Haflingerweekend 5 en 6 juni

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Haflingerweekend 5 en 6 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:19

Goed gereden Rachel! Echt onwijs balen van die laatste sprong! :(

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:45

volgens mij hoor je mij ook nog wel wat praten in je filmpje Succubi. Ik zat daar samen met mijn moeder :) Ik vroeg aan je of je je zweep verloren was :) Ik hoop echt dat ik volgend jaar ook mee kan doen. Ben druk aan het lessen. Gisteren had ik dressuurles en dat ging echt heel goed :D

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:02

MelanieB schreef:
@Wig,
Vlietland is er ook een BB oefencross volgens mij.
Even startlijsten checken :)
Of wou je niet meedoen?

@Karin, je haf springt erg goed, maar toen je pony stopte en de schuld op die hindernis af te schuiven is not done. Al zal dat wel met de spanning eruit zijn gekomen.
Misschien handig om een crosswatch aan te schaffen voor je cross ipv je mama die over de baan loopt te schreeuwen? ;) Wel netjes dat je een medical card omhad :)
Ik zag idd je stop op de laatste, zonde maar iig je weet wel hoe het kwam dus dat is wel fijn voor jezelf.

Ik zal je misschien nog wel een keer zien bij een sgw :)

Ik was er pissig over het feit dat ik er bijna af lag, dat klopt helemaal. Maar je springt zelf ook veel en dat weet je ook dat het parcours voor geen meter klopt met afstanden en lijnen... Ik had me voor genomen om hier niet over te beginnen op het forum, omdat ik het hier al over had gehad met Michel. Maar in geen enkel normaal parcours zie je zulke lijnen en rare oxers.
En ik heb al heel wat rare lijnen gezien en gesprongen.

Die tijd voor de cross is geen crosstijd. Ik heb nagenoeg alles gedraafd behalve voor de sprongen. En die laatste was even voor mij om wakker te blijven vanuit de pony denk ik! Maar dat is ook helemaal niet erg. Ik moest er later wel om lachen...
Die stopwatch hoef ik normaal niet te gebruiken omdat ik met haar korte pootjes de tijd toch niet haal... Maar mijn moeder schreeuwde wel heel erg hard. Had wel minder gekund! Ze is met dit soort dingen overenthousiast!

Wig-love: Ik start voor het eggie! Ik heb er heel veel zin in! Als je mee wil om te kijken hoe dat gaat zo'n dag. Ga gerust mee! Ik vind het altijd alleen maar gezellig! En voor de oefencross kun je je misschien wel opgeven, maar meestal zit die al erg snel vol!
En maarsbergen is best flink voor eerste BB cross.... PB maar even als je wil.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:07

Annebel had ook nog vriendjes gemaakt, hahaha, normaal laat ze dat niet zo erg toe
Afbeelding

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:15

KarinL schreef:
MelanieB schreef:

Ik was er pissig over het feit dat ik er bijna af lag, dat klopt helemaal. Maar je springt zelf ook veel en dat weet je ook dat het parcours voor geen meter klopt met afstanden en lijnen... Ik had me voor genomen om hier niet over te beginnen op het forum, omdat ik het hier al over had gehad met Michel. Maar in geen enkel normaal parcours zie je zulke lijnen en rare oxers.

Ik vind het ook nooit zo erg om eens wat anders te springen (als je bv hindernis 3/7 bedoeld), kun je ook alleen maar van leren. Annebel had haar dag met springen gewoon niet en wordt dan sterk. Ik moet haar dan gewoon langzamer laten lopen, maar zoals was te zien lukt dat dan niet altijd waardoor we nu sommige lijnen niet goed uitkwamen o.a. van 7 naar 8.
Maar er zijn ook haflingers geweest die hebben laten zien dat je ook in een lastig parcours goed kan uitkomen.

Wij doen ook altijd voor de lol mee en hebben dan ook genoten van deze dag. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij.

Afbeelding
Ik moet soms meer naar voren kijken, dat vergeet ik nog wel eens :D

Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:54

KarinL schreef:
MelanieB schreef:
@Wig,
Vlietland is er ook een BB oefencross volgens mij.
Even startlijsten checken :)
Of wou je niet meedoen?

@Karin, je haf springt erg goed, maar toen je pony stopte en de schuld op die hindernis af te schuiven is not done. Al zal dat wel met de spanning eruit zijn gekomen.
Misschien handig om een crosswatch aan te schaffen voor je cross ipv je mama die over de baan loopt te schreeuwen? ;) Wel netjes dat je een medical card omhad :)
Ik zag idd je stop op de laatste, zonde maar iig je weet wel hoe het kwam dus dat is wel fijn voor jezelf.

Ik zal je misschien nog wel een keer zien bij een sgw :)

Die tijd voor de cross is geen crosstijd. Ik heb nagenoeg alles gedraafd behalve voor de sprongen. En die laatste was even voor mij om wakker te blijven vanuit de pony denk ik! Maar dat is ook helemaal niet erg. Ik moest er later wel om lachen...
Die stopwatch hoef ik normaal niet te gebruiken omdat ik met haar korte pootjes de tijd toch niet haal... Maar mijn moeder schreeuwde wel heel erg hard. Had wel minder gekund! Ze is met dit soort dingen overenthousiast!

Wig-love: Ik start voor het eggie! Ik heb er heel veel zin in! Als je mee wil om te kijken hoe dat gaat zo'n dag. Ga gerust mee! Ik vind het altijd alleen maar gezellig! En voor de oefencross kun je je misschien wel opgeven, maar meestal zit die al erg snel vol!
En maarsbergen is best flink voor eerste BB cross.... PB maar even als je wil.

Maarsbergen vind ik wel meevallen, maar voor een eerste cross misschien nog te ja :j
Pak m zelf wel ff mee aangezien er alleen paarden mogen starten :+
Maar bijv de bulfin bij vlietlanden is ook vrij pittig :j

Wat betreft het springparcour, daar heb ik ook vaak last van dat afstanden niet kloppen, maarja, voor de een kloppen ze dan wel, meer verzamelen maar dat is wel erg lastig ja op klein stukje :j
Enne, die lijn bijv van 7 naar 8 vond ik geen rare lijn (wel voor een officieel parcour,), met training moeten wij ook zulke rare lijnen rijden, het is gewoon 1 galopsprong recht, omstellen en galopsprong naar de andere.
Heb nog wel filmpje van Bon en mij, alleen wij moesten die lijn in barrage net andersom rijden.
Maar met doorrijden kwam je toch wel goed uit :j en ze staan op zelfde afstand :) Achja, sh.t happens, verder sprong ie erg mooi en heb er nog wat mooie foto's van kunnen maken :j (sorry, ook een nek-lig foto :P )

Haha

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:51

Weet jij miscchien ergends dan een leuke, en redelijk goed te doen oefen cross? Ik moet ook paarden starten helaas. heb je als je bijna 19 wordt :P.

@ Carolien, Wat een leuke foto, Wig was ook echt helemaal verliefd op dr :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:56

@Melanie87: Ook zonder les kan je heelhuids door een cross komen hoor :').
Het gepraat op de achtergrond is echt heel grappig om te horen :D

@MelanieB: Wat is een medical card? :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:03

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:01

Wat betreft het springparcour, daar heb ik ook vaak last van dat afstanden niet kloppen, maarja, voor de een kloppen ze dan wel, meer verzamelen maar dat is wel erg lastig ja op klein stukje :j
Enne, die lijn bijv van 7 naar 8 vond ik geen rare lijn (wel voor een officieel parcour,), met training moeten wij ook zulke rare lijnen rijden, het is gewoon 1 galopsprong recht, omstellen en galopsprong naar de andere.
Heb nog wel filmpje van Bon en mij, alleen wij moesten die lijn in barrage net andersom rijden.
Maar met doorrijden kwam je toch wel goed uit :j en ze staan op zelfde afstand :) Achja, sh.t happens, verder sprong ie erg mooi en heb er nog wat mooie foto's van kunnen maken :j (sorry, ook een nek-lig foto :P )

Haha[/quote]

Ik ben wel benieuwd naar de foto's want ik zag ze niet op de site staan. Want dat waren 3 dressuur foto's van mijn van de zondag.
Ik ben wel benieuwd, je moet jezelf ook wel kunnen uitlachen toch!

Doe je nog trainingen bij Gert voor je naar America gaat? Heb je al iemand voor Pepsi?

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:02

Je topic is leuk Margot :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:54

MelanieB, ik vroeg me af of je misschien ook foto's van mij hebt. Ik heb maar 2 foto's gezien van Mara en mij in de cross.

Mara was met de cross helemal ingevlochten, wit zadelvormig dekje. martingaal en ik had witte broek chaps en een witte blouse met lange mouwen aan. Zou je kunnen kijken voor me? :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:22

@Karin, nee ik heb daar ff geen trainingen meer want peps is verkocht sinds vandaag! Ik train nog wel vaker hier in lunteren omdat dat op loopafstand is en mooi terein, ook ede. @succubi een medical Card is een groen mapje achtig waar medische info van jezelf instaat mocht je eraf valle. En buiten bewustzijn zijn en je hebt medicijnen nodig staat daarin of je ergens allergisch voor bent enz.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:24

Peelie schreef:
MelanieB, ik vroeg me af of je misschien ook foto's van mij hebt. Ik heb maar 2 foto's gezien van Mara en mij in de cross.

Mara was met de cross helemal ingevlochten, wit zadelvormig dekje. martingaal en ik had witte broek chaps en een witte blouse met lange mouwen aan. Zou je kunnen kijken voor me? :D

Van zondag moet je even terug lezen in het topic staat een link met foto's. Die van zaterdag komen op de site. ;) ik heb van iedereen foto's gemaakt zaterdag die op site komen en van iedereen die in die link staan.

Michankos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:38

Hoi MelanieB,

Wat heb je een leuke foto's gemaakt van mijn haflinger(Noldin) zeg. Die haflinger die de hele tijd liep te hinniken en enorm gespannen was in de buitenbak.
De meeste dachten dat hij nog henst was maar hij is toch echt geruind.

Gelukkig was hij in de 2de proef iets minder gespannen en hadden we toch na aftrek van 2 punten(foutje met rijden) 185 gescoord. De 1ste helaas net 179.
In ieder geval bedankt, het is voor het eerst dat ik op de foto sta in de M1, meestal ga ik alleen naar wedstrijd.

En michel bedankt voor de leuke dag. Volgend jaar weer?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:11

Michankos schreef:
Hoi MelanieB,

Wat heb je een leuke foto's gemaakt van mijn haflinger(Noldin) zeg. Die haflinger die de hele tijd liep te hinniken en enorm gespannen was in de buitenbak.
De meeste dachten dat hij nog henst was maar hij is toch echt geruind.

Gelukkig was hij in de 2de proef iets minder gespannen en hadden we toch na aftrek van 2 punten(foutje met rijden) 185 gescoord. De 1ste helaas net 179.
In ieder geval bedankt, het is voor het eerst dat ik op de foto sta in de M1, meestal ga ik alleen naar wedstrijd.

En michel bedankt voor de leuke dag. Volgend jaar weer?

Ik weet niet welke het is :))
Dressuur vd zondag?

Michankos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:40

Ja zondag, haflinger met een vlecht bovenop zijn manen en dekje dat een beetje in een punt loopt. Het was in de M1.
Je hebt er een heleboel foto's van gemaakt, ik geloof de een na laatse bladzijde van je album.

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:43

pfff, we zijn ook weer een beetje bijgekomen van het weekend.
Was erg gezellig. Ik vond de sfeer vele malen gezelliger dan onze eerste haflingerdag van vorig jaar. Wellicht komt dat ook doordat ik nu veel meer deelnemers ook kon dan de vorige keer.
Jammer van mijn blunder van het parcoursje van zaterdag (was echt die van de zondag).

Denken jullie dat er interresse zou zijn om dit volgend jaar 2x te organiseren (bv mei en september)?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:50

Wat was er mis gegaan met het parcour dan? :o

Als het 2x in het jaar word geregeld kan je zeker op mij rekenen! :D

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:54

Succubi schreef:
Wat was er mis gegaan met het parcour dan? :o

Ik had het parcours van de zondag opgebouwd ipv die van de zaterdag.
Stond hele parcours niet, moesten we het alsnog opgooien. Was niet echt handig.
Had het gewoon verkeerd in mijn draaiboek van het weekend gezet.
Ik ben graag van het opschieten, maar nu duurde het alsnog een kwartier langer.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 21:56

@ succubi; u heeft sms :)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:00

Het was wel weer netjes geregeld ;) En inderdaad ook erg gezellig.
Jammer dat het met het parcours wat mis ging, maarja alles is netjes opgelost. Fouten maken kan gebeuren.

Ik denk dat er misschien wel interesse is voor 2x per jaar. Wij zouden dan zeker ook weer komen :D
Maar of mei en september slim is? Vooral september... Omdat het Ermeloweekend ook al in september is.

Mijn persoonlijke mening:
Ik vind een haflingerwedstrijd altijd erg leuk en gezellig. Vooral ook voor de mensen wie geen startkaart hebben, dan is dit altijd een hele leuke dag. Maar als je het te dicht op het Ermelo weekend doet, denk ik dat je wel iets minder deelname hebt. Er zijn ook mensen wie bijv. maar 1x per maand op wedstrijd mogen/kunnen.

zib

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:03

MichelR schreef:
pfff, we zijn ook weer een beetje bijgekomen van het weekend.
Was erg gezellig. Ik vond de sfeer vele malen gezelliger dan onze eerste haflingerdag van vorig jaar. Wellicht komt dat ook doordat ik nu veel meer deelnemers ook kon dan de vorige keer.
Jammer van mijn blunder van het parcoursje van zaterdag (was echt die van de zondag).

Denken jullie dat er interresse zou zijn om dit volgend jaar 2x te organiseren (bv mei en september)?

Hoi Michel,

Bedankt voor de super organisatie, ook wij vonden de sfeer leuker dan vorig jaar. Misschien ook omdat men deze keer ook niet bij de kapschuur geparkeerd stond maar iedereen centraal op het grote grasveld.

Enne foutjes maakt iedereen, was toch verder geen probleem. Als ik 1 kritische noot mag geven, ik vindt het jammer dat er een deelnemer al haar prijzen had gekregen (op zondag) terwijl de prijs uitreiking nog niet was geweest. Je weet nu eenmaal dat je op zulke dagen de hele dag van huis bent, en wij (die van ver komen) blijven ook netjes tot het eind van de prijs uitreiking, wel zo aardig voor alle deelnemers en organisatie.

Volgend jaar zeker weer, maar 2 x tja ik weet het niet omdat in september ook al in Ermelo het grote haflinger evenement is van de DAH en KVTH, dus dat zou jammer zijn.
De cross training vonden wij echt super!

Maar misschien denken andere daar anders over?

Kortom; wij zijn fan van jullie dage/weekende en komen ook mee met onze tinkervrienden (die gaan in sept voor het eerst!!!!)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:33

guppekop schreef:
@ succubi; u heeft sms :)

:oo dan heb ik die denk ik weg heb gedrukt omdat mijn telefoon ineens contact met het internet zocht :oo
Kan je hem nog eens sturen? :o

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:38

Ik ben het met apolootje en zib eens.
Volgens mij is er zeker animo voor 2x in het jaar maar september is ook net het Ermelo weekend.
Komt er bij die tweede haf dag dan ook weer een 3 daagse crosstraining?! :D :D :D

En het parcour, ach, iedereen maakt fouten :).
De rest was super geregeld! :D