Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:18

Hier vandaag wedstrijd gehad. Losrijden ging erg fijn, ze waren alleen verlaat met de groep begonnen dus mijn planning kwam niet meer uit :+ Vlien was aardig op tegen de tijd dat we de ring in moesten, moest er daardoor behoorlijk aan rijden. Had dus ook geen winst verwacht verder, had 175 en 170, 5, dat was dan ook weer niet helemaal mijn gevoel. Waren ook veel die rond de 170 hadden, jury met een kater ofzo :+ Nou, ja nieuwe ronde nieuwe kansen! En gezellig even gemeet met Marinda :D

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:14

haha Winston is met dit weer ook lekker actief!
ik vind het wel fijn als ze zo zijn, beter dan dat je ze vooruit moet schoppen ( wat eigenlijk nooit gebeurd maar toch )

jammer van de punten!!
maar idd nieuwe ronde nieuwe kansen!!
de zadelmaker komt zo, ben benieuwd wat tie zegt....

enne, succes bij de kliniek plutolover!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:27

Ik wou dat stan soms zo was.. die is op moment niet zo actief eerder wat sloom.

Ga zodra ik weer aan de slag mag met hem. Halve kilo extra bij geven.

En ga ik me kuil afwegen. Ik kan hooi geven maar dan wordt me stalling 50 euro duurder.. dus voordat ik overweeg om op hooi te zetten. Wil ik eerst het afwegen proberen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 10:05

Ik had een vraagje,

Heeft iemand van jullie ervaringen met boomloze zadels? En mag he daar gewoon mee starten?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:12

Mijn ervaring is niet zo geweldig met boomloos (ik had een barefoot). Het zit niet lekker en daarbij lag het beroerd op Mara.

Of je er officieel mee mag starten, weet ik niet. Het zadel moet engels zijn. Ik weet niet of een barefoot bijv. Daar onder valt.

Er zijn tegenwoordig ook engelse modellen waarvan de nieteens ziet dat het boomloos is. Daar mag je zeker wel mee starten.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:31

Nou die jury van gisteren was niet de allerfijnste idd :=
ik had mijn 2de proef toch zeker wel een winstpunt verwacht,zeker als je van verschillende kanten
ook complimentjes krijgt...maar helaas,denk dat ze een slecht humeur had idd :=
Ben wel benieuwd naar de uitslagen want heb nog weinig winstpunten gehoord en zo slecht reden de meesten toch echt niet :')

Je kan een paard ook over voeren he Plutolover,dan worden ze ook almaar loomer...
en als ik de keus had om wel hooi te kunnen voeren,zou dat voor mij geen overweging meer zijn...
kuil is echt niet goed voor hafjes,maar dat is mijn mening :o

ik geloof wel dat barefoot ook een model zadel heeft waar je mee mag starten,maar niet alle
boomloze zadels zijn toegestaan idd....
Ik heb er ook niet zo'n goede ervaring mee,maar het is ieder zijn keus :)

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:06

nou, de zadelmaker is geweest hoor!
ik ben mn zadel 3 weken kwijt want hij moet helemaal opnieuw gevuld worden :(
maar gelukkig had tie een leenzadel waar we dus even 3 weekjes vooruit mee moeten kunnen...

ik vind het fijn dat tie is geweest, ik vind het altijd niks als je je paard in de weg zit met je zadel..
en dit zadel was zo hard!! niet normaal meer....

dus ben benieuwd hoe het zadel terugkomt!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:34

Silby: daarom ga ik ook kuil afwegen. En als dat niet werkt gaat hij uiteraard op hooi.

Hij normaal niet zo sloom. Echt voorwaartse pony zal hij nooit worden.

Maar goed hij staat nu op de kliniek voor het verwijderen van z'n tand. Eerst maar herstellen.

Als goed is wordt deze week mijn slowfeeder bak gemaakt. Dan wil ik 2 kg afwegen. Dat in de bak gooien en dan afstrepen. Zodat hij tot onder de streep kuil krijgt.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:02

Ik doelde meer op je krachtvoer ;)
2 kilo kuil is echt een mini portie..
Misschien de juiste hoeveelheid om hem af te laten vallen maar neem van mij aan niet de manier ;)
Ik zou dan toch kiezen voor hooi...
Ik heb gezien wat kleine porties eten met een paard doet en dat moet je niet willen...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:04

Fijn dat je zadel nu nagekeken wordt winnielove,kunnen jullie straks weet mooi even vooruit :)

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:49

Jammer Maessie, idd op naar de volgende keer! +:)+ is en blijft een jury sport, helaas...

Boomloze zadels heb ik juist wel goede ervaring mee, alleen niet van barefoot. Heb heel lang een boomloos Western zadel gehad. Omdat punk heel erg veranderde in haar bouw en toen ook drachtig was hiervoor gekozen. Echt een super fijn zadel was dat. Kwa starten weet ik eigenlijk niet hoe het zit, maar geloof dat je met bepaalde types wel mag starten?

Fijn winnielover dat je zadel wordt opgevuld en tot die tijd een leenzadel mag gebruiken! Zal vast een wereld van verschil zijn als hij straks lekker zacht weer terug komt!

Plutolover, ik ben het helemaal met silby eens. Ga niet minderen met het ruwvoer maar juist met het krachtvoer. Van een overschot aan krachtvoer wat bij Harlingers juist snel aan de orde is kunnen ze ook erg sloom worden. Misschien overstappen op een andere brok? Ik zou in ieder geval gaan minderen, een vitamine brok kan ook verschil maken. Ruwvoer lekker op hooi, hier halen ze ook veel energie uit mits ze genoeg krijgen. Ze hebben 1,5 tot 2% droge stof nodig van hun lichaamsgewicht, bij hooi is dat hoger dan bij kuil. Van kuil moet je dus veel meer voeren om op dat percentage te komen dan van hooi. Hier staan ze ook met hooi buikjes, maar het stoort me totaal niet en heb ze liever Zo dan met een opgetrokken lege buik!

Hier nog steeds een stuiterbal :+ gister voor de afwisseling wat sprongetjes gedaan en even over het cross terrein heen gescheurd. Och wat vind ze dat toch machtig mooi :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:55

silby schreef:
Ik doelde meer op je krachtvoer ;)
2 kilo kuil is echt een mini portie..
Misschien de juiste hoeveelheid om hem af te laten vallen maar neem van mij aan niet de manier ;)
Ik zou dan toch kiezen voor hooi...
Ik heb gezien wat kleine porties eten met een paard doet en dat moet je niet willen...

Ik heb van de stal houder een formule gekregen hoe ik kan uitrekenen hoeveel kuil hij mag.

Kom ik op ongv 10 kg per dag. Dat verdeeld over 4x mag hij per keer 2,5 kg. En als de slowfeeder z'n effect doet. Moet t goed komen

Ik sta IND sinds 2 weken op de havens gastro dit omdat t een sportbrok is met minder suiker en zetmeel dan andere sportbrokken. Hij krijgt 2x halve kilo.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:28

ik geloof ook wel dat het een wereld van verschil is!!
dees was hard!!

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:47

Wij hebben 3 slowfeeders, 3 pony's dus. We voeren een kleine baal per dag a 20 kilo. ( shet niet meegeteld, die heeft geen kiezen meer dus kan geen hooi meer eten ). Die van ons krijgen 's ochtends 2 plakken en 's avonds 2 plakken in hun net. 'S middags rond 4 uur hebben ze het meestal op. Als je nu al zegt dat hij het nog niet op heeft als het volgende portie al gevoerd word, hoopt het met een slowfeeder helemaal op. Als wij niet in slowfeeders zouden voeren zouden die van ons het om 12 uur ook al ophebben. Met die slowfeeders kan ik hetzelfde portie 4 uur rekken.

Als ik punk op 10 kilo kuil + 1 kg sportbrok pd zou zetten dan vraag ik me af of dat wel goed zou komen, en die loopt ook nog 24/7 buiten :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:48

de doel van de slowfeeder is, dat ik een streep in de bak zet. Zodra er gevoerd wordt. vullen ze tot de streep. Bij de volgende voerbeurt ook. Dus dan kan hij nooit te veel krijgen.

Want als hij elke keer leeg is dan krijgt hij 4x 2.5 kilo. Is die niet leeg, krijgt hij bij tot de streep en niet meer

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 05:09

Ik zou persoonlijk ook eerst het kuil proberen. Als dat echt niet werkt kan je altijd nog naar het hooi overstappen.

Nash was een beeeeetje druk gisteren

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:02

Lijk wel een Arabier!! Pracht dier

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:28

wauw gaaf zeg!!
met die staart erop <3

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:58

Zoo die kan showen! Haha <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:33

plutolover schreef:
Lijk wel een Arabier!! Pracht dier

Hij heeft ook wel een hele heuze ruim 6% Arabisch bloed. Moet je niet te min over denken :P

winnielove schreef:
wauw gaaf zeg!!
met die staart erop <3

Staart op een saté prikker :')

Flicka12 schreef:
Zoo die kan showen! Haha <3

Dat kan hij zeker. Hij vind zichzelf ook helemaal "tha bomb" als hijzo doet. (en hij heeft ook wel een beetje gelijk natuurlijk <3)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:37

haha gail: ik denk er zeker niet te min over! het is gewoon een knapperd :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:16

Arme stanley

Werdt net door de Da gebeld. Dat er miss ook een ruinentand eruit moet, dit omdat die is afgebroken.

Nu voel ik me schuldig. 1.5 week geleden schrok hij van iets. En maakt een sprong na voren en opzij. En mijn reflex was op de rem trekken... En nu ben ik bang dat door die reactie ruinentand is afgebroken...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:05

Waarom zou je je schuldig voelen? Je weet niet zeker of het daar van kwam, en mocht het wel zo zijn, dan heb je het nog niet met opzet gedaan toch? Ongelukjes gebeuren!

Nash op dreef hihi! :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:16

Express zoiets doen nee dat nooit!

Maar da belde net, hij mag nu al na huis. Maar ik moet om 17.30 in de trein zitten. Dus toch maar morgen. En dan weet ik zeker dat hij de trailer rit aan kan.

Hij mag ook weer de groep in. 'Maar denk dat ik daar even mee wacht. Hij mag ook gewoon alles eten. Maar hij moet antibiotica dus hem kennende eet hij dat niet, ook al schijnt t lkkr te ruiken. Dus wordt zak slobber halen.

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:35

ik vind altijd leuk om te zien als ze zo lekker druk zijn Gail! de manen zakjes blijven wel goed zitten zeg!

idd niet schuldig voelen! fijn dat die alweer naar huis mag