Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:00

Foto's van gisteren.

Eerst goed poetsen, zoveel kleine helpertjes!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O en helemaal zoals bokt het wil, ik met veiligheidsschoenen 8-)

Loran_Nolen

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:08

Ben tot op het laatst bezig geweest, al dan niet met hulp van mijn bijrijdster en/of man.
Tuurlijk was ik iets voorzichtiger, maar probeerde wel alles

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:34

@maureen : wat leuk dat je moeder nu gaat lessen op angel.
@lore: kan niet altijd even goed gaan , maar wel vol houden.
@saskia: wat leu kzo met die kinderen ze weten je aardig bezig te houden.

kim en nelleke.
gisteren had ik drie stuiterballen in de wei. onder het rennen bleven ze maar bokken en stuiteren. wat wel erg leuk was. vandaag weer heerlijk 3.5 uur weg geweest en lekker door de duitse bossen gedwaald. daarna bij ons nog even een stuk hei meegenomen en toen weer lekker naar huis. was lekker relaxt ritje.
en dan te bedenken dat het dit weekend heel slecht weer gaat worden. hopen dat de kinderen een beetje weer hebben met de herftvakantie. dan kan ik met leiek en nelleke of gipsy even rijden.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:48

heee meiden hoe is het hier???

ziet er schattig uit lore!
Tjessie blijft voorlopig nog :D althans de kopers van zaterdag zien er van af

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:18

@Saskia: Wat ziet hij er goed uit! En super leuk dat hij mooi bleef staan met het zadel op! En de bolle buik foto met suprice is echt leuk!

@Ympi: Ah wat zonde van de kat, dat is wat minder. Maar die foto's van die kindjes op Formera is echt leuk! Geweldig om te doen ook! Wie loopt er trouwens naast (ff uit nieuwschierigheid :P)

@Maureen: Oh wat leuk dat je moeder ook rijdt! Ik wou dat mijn moeder dat ook deedt! En ga weer lekker van je paardje genieten meis.

@Wieneke: Yay Tjessie blijft nog even, voor jouw natuurlijk super nieuws!

Heb ff een baal dag want ik heb nog niks gehoord van Sandra! Ik mis dat beessie zo!
Morgen weer stage dus na het weekend weer een verhaaltje van Daisy en mij :D.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:23

@Kim: jaa leuk he :) klinkt erg lekker zeg !
@aranka: Jaa mama heeft al 40 lessen achter de rug ! ze heeft net een nieuw paar laarzen (petrie nog wel := ) en een cap gekocht ! dus ze kan er weer veilig op. Ik ben er gelukkig aanstaande woensdag bij, dan kan ik die boef goed in de gaten houden !!

Maureen en Angel:
vandaag lekker in de buitenpiste gereden met angel, voor de afwisseling maar wat sprongen gedaan. Ze was wel braaf, maar af en toe ook weer op angel haar manier een boefje :D ! Aan het eind had ik der helemaal in het zweet gereden ahahah := arm peerd :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:07

Ik geef niet zomaar op hoor Kim, doe het dan wel even rustig aan, gaat vaak beter :)
Leuk dat Tjessie nog wat blijft Wieneke, schattig eh die kindjes? En mijn pony maar denken "wat doe jij nu?".
@ Aranka: ik in het geel, de papa van de kindjes is de man op de foto en achter mij loopt mijn mama, die houdt mijn neefje wast. De jongste kan nog maar net stappen en nu al op een paard :) begrijpelijk dat je Sandra mist, je hebt haar zolang mogen verzorgen! Dat is iets dat niet weg gaat, maar gelukkig wel zachter wordt...
En Maureen doet haar paardje veels te hard werken, zo zweten, arm ding :+ Nee hoor, leuk dat je fijn gesprongen hebt!

Lore en Formera
Mijn mama is gisteren met het katje, Bliksem gedoopt, naar de DA geweest. Hij heeft de niesziekte maar DA zei dat we er snel bij waren en dat het waarschijnlijk vanzelf zou genezen, wilden we op zeker spelen moest hij een antibioticakuur krijgen. Dat dus maar gedaan, willen dat katje nu al niet kwijt!
Hij was verder heel braaf bij de DA en ging mooi in zijn draagbakje. Hele brave kat dus om eigenlijk een halve wilde te zijn, hij komt héél erg graag knuffelen!
Formera stond op de wei zonder deken en was helemaal vuil, dus een borstel erover gehaald, hoefjes gedaan, deken op, beetje gestretcht en stal uitgemest. Daarna gaan groomen voor mijn zus die naar de springles ging. Ze gaat nu met onze vier jaar. En begin zo een beetje een band met ons reusje te kweken. Heb er zowaar al iets minder schrik van :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:10

Ja joh lore ! in het zweet werken die knol hoppaa ~~}>

neee grapje! Ik reed buiten en toen ik ging uitstappen werd het langzaam donker, toen ik binnen kwam zag ik dat ze doorweekt was haha :D Gelukkig dat jullie er vroeg bij waren met dat katje zeg ! Heel slim van jullie. En wat fijn dat je met die vierjarige een band begint te krijgen :) Hoeveel paarden hebben jullie eigenlijk thuis ?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:15

Wij hebben thuis
* Veulen (dat nog lekker bij mama staat, merrie)
* Tweejaar die lekker op de wei staat (merrie)
* Driejaar die voorlopig niet zadelmak te krijgen is (ruin)
* Vierjaar (springpaard, ruin)
* Vijfjaar (springpaard, ruin)
* Springpaard 1 (is de mama van het veulen dus staat momenteel op rust, merrie)
* Springpaard 2 (staat mank, dus ook op rust, ruin)
* Springpaard 3 (ruin)
* Merrie met hoefkatrol (staat lekker van de weide te genieten, is mama van driejaar, geen erfelijke vorm van hoefkatrol)
* Formera (haflinger :) )
Staan bij mijn ouders in de tuin en hebben daar ook een rijbak liggen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:19

sowwww ey dat zijn er echt veel !
ik neem toch aan dat jou ouders erg veel met de paarden doen ? of is dat echt alleen van jou en je zus ?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:26

Ik pb je even :) wordt anders heel erg off-topic...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:38

Hoi, mag ik ook meepraten? Ben al een tijdje op bokt, maar nog niet dit topic gezien. Ben 54, oma van 4 en in bezit van Fralla. Haar heb ik nu ruim 3,5 jaar. Ben heel blij met haar. Zij is mijn 2e hafje al. Wendy (zie profiel) heb ik helaas 4 jaar geleden moeten laten inslapen door een lelijke peesblessure. Fralla is een ondeugende haf, maar ze gaat steeds beter luisteren. Rijd voornamelijk aangespannen met haar, heel soms OHZ.
Afbeelding

Ik lees veel onbekende namen, maar dat komt vanzelf wel goed.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:42

Welkom Sandrina, is dat je echte naam?
Wel leuk zo een oma onder ons, gaan we ons helemaal thuis voelen :)
Mooi hafje ook!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:50

Ympi schreef:
Welkom Sandrina, is dat je echte naam?
Wel leuk zo een oma onder ons, gaan we ons helemaal thuis voelen :)
Mooi hafje ook!

Yep, dat is mijn echte naam. Ik geloof niet zo in alliassen.
Deze oma gaat ook nog op wedstrijd; heb de 1e men-TREC wedstrijd gewonnen, (maar niet zonder groom, Berith die TREC rijdt(klasse II), zij heeft ongelooflijk goed geholpen)
Ik rijd nog graag een ritje om de kerk met Hafje. Zal zo foto's oploaden.
Dank voor het compliment, ik zal het aan Kadetje doorgeven.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:32

Je bent dan ook nog een jonge oma, amper 6 jaar ouder dan mijn mama ;)
Leuk dat je foto's gaat laden, zo kunnen we een gezicht bij je naam plakken.
Dit ben ik (Lore) met Formera
Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:33

Leuke foto lore!
En welkom sandrina

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:42

Leuke reacties, dank voor het welkomstwoord.
Vorige week maakte groom van mij deze foto: (doing what I love best)Mijn hafje mennend!
Afbeelding

Hier draaien we ons hoef niet voor om: Rondje weekmarkt.
Afbeelding

Voormalige groom ook aanwezig = toeval.
Afbeelding
't Was ook een heerlijke dag, heb samen met Els op bok genoten.
Later de buitenwijken ook aangedaan, heerlijke brede fietspaden.
Afbeelding

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:51

Hey Allemaal!
Ben al even niet op bokt geweest, beetje drukke week gehad.
Heb geprobeerd alles bij te lezen en zal proberen op iedereen even te reageren.

@Wieneke: mooie foto’s van de Fries. Balen dat ze te koop staat. Maar gelukkig lijkt ze nog even te blijven.

@Aranka: Het zadel nog niet rustig gepast op Harry. Drol die ik ben was ik het vergeten, of heel nat buiten, of het zadel thuis en ik op het land. Maar we gaan van het weekend even rustig kijken of het op Harry of een van de andere past.
Wat vervelend dat je nog niets van Sandra hebt gehoord. Kan me goed voorstellen dat je haar mist!

@Maureen: Ga zo weer even kijken naar je avontuur van vorig weekend.
Wat fijn dat je weer op Angel gereden hebt. Leuk dat je moeder op Angel gaat lessen :).

@Lore: Leuke fotootjes van die ukkies op Formera. Wat balen van de kat zeg, wat een pech! Gezellige boel bij jullie met al die paarden. Leuke foto ook van jou met Formera!

@Kim: Haha die stuiterballetje, leuk! Heerlijk dat je gisteren zo hebt kunnen rijden, het weer was er goed voor. Fijn dat je zo de bossen in kunt!!

@Saskia: Jou ken ik nog niet, maar dat komt omdat ik nog niet zo lang “actief” ben op bokt. Gefeliciteerd met je dochterje! Wat een leuke haflinger heb je. Super fijn dat hij zo braaf is met een zadel erop voor de eerste keer.

@Sandrina: Welkom! Wat leuk dat je zo actief bent met Fralla.

Sabrina en Harry
Maandag had Harry lekker een rust dag. Dinsdag heb ik samen gereden met mijn schoonzusje. Ik op Harry, zij op het andere paardje (van het jonge meisje). We zijn wel in de bak gebleven omdat me schoonzusje het paardje (logisch) eerst beetje wil leren kennen voor we echt een buitenrit gaan maken. De paardjes waren wat sloom in de bak, ze miste denk wat uitdaging, wij waren iets teveel aan het kletsen.
Woensdag avond ging ik naar het land, maar werd eigenlijk al veel te donker dat ik aankwam. We hebben op het moment nog maar aan een kant van de bak licht, dus dat is een beetje onhandig. Daarbij stond er een paard in de bak, die ik dan had moeten verplaatsen. Harry had dus geluk, ik koos de makkelijke weg, hij kreeg een knuffel en mocht in het land blijven. Gisteren drukke dag, maar aan het eind van de middag toch nog lekker wat tijd gevonden om even te gaan rijden. Samen met de ex-mede eigenaar (sorry weet niet zo goed hoe ik haar moet noemen) van Harry zijn we even een klein rondje polder gaan rijden. Harry liep lekker mee, wel blijft Harry dan graag aan de gene plakken die mee fietst. Dat blijft een aandachtspuntje om hem te leren wat meer op eigen benen te staan ;-).

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:05

Zo, jij hebt een drukke week gehad Sabrina, maar gelukkig ook nog veel met Harry kunnen doen!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:19

@maureen: Haha gassen met die handel, dat doe je goed :P Ben wel een beetje jaloers :o dat jou mams dat doet, en dan gelijk met petrie laarzen! Toe maar!

@Ympi: mooi dat jullie er zo vroeg bij waren met het katje! Komt het toch allemaal goed!
En lekker veel knollen hebben jullie op stal! Zou ik ook wel willen...

@Sabrina: Haha handig, ik hoor het nog wel van je! Ook weer een leuk weekje gehad met Harry lees ik, das mooi dat jullie nog genieten ondanks het weer :D

Welkom Sandrina (leuke naam) Nu hebben we ook een oma in de groep YEAH!!! Leuk hafje heb je daar!

ik zal me ook ff voorstellen.
Ik ben Aranka 17 jaar, heb 4 jaar Sandra verzorgt maar is na dood van de eigenaar 4 weken terug verkocht. Nu is er op mijn stage een Haflinger Daisy waar ik dit weekend weer heen ga.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 03:19

Dank voor jullie welkom. Is dat zo bijzonder een oma in de groep? Hoe oud zijn jullie dan? Ik ben niet minder fanatiek, hoor.
Aranka, heb je profiel gespiekt; jammer dat de meeste van je foto's weg zijn. (ik moet de mijne ook weer bijwerken, alleen Wendy staat er nog maar. Leuk dat de haf die je rijdt Daisy heet. Ik heb er heel even over gedacht om huidige paard ook zo te noemen. Ze heet officieel Dewi, maar ik vond Fralla toch leuker. (betekent Kadetje in het Zweeds)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 06:46

Haha minder fanatiek zal je zeker niet zijn hoor ik ben 15 over twee maandjes 16

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:56

Ik ben ook 16 jaar :)

Maureen en Angel:
gisteren eventjes met angel gereden <3 ze was wel braaf deze keer alleen weer erg stug in der hals mhhh.. achja goed, ik doe het rustig aan met haar

straks lekker met elyze en de haflingers in het veld rijden (ipv het bos) met de westernzadels :))

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:17

Jullie zijn wel een stuk jonger dan ik. Heb kinderen die 2x zo oud zijn :(:) Vandaag mag Marlot haar kusten weer vertonen op Fralla. Duimen dat het droog blijft, maar ik vrees het ergste............
Door toeval heb ik 4 bijrijders/verzorgers/grooms, een hele club rond Fralla.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:15

Ik ben al 23 hoor ;)
En ja, ik vind dat wel leuk, een oma, ook al ben je dan nog een jonge oma :)

Lore en Formera
Ik heb een hele dag op een regenstop gewacht! Maar die is er niet gekomen! Heb dus gaan poetsen en verder niets, hopen dat het morgen droog wordt! Wij moeten ook gaan stemmen morgen, saai!