[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:44

joopiexx schreef:
Vandaag was ik bij de haflingerkeuring in dordrecht.
Was wel leuk om eens te zien!

Freya, ik heb je niet gezien en vergeten je nummer mee te nemen..
Was jij nog de hele dag gebleven? Wij moesten helemaal omlopen voor de trauma heli en al die politie, bleek net op de radio dat er een 5 jarige is verdronken in die plas daarnaast.. Best heftig..

Oh echt? Ik weet welke plas je bedoeld, ben vorig jaar ook met ankie naar de keuring geweest. Die plas is echt vlakbij het keuringsterein! Wanneer is hij daar verdronken? Vandaag of eerder al?

@laura: leuke foto's. Is akino wat aangekomen of lijkt dat maar zo?

@madeira: dat moet je zeker doen! Is altijd leuk als je haflinger het goed doet op de keuring.

Sandeman

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:51

Ik heb morgen een rit met stal Mansour. Iemand van bokt raadde me Amor de haflinger aan. Een leuke haf als je van een uitdaging houdt, want hij houd van bokken. Ik ga proberen dat ie die haf mag rijden. Helemaal leuk.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:01

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:02

Oepsie, ik vind bokkende paardjes wel leuk hoor. Voelt zo grappig. :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:02

Hinke schreef:
@sandeman: bokken, dat is toch niet leuk! :+

Iemand ervaring met bodyprotectors? Bodyprotector- wel of niet?

Draag alleen een body-protector met springen

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:06

Hinke, hij is wel wat aangekomen maar niet extreem veel ofzo. vind het nog redelijk mee vallen hjoe dik hij geworden is. Hij staat al morgen 9 weken stil en staat dag en nacht in het weiland dus vind hem er nog best wel goed uit zien :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:10

Citaat:
Draag alleen een body-protector met springen

Omdat het moet of omdat je het zelf veiliger vind?

@laura: het valt ook wel heel erg mee hoor, Ankie is dikker! Mag je er nu zelf weer op straks of mag dat toch niet van de dokter?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:12

geen idee, we moeten eerst het half jaar afwachten en dan zien of alles weer hersteld is of dat ik er blijvende schade aan over hou. (aan mijn longen)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:13

Heftig hoor... En wat gebeurd er met akino tot die tijd, heeft hij gewoon een pauze of heb je een bijrijdster?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:16

Hij heeft nu pauze maar heb nu een verzorger op 'proef' maar wil niet dat ze erop rijdt maar grondwerk doet want ik wil weer de 1e zijn die erop gaat als ik weer mag rijden. (nadat hij door mijn rij instructrice bomproef is gemaakt).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:19

Oh dus hij is wel een tijdje gereden door je instructrice?

Kan me btw wel voorstellen dat je er liever niet iemand anders op laat rijden. Heb daar zelf ook wel moeite mee. Voor eén keer, okee, maar iemand die elke week komt rijden, liever niet!

Ik ga ff tv kijken ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:22

Nee hij is nog niet gereden. ze gaat hem doorrijden zodra ik weet of ik er weer op mag rijden. ze is nu namelijk nog een ander paard aan het beleren.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:37

Gisteren naar dag van mens en dier geweest, vond het ietsjes tegenvallen, maar heb toch nog een aantal foto's gemaakt van de haflinger hengstenveulen keuring. Heb geen idee wie wie is, had geen programmaboekjes, aangezien je niet kon pinnen bij de kassa,mochten wij gratis naar binnen. Een mazzel na een wereldreis met de trein - bus en de hele weg van de bushalte naar het evenemententerrein gelopen te hebben. Eerst wouden ze ons weer een aantal km terug laten lopen zodat we bij het tankstation konden pinnen, waarop ik zei, wij zijn al vanaf 7 uur onderweg om hier te komen en het hele eind van de bushalte komen lopen, had ook geen woord gelogen, en toen mochten we zo naar binnen.
Rond half een zijn we weg gegaan. Ik had het ook koud en was behoorlijk afgepeigerd.
Maar volgend jaar mag Wahida zich showen ... en wie weet Donna ook, want ook zij moet het stamboek nog is ( is 13 en staat nog steeds in het veulenboek )

Hieronder de link van de foto's die ik vanmorgen heb geschoten.
Mocht je er zelf op staan of je paard herkennen, stuur me dan een pb als je het orginele formaat wilt hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Album=XW4BSQDE

Afbeelding
nr 3, die bij veulenhenstjes gekeurd werd, de merrie dan he, maar dat snappen jullie denk ik wel

Afbeelding
onze favoriet bij de shetjes aangespanne

Ik heb verder niet bijgelezen sinds mijn vorige bezoek hier.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:16

Citaat:
Gisteren naar dag van mens en dier geweest, vond het ietsjes tegenvallen, maar heb toch nog een aantal foto's gemaakt van de haflinger hengstenveulen keuring.

Je bedoelt tegenvallen qua aantal haflingers? Of qua organisatie oid? Ik baal er wel van dat ik toch niet mee kon... Leuke foto's en schattige shetlander ;)

Straks ff hardlopen, en daarna rijden ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:26

plientjedres schreef:
diewke na een enting mag je gewoon rustig rijden hoor.
je moet hem alleen niet in de zweet rijden.

laura wat is akino mooi, super dat hij zo braaf is!

tezza succes met je afscheid, wel die foto's met ons delen he!
ben je al aan het kijken voor een haf?

Weet ik maar het beste is helemaal vrij ;)
Ze kunnen grieperig zijn als ze net hun inenting gehad hebben.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:29

Ik moet vanaf pagina 204 bijlezen!!!!!!!!! Maar ik ben op ponykamp geweest en het was SUPER!!! :D Gisterennacht daar geslapen, van kwart over 3 tot half 8 (slaap te kort :') ) en vannacht was 't half 3 eer dat we thuis waren, maaaaaar ik ben net pas wakker dus lekker bijgeslapen!!! :D Nu ga ik sluiten want ik ga omkleden, haren doen, gezicht wassen, tanden poetsen, Bob buitenzetten en dan naar mn vriendin O:) :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:40

Ik ga misschien volgend jaar meedoen aan een ponykeuring..met mn haffie :P Gewoon voor de lol en ervaring.. er is hier geen haflingerkeuring en ponykeuring is lekker dichtbij ;)

Ik rij ook wel met halster en 2 touwen eraan vast.. zo leuk. Vanochtend nog eventjes zo gestapt en er lekker op gelegen in 't zonnetje :D

8-)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:27

Hinke het was die dag gebeurd, was ook op het journaal en staat op internet.

Ik rijd ook met bodyprotector buiten en met springen meestal alleen als ik alleen spring, anders heeft mijn zusje hem namelijk. Ik vind het veiliger zeker omdat Wenner nogal schrikerig is buiten. Ik vind het wel een ontzettend warm ding maar goed..

Nu ga ik even alle linken bekijken..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:40

Zo even 2 dagen weg en moet een hoop bijlezen!

Ik heb op Daims ook een BP om. Voorlopig gewoon voor de zekerheid met inrijden. Liever een beetje te warm, als straks ik in stukjes ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:47

Ja precies, ik heb het liever ook maar heet. Ik weet hoe snel hij kan zijn en ik hoef maar 1x mn evenwicht te verliezen en ik kan de straatstenen van dichtbij bekijken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:51

Pcies!
Nu heeft die van mij nog geen stap verkeerd gedaan onder het zadel hoor *klopt af*, maar hem kennende gaat dat echt nog wel komen ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:26

heb nog nooit een bp omgehad.
zowel met springen met mijn vorige paard.
zowel met indy inrijden, onvoorzichtig he!
indy is zo braaf die doet niks,(klop klop)
en mijn vorige paard was zo'n wegschieter, maar dat voelde je aan komen dus kon ik me op voor bereiden.
moet zeggen dat ik daar wel een stevige zit van heb gekregen,en ben ook niet meer zo onder de indruk van een bokje.
dus nee voor mijn geen bp

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:34

Sandeman, het is maar waar je van houdt :P

Hinke, ik draag nooit bodyprotectors

Laura, beterschap meis :(:)

Freya, leuke foto’s!

Evelien, super dat je ponykamp zo leuk was :D

Dieuwke, heb vandaag even met losse teugels gereden, super gevoel is dat he. Dat je een paard zo kunt vertrouwen.

MM, idd veiligheid voor alles :)

Rijden ging super! We hebben niet super lang gereden (half uurtje) maar veel draf werk gedaan, en ook veel galop. Ik dacht: ik hoop dat ze nu gelijk goed aangaloppeert. Voordat ik dacht zat ze in de goede galop?? Dus terug genomen, toen sprong ze verkeerd aan daarna (ik was niet aan het opletten tijdens het aanspringen), maar nog een keer terug genomen, stelling naar binnen gevraagd, kuit eraan, en mevrouw sprong gelijk goed aan :+: ik wist dat ik het zo moest doen, maar denken is wat anders dan doen ;) blij blij :D

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:51

madeira, tegen welke laura heb je het?

En wie heette ookal weer nog meer Laura

Dieuwke; waar in friesland is de ponykeuring dan?

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:52

Hinke schreef:
ArlandoO schreef:
Ben zooooo blij :D
We gingen voor de ervaring naar de keuring en komen terug met een stamboekopname met 75 punten, en kampioen geworden van de 4&5 jarige ruinen , 1e premie :D

Het was geweldig :D Nooit verwacht maar toch erg leuk.
Ook een half broertje gezien van Arlando, erg mooi paardje ook..

Gefeliciteerd!! Heb er al spijt van dat ik toch niet gegaan ben vanochtend |( Vriend was chauffeur maar die krijg ik niet zo vroeg zijn bed uit :+ Heb je verder nog foto's? Wat zeiden ze over hem?

Ooit wil ik ook weer met Ankie gaan, wil nog steeds een 1ste premie :o Maar weet niet of dat er in zit!

Arweyn schreef:
Heb vandaag bitloos gereden; met halster en gewoon teugels. Hij was koppig :)) Maar het ging wel goed; af en toe even zin om te eten

Met halster, vond je dat niet eng?

Morgen wordt het lekker weer, ga proberen Ankies staart (wéer) te wassen :D

:)) Nee helemaal niet, hij had soms wel de neiging om de andere kant op te gaan