Waarom heb jij level 1 en geen level 2 ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romyloverrr schreef:Ik ga mij helaas weer afmelden.
Helaas krijg ik het wel altijd geregeld met bijlezen, en dat vind ik ook heel leuk! maar een bijleespost kost mij helaas toch al snel weer een uur, die tijd heb ik nuttiger te besteden.![]()
Ik blijf wel nog gewoon meelezen, en zal ook bij iets speciaals even reageren.
Maar ik begrijp best dat mensen het niet leuk vinden als ik wel berichtjes plaats maar vervolgens maar op de helft reageer. (Waar ik persoonlijk nooit moeite mee heb gehad, ik vind het maar raar eigenlijk, bijleesposten maken omdat het ''moet'') Dus vanaf nu plaats ik geen berichtjes meer hier.
Misschien weer als ik meer tijd heb.
_Sanne schreef:[***], [***] ziet er ook goed uit! Is dat zo'n longeerhulp? Want ik zie van die klipjes zitten? Ideaal zoiets he!?
plutolover schreef:Welkom toulaye, mooie haflinger heb je. 148 vind ik een mooie maat, mijne is maar 143
Kim_97 schreef:oh haha toevallig. het is wel echt heel vervelend! voor Vrouwke sowieso maar ook voor mijzelf. als je ooit de gouden tip hebt gevonden wil ik die graah weten!haha
plutolover schreef:Stanley van mij heeft al jaren een soort vetbultje achter zijn oor. Ga er van de week toch even na laten kijken. Heb t idee dat die groter wordt. Miss kunnen ze t zonder te veel poespas verwijderen, mocht t nodig zijn.
PeerAppel schreef:Hoe is het gegaan, Plutolover? Hopen dat het bultje niks is!
Vandaag heb ik eerst even foto's gemaakt bij mijn oude stalgenoot. Ik laat zo wel wat zien.
Daarna ben ik naar Peggy gegaan en heb ik gereden. Ging prima en ik ben heel erg aan het oefenen om mezelf aan te leren dat aanspringen op de volte ook heel erg normaal is omdat dit toch wel in de meeste proeven gevraagd wordt.
Nu begon ik aan een grote volte bij C en sprong aan rond X. Toen maakte ik de volte af en wilde nog een keer doorrijden en kijken of ik op X weer terug kon naar draf. Dat ging prima en opeens dacht ik, goh ik spring aan in de andere galop. Dat ging ook heel snel en reeds trots (het was een eenvoudige eenvoudige wissel!) galoppeerde ik opnieuw een volte. Dit keer vanaf A. Op X gaf ik de hulpen om af te remmen en plots stapte ik vanuit galop. Al weken aan het oefenen en opeens lukte het. Al verrekt blij denk ik; goh laat ik het eens proberen en Peg springt zo weer aan in de andere galopWát een gevoel!
toulaye schreef:Owja was me even vergeten voor te stallen![]()
![]()
Ik ben Toulaye Vereijken. Ik ben 16 jaar en woon in helmond. Mijn hobby is natuurlijk de paardjes en verder wil ik verder komen met fotografie![]()
Ik vind haflingers echt leuk, het uiterlijk maar vooral het karakter. Zelf val ik meer voor het luxe type, vooral als ze in de sport zitten. Natuurlijk zijn de ouderwetse haflingers, de originele eigelijk, ook super. Lekker stevig, en je kan er alles mee doen![]()
I love it!!
Mijn haflinger is niet zo heel erg groot , hij is nu 3,5 jaar en 1,48m.
![]()
![]()
[ Afbeelding ]
plutolover schreef:Stanley wedstrijd ging wel goed. Alleen mag stanley wel wat actiever gaan lopen. Dit is een punt waar ik vaak tegen aan loop met wedstrijden, waarschijnlijk ook omdat ik beetje spanning op bouw. Dus mocht iemand goede tip hebben om haf actiever te laten lopen, hoor ik het graag.
Het was een strenge jury, maar met wel goed commentaar bij de punten waar ze ook zeker gelijk in had. Ik had 169 en 170 punten. In de 1e proef had diegene de 3e was geworden nett 181 punten. En diegene die eerste was had 186 punten, Maar moet ook wel zeggen er liepen toch paarden rond die echt wow liepen haha. En dan kom ik aan met een haflinger.
Volgende week weer wedstrijd, maar dan een haflinger/koudbloed wedstrijd. Hopelijk is stanley dan wat actiever want hij krijgt vrijdag zijn race streep. Net voor de wedstrijd, ik wil hem niet helemaal scheren omdat hij 24/7 buiten staat.
Kim_97 schreef:Hoe het hier gaat! :
Dressuurmatig gaat het niet helemaal lekker, in de les gaat het wel goed omdat m'n instructrice me dan kan helpen, maar als ik dan op stal alleen rijd lukt niet zo goed. Ik weet waar het probleem ligt, dus dat scheelt. Ik rij met te veel spanning, waarbij ik op mijn linker teugel veel meer druk heb en Vrouwke hierdoor gaat kantelen met haar hoofd en niet de goede stelling wil en kan geven. dus puur een oefen-puntje voor mij zelf.
Na de blessure die we hebben gehad, daarna ook nog koliek kregen we nu ook nog een hoefzweer. gelukkig bijna geen last van gehad, maar 2014 is dus niet helemaal ons jaar geweest!
Gisteren heb ik een hele gezellig dag met stalweekend gehad! allemaal leuke spellen gedaan en vooral veel gelachen!
Vandaag Vrouwke weer gereden. Het was zo'n lekker weer dus ben lekker op buitenrit geweest samen met een vriendin.Vrouwke was lekker fanatiek!
![]()
Wij willen Vrouwke ook heel graag voor de kar gaan/laten beleren.
PeerAppel schreef:Inderdaad behoorlijk pech, Kim! Hopelijk is 2015 beter.Dat met vasthouden herken ik, heb het zelf op rechts en dan is links heel onrustig. Als ik beide loslaat is het weer goed. Dus de enige oplossing is in feite loslaten.
![]()
Kwam net een foto tegen van Ab met d'r nieuwe Haflingervriendinnetje.
[ Afbeelding ]
Vind ze heel leuk samen!
taarss schreef:Ik zou me graag ook willen aanmelden hier!![]()
Ik ben Tara, ik kom uit Poortugaal ( dat ligt in de buurt van Rotterdam ) Studeer Paardenhouderij in Dordrecht.
Ik heb een 6 jarige haflinger ruin All-Star van de Doeze Hoeve, zijn vader is Allacher en zijn moeder is Finesa.
Ik heb hem als 3,5 jarige gekocht, zelf beleerd en ik wil hem in het voorjaar gaan starten als alles goed loopt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
faithjee schreef:vandaag foto's gemaakt van rijden, wou graag van me wedstrijd setje een foto.
heb alleen hele week niet echt gereden, dus ging vandaag niet zo lekker, maar foto's zijn nog wel leuk geworden![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
ApolloPaard schreef:Meiden ik zal morgen even bijlezen!
Vandaag stond Apollo Model met een meisje van 12!
Natuurlijk kon ik het iet laten en moest ik ook op d foto met hem =)
[ Afbeelding ]
noaxhorses schreef:Het is niet echt kreupel maar vooral stijf, maar dat gaat nooit meer weg waarschijnlijk.. Dus nu zijn we opzoek naar een plek waar hij lekker in de wei kan staan en af en toe gereden wordt ( 1 a 2 keer per week ) en dan niet bakwerk maar naar buiten. Daar mag hij dan voor een klein prijsje heen. Er komt binnekort iemand voor de 2 e keer kijken die wel intresse heeft
Westhof schreef:Wes heeft zijn 0 grams regendeken een soort van geslooptHij zit aan de voorkant vast met 2 sluitingen, maar de bovenste sluiting is kapot, waardoor de deken niet meer helemaal dicht kan. We moeten hem dus laten repareren. Er moet dus een nieuwe komen, maar nu twijfel ik of ik weer een 0 grams zal kopen of een 100/150 grams. Iemand advies?
ApolloPaard schreef: