Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:17

Nou zeker lange nacht ja! En dan volgende dag na de EEG crematie dus echt hoor mag hopen dat ik het niet presteer daar in slaap te vallen :o

Mm nee heb geen idee!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:19

Zal wel op een handsopje uitdraaien, hmz bedenk me net dat ik m wel onder de douche kan houden, dat is makkelijker soppen! :)*

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:35

Moooie laarzen Yvanka! Chiquedefriemel haha. Voor wedstrijden speciaal of ook gewoon om thuis mee te rijden enz.

Pfff wat een zucht wind zeg... Pffieeeew

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:40

Nee alleen voor wedstrijden! kruip thuis genoeg door de bagger :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:57

hoe raar is het als ik morgen dressuurwedstrijd rijd op mijn springzadel? heb vooral in galop vreselijke pijn aan mn rug door die val. in mn dressuurzadel kan ik door de gedwongen zit en lange beugels niet eens blijven zitten van de pijn. op mn springzadel met korte beugels en vlakke zit kan ik met minder pijn rijden! beter zou zijn noet rijden maarja wedstrijd moet ik toch betalen :+ . dus wou mn springzadel op doen of zou ik daar op afgestraft worden?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:06

Wauw Yvank, gaaf zeg! Ik kan de kleur niet helemaal zien, is het zwart met bruine accenten, of helemaal bruin?
En wat betreft een wedstrijd rijden met springzadel: ik ken iemand die nu Z mag starten, ze rijd altijd met een springzadel. Misschien dat je een puntje minder op verzorging krijgt, maar eigenlijk zouden ze je niet mogen beoordelen op je zadel lijkt mij.

Mijn bak is fijn nu!! Helemaal vlak en prachtig stevig! Ik heb dus even fijn kunnen rijden. De galop nog even over geslagen, maar de rest ging best fijn.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:09

Yvank_ schreef:
hoe raar is het als ik morgen dressuurwedstrijd rijd op mijn springzadel? heb vooral in galop vreselijke pijn aan mn rug door die val. in mn dressuurzadel kan ik door de gedwongen zit en lange beugels niet eens blijven zitten van de pijn. op mn springzadel met korte beugels en vlakke zit kan ik met minder pijn rijden! beter zou zijn noet rijden maarja wedstrijd moet ik toch betalen :+ . dus wou mn springzadel op doen of zou ik daar op afgestraft worden?

Nee hoor, de springstal waar ik rijd/help rijden ook de jonge paarden in de B (en hoger ook) met springzadel.. :)
Net als dat je met VZH rijd, ze mogen je niet op je tuig afrekenen..

Je laarzen zijn chique Yf!

Mijn bak is voor zijn doen nu echt prut... Maar dat komt wel weer, nu maar beentjes afspuiten na t rijden.. Het is niet dat we tot de knieeën er in zakken. Dus het is wel goed. :)

Toch nog het dekje weten te schoren Afke!
Ik kom niet vaak in Drogeham, maar als ik er kom vind ik er altijd wel wat leuks.. Ze hebben er vaak wel iets wat verder overal uitverkocht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:13

Dan leg ik lekker springzadel op! Want met mn dressuurzadel kan ik niet galopperen :')

Balen van je bak sita!

Mn laarzen zijn helemaal bruin paulien :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:16

Ja, ach.. Het is niet anders.. Gisteren was ook de onderlaag nog keihard, dus het is ook niet gek dat er water op staat.. Het water kan gewoon niet weg..

Ik heb nu ook weer een trailer (andere was totall loss :x ) dus kan van de week ook nog wel eens naar de binnenbak te rijden anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:34

Echt joh hoe dat dan?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:40

Als we dat eens wisten... Wrs. is ie kapot gevroren..
We hadden hem schoongespoten, daarna is het gaan vriezen.. Op zich zou hij daar niet stuk van mogen gaan, gezien die veehandelaren ook allemaal aluminium trailers hebben en die dagelijks schoonspuiten..
Maar het schot is geknapt op een aantal punten en door die kracht zijn alle stangen en alle bevestiging is van de wand gekomen.. Helemaal stuk..

We hebben hem laten oplappen en hebben hem terug naar de dealer gebracht..
Daar een bedrag voor terug gekregen (hadden we al zwart op wit omdat we hen al in wilden ruilen omdat we voor n vrachtwagentje aan t kijken zijn) en nu heb ik sinds gisteren een nieuw trailertje voor nood..
Niet moeders mooiste, maar we kunnen weer op pad..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:48

Jee Sita, dat zou toch echt niet moeten kunnen. Niet echt veilig lijkt mij.
Ben je aan het kijken voor een B rijbewijs vrachtwagentje?

Mijn bak was gisteren de onderlaag ook echt nog hard, vandaag was het super. Wij zitten dan wel op echte zandgrond, dat scheelt enorm. In de zomer is mijn bak onbruikbaar (veel te zwaar en heel erg stoffig), dan rij ik in de wei.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:50

Ja, in de eerste instantie wel Klasien..
Maar je hebt sinds 1 januari ook een C1 rijbewijs, dat is een vrachtwagenrijbewijs zonder alle poespas die een vrachtwagenchauffeur moet kunnen. Dat is dus voor campers, paardenwagentjes en als je minder dan 12 uur per week op de weg zit met je wagen. Dat wil ik gaan halen. We willen nml het liefst 3 of meer paarden er op, dus dan zit je al gauw aan een C rijbewijs.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:56

Ik wou net zeggen, met een B rijbewijs zit je met een max gewicht (3500 geloof ik), waar je al snel op zit.
Dan is zo'n C1 rijbewijs veel handiger. Met 3 of meer paarden is het al niet echt meer een vrachtenTJE, serieus werk joh! :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:01

We hebben een vrachtwagentje op t oog waar 4 paarden in kunnen wat met B rijbewijs zou mogen..
3 Hafjes weegt natuurlijk niet zoveel als 3 grote KWPN'ers, dus in dat geval praat je nog over pony's..
Hij is zo verbouwbaar dat je er 2 of 3 paarden met koets en living, of 4 paarden en geen koets/living kan vervoeren.

Het laadvermogen is 4000 kilo, dat mag dus officieel net niet met B, dus je kan hem terug laten keuren zodat je er wel dan mee mag rijden.
Daar zijn ook weer allemaal regeltjes voor, dat is al voor ons uitgezocht.

Maar ik ga wrs. dus sws mn C halen.. Dan weten we zeker dat t mag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:28

Dat zou wel mooi zijn dan!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:25

Wel handig, een vachtwagen! Lijkt mij makkelijker rijden dan met een losse trailer eraan, maargoed dat laat ik aan mijn papa over :+

Zo nog een laatste dagje werken en dan weekend. Ga echt proberen veel te slapen want ben weer helemaal verrot. Vanavond Anne lekker aan de longe. Morgen komt er iemand voor mijn zadel, consult e.d. Ben zo benieuwd...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:26

Leuk hoor een vrachtwagentje! Haha helemaal grappig als je met een vrachtwagen op wedstrijd komt en er dan haflingers in hebt staan. ;)

Heeft alleen voor mij geen zin, ga nooit met meer twee paarden op wedstrijd. Ik heb van die zenuwpeesjes die dan de gehele trailer afbreken (en zich zelf) als ze alleen achter blijven :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:43

Paulusjuh schreef:
Wel handig, een vachtwagen! Lijkt mij makkelijker rijden dan met een losse trailer eraan, maargoed dat laat ik aan mijn papa over :+

Mij ook.. Met n trailer, 2 paards in bijzonder, durf ik bijna niet te rijden..
Ben afgelopen augustus wel naar Den Bosch gereden met een 1-paards. Dan reed mijn vriend met de 2-paards.
Ik durf wel met een vrachtwagentje te rijden, voor mijn idee hangt er dan niks achter je auto te bungelen maar heb je alles onder 1 dak zeg maar. :+

We willen wel een wagentje waar meer dan 2 paarden in kunnen, anders schieten we er nog niks mee op..
Van t zomer moeten we met 4 paarden en een veulen naar de keuring, dus dat word of een vrachtwagentje kopen of alle hulptroepen inschakelen om te rijden. En gezien dat soort dingen vaker voor gaan komen lijkt me een vrachtwagentje de beste oplossing.
Zeker ook als we straks ook met 3/4 paarden op wedstrijd gaan..

We houden er dan wel een trailertje bij voor als ik naar les moet.. Want om dan met t hele spul uit te rukken is ook zo wat.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:53

Ja precies Sita.

Ooh grut ik kwam mn bed al bijna niet uit vanmorgen := maar weer lekker een ibuprofennetje 600 gegeten. Concours wordt vast niks zo :=

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:30

@Sita: Meen je dat nou? Ik rij juist veel liever met een tweepaards, omdat die veel stabieler rijd. Het lijkt me wel ideaal zo'n vrachtautootje, maar voor ons veel te duur. Vriendin van me heeft ook net hun vrachtauto daarom weggedaan.

@Yvank: Rustig aan he! Komen wel weer wedstrijden, mocht het nu echt niet gaan ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:18

Maessie, welk dekje heb je gekocht? Foto? :D

Gave laarzen Yvanka! Sterkte voor vandaag en morgen :(:) Zou gewoon gaan rijden met springzadel :)

Klasien, wat fijn dat je lekker kon rijden!

Ah wat erg van je trailer Sita, balen!

Vanavond hier weer les, ben benieuwd.. :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:24

@Madeira: Kijk maar ff naar Sita dr laatste fotos haha, ben aan t naapen geweest :P

Pff vanochtend naar de tandarst geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Gelukkig geen pijn meer aan, maar moet over twee weken weer heen, zó geen zin aan! En moet nodig weer even huishoudelijk doen, ook al zó geen zin in haha! Vanochtend eerst de hele boel al in de hobbel, want er was een stop die er telkens uitsloeg. Gelukkig wel in alle kamers nog enkele lampen die t deden, en gelukkig inmiddels de oorzaak ook al gevonden! Een kabel naar t hok toe was de boosdoener.. Mooi klaar mee! Waarschijnlijk met het bevriezen en weer ontdooien wat verschoven oid in de grond..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:06

Ik ben vanochtend ook bij de tandarts en mondhygieniste geweest. Ik had het gevoel dat er iets tussen 2 kiezen klem zat, wat ook zo bleek te zijn, namelijk een stuk vulling. Onder die vulling is een gaatje ontstaan waardoor de vulling af is gebroken, geloof ik. Bleek nog 2 gaatjes te hebben, dus moet 2 keer terug komen.... Niet leuk. Hou niet van de tandarts. Kreeg van de mondhygieniste nog een compliment dat ik netjes gepoetst had, heb ik toch nog gaatjes!

Een van mijn cavia's heeft een kale streep op haar linker zijkant, een centimeter breed en een cavialengte lang. Lijkt afgeschuurt, de huid lijkt wel rustig. Pijn doet het niet. Iemand enig idee wat het kan zijn?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:39

@Klasien: Een bobline? :+ Serieus geen idee haha! Pff das ook balen idd dat je terug moet komen, ik had laatst controle, en geen enkel gaatje voor het eerst sinds jaren! Ik al helemaal blij, maar moest dus alsnog terugkomen voor deze kies. (Was een paar weken eerder al gedaan, maar moest nog afgemaakt.. moest eerst rustig worden bij de andere wortels oid) Nou ja, als deze wortel straks ook klaar is dan krijg ik er in elk geval geen pijn meer aan, das wel prettig haha!