Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:50

Pony moet aan de bak :)) zouden 4 mei kur rijden maar B mag niet. Dus starten (tenzij we dan al L mogen) L kur op muziek! Dan moeten we alles van de L2 tonen.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:14

xx_Lyzet schreef:
Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een dressuur zadel.
Welke hebben jullie op je haflinger liggen?
Kan een wintec dressuur zadel van een stalgenootje overkopen....

Hi Lyzet, ik heb een wintec dressuur op de pony van de kinderen liggen, dat rijdt prima en ligt ook goed op mijn haf, ondanks dat hafs vaak een korte en een platte rug hebben. Maar voor mezelf ben ik zojuist uitgekomen bij een IDEAL Grace. Zit heerlijk. Nu is het wel zo dat mijn haf wat minder rond is als een paar jaar geleden, dit zowel doordat ik er nu ook op rij (niet alleen mennen), ze wat uitgebalanceerder voedsel krijgt en intussen 13 jaar is.

Stap één: ligt het echt goed op je haf. Stap 2: zit het echt lekker voor jou. Vraag of je het een week kan proberen, is dan het antwoord op alletwee deze vragen JA, dan kopen!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:49

Ik hou van mijn school :D gaan vanuit school met een bus naar equitana *D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 06:48

Zo vervelend zeg... ik wil ook mee....

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:18

Zo king weer nieuwe schoenen gehad.. Was nodig achter 12 wk gezetten en voor 10 wk
Equilibrium heeft hij voor geweldig ijzer hij maakt ze pas mooi af.. Rolt echt stukken makkelijker..

En en en jaaaaaa heb een origineel oosterijks halster met bit gevonden via mp

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:43

Kiddokids, foto? :D

Yvanka, succes! Leuk om daar naar toe te werken voor 4 mei :)

Ik heb 1x een wintec gepast op Madeira, was er 1 speciaal voor koudbloeden (? volgens mij zoiets?) maar hij was echt veeeel te wijd voor Madeira haha.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:44

Leuk Yvanka, met school naar Equitana! Ik ga met mijn moeder en blijf een weekend in een hotel in de buurt! Lekker rondneuzen en shoppen! Al is mijn budget niet zo heel groot...

@ Kiddokids: fotooooooo's!

Ik zit te denken om een aantal dekjes te verkopen en daarvoor weer lekker wat nieuws aan te schaffen :) Maar weet nog niet welke enzo. Dilemma!

Ik heb vandaag weer les gehad. In het begin maakte Anne weer een spurt uit het niets, maar dat kon ik er gelukkig vrij snel uitrijden. Daarna kwam instructeur en dus gelijk aan de bak! Ging echt lekker! :D Hebben wat nieuwe dingetjes meegenomen zoals schouder binnenwaarts en een simpele galopwissel. Beiden gingen opzich wel goed, maar moeten nog een hoop leren haha :). Ze sprong 1 keer verkeerd aan dus ik zei tegen mijn instructeur: oh we hebben van de week ook een beetje contra geoefend, dus dat heeft ze vast nog in der koppie zitten. Zegt ie: wat? Okee, laat maar zien! :) Ik dacht: uhhh had ik nou maar niks gezegd :+ Hahaha. De eerste keer mislukte maar de tweede keer hielden we hem wel vol, zo leuk! :D En uiteindelijk besloten om in april L2 te gaan starten. Woehoeee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:46

Leuk :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:37

Leuk.. zijn altijd de leuke oefeningen om te doen
Wij hebben ook een erg goede les gehad.
Dus kom maar op morgen, ik stroop mijn mouwen op en ik ga ervoor.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:47

Ohja, wedstrijd he! Heel veel succes! Zet em op!

Ik ga morgenochtend nog even rijden en daarna met een vriendin en haar twenter naar het strand. Ze heeft daar zo'n fotoshoot meeting. Ze is met wedstrijd altijd mijn groom dus nu ik die van haar! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:25

Ik heb laatst wat spullen die ik niet meer gebruik aan een manege gegeven waar ze ook o.a. mensen met een beperking les geven. De instructrice van deze manege heeft lang bij ons op stal gestaan en ken haar goed, dus weet zeker dat het goed terecht is gekomen :D

Klinkt goed Paulien!! Super :D. Mijn springt ook vaak in contragalop aan en kan makkelijk verder
galopperen, alleen dat is dan op dat moment echt niet de bedoeling haha..

Super Esmée :D zet ‘m op!

Ik heb ook lekker gereden. :) Alleen in de galop spurt ze er wel is vandoor naar andere paarden, wat ik eng vind: dus ik ga gespannen zitten waardoor het alleen maar eerder/sneller gebeurt. Zo irritant! Dus veel oefenen en gaat steeds iets beter.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:09

De spurt... Die ken ik! Deed Anne vanochtend ook weer, gelukkig maar 1 keer. Niet alleen wij hebben overeenkomsten maar ook onze paarden geloof ik haha

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:11

Paulusjuh schreef:
De spurt... Die ken ik! Deed Anne vanochtend ook weer, gelukkig maar 1 keer. Niet alleen wij hebben overeenkomsten maar ook onze paarden geloof ik haha

Haha nou je het zegt! Inderdaad :P. Madeira neemt niet echt een spurt het is meer over de buiten schouder weg lopen en echt zich heel sterk maken/hard gaan lopen, op 1 of andere manier alleen in de galop en ik durf niet te corrigeren/ga heel erg gespannen zitten echt heel irritant! Het gaat al beter en woensdag weer les.. :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:13

Oh nee Anne vliegt echt als een malle naar de andere kant van de bak. Slaat helemaal nergens op! :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:00

Ja dat doet Madeira ook maar hmm weet niet hoe ik het moet uitleggen haha! Ze loopt eerst over de buitenschouder weg en ineens heb ik er gewoon geen controle meer over en loopt ze het liefst het paard omver..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:19

Ja snap denk ik wel wat je bedoeld. Ik had van de week een paar keer haar vanuit galop stil kunnen zetten, om haar op dr kont te krijgen. Maar die rem... Die deed t niet meer vanochtend haha

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:25

Ik had vandaag een blondie die in de galop geen linker stelling aan wou nemen. Rechtsom wel, en in stap en draf beide kanten op wel. Dus ik ben even wat langer op de volte door gegaan totdat ik wel stelling kreeg. Gevolg, een kwart volte met stelling naar links en een flink hijgend paard wat (ondanks het scheren) behoorlijk bezweet was... Ik voel me nog steeds schuldig. Hoe hoor ik zoiets nou op te lossen?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:32

Dames..
Moet hem nog binnen krijgen hihi.. Heb hem nog niet in huis...
Of willen jullie foto's van zijn nieuwe schoenen..hihihi

Heb me bruine zadel verkocht, was te groot geworden voor king.. ik ga morgen me nieuwe bestellen
Heb zwart lakhoofdstel wel binnen..

Ik Zoek nog een vhz aquablauw sjabrak.

En als goed is word morgen me wintec opgehaald...
Wat een gesleur met dat ding.. Tig mensen interesse alleen veel gedoe erom heen..

Madeira idd een WIDE.. Nou king kan zomers tweede boom erin en nu de eerste.
Onze oude is dus verkocht king had hem van het hek gegooid en aangezien het mijn zadel niet is maar van me bijrijder hebben we via de verzekering een groot deel teruggehad deze kunnen verkopen en. Nu weer een nieuwe..

We wilde hem in bruin maar die bestaat nog niet in WIDE versie..

Mando veel succes morgen

King heeft volgende week een shoot in Wassenaar..

King loopt over Ze buitenschouder weg op de rechterkant van de galop op de ebe grote volte..
Maar puur dat hij het moeilijk vind..

Heb vanmorgen op YouTube bloopers met paarden zitten kijken lachen hoor hihihi..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:52

Madeir kun dus echt keurig stelling aan nemen, alleen als ze een ander paard ziet wilt ze daar heen.. maar het begint al steeds beter te worden.

Wat ik altijd doe is gewoon lekker veel voorwaarts je paard houden en veel figuren rijden, Madeir is eigenlijk altijd vrij makkelijk met stelling aannemen.. ze liep vandaag ook een paar stukken keurig aan de teugel, zelfs in galop. Maar als ik onzeker word of even niet goed oplet is het weer weg, haha. Moet zelf nog goed leren ontspannen enzo :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:56

@Madeira : dat ken ik heel goed ! Als je met Wiebel galoppeert of een poging doet tot, snijdt hij acuut van de hoefslag af duikt met zijn neus naar beneden en maakt zich loeisterk om vervolgens in draf door te denderen.... Bij mijn dochter deed hij het heel veel maar zij heeft hem erdoor heen kunnen rijden. Zij zit nu goed stevig en hij doet het amper nog bij haar.... Nu ik nog .... Maar ik zit lang zo stevig nog niet en dat weet hij heeeeel goed !

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:01

Nens77 schreef:
@Madeira : dat ken ik heel goed ! Als je met Wiebel galoppeert of een poging doet tot, snijdt hij acuut van de hoefslag af duikt met zijn neus naar beneden en maakt zich loeisterk om vervolgens in draf door te denderen.... Bij mijn dochter deed hij het heel veel maar zij heeft hem erdoor heen kunnen rijden. Zij zit nu goed stevig en hij doet het amper nog bij haar.... Nu ik nog .... Maar ik zit lang zo stevig nog niet en dat weet hij heeeeel goed !

Ja want als er geen paarden in de bak zijn doet mevrouw het ook niet en kan ze prima rond galopperen. Het gaat hier wel steeds beter, maar soms grrr haha.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:06

Ja inderdaad ! Andere paarden erbij maar het is niet eens dat hij daar perse naar toe wil.... Mijn dochter wilde eerst ook altijd alleen galopperen in de les want dan deed hij het een stuk minder.... Nu wordt ze boos geeft hem een tik op zijn kont (en jawel dan volgt altijd een stevige protest bok) en vervolgens doet hij keurig wat ze van hem vraagt _/-\o_

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:10

Hmm tik op de kont ga ik maar niet proberen, haha! Ik denk eerder een tikje op haar schouder, dat werkt meestal wel, dan vliegen we naar voren maar tenminste niet naar de paarden toe.. op de volte doet ze het trouwens ook nauwelijks..

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:27

Vanwege het bokken ?

monique72

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:25

leuk topic, ik ben zelf 40 jaar en heb de verantwoordelijkheid voor een haflinger van 25 jaar dus we zitten beide ruim boven het leeftijdslimiet. Shadow, vader Star, is door mijn vader gekocht toen hij 3 jaar was op de paardenmarkt in Utrecht. We zochten een haflinger om voor de huifkar te zetten maar waren helemaal niet van plan om die op een markt te kopen. We zagen daar een haflinger los lopen in de richting van de ponys die voor de slacht bestemd waren. Mijn vader ving hem en zette hem terug in de rij. daar werd hij aangesproken door de handelaar die hem verkocht. Hij beweerde dat shadow voor de kar kon. Mijn vader geloofde dat niet dus die man zei: Ik neem hem mee terug naar huis en dan kom je morgen daar maar naar hem kijken dan kun je zien dat hij voor de kar kan. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad shadow trok een oude platte wagen uit de bagger en liep rustig langs een drukke weg. shadow is mee naar huis gegaan. Mijn vader heeft met shadow 19 jaar dagelijks gewerkt. Hij liep dagelijks in Rotterdam voor een huifkar, dwars door het drukke verkeer, hij is echt bomproof. Mijn vader is met pensioen gegaan en is bij mij in de buurt komen wonen (flakkee). shadow mocht mee en staat nu bij mijn paard in een pension stal. Mijn vader ligt inmiddels in een verzorgingshuis en kan niet meer naar zijn vriend. ik verzorg hem nu met heel veel liefde. Hij is echt de leukste en meest eigenwijze haflinger die ik ken. Voor de kar lopen vind hij het leukst, daar wordt je niet moe van. In de bak dressuur rijden vind hij geen bal aan. hij (heeft hij altijd gedaan) verveelt zich kapot en gaat klieren. Hij is ook veel te slim want hij snapt alle moeilijke oefeningen en als je twee dezelfde oefeningen achter elkaar doet geeft hij je ook nu nog gewoon vliegles. Hij waarschuwt wel eerst door met zijn hoofd te schudden als hij het ergens niet mee eens is. als je dan door gaat gaat hij bokken. Buitenrijden vind hij wel leuk en western pleasure en trail ook (van pleasure wordt je niet moe, je moet sjokken en bij trail mag je meedenken) een jaar of drie geleden ontdekte wij trec. dit is hem op het lijf geschreven. Hij en ik genieten van een buitenrit. hij vind niets eng en loopt graag voorop. gezien zijn leeftijd wordt het wel steeds moeilijker om hem in conditie te houden. mijn volgende paard wordt echt weer een haflinger. alleen denk ik niet ooit een tweede shadow te gaan vinden.