[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:27

Ik wilde ook naar bed gaan, maar ik kan weer eens niet slapen Clown

Nog meer nachtbrakers hier of ben ik de enige?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:31

Nog een nachtbraker (nouja ik heb al super lang geslapen).

Man, mijn eetlust komt terug. Baaaaaal. Verdrietig

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:36

Hoezo baal? Je had een maagband toch? Daar kun je toch maar heel weinig mee eten?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:41

Jawel, is wel zo. Maar viel net zo lekker af Clown

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:59

he dat is gek, had net een reactie geplaatst en is ie weer weg Tong uitsteken Nouja ik wilde zeggen dat te snel afvallen ook niet gezond is Knipoog
Ik ga nu naar bed en een poging doen tot in slaap vallen! Welterusten en suc6 met vrijspringen morgen Doei!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 02:07

Hinke, dankjewel Haha!
Slaaplekker! Lachen
Ja ach, heb 1 boterham gegeten en twee mini crackers, ik kom er vast niet kilo's van aan Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 08:23

_Ro0sj_ schreef:
Stravero heb jij een topic ? ben benieuwd na rijfoto's : $

Worden aankomende zondag gemaakt Haha! !

@ Madeira_: Je kunt inderdaad wel voelen wanneer je paard op de voorhand valt, maar ik denk dat als je je lichaam meer naar achter brengt, je paard ook wat meer evenwicht krijgt en de achterhand ook al wat meer gaat gebruiken (zo werkt het bij mijn paard wel) Lachen Ik heb eigenlijk ook weinig aan te merken, ten eerste: Het ziet er ontzéttend vriendelijk uit!! En met losrijden, zou ik je paardje (omdat je er nog een beetje aan moet wennen, maar ik het nu nog steeds doe Clown ) met haar neus zo ver mogelijk naar de grond te laten zakken, dat doe je door overdreven mee te gaan, (schaam je niet, ik heb ook voor aap gestaan, maar hierdoor wordt je paard wel ontspannen!) veel ophoudingen (met je zit) te maken tussendoor, dus als je in stap zit, bijna halt houden op je zit en dan weer voorwaarts door de teugels overdreven te ontspannen en licht been te geven. Lachen Voor de rest mag je je schouders iets meer naar achter brengen (desnoods houd je je handen tegenelkaar (ja echt!) en dus ook hoger, want anders zit de hals van je paard ertussen. Dan ga je vanzelf je schouderpartij wat meer naar achter brengen, en veel lekkerder zitten! Als je paard van de hoefslag afrent, neem je eerst het tempo terug welke je had, dan stuur je een volte richting waar ze wegrende van de hoefslag, en rijd je weer vrolijk door. Probeer vooral (een klein beetje) wat stelling te vragen op het moment dat je denkt dat je paard gaat wegrennen, of rijd precies op dat moment een volte (je gaat vanzelf voelen wanneer je paard weg gaat springen) En eigenlijk nog dat je je handen hoger houdt, zodat je elleboog in één lijn met de teugel naar de mond loopt. Dus als je paard verder omhoog loopt met het hoofd, ga jij ook hoger met je handen. Lachen Succes en houd ons op de hoogte d.m.v. van foto's want ik weet zeker dat jullie er komen op zo'n super - paard - vriendelijke manier!!! Knipoog

@ Nathalie83: Oké, fijn dat alles goed is gekomen !! Haha!

@ MaaykeKramer: Ik vind dat ook altijd heeeeeeeerlijk, zo lekker door de bak of over straat kachelen Haha!

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:23

Nee ik denk dat een ander bit geen oplossing is inderdaad. Ik ga mijn instructrice wel bellen of ze eerder kan dan over 2 weken weer. Lachen

Madeira: Veel plezier met losspringen: Doe je dat in de binnenbak?

Naomimak: Ga je naar de Hengstenkeuring 3 februari? Ik ben daar ook dus misschien zie ik je wel! Haha!

Gaan er verder nog mensen naar de hengstenkeuring?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:43

Goedemorgen,, vandaag ga ik lekker buitenritje maken Haha! heb er zin in
verder weer veels te koud hier

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:58

Goodmorning Haha!

Oh lekker buitenritje Maayke! Dat gaat bij mij niet lukken, hier is de helft van de wegen niet gestrooid Nagelbijten / Gniffelen Dus lekker weer oefenen in de binnenbak en dan morgen wedstriiiiijjjjjjd Party!!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:01

hier is wel veel gestrooid maar gewoon over de bospaden die zijn goed te doen zolang je oplet Haha!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:03

ik ga ook naar de hengstenkeuring 3 februari

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:24

Stravero schreef:
naomimak:(Is wel duidelijk toch? Haha! ) Als je paard gaat hangen, laat je acuut de teugels losser, je paard gaat niet hangen zonder reden!! Knipoog Ik zou er sowieso geen ander bit in hangen, en gewoon bij een watertrens blijven. Gewoon met aanleuning, (dus niet trekken) contact dus, lekker meegaan met je paard zijn mond. Dan afentoe 'lucht geven' zoals mijn instructeur dat zo mooi zegt, dus ontspannen, en weer terugpakken op dezelfde aanleuning als daarvoor. Je paard krijgt dan opnieuw vertrouwen in je handen, en gaat zelf ook 'ja knikken'. Dat ja knikken(dus steeds aan de teugel en weer met t neusje 'naar voren') houdt je paard vaak steeds langer vol, en blijft dan steeds langer aan de teugel lopen. Dan kun je op den duur wat meer druk pakken (*let op! dit kan makkelijk een maand of langer duren!!) en je paard netjes, en ongedwongen zonder te trekken aan de teugel rijden, maak ook veel overgangen uit je zit van stap naar draf, van draf naar stap, van draf naar halt, enz. En steeds lucht geven tussendoor, dat moet je vooral niet vergeten. Knipoog Succes, en houd ons op de hoogte hé!!

oke:P

ja het was duidelijk genoeg:p

meschien dat ik dus vnadaag bij een halfinger stal ga rijde met me eige haffies in de binne bak dan g aik het bij allemaal probere;p

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:24

chipieke schreef:
@Peelie: sterkte Ach gut Bij mij is net m'n kanarie gestorven...

@naomimak: wanneer verjaar jij? Ik 26 januari Haha! Is ook nog maar een twee weken een half Tong uitsteken

ik 28:p

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:25

eilleen333 schreef:
Naomimak:

Je kan ook aan een paardentandarts advies vragen. Ik had met Mone ook zulke problemen. Die past een enkelgebroken bit sowieso niet. Toen had ik een dubbelgebroken trens met een plat tussenstuk, maar dat was ook niets.

Nu heb ik een Dynamic. Dat gaat al een stuk beter. Maar Mone heeft extreem grote wolfskiezen, en die zijn bij ons het probleem... Niet dat ik zo hard aan het bit trek dat die ze raakt, maar ze zijn gewoon zo groot dat ze niet genoeg ruimte heeft voor het bit. Of ik moet hem lager hangen, maar dan doet ze haar tong erover.

maar mijne is een merrie:p
waarschijnlijk gewoon geveolig in de mod door het ZZ voor de kar

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:26

Madeira_ schreef:
Marjank1987, welkom! De mooiste haflinger van Naomi is verkocht Tong uitsteken Madeira haha Haha! was van haar Knipoog
Maar je hebt gelijk hoor, de rest zijn ook mooi! Haha!

DivaMiep, jammer dat het wat minder ging meid! Ik heb geen advies voor je, maar zoals de rest ook al zei, scherper bit zou wel niet helpen.. Ach gut

Stravero & Mystica, zou ik ook advies van jouw mogen? Lachen Topic is in mijn onderschrift. Mag via pb? Jullie zijn echt goed haha Tong uitsteken

Naomi, wat je hebt gemist is dat ene over lessen dat lijkt mij echt super leuk en is ook super leuk als jij mee gaat! Ik heb je trouwens wel gemist hier (ook op msn) je bent een gezellige gesprekspartner Haha! Lovers

whaaaa:p
ja waar is dat en hoeveel kost dat en zo...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:30

DivaMiep schreef:
Nee ik denk dat een ander bit geen oplossing is inderdaad. Ik ga mijn instructrice wel bellen of ze eerder kan dan over 2 weken weer. Lachen

Madeira: Veel plezier met losspringen: Doe je dat in de binnenbak?

Naomimak: Ga je naar de Hengstenkeuring 3 februari? Ik ben daar ook dus misschien zie ik je wel! Haha!

Gaan er verder nog mensen naar de hengstenkeuring?

van de nrps ers

gomez wocht mee doen die hebben wij gefokt en was dus door maar bij vrij bewegen liep ie niet lekker waarschijlijk had hij zig verstap in de kooi of met vrij springen
nu mag hij voor de her lkeuring in feberuari
meshciendat ik wel heen gan mmoet ff aan me moeder vrage Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:33

3 feb is de haflingerhengstenkeuring Clown

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:42

Ja inderdaad, die bedoel ik. Leuk Laura! En mystica: Ga jij ook? Is wel ver rijden voor jou zeker?

Naomi: Waar ligt Andijk precies?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:51

met de trein ben ik gemiddeld 10 uur onderweg heen en terug Vork Maar jullie gaan me vast wel zien Ja

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:41

naomimak schreef:
eilleen333 schreef:
Naomimak:

Je kan ook aan een paardentandarts advies vragen. Ik had met Mone ook zulke problemen. Die past een enkelgebroken bit sowieso niet. Toen had ik een dubbelgebroken trens met een plat tussenstuk, maar dat was ook niets.

Nu heb ik een Dynamic. Dat gaat al een stuk beter. Maar Mone heeft extreem grote wolfskiezen, en die zijn bij ons het probleem... Niet dat ik zo hard aan het bit trek dat die ze raakt, maar ze zijn gewoon zo groot dat ze niet genoeg ruimte heeft voor het bit. Of ik moet hem lager hangen, maar dan doet ze haar tong erover.

maar mijne is een merrie:p
waarschijnlijk gewoon geveolig in de mod door het ZZ voor de kar

Daar worden ze juist niet gevoelig van, maar 'minder' gevoelig Knipoog Tong uitsteken

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:48

zoooooooooo zijn net terug van stal.
Juffrouw Lizzy was lekker fris en fruitig. Dochterlief wilde er als eerste op en heeft wat gestapt, veel wendingen en figuurtjes. Maar Lizzy wilde vooruit vooruit vooruit, en dochtelief had bevroren tenen, dus mocht ik erop. Zooooo zeg, wat had ze een haast, hahaha. Zadel bleef nu wel goed liggen, gelukkig maar want dochterlief was pleite, haar tenen en vingers aan het opwarmen in de kantine. Mijn beugel bleef gelukkig ook op zijn plaats, dus ik heb lekker kunnen rijden. Kreeg het er zelfs warm van. Ik heb veel overgangen gereden en tempowisselingen en figuren, in stap en draf. Zijn toch al met al een uurtje bezig geweest. Nu staat ze uit te zweten op stal en mag ze vanmiddag nog even buiten spelen dan mesten wij ondertussen de stal uit. Ik probeer maandag of dinsdagavond nog even te rijden, kijken of ze savonds ook zo fris is, hihi. Woensdagochtend weer westernles, yeehaaaaaaaaa

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:22

hallo persoontjes hiero!!

Hoe gaat het hier... Ik ga zo maar eens boodschappen doen voor het peerd.

Spanned, vanafond ga ik naar de eigenaar van het landje met de 2 stalletjes en dan gaan we nog een keer kwebbelen over het stukkie.... Haha! jippie Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:25

Heey allemaal.

Iemand is met mij meegeweest om even te kijken wat Madeira nou precies doet. Maar als ze langs een paard komt en je geeft been, gaat ze bokken. Dus zij heeft er even op gereden (heeft meer lef dan ik Clown) en daarna ik nog een keertje. Nu gaat het weer veel beter Haha!. Ik durf niet zo goed aan te pakken als zij. Lachen

En 8 februari is er een onderlinge B proefje. En je raad het al.. Ik ga mee doen! Heb ik iets leuks te trainen met Madeira. Het maakt mij niet uit als ik laatste word, het gaat toch om plezier?? Lachen

@DivaMiep, we hebben het in de paddock gedaan. Ik ga zo foto's uploaden, dus spam hier wel even een linkje Tong uitsteken
@Stravero, dankjewel voor je tips! Hier heb ik wat aan Haha! ik ga zeker er aan werken. Ik weet dat ik niet super ben in rijden, maar het gaat vast ooit wel goed komen tussen mij en Madeira.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:31

Heey, wat goed van je dat je mee doet met de wedstrijd. Je kunt er alleen maar slimmer van worden toch?
Ik houd het voorlopig nog op oefenen, hihi.