[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:17

hallo mensen Haha! hier is niet veel noeiets gebeurd zo te lezen.

Ik wil zo graag zelf foto's maken van mara met een goede camera... Maar ik kan het wel vergeten dat ik die van mijn pa mag lenen Tong uitsteken (10 megapixel spiegelreflex Bloos!) Maarjaa.... wat kan je er aan doen...

Ik wou mara gistere eigenlijk gaan rijden maar de bak was zelfs zo hard bij mij dat het gewoon echt niet te doen was Verdrietig zucht... Was wel jammer want ik had wel weer zin om na zo'n 3 dagen te gaan rijden.... misschien dat ik der vandaag wel kan rijden... ? dan gaan we weer lekker bitloos vor de verandering... Heb ik wel weer even zin in....

Wat mij betreftkomt er een boomloos westernzadel voor buitenritten... Lekker ontspanne... lekker zo'n hangstoel zit... geweldig Haha!

dan heb ik over een poosje 4 zadels (als het aan mij ligt) dan hebben we dus dressuurzadel springzadel boomloos 'normaal' en een western boomloos.... (goed idee? Tong uitsteken)

Ik vraag me af he... hoe oud is iedereen in dit topic eigenlijk? zouden we daar een lijsje van kunnen maken??? Tong uitsteken

Misschien ook wel een leuk idee voor het vervolgtopic. Want als we zo door gaan is die er binnenkort wel... Haha!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:20

ikke is 20 Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:20

Ik ben 21 jaar Knipoog en nu huphup eens klaarmaken en vertrekken. Cheese!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:33

Ok dus:
Maayke (maaykekramer) 20 jaar
Bluem (wat is je echte naam?) 21
Gail (peelie) 16 Bijna 17
Stravero (evelien) 16
Madeira (wat is jou echt naam) Ik dacht 19? Tong uitsteken Tong uitsteken

verder weet ik het even niet meer.... Ik vind namenlijk wel dt et eens tijd word de ecte namen te leren van mensen en om te weten op wat voor 'geestelijk' nivo we zitten even de leeftijd er bij.... Want ik betrap mezelf er op dat ik af en toe denk met een veel ouder persoon te maken te hebben dan werkenlijk is... dus vandaar Knipoog

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:39

Peelie schreef:
Ok dus:
Stravero (evelien) 16
Madeira (wat is jou echt naam) Ik dacht 19? Tong uitsteken Tong uitsteken
Barbalala (sophie) 20

verder weet ik het even niet meer.... Ik vind namenlijk wel dt et eens tijd word de ecte namen te leren van mensen en om te weten op wat voor 'geestelijk' nivo we zitten even de leeftijd er bij.... Want ik betrap mezelf er op dat ik af en toe denk met een veel ouder persoon te maken te hebben dan werkenlijk is... dus vandaar Knipoog

Volgens mij zit er hier vanalles van 13 tot 35 ofzo geen idee haha... maar die meeting is daar nou al iets over bekend??

x

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:42

niet dat ik weet... maar gaangezien dat het meetingtopic eigenlijk een beetje plat ligt leek het me handig dit hier te doen... ook een stuk actueeler hier....

Ik wil dus weten hoe de leeftijdsgrens licht... Haha!

Zo dag lessen hoe moet ik dat dan zien? Want je hebt het over 2 lessen. 1 praktijk en 1 theorie ofzo? of 2 groepen???

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:44

Ok dus:
Stravero (evelien) 16
Madeira (wat is jou echt naam) Ik dacht 19?
_Ro0sj_(Rosanna) 16

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:46

Peelie schreef:
niet dat ik weet... maar gaangezien dat het meetingtopic eigenlijk een beetje plat ligt leek het me handig dit hier te doen... ook een stuk actueeler hier....

Ik wil dus weten hoe de leeftijdsgrens licht... Haha!

Zo dag lessen hoe moet ik dat dan zien? Want je hebt het over 2 lessen. 1 praktijk en 1 theorie ofzo? of 2 groepen???

Iedereen krijgt twee privélessen op zo'n dag, dus 's ochtends allemaal 1 keer les en 's middags weer allemaal 1 les. Waarbij in de eerste les voornamelijk gewerkt wordt aan loswerken, houding en zit en de tweede les vooral aan vanuit die lossigheid kracht opbouwen. Maar dit verschilt per combinatie en er wordt met iedereen op het eigen niveau gewerkt. Wat ik vooral belangrijk vindt is de mensen handvatten meegeven waar ze thuis mee verder kunnen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:47

_Ro0sj_ schreef:
Ok dus:
Stravero (evelien) 16
_Ro0sj_(Rosanna) 16

he mevr hoe ligt het zadel op het paardje van je moeder?

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:49

Klijntjuh: Jeetje, dat is niet niks! Kan je niet zo`n testje halen bij de drogist? Dan weet je het toch meteen?

DivaMiep is 17 .Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:55

Peelie schreef:
Ok dus:
Stravero (evelien) 16
_Ro0sj_(Rosanna) 16
DivaMiep (echte naam?) 17

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:59

Peelie je staat er zelf niet tussen Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:04

jawel Tong uitsteken alleen heb ik eerst mijn naam neer gezet Tong uitsteken en dan mijn nick name...

Mindfields. Je gaat dus 2 keer op 1 dag rijden... Hoe lang zijn de lesjes dan en hoeveel tijd zit er tussen de 2 lessen? en met hoeveel mensen zit je in zo'n les maximaal? En het is KLASSIEKE dressuur neem ik aan. Want daar ben ik wel heel erg geeintreseerd in. En wat word er tussen de 2 lessen door gedaan???

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:13

Ok dus:
Maaykekramer (Maayke) 20 jaar
Peelie (Gail) 16 bijna 17
Stravero (Evelien) 16
Madeira_ (Paulien) 19
_Ro0sj_ (Rosanna) 16
DivaMiep (Seline) 17

Even geordend Tong uitsteken

Maar ehm.. Gail.. ik had je veel ouder gegokt. Misschien omdat ik je uiterlijk niet goed kan zien,
en ik vind je best wel wijs Bloos

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:14

Ben ik met mijn 40 jaartjes dan de oudste haflingergek hier???????
Ik voel me geen 40 hoor
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:14

@mindfields; waarom 2 lessen op 1 dag eigenlijk?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:15

haha oude sok Knipoog
zolang je je maar20 voelt en liefde voor de haflinger hebt haha Knipoog

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:17

Peelie schreef:
Mindfields. Je gaat dus 2 keer op 1 dag rijden... Hoe lang zijn de lesjes dan en hoeveel tijd zit er tussen de 2 lessen? en met hoeveel mensen zit je in zo'n les maximaal? En het is KLASSIEKE dressuur neem ik aan. Want daar ben ik wel heel erg geeintreseerd in. En wat word er tussen de 2 lessen door gedaan???

De lessen duren 30-45 minuten en het zijn privélessen, dus iedereen heeft twee keer privéles. Tussen je lessen kun je kijken naar de andere deelnemers om te zien waar die tegen aan lopen, hoe dat opgelost wordt, wat hun sterke punten zijn of juist de wat zwakkere punten.

Het is Harmonieuze Dressuur, een naam die ik zelf in het leven geroepen heb omdat het wel vanuit hetzelfde respect voor het paard gebeurt als bij Klassieke Dressuur, en met heel veel gelijkenissen, maar het toch echt mijn eigen systeem is waarbij ik naar het paard kijk en aan de hand daarvan oplossingen zoek. Omdat mijn doel een harmonieuze combinatie is die samenwerkt vond ik dat de beste naam er voor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:18

Dankjewel Haha! (is dat een compliment Tong uitsteken ) heel veel mensen zeggen dat hoor, al vanaf dat ik heel jong ben. (11 jaar oud) zeggen ze dat ik 18 lijk. Dan gingen we naar vrienden en dan vroegen ze zich af waarom ik mee was... Waarom ik niks met vrienden doen was...

LAWL.... ach ja...

Misschien heel brutaal van mij hoor.... Maar hoe 'kijk/zie' je dan???

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:19

hiphopje schreef:
Ben ik met mijn 40 jaartjes dan de oudste haflingergek hier???????
Ik voel me geen 40 hoor
Haha!

Ben jij 40 Bloos! Bloos!

Op welke foto in je pro ben jij het dan????

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:20

VivaLaVida schreef:
@mindfields; waarom 2 lessen op 1 dag eigenlijk?

Omdat je in de eerste les vooral loswerkt, kijkt waar de moeilijkheden zitten en je dan in de tweede les daarop kunt doorborduren. Dus ga je met een soort pakketje weer naar huis waar je thuis verder mee kunt. Pakketje=Losrijden en vervolgens handvatten om verder te kunnen vanuit een los paard.

Na 1 les heb je natuurlijk ook wat geleerd, maar met twee lessen heb je er zoveel meer aan dat ik dat liever doe. Vooral als zo'n trainingsdag maar 1 keer ind e zoveel tijd is. Bij privéles kun je de week erna weer verder en is het anders.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:21

Peelie, hoe bedoel je dat? Hoe ik kijk/zie? Bedoel je naar 't beeldscherm? De pc heb ik de instellingen gewoon op zijn grootst staan en als je een toets inhoudt + scrolt krijg je ook grotere letters Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:21

Mindfields schreef:
Peelie schreef:

De lessen duren 30-45 minuten en het zijn privélessen, dus iedereen heeft twee keer privéles. Tussen je lessen kun je kijken naar de andere deelnemers om te zien waar die tegen aan lopen, hoe dat opgelost wordt, wat hun sterke punten zijn of juist de wat zwakkere punten.

Het is Harmonieuze Dressuur, een naam die ik zelf in het leven geroepen heb omdat het wel vanuit hetzelfde respect voor het paard gebeurt als bij Klassieke Dressuur, en met heel veel gelijkenissen, maar het toch echt mijn eigen systeem is waarbij ik naar het paard kijk en aan de hand daarvan oplossingen zoek. Omdat mijn doel een harmonieuze combinatie is die samenwerkt vond ik dat de beste naam er voor.

Ok en wat dan als je paard niet in zo'n conditie is dat hij geen 2x40 minuten aan kan. Is er dan een andere mogenlijkheid? Of maar 1 priveles van een uur?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:23

Peelie schreef:
Ok dus:
Stravero (Evelien) 16
Madeira_ (Paulien) 19
_Ro0sj_ (Rosanna) 16
DivaMiep (Seline) 17
Hiphopje (wat is je echte naam?)

Dit is hem voor nu...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:25

Stravero (Evelien) 16
Madeira_ (Paulien) 19
_Ro0sj_ (Rosanna) 16
DivaMiep (Seline) 17
Hiphopje (Jeanne) 40
Naomimak (Naomi) 17 (toch? Tong uitsteken)
Chipieke (echte naam?) leeftijd?
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 09-01-09 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt