Heb er verder geen verstand van en deed gewoon wat ze wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_hartje_M schreef:De basis is je paard in iedere gang vooruit kunnen rijden, tempo terugnemen en kunnen sturen PUUR EN ALLEEN op je been en zithulp![]()
Daar begint het allemaal. Als dat er vanaf het begin niet in zit dan kun je super veel problemen krijgen als je hoger op gaat rijden.
SuperAssie schreef:M_hartje_M schreef:De basis is je paard in iedere gang vooruit kunnen rijden, tempo terugnemen en kunnen sturen PUUR EN ALLEEN op je been en zithulp![]()
Daar begint het allemaal. Als dat er vanaf het begin niet in zit dan kun je super veel problemen krijgen als je hoger op gaat rijden.
Als dit jouw vorm van basis is beheers ik de basis inderdaad
Ik kan prima(op goede dagen lol) op mijn zit en benen rijden, kan bij wijze van zelfs de teugels eraf halen en zo rond rijden, als hij braaf is en mee werkt(hij heeft van die ezel-dagen.. blijft een haflinger he xd) dan zou dat geen probleem zijn. vooruit rijden en terug rijden is ook allemaal geen probleem, ben ik ook bewust mee bezig nu, schakelen, tempocontrole, verruimen en verkorten enz, proberen méér galoppassen te maken op de lange zijde of juist minder etc, dus wat dat betreft zit het wel goed
Dit vind ik op zich ook het belangrijkste, dat hij gehoorzaam is en loopt daar waar en zoals ik dat wil. Die oefeningen komen daarna wel haha
M_hartje_M schreef:B dressuur is je paard de hele proef lang in een constante aanleuning kunnen rijden (aan de teugel dus) en daarbij moet je de gangen onder controle hebben. Dus een arbeidsdraf moet ook echt arbeidsdraf zijn en niet te snel of te langzaam...
Eisen van de B zijn vrij hoog!
M_hartje_M schreef:Wel knap dat je eerlijk bent!
Ik heb een hele tijd gedacht dat ik de basis erin had zittendeed gekke dingen zoals wijken, travers etc. totdat ik les kreeg van iemand anders! Ik kon nog niet eens een fatsoenlijke volte rijden met een nette stelling... Dus toen viel ik wel even hard met mn neus op de feiten
romyloverrr schreef:M_hartje_M schreef:B dressuur is je paard de hele proef lang in een constante aanleuning kunnen rijden (aan de teugel dus) en daarbij moet je de gangen onder controle hebben. Dus een arbeidsdraf moet ook echt arbeidsdraf zijn en niet te snel of te langzaam...
Eisen van de B zijn vrij hoog!
Ik vind ze net heel laag.
Die mogen best wat hoger vind ik, je hoeft niet eens te wijken.
B springen is 1 meter, dat vind ik een veel hogere instap als B dressuur.