lang niet geweest was jullie al kwijt!

Willem weer eens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sita_ schreef:Gefeliciteerd doei..
Grappig, die discussie over luxe of niet.. Als jullie nadia al iel/smal/luxe vinden zal ik mijn andere merrie maar niet plaatsen.. Die is pas écht luxe..
Gelukkig heb ik 5 Hafjes, en alle 5 hebben een ander model.. Zo heb ik 3 lekkere brede in verschillende breedtes en hoogtes en deze 2 luxe dames voor de sport en de fok straks. Je moet als beginnend fokker een beetje met je tijd mee.
Mijn ruin is gisteren opgenomen in het stamboek met 70.5 punten en had een 2e premie... Waarom? Omdat zijn type (hij is 9) niet meer van deze tijd is, ze brandden hem niet af ofzo, maar ze hebben gewoon gelijk met hun commentaar.. Hij kreeg een premie vanwege zijn mooie kleur, toch wel rastypisch van wat ze toen wilden zien en om zijn mooie behang. En dat laatste is echt een compliment gezien meneer zwaar zomereczeem heeft.
Sjelle schreef:Vanaf 75 punten krijgt een haflinger een 1e premie mits die een 8 voor type heeft behaald.
Mocht dat bijv een 6 zijn dan kan een paard met 75 punt alsnog een 2e premie krijgen.
71 tm 74/75 punt 2e premie
3e premie is voor paarden met 70 punten of lager! Onder de 69 punten wordt het paard niet opgenomen in het stamboek.
djuulsie schreef:dus 1e premie is t beste neem ik aan... en wat betekend dat verder dan? is dat voor de fok dan t beste of hoe moet ik dat zien?