zouden 4 mei kur rijden maar B mag niet. Dus starten (tenzij we dan al L mogen) L kur op muziek! Dan moeten we alles van de L2 tonen. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zouden 4 mei kur rijden maar B mag niet. Dus starten (tenzij we dan al L mogen) L kur op muziek! Dan moeten we alles van de L2 tonen. xx_Lyzet schreef:Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een dressuur zadel.
Welke hebben jullie op je haflinger liggen?
Kan een wintec dressuur zadel van een stalgenootje overkopen....
gaan vanuit school met een bus naar equitana

Maar weet nog niet welke enzo. Dilemma!
Hebben wat nieuwe dingetjes meegenomen zoals schouder binnenwaarts en een simpele galopwissel. Beiden gingen opzich wel goed, maar moeten nog een hoop leren haha
. Ze sprong 1 keer verkeerd aan dus ik zei tegen mijn instructeur: oh we hebben van de week ook een beetje contra geoefend, dus dat heeft ze vast nog in der koppie zitten. Zegt ie: wat? Okee, laat maar zien!
Ik dacht: uhhh had ik nou maar niks gezegd
Hahaha. De eerste keer mislukte maar de tweede keer hielden we hem wel vol, zo leuk!
En uiteindelijk besloten om in april L2 te gaan starten. Woehoeee!

. Mijn springt ook vaak in contragalop aan en kan makkelijk verder
zet ‘m op!
Alleen in de galop spurt ze er wel is vandoor naar andere paarden, wat ik eng vind: dus ik ga gespannen zitten waardoor het alleen maar eerder/sneller gebeurt. Zo irritant! Dus veel oefenen en gaat steeds iets beter. Paulusjuh schreef:De spurt... Die ken ik! Deed Anne vanochtend ook weer, gelukkig maar 1 keer. Niet alleen wij hebben overeenkomsten maar ook onze paarden geloof ik haha
. Madeira neemt niet echt een spurt het is meer over de buiten schouder weg lopen en echt zich heel sterk maken/hard gaan lopen, op 1 of andere manier alleen in de galop en ik durf niet te corrigeren/ga heel erg gespannen zitten echt heel irritant! Het gaat al beter en woensdag weer les..
Nens77 schreef:@Madeira : dat ken ik heel goed ! Als je met Wiebel galoppeert of een poging doet tot, snijdt hij acuut van de hoefslag af duikt met zijn neus naar beneden en maakt zich loeisterk om vervolgens in draf door te denderen.... Bij mijn dochter deed hij het heel veel maar zij heeft hem erdoor heen kunnen rijden. Zij zit nu goed stevig en hij doet het amper nog bij haar.... Nu ik nog .... Maar ik zit lang zo stevig nog niet en dat weet hij heeeeel goed !