[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arweyn

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:55

Ik heb vandaag met Nax 'gesprongen' nouja springen; hij gedroeg zich echt als een oud boerenpaard en liep gewoon door de sprongen xD
Ik heb daarnade longe maar genomen en toen ging ie er wel over. Ze waren niet hoog; maar normaal gezien kan hij 70 cm springen... Ik geloof dat de sprongetjes 30 waren ofzo. Hij wil de hele tijd uitbreken, dus had ik nog maar wat sprongetjes ernaast gezet: weigerde hij. :D Heeft iemand misschien tips om een luie haflinger te laten springen? xD

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:31

Rijd je met zweepje? arweyn ? :P en voor de sprong goed aandrijven enzo.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:32

Tezza13 schreef:
Rijd je met zweepje? arweyn ? :P en voor de sprong goed aandrijven enzo.

Nee ik rijd niet meer met de zweep; hij is dan heel vervelend en bokt dan. Ook gaat hij met zijn hoofd schudden en heel raar lopen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:36

_Laura__ schreef:
madeira, tegen welke laura heb je het?

En wie heette ookal weer nog meer Laura

Dieuwke; waar in friesland is de ponykeuring dan?

Tegen jouw :) jij vertelde van je been, vandaar :)

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:39

Gebruikt er hier iemand aromatherapie bij hun haffies?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:02

Madeira: o, oke! :) maar dat had ik al gezegd tegen jullie, maar hun wisten het blijkbaar nog niet. dat is al van 9 weken terug haha :P

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:05

Weet niet meer wie het vroeg :P maar ze zeiden dat z'n bles iets te breed was (dringt de neusgaten in) en daar houden ze niet zo van. En hij mocht wat meer een deukje in z'n neus hebben.
De hals vonden ze heel mooi, en de voorhand ook. Hij was nog wat weinig bespierd (dat klopt want we zijn pas een maandje of 4 bezig met beleren) maar de stap was errrrug goed, algemene indruk was ook goed ennee... verder weet ik het niet zo goed meer. Ik heb geen protocol gehad o.i.d.

Vond de organisatie wat beneden peil :\ ik kwam voor de ervaring, en voor het eerst ook naar een keuring. Bleek er een fout in het boekje te staan waardoor ik dus veel te vroeg was. :+ Dus ik probeerde aan iemand te vragen hoe alles in z'n werk ging, wilde ze het me niet eens vertellen want het stond allemaal wel in het boekje... :( (ja verkeerd, dus wist ik nog niets)
Dus iemand van het secretariaat heeft daarna even haarfijn uitgelegd wat ik moest doen en hoelaat en waar. +:)+ Dus toen snapte ik het..
Met de keuring zelf moesten we achter elkaar stappen en daarna opstellen, dus ik vroeg me af waarom we niet gingen draven ofzo :P
Dus ineens komt haflinger nummer 39 naast me staan, en ik was 36. Dus ik zei dat ze verkeerd stond. (Ik dacht dat we op volgorde van nummer moesten) Zegt zij tegen me: Uhh sorry maar jullie staan daar omdat je paardje kampioen is geworden :o? Pfff schaamde me dood..
Ik wist dat helemaal niet, dus was compleet verrast.
En een ervaring was het zeker, al die drukte en muziek etc. Pony gedroeg zich keurig! En dan ook nog zo'n prestatie :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:17

Heb je foto's van je haflinger van de keuring? Dat vind ik trouwens wel een beetje raar, dat dat bij een keuring gebruikt word van die bles. Ik dacht dat ze hoofdzakelijk naar de bouw en de bewegingen keken maar blijkbaar niet :P Maar toch kun je trots zijn hoor Arlando! Ik eindigde vorig jaar laatste, van de 3. Met een 2de premie :+ Ankie was te dik zeiden ze, wat mss ook wel een beetje waar was, ze was de molligste van de keuring.

Over die organisatie, dat kan ik alleen maar beamen van vorig jaar. Zo kreeg ik vorig jaar helemaal geen boekje. Heb er nog achter aan gemaild en gebeld, maar uiteindelijk helemaal niks gekregen. Wel erg flauw dat niemand je wilde vertellen hoe het in zijn werk ging... Had vorig jaar hier in het keuringentopic ook gevraagd hoe het voorbrengen in zijn werk ging, zeiden ze 'ja dat staat in je boekje'. Miepen!

Hopelijk is de organisatie volgend jaar beter, dan wil ik iig mee doen met bestgaand. En als ze slank is natuurlijk weer met de keuring mee doen.

Zonet staart gewassen, ankie heeft 1,5 uur lang heel netjes stilgestaan terwijl ik haar staart met de hogedruk spuit aan het wassen was. Braaf paard!

@arweyn: nee, ik geloof daar niet zo in!

joopiexx schreef:
Hinke het was die dag gebeurd, was ook op het journaal en staat op internet.

Ik rijd ook met bodyprotector buiten en met springen meestal alleen als ik alleen spring, anders heeft mijn zusje hem namelijk. Ik vind het veiliger zeker omdat Wenner nogal schrikerig is buiten. Ik vind het wel een ontzettend warm ding maar goed..

Nu ga ik even alle linken bekijken..

Jee heftig. Heb er nog niks over gelezen, maar ik zal ff zoeken.
Welke bodyprotector heb jij?

@muppetmayo: welke bodyprotector heb jij?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:21

Ja ze hadden het erover dat ze nu liever het nieuwere type zien :P
Slank, weinig wit op het hoofd, lange rug, deukje in de neus..

Foto's volgen nog ;)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:29

klein verslagje over mijn 3 dagen weg met mijn haflinger
Ben donderdag middag vertrokken en we hadden onderweg toch 3x stukken file door aanrijdingen en weet ik veel.
Ma na 140 km kwamen we aan op de plek van bestemming.
Ww kwam netjes van de trailer en keek goed om zich heen.
De bewoners waar ik ging logeren waren nog niet thuis dus afgesproken Ww dan in de paddock te zetten.
Dus dat had ik net gedaan en de trailer met wat kunst en vliegwerk geparkeerd en toen ik ding stond af te koppelen kwam de heer des huizes thuis.
Affin Ww mocht ook wel het land op dus Ww op het land gezet en gewacht tot vrouw des huizes thuis kwam.
Daarna lekker gegeten en 's avonds een stukje met Ww gewandeld aan het halster. Hij vond alles leuk en bleef hinniken (ook 's nachts) Zelf heb ik hem 2 x gehoord slaap toch overal door heen.Gelukkig zijn de buren deze geluiden daar in de omgeving gewend dus niemand kwam klagen.
Inmiddels was het vrijdag geworden en gingen wij (bewoonster en ik) met haar paard naar de DA want er moest een scan komen om te kijken of ze drachtig was.
Helaas er was niet te zien dus dat was jammer. (teleurstellend)
Nee zeg zijn we klaar daar wil de merrie de trailer niet meer in. Nou we hebben inmiddels wel de nodige ervaring al zeg ik het zelf dus met longeerlijn hadden we haar toch redelijk snel in de trailer en konden we weer naar huis. Toen moest zei werken en ben ik heerlijk naar Beekbergen gereden met de auto om naar de samengestelde menwedstrijd te kijken (onderdeel dressuur)
En tevens alle kramen bezoeken en ik ben perfect geslaagd.
Binnenkort komen ze op stal alles brengen
's avonds hebben we Ww voor de kar gezet en heerlijk gereden.
Meneer deed het super maar toen hij stil moest staan onder een viaduct had hij het niet echt naar zijn zin en liet dat duidelijk merken. Hij werd 'heet' maar het ging verder goed. Aan het einde van de rit hadden we nog een viaduct die wat meer moeite koste maar dat komt omdat die is zwart geblakerd van de stoomtrein die daar ook rijdt. We hebben heerlijk gereden en mijn groom zag er niet meer uit want ik had door de nodige plassen in het bos gereden.
's avonds hebben we Ww voor de kar gezet en heerlijk gereden.
Zaterdag hebben we samen in hindernis 3 in Beekbergen gestaan de hele dag en heeft Ww zich wel vermaakt in het weiland om sávonds nog even aan de hand de benen te strekken en wederom deed hij dat weer braaf.
Deze keer strak langs een paadje langs het kanaal gelopen.
Maar zoals ik al schreef hij reageert goed. dus geen problemen.
Gelukkig is het hinniken wel minder geworden en hij staat ook nog tussendoor op een stal met een buitenluik zodat hij in de tuin kan kijken en ik hem vanuit huis kan zien. (wat een luxe)
Toen was het inmiddels zondag geworden en hebben we Ww weer ingespannen en een leuke rit gemaakt deze keer met 3 viaducten en nu ging het helemaal SUPER. Volgende keer plannen we het zo dat de stoomtrein er ook nog is.
Verder hebben we met GPS op de telefoon de snelheid gemeten en relaxt in stap gaat meneer 5 tot 6 km per uur dat is dus prima en in draf 12 tot 13 dat is super en in handgalop tot middengalopje 21 tot 25 km per uur. Altijd makkelijk om te weten. Dus dat zijn perfecte snelheden om dadelijk samengesteld te gaan starten. Bodemschuw is hij gelukkig niet en hij reageerd goed op vreemde situaties kortom een wereld pony. Nou de trailer rit ging weer prima en aangekomen op stal ging hij eerst zijn weidegenootje dag zeggen om hem daarna 4x weg te jagen.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:37

was dat de keuring in zuid holland

klopt jury houd niet van veel wit:p

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:40

klopt :j was in dordrecht

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:46

Wat ik me nu afvroeg he, is er dan nog een landelijke keuring, of ben ik nu zo slecht op de hoogte als ik dat niet eens weet :o

Hinke de bodyprotector is van Harry's Horse, en pas niet helemaal perfect bij mij, maar in principe is hij van mn zusje als zij op Boy ging rijden, omdat die nogal gebruiksgevoelig was en graag liet weten wat hij allemaal nog kon.. En als dat ding er toch ligt kan ik hem net zo goed nu gebruiken. Je gaat er overigens wel lekker recht van zitten ;)

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:54

Arweyn , ik zou het verder ook niet weten :P , als tip ben zelf niet een grote springer , :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:01

de landelijke keuring is 1 keer in de 2 jaar
dus volgend jaar rond augustus meestal:p

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:12

Ooh okeej, nou dan moeten we nog even geduld hebben..
Vond het erg leuk om eens te zien, maar een landelijke keuring lijkt me toch leuker.
Naomi jij gaat daar dan zeker ook heen?

Opzich lijkt t me leuk om met een keuring mee te doen met bestgaand onder het zadel ofzo.. Mocht ik het echt willen mag ik wel heeeeeeel hard gaan oefenen dus ik houd het lekker bij kijken.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:13

ja tuurlijk ga ik heen:P
om op de nationale te morgen rijden moet je je wel selecteren
zo heb ik vorige jaar liedewij en madeira daar allebei mogen rijden :p
super

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:14

@Arlando: Vervelend dat ze zich druk maakten om een bles. Feitelijke mag er toch niet worden beoordeelt op de kleur / aftekeningen zodra ze normaal voor een haflinger zijn, zegmaar. Bij Maggy hebben ze alleen maar over haar kleur gezeurd, terwijl ze op haar 3e jaar wél een 1e premie had gekregen. (Ze deed mee aan afstammelingenkeuring red.)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:39

Hallo,
Mag ik mij hier ook melden..?? :o
Ik ga wss een haflinger bijrijden :D

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:40

van mij mag je je melden. welkom! :)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:40

Whaa, jullie raden nooooit wat ik vandaag gedaan heb!

Ik heb Akino gewoon GELONGEERD! :D

Het ging echt zoo goed en hij bleef mooi zijn rondje lopen, brak niet uit ofzo. Ik denk dat ik maar vaker 'zielig' moet zijn. Dan is hij een stuk liever :+

En ik heb goed naar mijn rij-instructrice geluisterd. Ik liep altijd mee met longeren en kon niet op mijn plek blijven staan en de les voordat ik eraf viel zei ze 'je moet hem bij wijze van spreken met een gebroken been kunnen longeren'. dus bij deze ;) haha wat luister ik toch goed ;) was wel heel toevallig :P

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:50

_Laura__ schreef:
Whaa, jullie raden nooooit wat ik vandaag gedaan heb!

Ik heb Akino gewoon GELONGEERD! :D

Het ging echt zoo goed en hij bleef mooi zijn rondje lopen, brak niet uit ofzo. Ik denk dat ik maar vaker 'zielig' moet zijn. Dan is hij een stuk liever :+

En ik heb goed naar mijn rij-instructrice geluisterd. Ik liep altijd mee met longeren en kon niet op mijn plek blijven staan en de les voordat ik eraf viel zei ze 'je moet hem bij wijze van spreken met een gebroken been kunnen longeren'. dus bij deze ;) haha wat luister ik toch goed ;) was wel heel toevallig :P

KIJK dat zijn goede berichten
GA zo door!!! :D :D :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:04

dankje :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:19

joopiexx schreef:
Vandaag was ik bij de haflingerkeuring in dordrecht.
Was wel leuk om eens te zien!

Freya, ik heb je niet gezien en vergeten je nummer mee te nemen..
Was jij nog de hele dag gebleven? Wij moesten helemaal omlopen voor de trauma heli en al die politie, bleek net op de radio dat er een 5 jarige is verdronken in die plas daarnaast.. Best heftig..

Daar hebben wij niks van mee gekregen, wij zijn rond 12 uur weg gegaan, had het toen echt gehad. Na die lange wandeling terug naar het eerste de beste bushalte.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:25

Volgend jaar gaan we met Wahida en misschien ook Donna naar de keuring. Eerst Wahida maar klaar stomen en Donna trainen als we groen licht krijgen van de DA.
Ik zou al lang blij zijn als ik Donna in het stamboek krijg, maar dat betwijfel ik, of dat gaat gebeuren.

Ik heb niet alles bij gelezen ...