[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:41

muppetmayo schreef:
Ik hoor hier verhalen van regen? Hou die maar lekker daar dan :+
Hier schijnt het zonnetje :)
Zondag een bbq hiero, en ben alles aan het voorbereiden, aangezien ik er morgen niet ben... Pfff wat een werk.
Maarja, wil alles perfect hebben, die mensen komen speciaal hier eten omdat ze vinden dat ik alles zo lekker klaarmaak hihi. Dan moet het ook wel lekker zijn ook natuurlijk :P

O Freya, wat een gaaf toestel heb je gekocht! Veel oefenen dan komt het vanzelf goed :) Ik heb zelf een canon, heb idd ook een cursus gedaan. Erg fijn is dat hoor :)

Ik ben er ook super blij mee. Oefenen ga ik zeer zeker doen. Ik ben nu het boek(je) aan het door lezen, zodat ik straks ook handmatig kan instellen.
Zou vandaag me meisje in de weide op de foto zetten, maar ze zijn zowat het halve land door gereden op zoek naar een geschikte tweede auto ( mijn tuuttuut gaat er namelijk uit, die is niet waterdicht )

Eerst naar dronten gereden, van te voren gebeld of de auto die we wouden zien en proefrijden er nog was, ja hij was er nog, dus wij in de auto, goed 5 kwartier rijden, daar aangekomen was hij weg. Dus op naar optie 2 in Borne, die auto was er ook nog toen we belde en gelukkig ook nog toen we aan kwamen, weer goed 5 kwartier rijden. Maar goed je moet er wat voor over hebben.
Die auto van mijn favoriete merk - Citroen - had een heel zwaar gaande gaspendaal. Die man zei, ja kan ik maken, later terug komen, uh dacht het niet, zeker weer 5 kwartier in de auto zitten heen en nog een keer terug.
Dus wou het gelijk maken, maar zowel mijn man als ik hadden er geen goed gevoel over,dus met oude tuuttuut weer naar huis gereden.
Rij ik net op de snelweg, maakt me auto een heel raar geluid, dus op de vluchtstrook neer gezet, mannetje ( is vroeger automonteur geweest ) duikt onder de motorkap, is de koppeling zowat verrot , overleden, kaduuk. Dus manlief heeft terug gereden.
In onze eigen woonplaatst hadden we ook nog een optie, optie 3. Die man sprak bijna geen nederlands en wou dat wij de auto kochten, want dan kregen we de radio erbij. Maar een aantal punten moesten gemaakt worden en hij wou niet zakken in prijs. Dus al met al, gaan we morgen weer op autojacht. Baal wel, want ik wil ze graag lekker in weiland gaan zitten om naar me meisje te kijken en lekker met haar te tutten.
Dan moeten we dat zondag maar doen. Ben wel blij dat ze lekker hele dagen op het land staat. Anders is het zo zielig als ze de hele dag op stal moet staan.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:42

Madeira_ schreef:
MEIDEN IK BEN TROTS!!!!!!!!!!!!! Ik heb vandaag les gehad. Ging goed :D ze heeft netjes over balkjes met mij gedraafd (ik zie balkjes niet liggen, pas als ik ervoor sta, dus vertrouwde gewoon puur op haar) en ze heeft mooie kleine voltes gedraafd. Ook netjes gegalopeerd. Ze ging van de hoefslag af in galop maar ik heb haar aangepakt en ze is terug gegaan op de hoefslag. Ik ben zo trots op dur :+:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Super Paulien .... Zie je nou wel, komt allemaal goed ... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:42

Hinke schreef:
Oh okee ;) Ik dacht al, zo'n huis wil ik ook wel ;) Maar je woont daar dan ook tijdelijk, zolang de eigenaar op vakantie is?

Je hebt die controller trouwens ook nog in verschillende breedtes, dus ik zou hem wel iets breder kunnen nemen. En anders kan ik ook gewoon een normaal marylot hoofdstel kopen, zoals deze:Afbeelding

Die roze heeft iemand bij ons op stal ook, gewoon een soort van halster met bakstukken om eventueel een bit aan te hangen.

zoiets heb ik zelf ook nog (dit hoofdstel hoorde bij het australische stockzadel wat we toen hadden) :

Afbeelding

Madeira_

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:44

Freya, ben je echt in Dronten geweest? Daar staat Madeira ook! :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:44

Balen van je tuut Freya! Ik hoop dat je snel een nieuwe vind!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:51

Madeira_ schreef:
Freya, ben je echt in Dronten geweest? Daar staat Madeira ook! :D

Ja we zijn echt in Dronten geweest, bij Flevo Automobiel, weet alleen de straat niet meer. Had ik moeten weten, had ik waarschijnlijk even langs gewipt. Om de beroemde Mardeira te bezoeken , hahahaha

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:52

muppetmayo schreef:
Balen van je tuut Freya! Ik hoop dat je snel een nieuwe vind!

Ja dat hoop ik ook, en het liefst morgen nog, want moet dinsdag naar Mijnsherenland, voor de haflingerbeoordelingsavond. En met mijn tuut durf ik dat stuk niet meer te rijden, moet dan de Jeep mee nemen, vind ik niet erg, maar die is absoluut niet zuining.

Mijn lieve mannetje is al aan het zoeken op internet. Ik ga ook maar eventjes mee helpen zoeken, wordt tenslotte mijn eigen autootje.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:53

Freya, jij bent altijd welkom :+:
Balen van je auto :(:)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:55

Hopen dat je er snel 1 vind dan!
Ik heb toen ook met spoed een nieuwe moeten kopen. Ben toen voor een hele nieuwe gegaan, had eerst een ouwetje gekocht, maar na 3 maanden was t randje of hij nog bleef rijden of niet, bleek ook niet door de apk te hebben gemogen (had nieuwe apk erbij).
Was het gezeur zo zat dat ik maar een nieuwe heb gekocht. Was blij dat ze er 1 hadden staan joh :) ZO'n gammele auto is niets, ik weet precies wat je bedoeld1

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:26

Ik had in april 2007 een nieuwe kia picanto XL gekocht. Helemaal blij, bleek een maandagmorgen auto te zijn, heb er een ander half jaar in gereden, met alleen ellende, was blij dat ik hem toen verkocht had.
Normaal hebben wij nooit problemen met 2e hands auto's, alleen mijn kleine tuut, een suzuki alto uit 89, die niet waterdicht is.

Ik heb er nu weer 4 op het oog, dus morgen weer even op jacht.

Ik hoop dat deze er nog staat.
Afbeelding
sorry krijg de foto niet groter

het is een mazda 323 1,5i LX op LPG-G3 een hele mooie wagen om te zien, beetje sportieve wagen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:20

Hopelijk vind je iets geschikts morgen freya!

Ik heb verder niet bijgelezen want moet echt naar bed (morgen om 6 uur gaat mn wekker ;( ) maar deze wilde ik jullie niet onthouden:

http://www.youtube.com/watch?v=0JGXHkPX ... re=related

Hoe die shetlander weg loopt als ze wil groeten :+ Zo grappig.

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:14

Goedemorgen

Nog niemand wakker? Of is iedereen al weg met dit lekkere weer :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:20

wakker en aanwezig.. jammer genoeg straks weer werken en dus niet rijden :( erg balen :( is super lekker weer...

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:25

Ja dat is zeker jammer als je moet werken met dit weer!
Ook binnen werk zeker..
Ik ben gelukkig heel het weekend vrij ;)

Heeft iemand mischien een idee wat je het beste kan doen aan scheurende hoeven :?
Bij Bailey zitte er opeens allemaal scheuren in en zijn er stukken af :?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:26

Themba schreef:
wakker en aanwezig.. jammer genoeg straks weer werken en dus niet rijden :( erg balen :( is super lekker weer...

Same to me! en dan met dat lekkere weer! maandag weer examens dus ik ga morgen ook nog even keihard blokken, heb nog zo weinig geleerd, ik baal echt een beetje van mezelf! Ik wacht altijd tot het laatste moment.... Maargoed ik ga even wat oefenexamens maken, en hopen dat ik een beetje goed uitkom!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:37

Nee wel redelijk butienwerk met gehandicapten kinderen dus schop ze gewoon naar buiten maar dan nog kan wel betere dingen verzinnen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:39

sheshe schreef:
Ja dat is zeker jammer als je moet werken met dit weer!
Ook binnen werk zeker..
Ik ben gelukkig heel het weekend vrij ;)

Heeft iemand mischien een idee wat je het beste kan doen aan scheurende hoeven :?
Bij Bailey zitte er opeens allemaal scheuren in en zijn er stukken af :?

Als Donna dat heeft ( had ze ook laatst ) dan vijl ik de scherpe randjes eraf, en de losse stukje knip ik er af met nijptang. En spuit ik de hoeven af en vet ik ze daarna in en laurierzalf op de kroonrand.
En als het echt te erg is, laat ik de smid komen om rond om een stukje er af te halen.
Het vijlen en eraf knippen van de stukjes doe ik na overleg van de smid, die heeft het mij toen voorgedaan en heb ook van hem een vijl gekregen.

succes.

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:43

De hoefsmid is 2 weken geleden geweest om hem te doen. Toen was alles weer netjes. Maar er zijn nu bij alle 4 de hoeven ook stukken uit dus dat is denk lastig om bij te vijlen. Ik spuit ze hoeven nu wel elke dag af maar het lijkt erger te worden wat zou de oorzaak kunnen zijn :?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:49

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:52

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:56

zo dat ik het lees is dit ook goed spul, alleen zou ik als je deze gebruikt, niet gaan vetten met hoevenvet. geen idee of dat samen kan, dan beter om of spray of vet te gebruiken.
succes, ik weet wat het is en dat je er knetter van wordt.

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:59

Dankje en bedankt voor je info ik ga denk eerst maar is veel afspuiten en dan de hoefspray er opspuiten. En hopen dat het werkt.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:20

zo ben ik ook weer :p
naar was natuurlijk weer gezellig gisteren met kevin :p
weer even wat foto's van deze week die ik gemaakt heb :P
Afbeelding
dulsenea die even an het zitte is :p gekpaard
Afbeelding
even rusten
Afbeelding
matilla rollen :P
Afbeelding
liedewijtje met der centebak :p
Afbeelding
bianca mooi paaard(L)
Afbeelding
lucky die doet echt aan zitten die blijft zo 15 minuten zitten :p(L)
Afbeelding
denk dat ik nog even moet wachte ze slapen nog :P
Afbeelding
deze is ook mooi deze is van half 7 sochtends al een tijd je geleden :p voor dat ik ging werken bij kevin :P

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:23

Mooie foto's Naomi vooral die laatste.
Mischien er over heen gelezen hoor maar is Kevin je vriend??

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:24

sheshe schreef:
Mooie foto's Naomi vooral die laatste.
Mischien er over heen gelezen hoor maar is Kevin je vriend??

whaa ja :p
maar ik g a weer naar de paardjes ik hoor het allemaal wel :P