[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:56

Mystica schreef:
@ Naomi: Je hoeft helemaal niet van bit te veranderen. Gewoon met je eigen bit blijven rijden. Stille hand die meegaat met de mond, en gaat ze hangen -> teugels los, dan valt er niets te hangen.

oke
en met mee gaan gewoon steed smet de stap naar voor ...?

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:57

die andere is veel amkelijker
dez eis al bijna 23:P en gewoon nog ff een jaartej wedstijde;p
mieschien nog wel langer;p
hoe oud zla het oudste wedstrijd paard zijn die nog wedstrijde rijd

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:01

@ naomi, die is inderdaad al aardig bij leeftijd! Ik heb even gespiekt op jou profiel, jij hebt een paar mooie haflingers rond lopen zeg!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:03

marjank1987 schreef:
@ naomi, die is inderdaad al aardig bij leeftijd! Ik heb even gespiekt op jou profiel, jij hebt een paar mooie haflingers rond lopen zeg!

ja dankej
ben er ook trots op hoor:P

helaas heb ik een tijd neit kennen rijdne door het weer
en ik ben bianca ana het beleren dus die staat ook nog steeds stil
zo jamer
want mij plening was februari starte
maa rik kon/kan al los draven en v figuren en zo

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:07

leuk! je hebt een naamgenootje Clown
Het is inderdaad jammer dat je even niet hebt kunnen rijden maja.. je moet denken het komt allemaal goed, al is het niet in februari maar een maandje later of 2 toch? Knipoog hoe oud is Bianca dan?

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:09

marjank1987 schreef:
leuk! je hebt een naamgenootje Clown
Het is inderdaad jammer dat je even niet hebt kunnen rijden maja.. je moet denken het komt allemaal goed, al is het niet in februari maar een maandje later of 2 toch? Knipoog hoe oud is Bianca dan?

7 jaar

ze is ookz zo lief:p
als ik nu de stal in loop staat ze helemaal beetej verdrietig te kijken ik denk dat ze het ook wel jamemr vidn
tijdens het rijden deed ze steeds met haar onder lip klapperen

dat is tog neit verboden met wedstijden???? met tong uit de mond dat wel...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:09

naomimak schreef:
Mystica schreef:
@ Naomi: Je hoeft helemaal niet van bit te veranderen. Gewoon met je eigen bit blijven rijden. Stille hand die meegaat met de mond, en gaat ze hangen -> teugels los, dan valt er niets te hangen.

oke
en met mee gaan gewoon steed smet de stap naar voor ...?

Constant ligt contact houden, dus inderdaad, zij doet bij een stap haar hoofd naar voren, handen meedoen. Je armen zijn van elastiek moet je maar denken. Steeds dezelfde druk houden; hoofd naar voren -> handen mee, hoofd weer terug -> handen weer mee Lachen

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:13

[

oke
en met mee gaan gewoon steed smet de stap naar voor ...?[/quote]
Constant ligt contact houden, dus inderdaad, zij doet bij een stap haar hoofd naar voren, handen meedoen. Je armen zijn van elastiek moet je maar denken. Steeds dezelfde druk houden; hoofd naar voren -> handen mee, hoofd weer terug -> handen weer mee Lachen[/quote]

oke
ik ga morgen denk een dorp veder in de binne bak rijde als me oom ff met de trailer of vracht wagen 2 of 3 mee neemt rij ik ze meteen dan kene ze er weer ff tegen aan zeg maar;p

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:42

@ marjank1987: Welkom Party!!

Bij mij ging het rijden vandaag echt superlekker!! Had weer een keertje les van mijn oude instructeur(ong. 88 jaar) en die doet dus de regeltjes zoals vroeger, niet trekken in de buiging en lekker meegaan. Ik heb ook bij hem leren rijden, heb daar 3½ jr gelesd, maar omdat ik ook wat afwisseling wilde, les ik nu dus bij een GP amazone waar ik eerst heb gewerkt op stal. Haha! Maar pak ik nog gewoon les bij mijn oude instructeur ook, omdat die extra op mijn handen en zit let!! Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:43

ja da theb ik ook Tong uitstekeneen andere vrouw:p

ik g anu naar de manege kijke bij een vriedin met haar fjord waa rik vnade week op gereden had:P

morge word het vast weer bij lezen voor mij:P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:44

@ naomimak: Dat denk ik ook wel, we gaan echt hard hihi Party!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:47

stravero@
wat geef jij als adveis:P
mail het anders naar:
naomi_mak92@hotmail.com
of duidelijk me naam op je gesprek dat ik er morg eniet over heel leees:P
Afbeelding[/quote]

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:55

naomimak:(Is wel duidelijk toch? Haha! ) Als je paard gaat hangen, laat je acuut de teugels losser, je paard gaat niet hangen zonder reden!! Knipoog Ik zou er sowieso geen ander bit in hangen, en gewoon bij een watertrens blijven. Gewoon met aanleuning, (dus niet trekken) contact dus, lekker meegaan met je paard zijn mond. Dan afentoe 'lucht geven' zoals mijn instructeur dat zo mooi zegt, dus ontspannen, en weer terugpakken op dezelfde aanleuning als daarvoor. Je paard krijgt dan opnieuw vertrouwen in je handen, en gaat zelf ook 'ja knikken'. Dat ja knikken(dus steeds aan de teugel en weer met t neusje 'naar voren') houdt je paard vaak steeds langer vol, en blijft dan steeds langer aan de teugel lopen. Dan kun je op den duur wat meer druk pakken (*let op! dit kan makkelijk een maand of langer duren!!) en je paard netjes, en ongedwongen zonder te trekken aan de teugel rijden, maak ook veel overgangen uit je zit van stap naar draf, van draf naar stap, van draf naar halt, enz. En steeds lucht geven tussendoor, dat moet je vooral niet vergeten. Knipoog Succes, en houd ons op de hoogte hé!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:48

M'n Vis is dood gegaan Bloos!

Ze heeft mij een mooi stel kinderen acher gelaten dus ja... het is denk ik ook wel beter voor haar zo. Ze was volgens mij ziek... |Ze zwol, de heletijd op En steeds verder en ze barset echt zowat... Echt heel sneu.... Ik wist ook niet zo goed wat ik er mee moest en zat er al een paar dagen over na te denken hoe ik haa het hoekie om moest brengen op een diervriendelijke manier... nou heeft ze het gelukkig zelf gedaan Verdrietig

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:30

@Peelie: sterkte Ach gut Bij mij is net m'n kanarie gestorven...

@naomimak: wanneer verjaar jij? Ik 26 januari Haha! Is ook nog maar een twee weken een half Tong uitsteken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:33

Naomimak:

Je kan ook aan een paardentandarts advies vragen. Ik had met Mone ook zulke problemen. Die past een enkelgebroken bit sowieso niet. Toen had ik een dubbelgebroken trens met een plat tussenstuk, maar dat was ook niets.

Nu heb ik een Dynamic. Dat gaat al een stuk beter. Maar Mone heeft extreem grote wolfskiezen, en die zijn bij ons het probleem... Niet dat ik zo hard aan het bit trek dat die ze raakt, maar ze zijn gewoon zo groot dat ze niet genoeg ruimte heeft voor het bit. Of ik moet hem lager hangen, maar dan doet ze haar tong erover.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:33

wat voorn vis was het guppy?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:36

Stravero heb jij een topic ? ben benieuwd na rijfoto's : $
Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 09-01-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:37

IK HEB KOUD Bloos!

Brr vries hier echt uit mijn vel Tong uitsteken Ben net terug van de paarden binnen te zetten en m'n verwarming werkt niet zoals het hoort Huilen van het lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:39

hee dat is 1 dag voor mijn vriendje!!! Die is jarig op 25 januari.

Zucht... had die griet van stal mij gebeld om te vragen of ik haar paard een plak hooi wou voeren omdat ze geen tijd heeft. Maar nu mij vis is overleden vind ik het niet zo vris om die zo te laten liggen. dus ik vol goede moet mijn vissekom schoolmaken... zie ik nu dus dat het al half 10 is Bloos! OOPS... Tjah dan is het voor mij echt te laat om nog naar stal te gaan. Dus Mara schiet er ook echt bij in vandaag... Nou sorry jammer dan. Morgen kan je vroeg opstaan om naar je knol te gaan.... Dus ik toch maar even gebeld om te melden dat het echt niet meer kan dat het zo laat is, is ie nog boos ook... :S Dan heb ik zoiets van heb een beetje begip voor mensen... Niet alles kan uitpakken zoals je zelf wil...

Zo zie je maar want ik had eigenlijk vandaag willen rijden... Gaat dus ook niet meer. Ik zie dus ook nu pas dat mijn berichtje van hiervoor al om kwart voor 9 was... heb gewoon dus echt niet opgelet Tong uitsteken

Ik wou eigenlijk ook nee zeggen tegen ze... maar hoe zeg je dat op een vriendelijke manier zonder zeurderig of hard over te komen?

I DUNNO?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:40

_Ro0sj_ schreef:
wat voorn vis was het guppy?

Ja...

ik ben blij dat is overleden voordat ze uit elkaar is geknalt... Verdrietig

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:41

euhm, ieuw Haha! Wat had je vis dan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:41

Zelf voer ik vaak zat voor anderen, en ik weet dat zij dat ook voor mij zouden doen.

Vind wel, dat als je toezegt dat je het zou doen, je niet om half 10 kan bellen dat het niet meer lukt
Bloos . Dan zou ik ook wel een beetje pissed zijn als eigenaar. Maar in eerste instantie moet ze gewoon zelf gaan natuurlijk...

Maar als je niet wilt, dan kan je toch altijd zeggen dat je denkt dat het qua tijd niet gaat lukken, en dat ze beter iemand anders kan proberen als ze zeker wil weten dat het lukt?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:51

tjah... had ik nog niver nagedacht....

Maar hou er rekening mee dat ik 16 ben... Geen scooter heb... Zo'n 15 a 20 minuten moet fietsen (met dit weer kan het zelfs een half uur duren eer ik er ben) en dat weten zij ook. stal gaat dicht om half 11. Ik moest mara dan ook nog zelf doen... dan ga ik weer veel te laat weg en dan krijg ik daar weer gezeur mee....

Zucht wil ik de kleintje in hun nieuwe nderkomen' doen spat de vissenkom uit elkaar.... Moeten ze toch maar weer even terug in hun kleine hokkie en dan haal ik morgen een nieuwe vissenkom... :s

Wat die gup had??? geen idee.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:53

Marjank1987, welkom! De mooiste haflinger van Naomi is verkocht Tong uitsteken Madeira haha Haha! was van haar Knipoog
Maar je hebt gelijk hoor, de rest zijn ook mooi! Haha!

DivaMiep, jammer dat het wat minder ging meid! Ik heb geen advies voor je, maar zoals de rest ook al zei, scherper bit zou wel niet helpen.. Ach gut

Stravero & Mystica, zou ik ook advies van jouw mogen? Lachen Topic is in mijn onderschrift. Mag via pb? Jullie zijn echt goed haha Tong uitsteken

Naomi, wat je hebt gemist is dat ene over lessen dat lijkt mij echt super leuk en is ook super leuk als jij mee gaat! Ik heb je trouwens wel gemist hier (ook op msn) je bent een gezellige gesprekspartner Haha! Lovers