Ermelo-weekend 2013 --> datum bekend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneRekers

Re: Ermelo-weekend 2013 --> datum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:09

Ik neem mijn camera mee, alleen ligt het eraan of ik niet moet helpen ofso

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:19

O,ja wat ik me nog af vraag maar elke keer vergeet te vragen, mag je eventueel daar nog wisselen van 70 cm naar 90 cm springen?

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:23

@S_uus

Op de haflingerdagsite stond volgens mij dat dat niet meer kon..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:50

Ooooh maakt niet uit, ik twijfelde al met opgeven omdat ie makkelijk 90 springt maar we eerst maar eens moeten kijken wat ie op de hindernissen daar doet haha.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:11

Zo, Lita d'r voetjes zijn weer lekker kort! Vrijdag door de wasstraat, spullen poetsen en de trailer weer zijn jaarlijkse wasbeurt... We zijn er al bijna klaar voor. Heb Ilse en Liet vanavond nog even training gegeven, proeven geoefend. Ze gaan netjes rond op het moment, zaterdag zien te pieken :))

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:27

Leuk Lian! Ben benieuwd :D
Hier ook nieuwe nike's en kortere voetjes.
Tandarts is de 9de geweest, inentingen weer gehad.
De grote beurt haha.

En ook hier vrijdag wasstraatdag haha.

Morgen nog lesje , blij dat ik nu zo'n fijne instructrice gevonden heb !
Na Barbara niet echt meer mensen gehad die lesgaven en die aan haar kunnen tippen maar nu gelukkig wel, echt blij dat ze bij ons op stal is komen wonen en ik daardoor fijn les heb :j

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:36

Haha voetjes zijn niet korter, sokjes bedoelde ik :') heb een dik uur zitten knippen, pfff haha

Asra kan er ook weer tegen dus! Fijn dat je een goede instructrice hebt nu :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:48

Owhhh _O-
Ja de sokken zijn hier ook weg, maar dan met een scheerapparaatje !

Inderdaad heel fijn, steek er veel van op en als ik af en toe voor d'r werk scheelt me dat weer 50 euro leskosten :')

We gaan wel ff 'daten' he :D

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:58

Oh dat is helemaal ideaal Suus!! Ja uiteraard, die date gaat er komen. Ik heb jou proeven er ook op mijn lijstje bij staan :)

Ja als ik ga scheren moet ik heel haar benen doen, want ze is best lang/dik behaard... Doe het nu altijd met een kammetje tegen het haar in en dan knippen. Toch netjes maar niet zo kort dat ik meteen alles moet doen :j
Laatst bijgewerkt door LoveLita op 20-08-13 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:59

Iedereen er weer klaar voor :))

Ik moet de beentjes nog scheren morgen dan morgenavond nog wedstrijd en donderdag springles :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:20

Ook Anne gaat door de wasstraat vrijdag haha!
Ik doe haar sokken/voeten niet scheren. Heb dat wel eens gedaan maar rijd vrijwel altijd met beschermers en daar kreeg ze wondjes van als ik scheerde. Dus dan maar niet. We gaan als ruig paard haha ;)

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:27

Hihi Mika heeft vandaag ook weer voor het eerst in 4 weken dressuur gelopen.. Allemensen wat ging dat bagger.
Zoontje vd eigenaar rijd haar niet rond, en ik ben eerste keer gewoon even lekker gaan springen en 2e keer naar buiten geweest..

Dus na 20 min slof teugel er maar even bijgepakt, heb dat niet eens echt vast of spontaan gaat ze braaf lopen, dus na weer 15 min slof eraf gehaald en nog even zo verder gereden, kon toen weer fijn rijden :)
Maar ben heel benieuwd hoe het zaterdag gaat, hoop winstpunt te rijden maar moet het allemaal nog maar zien.

Heb wel super veel zin in vaardigheid en springen :D Denk serieus dat dat beide gewoon goed gaat komen! Als die bal van vorig jaar er maar niet is.. denk niet dat Mika dat doet.. Zeiltje en vlaggetjes zijn geen probleem :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:33

LoveLita schreef:
Oh dat is helemaal ideaal Suus!! Ja uiteraard, die date gaat er komen. Ik heb jou proeven er ook op mijn lijstje bij staan :)

Ja als ik ga scheren moet ik heel haar benen doen, want ze is best lang/dik behaard... Doe het nu altijd met een kammetje tegen het haar in en dan knippen. Toch netjes maar niet zo kort dat ik meteen alles moet doen :j

Oooh leuk!!!! :):)

Gelukkig valt het met Asra zijn beenhaar wel mee, een vriendin/stalgenoot heeft hem opgeschoren v/d week :j
Ach als het op die manier werkt voor Liet is het goed toch :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:37

Yvank_ schreef:
Iedereen er weer klaar voor :))

Ik moet de beentjes nog scheren morgen dan morgenavond nog wedstrijd en donderdag springles :D

Succes Yvank!!

Hier gelukkig geen wondjes Paulien , maar dan kun je d'r inderdaad beter niet scheren.

Enefde , Voor het eerst sinds 4 weken dressuur gelopen?
Was ze niet te rijden of mis ik wat? :')

De bal vind Asra sinds een tijd prachtig , heb er zelf 1 aangeschaft dus hij moet wel haha onder het zadel vind ie het het mooist dan word ie best fanatiek ! :D

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:02

Haha nee ik ben 3 week op vakantie geweest, en net toen ik terug was waren zij paar dagen naar de hei met de paarden. Dus heb Mika pas weer na 4 weken gereden, en het zoontje wat altijd op Mika rijd rijd haar niet dressuurmatig, loopt ze gewoon heerlijk sterren te kijken. Dus om haar dan gewoon normaal nagefelijk te rijden is echt beroerd. En ik had er ook nog niet echt aandacht aan besteed, ben dus wezen springen en buitenrit, en met springen vraag ik haar wel iets nagefelijk maar niet perfect, gewoon puur dat ze haar koppie iets laat zakken en niet dat ze aan het sterren kijken is..

Maar uiteindelijk liep ze fijn :D Liep alleen heel erg door mijn rechterbeen heen, maar daar werken we aan, had nu teminste geen 400 kilo meer in mn hand..

Hmm ja Mika heeft volgensmij nog nooit in haar leven zon bal gezien.. dus gaat interessant worden.. maar in Ambt-Delden had ik een super koele kikker dus ga van het beste uit :) Kon toen ook zo pop optillen en meenemen, en water verplaatsen noem maar op :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:11

Oooh zo haha!
Nou je hebt nog 4 dagen, en afwisseling genoeg voor haar toch :j

Dat scheelt, zo'n hoofd is zooooooo zwaar haha de mijne heeft er ook wel eens een handje van.

Oh nice!
Ik heb in 2009 een vaardigheid parcours gedaan, nou best fail! haha.

2010 of 2011 ook, en daarna niet meer, Asra is ook snel te angstig maar die voetbal vind ie nu wel leuk!

Wanneer was Ambt dan?
Ik ben dit jaar niet bij Ambt Delden geweest, stalgenoot vroeg wel of ik weer foto's wilde maken bij de centrale keuring maar had die dag al 3 shoots staan .

In oktober doe ik wel mee in Ambt Delden alleen is dat gewoon een paarden concours.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:16

Ze is wel klein maar heel leuk :D

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:17

Haha ja is echt verschrikkelijk.. En dan heb je ook nog alles rechts en niks op links.. nou altijd dikke kramp in mn rechterarm..
Hihi ja klopt! Morgen nog even met zeiltje oefenen en vlaggetjes om een paal heen knopen en onderdoor. Donderdag gaan we nog met de eigenaar en Storm(mika's zoon) naar de hei in Heerde, even lekkere ontspanning :) en dan vrijdag nog maar even proef oefenen en parcoursje springen :)

Hihi ik 2 jaar geleden alleen gekeken in ermelo.. dus alleen foto's gemaakt, vorig jaar wel meegedaan maar toen alleen 1x dressuur.. koste me al genoeg. had voor dit jaar zoiets van ik wil het gewoon doen dus dressuur, springen en vaardigheid..

Ambt-delden was 2 maart, allround kampioenschap :) Was erg gezellig! Hadden Mika net die dag ervoor geschoren dus was benieuwd hoe hard ik zou gaan met springen maar ze was super braaf! En mn eerste wp in dressuur gehaald dus was leuk :)
En dochterje vd eigenaar (Merle op Storm) werd 3e van de jeugd in allround en was 2e met springen! Dus was nog dikke bonus!

haha ja ik mag nog niet bij de paarden mee doen.. ben nog 17 en mika is een C dus.. is voor ons ook nog wel ver rijden.. ong 1,5 uur..

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:19

Wie haha Mika? ja dies maar 136,5 cm.. dus nog net een C, wat toch wel heel fijn is op concours. Won in de B gewoon nog bijna altijd 2/3e prijs en met springen hoef ik maar 70 :) had nooit kans gemaakt tussen al die leuke D'tjes..

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:25

Ook hier geef ik voor de zekerheid nog even clinic tijden / info door:

Western clinics
Ook dit jaar vind de westernclinic plaats. De clinics worden gegeven door
Marlies Maathuis (mmwesternriding.nl voor meer info over Marlies).

De clinic voor onervaren western ruiters is van 11.00-12.15 uur in de hoofdarena.
De clinic voor westernbereden Haflingers (ervaren western ruiters) is van 12.30-13.30 uur.
Warmrijden kan een kwartier voor aanvang van de clinic.

Harnachement: een hoofdstel en een zadel. Voor de ruiter: kleding waarin je fijn kunt paardrijden en een cap of cowboyhoed. Dit laatste alleen voor ervaren westernruiters.
Contactpersoon: Anita Baggel / HaffiePower op dit forum ( bjanita@xs4all.nl )
Deelnemers hebben de tijden reeds per e-mail ontvangen of nader afgestemd gekregen.
Publiek van harte welkom ☺
-----------------------------------------
Dressuur clinics
Een nieuw onderdeel dit jaar is de dressuur clinic. De dressuur als wedstrijdonderdeel is een gewild item op de zaterdag.
Naar aanleiding van de enquete hebben we als Ermelo Commissie besloten om ook dressuur clinics te organiseren. We zijn op zoek gegaan naar iemand die op het gebied van dressuur goed thuis is:
dit werd Lizzy van Hien. Zij rijdt zelf momenteel met haar paard de lichte tour en heeft met haar vorige wedstrijdpaard op Grand Prix niveau gereden. Voor meer informatie zie http://www.mountencount.nl
De dressuur clinics zullen gehouden worden in de arena met de kleine tribune en wel op de volgende tijden:
10.30-11.30 uur (B-niveau)
11.45-12.45 uur (± L-niveau)
13.00-14.00 uur (L2/M1)
14.15-15.15 uur (M2/Z1)
Warmrijden kan een kwartier voor aanvang van de clinic.
Contactpersoon: Anita Baggel / HaffiePower op dit forum ( bjanita@xs4all.nl )
Publiek van harte welkom ☺

Tot in Ermelo !!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:01

Weet iemand al hoe het nou zit met de stallen?? Ik begreep dat er van die mobiele stallen zijn. Zo'n grote tent met van die zwarte stallen..
Of mogen we de nieuwe stallen gebruiken??

en weet iemand of de auto bij de tent mag op de camping?? Wel zo'n fijn idee met al dat spul erin als er geen kasten zijn..

Ik heb er iig weer mega veel zin in!! Blijf dit jaar ook voor het eerst de zondag :)

ZIjn er nog meer die ook gaan bbq'en zaterdag??

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:03

enefde schreef:
Haha ja is echt verschrikkelijk.. En dan heb je ook nog alles rechts en niks op links.. nou altijd dikke kramp in mn rechterarm..
Hihi ja klopt! Morgen nog even met zeiltje oefenen en vlaggetjes om een paal heen knopen en onderdoor. Donderdag gaan we nog met de eigenaar en Storm(mika's zoon) naar de hei in Heerde, even lekkere ontspanning :) en dan vrijdag nog maar even proef oefenen en parcoursje springen :)

Hihi ik 2 jaar geleden alleen gekeken in ermelo.. dus alleen foto's gemaakt, vorig jaar wel meegedaan maar toen alleen 1x dressuur.. koste me al genoeg. had voor dit jaar zoiets van ik wil het gewoon doen dus dressuur, springen en vaardigheid..

Ambt-delden was 2 maart, allround kampioenschap :) Was erg gezellig! Hadden Mika net die dag ervoor geschoren dus was benieuwd hoe hard ik zou gaan met springen maar ze was super braaf! En mn eerste wp in dressuur gehaald dus was leuk :)
En dochterje vd eigenaar (Merle op Storm) werd 3e van de jeugd in allround en was 2e met springen! Dus was nog dikke bonus!

haha ja ik mag nog niet bij de paarden mee doen.. ben nog 17 en mika is een C dus.. is voor ons ook nog wel ver rijden.. ong 1,5 uur..

Ja irritant is dat he , een foutje bij het rijdenrijden maar goed toch lastig en veel ruiters hebben er last van.

Lekker joh een hei, die hebben we hier niet om de hoek haha.

Ja Ermelo word er niet goedkoper op, doe dit jaar alleen 2x dressuur 1x zien te springen (Hij springt heel goed, maar kent geen 'enge' hindernissen en hij vind nogal eens wat eng dus................. ben benieuwd voor de eerste keer op cc) en de parade.
Vorig jaar deed ik bestgaand er nog bij en het jaar daarvoor ook + vaardigheid.

2009 alleen vaardigheid en dressuur + parade

Wat leuk van Ambt! Maar het is indd wel ver weg voor je, voor mij is het een thuisbasis adresje.

enefde schreef:
Wie haha Mika? ja dies maar 136,5 cm.. dus nog net een C, wat toch wel heel fijn is op concours. Won in de B gewoon nog bijna altijd 2/3e prijs en met springen hoef ik maar 70 :) had nooit kans gemaakt tussen al die leuke D'tjes..

Ja Mika, maar zie heel veel kleinere hafs hoor haha.
Nou ze springt leuk!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:05

Nathalie83 schreef:
Weet iemand al hoe het nou zit met de stallen?? Ik begreep dat er van die mobiele stallen zijn. Zo'n grote tent met van die zwarte stallen..
Of mogen we de nieuwe stallen gebruiken??

en weet iemand of de auto bij de tent mag op de camping?? Wel zo'n fijn idee met al dat spul erin als er geen kasten zijn..

Ik heb er iig weer mega veel zin in!! Blijf dit jaar ook voor het eerst de zondag :)

ZIjn er nog meer die ook gaan bbq'en zaterdag??

Ik weet het niet precies, maar volgens mij zijn de nieuwe stallen klaar.
Weet wel dat er binnen ook weer een keuring is of iets in die geest.

Auto bij de camping vorig jaar niet gezien.

BBQ hebben wij naar veel twijfel met de groep niet ingeschreven .

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:22

@S_uus, Haha ja maar gaan hopelijk binnenkort iemand naar haar rug laten kijken, heb een beetje het gevoel dat ze scheef is, onder het zadel drukt ze je echt weg, zonder zadel heb ik nergens last van en loopt ze goddelijk..

Haha heerde is voor ons met trailer ook nog wel dik half uur rijden hoor! Scheelt dat we 5 min van de snelweg afzitten met de pony's en dat de hei nog geen 5 min bij de snelweg vandaan zit :) maar is wel even heerlijk zon rust momentje in de week, de eigenaar heeft het al weer lekker druk door overblijf of de basisschool en tandarts afspraken voor 5 kids dus voor haar wel even een lekker break momentje :)

Ik ben nu 31 of 33 euro kwijt voor 3 onderdelen. het is gewoon rot dat je 10 euro betaald omdat je geen lid bent van de DAH.. vorig jaar heb ik 17 euro betaald voor 1 dressuurproef.
Maar had dit jaar zoiets van ik ga gewoon! Wil het nu doen ook! Was nog even afwachten of zoontje ook mee wou doen, anders was hij waarschijnlijk gaan springen en dan allebei vaardigheid.. maar gelukkig hoefde hij niet :)

Hihi jaa maar heb het er wel voor over, onze regiokampioenschappen zijn ook altijd in Ambt-delden geloof ik :)

Haha ja ze is echt een ukkie.. bij springen ben ik de enige met een C.. Dus niet te missen :D mochten mensen foto's gaan maken hihi :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:37

Goh ik rij er 2 uur over *zucht*

Hoop op de nieuwe stallen zou wel fijn zijn, las dat toen de nieuwe stallen in gebruik genomen zouden worden de oude in die week afgebroken zouden worden, Nouja we zien wel

Ik bbq ook.

Vandaag word Mando door de wasstraat gehaald, hopen dat hij zich een beetje netjes houd. Gelukkig geen regen verwacht dus hij kan niet gaan modderworstelen.

Ik heb er zin in.