Nog meer nachtbrakers hier of ben ik de enige?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nouja ik wilde zeggen dat te snel afvallen ook niet gezond is

_Ro0sj_ schreef:Stravero heb jij een topic ? ben benieuwd na rijfoto's : $
!
Ik heb eigenlijk ook weinig aan te merken, ten eerste: Het ziet er ontzéttend vriendelijk uit!! En met losrijden, zou ik je paardje (omdat je er nog een beetje aan moet wennen, maar ik het nu nog steeds doe
) met haar neus zo ver mogelijk naar de grond te laten zakken, dat doe je door overdreven mee te gaan, (schaam je niet, ik heb ook voor aap gestaan, maar hierdoor wordt je paard wel ontspannen!) veel ophoudingen (met je zit) te maken tussendoor, dus als je in stap zit, bijna halt houden op je zit en dan weer voorwaarts door de teugels overdreven te ontspannen en licht been te geven.
Voor de rest mag je je schouders iets meer naar achter brengen (desnoods houd je je handen tegenelkaar (ja echt!) en dus ook hoger, want anders zit de hals van je paard ertussen. Dan ga je vanzelf je schouderpartij wat meer naar achter brengen, en veel lekkerder zitten! Als je paard van de hoefslag afrent, neem je eerst het tempo terug welke je had, dan stuur je een volte richting waar ze wegrende van de hoefslag, en rijd je weer vrolijk door. Probeer vooral (een klein beetje) wat stelling te vragen op het moment dat je denkt dat je paard gaat wegrennen, of rijd precies op dat moment een volte (je gaat vanzelf voelen wanneer je paard weg gaat springen) En eigenlijk nog dat je je handen hoger houdt, zodat je elleboog in één lijn met de teugel naar de mond loopt. Dus als je paard verder omhoog loopt met het hoofd, ga jij ook hoger met je handen.
Succes en houd ons op de hoogte d.m.v. van foto's want ik weet zeker dat jullie er komen op zo'n super - paard - vriendelijke manier!!! 

heb er zin in
Dus lekker weer oefenen in de binnenbak en dan morgen wedstriiiiijjjjjjd
Stravero schreef:naomimak:(Is wel duidelijk toch?) Als je paard gaat hangen, laat je acuut de teugels losser, je paard gaat niet hangen zonder reden!!
Ik zou er sowieso geen ander bit in hangen, en gewoon bij een watertrens blijven. Gewoon met aanleuning, (dus niet trekken) contact dus, lekker meegaan met je paard zijn mond. Dan afentoe 'lucht geven' zoals mijn instructeur dat zo mooi zegt, dus ontspannen, en weer terugpakken op dezelfde aanleuning als daarvoor. Je paard krijgt dan opnieuw vertrouwen in je handen, en gaat zelf ook 'ja knikken'. Dat ja knikken(dus steeds aan de teugel en weer met t neusje 'naar voren') houdt je paard vaak steeds langer vol, en blijft dan steeds langer aan de teugel lopen. Dan kun je op den duur wat meer druk pakken (*let op! dit kan makkelijk een maand of langer duren!!) en je paard netjes, en ongedwongen zonder te trekken aan de teugel rijden, maak ook veel overgangen uit je zit van stap naar draf, van draf naar stap, van draf naar halt, enz. En steeds lucht geven tussendoor, dat moet je vooral niet vergeten.
Succes, en houd ons op de hoogte hé!!
chipieke schreef:@Peelie: sterkteBij mij is net m'n kanarie gestorven...
@naomimak: wanneer verjaar jij? Ik 26 januariIs ook nog maar een twee weken een half
eilleen333 schreef:Naomimak:
Je kan ook aan een paardentandarts advies vragen. Ik had met Mone ook zulke problemen. Die past een enkelgebroken bit sowieso niet. Toen had ik een dubbelgebroken trens met een plat tussenstuk, maar dat was ook niets.
Nu heb ik een Dynamic. Dat gaat al een stuk beter. Maar Mone heeft extreem grote wolfskiezen, en die zijn bij ons het probleem... Niet dat ik zo hard aan het bit trek dat die ze raakt, maar ze zijn gewoon zo groot dat ze niet genoeg ruimte heeft voor het bit. Of ik moet hem lager hangen, maar dan doet ze haar tong erover.
Madeira_ schreef:Marjank1987, welkom! De mooiste haflinger van Naomi is verkochtMadeira haha
was van haar
![]()
Maar je hebt gelijk hoor, de rest zijn ook mooi!
DivaMiep, jammer dat het wat minder ging meid! Ik heb geen advies voor je, maar zoals de rest ook al zei, scherper bit zou wel niet helpen..
Stravero & Mystica, zou ik ook advies van jouw mogen?Topic is in mijn onderschrift. Mag via pb? Jullie zijn echt goed haha
Naomi, wat je hebt gemist is dat ene over lessen dat lijkt mij echt super leuk en is ook super leuk als jij mee gaat! Ik heb je trouwens wel gemist hier (ook op msn) je bent een gezellige gesprekspartner![]()
DivaMiep schreef:Nee ik denk dat een ander bit geen oplossing is inderdaad. Ik ga mijn instructrice wel bellen of ze eerder kan dan over 2 weken weer.
Madeira: Veel plezier met losspringen: Doe je dat in de binnenbak?
Naomimak: Ga je naar de Hengstenkeuring 3 februari? Ik ben daar ook dus misschien zie ik je wel!![]()
Gaan er verder nog mensen naar de hengstenkeuring?
Maar jullie gaan me vast wel zien
naomimak schreef:eilleen333 schreef:Naomimak:
Je kan ook aan een paardentandarts advies vragen. Ik had met Mone ook zulke problemen. Die past een enkelgebroken bit sowieso niet. Toen had ik een dubbelgebroken trens met een plat tussenstuk, maar dat was ook niets.
Nu heb ik een Dynamic. Dat gaat al een stuk beter. Maar Mone heeft extreem grote wolfskiezen, en die zijn bij ons het probleem... Niet dat ik zo hard aan het bit trek dat die ze raakt, maar ze zijn gewoon zo groot dat ze niet genoeg ruimte heeft voor het bit. Of ik moet hem lager hangen, maar dan doet ze haar tong erover.
maar mijne is een merrie:p
waarschijnlijk gewoon geveolig in de mod door het ZZ voor de kar
jippie
) en daarna ik nog een keertje. Nu gaat het weer veel beter
. Ik durf niet zo goed aan te pakken als zij.
ik ga zeker er aan werken. Ik weet dat ik niet super ben in rijden, maar het gaat vast ooit wel goed komen tussen mij en Madeira.