[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:17

Voor peeps? Nee hoor echt niet, zijn al vak zat zadelmakers geweest een boomzadel is gewoon geen doen op peep en heb geen zin om er geld aan uit te blijven geven terwijl het na een tijdje toch niet meer ligt en madame druplekken krijgt en een gevoelige rug heb. Heb er al 6 jaar ofzo dus daar genoeg in meegegmaakt ervaring mee. Boomloos met juist pad verkloot ik haar rug iig niet.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:51

Paarden met een gevoelige rug doen het niet goed met een boomloos zadel hoor..En eerlijk gezegd erg dom dat je geen geld uit wilt geven aan een goed passend zadel!!! Zo verkloot je haar rug nog meer en kan je misschien over een aantal jaar niet eens meer rijden..of misschien nog wel erger!!! Ook voor brede paarden hebben ze speciale zadels...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:52

En ja hoor, wie fietste weer in het droge onweer? Ik , damn het blijft zo eng! :oo
Mijn record wat betreft van stal naar huis fietsen is iig wel weer verbroken := 2 km in 4 minuten :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:54

JastieHorse schreef:
Op marktplaats staat een mooi boomloos westernzadel te koop. Nieuw model maar wel merkloos geloof ik.

Ik ben aan het sparen voor een massimo..Marit is veeeeelste breed voor een "normaal" zadel.

zou ik ook niet doen hoor :n
Boomloos is niet zo perfect als het lijkt, doordat er geen boom in zit vangt het zadel jouw klappen niet op waardoor het hard
aan komt op de rug. Bovendien is het ook zo bij een boomloos zadel zo dat niet ieder zadel past op iedere rug.

je kan beter gaan voor een goed boomzadel :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:58

Ben het met je eens hoor lotte.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:01

Ik geloof ook niet dat boomloos voor elk paard geschikt is..

Ik weet nog niet wat voor zadel ik voor jade wil laat ik eerst maar de zadelmaker met verschillende komen en hetgenen wat het best ligt daar ga ik dan maar mee rijden :+

morgen komt mn vriendje en gaan we lekker uit eten <3

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:03

Heb vandaag trouwens weer lekker op Beau gereden, weer even een uur zonder zadel getraint.
Maar wat een storm achtig weer zeg :oo
Bij het opstappen wou hij niet naast een krukje staan en begon te steigeren, waardoor ik hem losliet en ja hoor, weg was ie :')
Na 1 rondje bokken, springen in volle galop door de bak (en ik mijn hart vast houden dat ie niet in zn eigen teugels stapt)
Kwam ie weer keurig netjes naar mij toe draven _O-
Typische Beau winter streken, net alsof hij weet dat hij energie te veel heeft (en al helemaal als ik zo kwetsbaar zonder zadel zit)
en dat ie daarom zichzelf even uitraast, en dat ontschuldige pretkoppie die dan na die tijd op je af komt draven, geniaal is hij :')

en morgen komt tweespan, ben benieuwd of ze een passend zadel voor me hebben en daardoor mijn fryso zadel kunnen innemen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:13

Wat kunnen mensen toch echt werkelijk waar van alles een probleem maken.
Ach mij zal je hier niet meer zien of horen ben er nu echt helemaal klaar mee., hoort voor mijn plezier te zijn en niet door elke keer opnieuw uit te leggen waarom ik iets vind of waarom ik iets anders geschikt vind. Wat heeft dit in godsnaam met geld te maken? Wie heeft er hier gezegd dat ik GEEN geld uit wilt geven, lees eerst voordat je zulke dingen hier zegt. Peeps is een moeilijk paard waar al tig keer een zadelmaker bij gekomen is en niet gratis en dat maakt mij niets uit mijn paard krijgt alles wat ze nodig heeft en wat moet en zolang ik dit maar weet en maar weet dat ik goed voor der ben. Wat jullie daar van vinden kan mij echt niks schelen zolang ik het zelf maar weet.

Bovendien ken ik mijn paard het beste en verdiep ik me eerst ergens in ipv zomaar iets aan te schaffen. ik weet wat boomloos inhoud waarbij je op moet letten en wat er voor nodig is om gebruik van te maken.

Ik laat me niet voor DOM uitmaken en al helemaal niet dat ik geen GELD UIT WIL GEVEN.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:15

dat hoor je mij ook niet zeggen hoor :n

je moet doen wat je zelf het beste vind voor je paard :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:18

JastieHorse schreef:
Paarden met een gevoelige rug doen het niet goed met een boomloos zadel hoor..En eerlijk gezegd erg dom dat je geen geld uit wilt geven aan een goed passend zadel!!! Zo verkloot je haar rug nog meer en kan je misschien over een aantal jaar niet eens meer rijden..of misschien nog wel erger!!! Ook voor brede paarden hebben ze speciale zadels...

En dit was mijn laatste berichtje hier.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:20

Ik lees het wel veel dat meiden met wat rondere paarden moeite hebben met een goed passend zadel voor het paard. Hoop dat ik iets voor jade kan vinden en anders moet ik maar met zoon barebackpad gaan rijden :')

Ik snap wel de frustraties als je al veel zadels heb geprobeert maar er niks is wat past of waar je paard niet fijn onder loopt :j
Maar paarden veranderen ook nog wellis kwa bespiering of bouw dus het is ook moeilijk om een zadel passend te houden .

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:59

Marlis schreef:
Voor peeps? Nee hoor echt niet, zijn al vak zat zadelmakers geweest een boomzadel is gewoon geen doen op peep en heb geen zin om er geld aan uit te blijven geven terwijl het na een tijdje toch niet meer ligt en madame druplekken krijgt en een gevoelige rug heb. Heb er al 6 jaar ofzo dus daar genoeg in meegegmaakt ervaring mee. Boomloos met juist pad verkloot ik haar rug iig niet.

Ik verzin het niet hoor Marlis ;) en ik vind jou niet dom..maar je besluit wel!! Maar goed ik ben het ondertussen wel gewend dat je niet tegen kritiek kan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:59

Goh is het hier altijd zo gezellig? :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:00

Oohja er is hier in de buurt droes..dus geen rhino. Mijn shetje is overleden aan droes dus ik maak me best wel zorgen....

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:04

ik ken ook iemand die hun paard op dit moment droes heeft, bah,.. zou me er ook zorgen om maken als dat bij mijn beautje in de buurt zou zijn.

Ik ga, morgen half 12 gehoortest, ben benieuwd!
en morgen 4 uur tweespan, ben daar ook wel erg benieuwd hoe dat afloopt :)

welterusten :wave:

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:23

JastieHorse schreef:
Oohja er is hier in de buurt droes..dus geen rhino. Mijn shetje is overleden aan droes dus ik maak me best wel zorgen....

eh getsie ik hoop dat het niet overgaat op je merrie ;(

Meiden laten we het aub gezellig houden in het topic vind het een leuk clubje zo en afentoe wat kritiek moet ook kunnen
ik weet zelf ook wel dat er dingen zijn of zijn geweest die ik beter anders had kunnen doen maar al doende leert men. +:)+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:40

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:56

geld aan opvullen en nieuwe wafels uit blijven geven hebben we geen zin in nee.boomzadels kunnen0voor peeps op maat gemaakt worden , liggen na een maand niet meer goed en zadelmaker kan t niet aanpassen.continue zadels kopen en verkopen wordt je gek van. Boomloos liggen de western modellen goed dus waarom dat dan niet doen.ook boomloos heb je zadelpassers :) opvullen hoort erbij maar als je dan telkens te horen krijg, kan er niks meer aan doen .. Dan ben je t wel een x zat ja. Vzh boomloos passen enkele, dres maar een en western de meeste:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:01

Nee idd nous heb je gelijk in .

Maar staan jullie er anders niet voor open om een bareback pad te kopen
dan heb je geen last van een boom op drukplekken :)

Ik had idd ook gelezen dat er boomloos zadelpassers zijn op boomloos .nl geloof ik kon je ook zadels op de proef krijgen en als het dan beviel kon je er een bestellen dan kan je wat spelen met de maten en modellen en dan is kijken wat het beste ligt en bevalt er moet heus wel iets te vinden zijn voor peeps :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 06:16

nee peeps kan soms gek doen en dan willen we wel wat extra stevigheid:)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:56

Hey meiden

volgens mij heb ik iets gemist gister, rustig aan maris je moet zelf dat geen doen wat je het beste vind ;) zag je advertentie al dat je je zadeltje tekoop had, ik weet hoemoeilijk het is voor peeps een goed zadel te vinden is rossner niet voor peeps die kun je ook krijgen in extra weid enzo

hier alles goed alleen nog steeds druk :(
stal voor fitany en liane bijna klaar dus fitany kan straks bij haar mams weg
farah doet het weer erg goed in de dressuur met mij en fanny ook. Zou eigenlij zondag clinic rijden maar denk dat het niet door gaat ivb met het weer. Had me er erg op verheugd
Verder niet veel te melden

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:10

Nog iemand naar de Military in Boekelo? :D
Ik zit voor de tv te kijken! :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:25

Hee, een quote van gisteren uit mijn andere topic :D

_Bitje_ schreef:
Avoond :wave:

Oke ik heb wel even wat te vertellen :))

Gehoortest: Vanochtend heb ik dus een gehoortest gehad, en ben ik helemaal onderzocht bij mijn oren en buis van eustagius (of hoe heet dat :'))
Maar ik ben dus alles behalve doof, ik hoor alle hoge en lage piepjes (maar dat wist ik ook wel) maar ze kwamen er achter dat ik een soort
filter-probleem had, dus een soort 'hoor-beperking' . Ik haal achtergrond en voorgrond geluiden door mekaar waardoor ik vaak dingen niet versta,
omdat de geluiden van de achtergrond, geroezemoes of bijvoorbeeld de wind, net zo scherp hoor als waar ik dus naar moet gaan luisteren.
Erg vervelend, en er kan niks aan gedaan worden. Wel was het verstandig om iedereen te vertellen over dat filterprobleem, zodat ze niet tegen me
gaan praten met de rug naar me toe, want dat kan ik hierdoor gewoon niet verstaan. En met tentamens een koptelefoon op zodat ik verder niets meer
kan horen. :)

Tweespan: Tweespan was dus vanmiddag geweest, en we hebben echt heel veel zadels er op gelegd en al snel bleven er 2 over die voor zover goed lagen.
Maar ik weet niet wat Beau had, maar hij hield echt zijn hele lijf vast, nog nooit zo ernstig mee gemaakt. Kon dus niks met hem beginnen dus heb ook niet
goed kunnen voelen hoe hij reageerde. Ik mocht dus de KN Allegro voor een week proberen, echt enorm blij mee! Zit super alleen hopelijk vind beau dat ook!
Maar geen idee wat hij had vanmiddag, hopelijk heeft hij niets ernstigs ofzo, misschien vast gelegen in de box en nu stijf? :(:)
Maar echt super opgelost :j En als dit zadel niet goed is, dan weet ik het ook niet meer..

2e schildercursus: Ben vandaag dus voor de 2e keer naar die olieverf schilderles geweest! Heb een blanco doek meegenomen en dit plaatje ; westminster,
een paard van bokt als ik het goed heb.
Maar in 2 uren had ik zonder raster , een hele schets opgesteld, en bijna het hele paard afgewerkt :oo
Er gaat serieus een wereld voor me open, damn wat is olieverf toch goed spul! Laat morgen wel even een foto van hoever ik nu ben zien.
Maar voor het eerst in mijn leven vind ik een schilderij van mij een beetje redelijk gelukt *\o/*

en hier de foto :D

Het hoofdstel moet nog , en natuurlijk nog wat meer contrast door schaduw en lichtinval erbij :)
Het is nog nat, dus het ziet er allemaal wat minder uit dan in het echt, maar ach hier de foto:
Afbeelding

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:31

Zo he dat heb je mooi gemaakt cool hoor
wil je fitnay ook doen hihi

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:13

Haha ik schilder nog niet in opdracht met olieverf,
maar denk dat ik dat zeker wel ga doen, man wat een goed spul :D