gaat! Ze loopt beter dan Ankie hoor, ankie loopt alleen maar met haar hoofd naar beneden en is haar balans nog aan het zoeken in de bak.
Je bak lijkt behoorlijk zwaar, dat zal ook niet meehelpen. Misschien eerst eens buiten galoperen? En ik zou haar ook een flink stuk vlotter laten draven, wat zegt je instructrice van de draf?
Dat van voren galoperen en van achteren draven dat ken ik van Ankie Die galop is nou eenmaal een zwak punt bij de meeste haflingers. Ik heb met Ankie sowieso nog nooit gegallopeerd in de bak (er ligt nl ook extreem zwaar zand in de bak dus denk niet dat ik daar ooit in ga galoperen), dus vind dat je al heel goed op weg bent.
Klopt hinke.. Bak is ERG zwaar vooral aan de overkant van waar het filmpje is opgenomen.. Draf gaat eigenlijk altijd erg goed en loopt ze lekker door.. ook tempo wisselingen in draf loopt ze normaal erg goed.. Kan dan ook altijd netjes lichtrijden.. maar vandaag was ze gewoon erg bokkig.. ook na het rijden nog ff afgespoeld en laten rollen, maar voordat ze ging rollen nog ff bokkent de bak door.. als ik eenmaal een galop van d'r heb gevraagd heb ik paar rondjes bezig om d'r weer netjes te laten draven.. Ze trekt bij eigenaresse ook nog vaak de teugels uit de handen.. probeerd ze dan ook bij mij.. (lukt d'r dan alleen niet bij mij)
Bondje is idd wel goed idee.. die wil k nog wel voor d'r aanschaffen..
Origineel
Geplaatst: 29-07-09 14:12
Hinke @: Nee, daarom heb ik dezen hier neergezet, heb meestal wel hele mooie foto's van het springen Bij lage sprongen doet ze soms zo,