Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:09

@Marga: Wat vervelend dat hij je zo zit uit te dagen, typisch een haflinger denk ik zo !
Maar het kan hem ook aan het weer liggen, want Beau is de laatste tijd ook wat aan het draken.
Hopelijk houd hij er snel mee op voor je!

@Susanne: Het is hier inderdaad stil :=
Ja ik word ook niet veel blijer van het weer, wat een zomer zeg!
Hahah dat zijn merries, zo wisselvallig als het maar kan! Wat ben ik toch blij met mijn ruin! Al hoewel die kan er ook
wel wat van :=

Lotte & Beau
Zo, morgen ons 2e M1 wedstrijd! Heb hem vandaag weer even op zn plek gezet met rijden, god allemachtig wat heeft
hij soms kuren. Maar op een gegeven moment ging het wel lekker, heb zowat een heel uur zonder zweep gereden, wat
sinds 2 dagen mogelijk is, we gaan dus wel vooruit wat betreft afkikken op de zweep. Ik heb namelijk wat met mijn
benen en handen. Ik kan namelijk geen druk houden op mijn handen,waardoor ik dus ook speciale antislip teugels heb
wat nu gewoon echt heel fijn gaat! En ik kan heel moeilijk scherpe hulpen geven met mijn benen, en dat weet beau
maar al te goed, en we zijn iets te snel door de L2 gegaan (lees binnen 4 wedstrijden) en gelijk overgegaan naar de M1.
Dus die M1 debuut was ook een enorm drama, had toen 174 en 180-2 (mijn vader las verkeerd voor :+) dus de punten
vielen me toen alles mee! Hopelijk kan ik morgen lekker fijn op nieuw beginnen en hopelijk laat hij me niet weer vallen
tijdens de proef! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:09

WIE ZIJN ER NAAR ERMELO GEWEEST VANDAAG EN HOE IS HET GEGAAN???????????????

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:28

Hoi ! Ik had een paar dagen niet gereageerd, maar ik ben er weer ! :D

Ik kwam do. tot de blijde ontdekking dat meneer een ijzer af geschopt had.... Waar ie ergens ligt in het land (of in de sloot...) geen idee, wei is 2-3 hectare groot dus dat vond ik iets teveel zoekwerk ! :p Komt vanzelf wel weer boven water. Godzijdank kon mijn hoefsmid de zat. erna al komen. Vrij. alleen een beetje gepoetst, hij verhaart alweer flink ! Hij wordt alweer wat zachter en hariger en hij krijgt weer plukjes uit z'n oren ! <3 M'n toverbal is ook alweer lekker van kleur aan het veranderen, hij was van de zomer erg vaal / beige achtig, nu wordt hij alweer wat roder ! Max is 's zomers licht en grijs door elkaar, hoeveelheid grijs verschilt elk jaar, ene keer appeltjes en andere keer alleen een gloed. In de winter krijgt hij echt een donkere voskleur. Hij verhaart gelukkig erg goed, ik poets wat af maar hij is zijn winterjas ook zo weer kwijt ! Erg makkelijk. Ondanks mijn 200 grams deken denkt Max nog dat we op de Noordpool wonen, echte teddybeer !

Vandaag kwam mijn bijrijdster langs, en de hoefsmid kwam voor het ijzer dat eraf was. De smid heeft hem gelijk maar weer opnieuw gedaan, alleen wat minder eraf gehaald. Hij staat nu weer keurig op zijn voetjes, alleen nog even rustig aan beginnen omdat hij op linksvoor nog gevoelig is, waar het ijzer eraf was. Daar is ook een stuk hoef afgebrokkeld, waardoor het ijzer er denk ik af lag. Het is een beetje zijn "probleembeen" dus hij moet weer even tot rust komen denk ik. Max staat voor op Cytek ijzers (zonder widiapuntjes !) Hier loopt hij al ruim 2 en half jaar fantastisch op. Maar omdat hij toch nog vaak struikelt en om meer demping te creeeren, stelde mijn hoefsmid kunststof beslag voor. De naam weet ik niet, maar het is in feite hetzelfde model ijzer maar dan nog meer zool dragend en ook straal dragend. Voor de kwaliteit van zijn hoeven zou dit beter zijn, en ook voor de benen omdat de klappen tijdens het lopen minder doordreunen in het been. Hij is al 18 jaar, dus enige slijtage zal er wel zijn en hij is gevoelig op zijn sesambeentje linksvoor, dus daarvoor zou dit ijzer juist erg goed zijn, denk ik. Ik heb nog even om erover na te denken, maar het lijkt me wel wat ! Klonk zeker interessant.

Verder heb ik vandaag mijn nieuwe zadel ontvangen ! De Barefoot Cheyenne zwart (geen dry-tex), met fenders, bruine en zwarte pad en XXL pommel ! MSFC singel moet nog komen. Hij is erg mooi, ben er blij mee ! Morgen voor het eerst uittesten.... *D

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 23:05

@ Maxilover: heel veel plezier morgen met je zadel, we horen wel hoe het is gegaan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 00:51

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 01:39

Dat beest moet per direct de ballen eraf.
We zijn ons een ongeluk geschrokken, ook mijn stalgenoot/asra zijn buurman waren aanwezig in die bak, en Rowana (amazone Winser G) is geraakt door Newton.
Eerder die dag was ie blijkbaar al niet handelbaar en op stal schijnt ie de nodige 'straf' (half uur later) te hebben gehad.

Nou mijn keuze was allang duidelijk :evaw: weg met zakkie!!! Hij is niet goedgekeurd, dus snap het nut om hengst te houden niet .

Gelukkig is er niks ernstigs gebeurt, maar zoals je hebt kunnen zien, was er een 'engeltje aanwezig'.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 02:34

Kan het filmpje niet zien ik zal hem thuis bekijken..

Ijzers heeft mijn haflinger ook wel eens afgetrapt inderdaad, Suus hoe was het in Ermelo?

Vandaag heb ik weer gereden ze was zalig!
Morgen longeren en maandag een dagje vrij..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:11

Ermelo was goed, 2de en 8ste plaats :j
Parade ben ik met kim en Anton uitgegaan, ze zeiden constant door de microfoon : laten we het kort houden i.v.m de regen die over ons heen gaat komen, maar ondertussen bla blabla bla en bla bla :O ik dacht weet je ik ga eruit, Asra werd er erg vervelend van, Anton ook, en daarbij koelde mijn pony zo af als een gek met die regen en zijn warme lichaam, die regen waren echt super koude druppels.

Kim had het zelf juist koud, dus toen we weer aan moesten sluiten in de parade zijn wij er snel tussenuit geknepen.
Pony toen we aankwamen op stal steenkoude oren, ondanks HV polo fleecedeken , dus heb hem even een regendeken omgedaan (ga nu nog niet met 100 gram enzo beginnen) , gewacht en de auto ondertussen uitgepakt, en toen ie het warmer had die deken weer afgehaald.

Vandaag word Asra even in beweging gezet, niet te zwaar aan het werk maar wel even de spieren los.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:17

@ Susanne: ja idd, het filmpje is heftig en waarom hengst houden maar ik denk ook dat ie niet helemaal spoort want dit is geen normaal gedrag hoor, hengst of geen hengst.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:42

Suzan: nou inderdaad, gatverdamme, wat had er wel niet kunnen gebeuren? :oo

En gefeliciteerd met je 2e en 8e plaats :D

Zo, ik heb zo wedstrijd, ik dacht dat ik het dit keer eindelijk eens zonder zenuwen kon doen maar
eenmaal in bed begonnen de zenuwen weer te komen, heb amper geslapen.. Gatver, ik snap het niet
hoor, hoe kun je nou zo zenuwachtig worden? Nou ja we zullen het wel zien, hopelijk denkt Beau vandaag
met me mee en maken we er niet weer een potje van als ons M1 debuut :).

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:45

@Lotte:
Komt vast goed, veel succes vandaag met Beau.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:51

dankjewel, we zullen zien :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:57

Jeetje zeg die haflinger van het filmpje spoort echt niet, ballen eraf en voorlopig niet met zoveel andere in de bak rijden etc. Is levesgevaarlijk.

Hoihoi
Is het goed als ik ook gezellig mee kom kletsen hier?
Ik ben Marlissa, 18 lentes jong en samen met mijn (tweeling) zus ben ik in het bezig van twee geweldige haflinger merries. Zijn moeder en dochter, de meeste zullen ze wel kennen uit het fototopic.
Pé Pé, merrie, 9 jaar, recreatief wordt ze gereden en al zo 6 jaar in ons bezit. Al heel veel met haar meegemaakt en ons hoogtepunt was de dracht :D Daaruit is Kyra gekomen, merrie, van 30 maart 2011. Echt een onwijs lief en makkelijk veulen. Ze gaat binnenkort wel naar de opfok waar ik het onwijs moeilijk mee heb, aangezien we er dan maar 1x per twee weken ongeveer heen gaan en je ze er niet uit mag halen. Dus het wandelen en tutten houdt dan voorlopig op :(
Peeps staat op het moment gebleseerd helaas. Ze heeft een soort zweer in haar rechter achterhoef(kneuzing en bloeding gehad erin) en heeft zelfs naar de kliniek gemoeten voor foto's etc. Daar is het helemaal uitgesneden en het is en heel diep gat, tot de kogel zowat het is echt in het leven. Gisteren heeft ze achter ijzers gehad met een dikke leren rand erussen en het gat zit vol gestopt met watten met jodium.
Ook zijn ze vorige week verhuist en staat ze nu op een stal waar zw swinters helaas op stal staat maar waar ze wel goed te eten krijgt en we alles tot ons beschikking hebben. Dus geen dode vissen in het kuil, losliggende stenen, stilstaand rood/bruin water zoals op de vorige stal.

Vanmiddag/vanavond verslagje wat er gedaan is met ze.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 11:10

@ Marlissa, welkom: Jeetje ik hoop dat Pe Pe snel opknapt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:40

Oh mensen noem me alsjeblieft Suus en geen Suzan, en al helemaal geen Suzanne _O-

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:49

doen we _O-

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:52

Marlies en Kanjer :+

Vandaag wedstrijd gehad. Voorbereiding was niet helemaal geweldig. Ik stond op de reservelijst voor de wedstijd, vrijdagavond kreeg ik een mailtje dat ik als ik wilde toch kon starten. Ach waarom niet....
Alleen dinsdag gereden en woensdag gereden. Dus gisteren samen met m'n vriendin in de regen nog ff gauw de proefjes geoefend. En vandaag richting wedstrijd met het idee, we zien wel. Voor Kanjer z'n 3e wedstrijdje, laatste was in April dus wel weer ff geleden. Zoals gewoon gedroeg Kanjer zich voorbeeldig ;) .
We zijn 2x 1e geworden met 182 en 198 punten.
Na 3 wedstijden staat de teller op B+3. Super trots natuurlijk op m'n Toppertje :D !

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:56

Gefeliciteerd, goed gedaan :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:45

Marga;

@ Marlies, zooooooooooooh das echt superrrrrrrrrrrrrr, gefeliciteerd.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:58

Marga & Azkaban:
28-8-2011
=======================
Het waaide te hard om alleen te gaan rijden in de bak met Azkaban, dus besloten om grondwerk te doen, gelukkig maar want meneer was weer zo gek als een deur. Ik had hem nog maar net losgeknipt en hij ging al bokkend (met zijn jolige piepje erbij) de bak door. Tussendoor probeerde hij ook nog een hap gras mee te pakken, die vlieger ging dus niet op. Even goed laten zien wie de baas is door de NH oefeningen te herhalen van de les, al snel dacht meneertje oke ik ga maar eens opletten op wat de baas doet. Daarna laten omdraaien, naar me toe laten komen, volgen, pasje achterwaarts hij deed het super en was weer op mij gefocused. Wel blij dat ik niet ben gaan rijden hahaha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:11

Yep we waren in Ermelo (zonder knol)....

Vandaag te moe om iets te doen, wel even gereden.. nouja meer lopen knutselen. _O-

Hier de parade voor diegene die niet geweest zijnhet blijft kippenvel hoor zoveel van die mooie blondjes

http://www.youtube.com/watch?v=lWSAaeVCFfc

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:09

Mariska:

Gisteren en vandaag eindelijk weer even kunnen rijden. Tussen de buien door maar gelukkig was de bak nu wel redelijk droog. Echt veel bijzonders hebben we dus niet gedaan.

Leuk om het filmpje van de parade te zien. Echt ontspannen zitten veel rijders niet. Zou ik ook niet zijn hoor,
Maron heeft zo'n drukte en zoveel paarden nog nooit gezien wat hij zou doen?
Ga het ook niet uitproberen :D

_Romy_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:10

Leuk bedacht!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:18

Heidi:
28 augustus.
=============
Gisteren hebben Willem en ik wedstrijd gehad in Ermelo.
Ondanks het vroege op staan (5 uur s'morgens :') ) waren we wat aan de late kant,en we moesten 2 hengsten tegelijk klaar hebben staan (Aron en Willem)
Ik had geen tijd meer om de proppen bij Willem onder zijn ijzers te draaien,ik dacht we doen het zo wel..... :P

Het bleek toch best gladjes te zijn in de bochten,we waren in de eerste proef bijna onderuit gegaan.
Daardoor werden Willem en ik allebij wat voorzichtiger.
Ik vond Willem echt super braaf,lekker cool in zn koppie ondanks er wel 100 blondjes om hem heen liepen haha

De eerste proef hadden we 189 punten en de tweede net geen winst 179 punten. >;) jammer van dat ene puntje haha
Ik weet nog niet op welke plaats we zijn geeindigd,uitslagen zullen van de week wel op de site komen te staan.
We zijn niet tot op het laatst gebleven,moesten eerder weg helaas.
Ik vond het een leuke ervaring om eens mee te rijden in Ermelo. :j
Vandaag heeft willem lekker een vrije dag,morgen of dinsdag ga ik weer naar hem toe.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:07

Leuk om zo een verslagje van iedereen te lezn wat ze gedaan hebben :)