[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:55

Heel sportief zeg!
Ik wil ook weer eens schaatsen, maar... ik heb geen schaatsen meer Verdrietig

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:57

owla, chocomel op een laptop... Goh geen idee, best proberen laten opdrogen. Niet met de haardroger op zitten want dat beschadigd de zenuwtjes enorm Haha! Extra toetsenbord kopen en aankoppelen, zo kan ze de laptop wel nog gebruiken Ja

Zyta HAAT longeren, dat merk ik genoeg nadat ze mij de laatste 6 keer door het slijk heeft gesleurd...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:02

Chipieke, jou haf lanceert jou dus ook?
Ik longeer boy met touwtjes, vanwege het lanceringsgevaar..
Maar zo aan een halster word k gelongeerd.. Ook leuk voor zijn afwisseling, maar k ben er niet zo blij mee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:03

Zyta wordt gelongeerd met hoofdstel, losse bijzet en singel natuurlijk. En ja, eerst is het een vliegend racemachien en dan stormt ze met heel haar gewicht naar achteren en trekt ze me mee Huilen van het lachen Gezellige knol dat is het wel Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:05

Je verveelt je in ieder geval nooit met ze!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:07

Ik wel, she scares the crap out of me Clown

Nu gaat het al wat beter maar ben wel voorzichtig met haar.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:11

@Hinke, ik ga toevallig zaterdag morgen Madeira laten vrijspringen Haha!
@Trixie_lover, welkom! Haha!
@Mystrica, meestal longeer ik zeg maar alleen met longeer zweep (zonder lijn). Tong uitsteken Maar dit is misschien wel goed voor dur Lachen gewoon als afwisseling. Ja

Owja, ik heb wel is gehoord dat vrijheidsdressuur begint met volgen? Dat kan Madeira al Haha! super he. Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:38

Madeira waarom wil je een bijzet hebben??? voor longeren neem ik aan???? Voor longeren zou ik voor een pessoa gaan. Voor rijden heb je dat echt niet nodig....

Daar waar de kunde van de ruiter ophouden komen de hulpteigels... en jou kunde zijn echt nog niet opgehoude...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:43

jongens!! ik ben zo bang dat ik Alex en Abel moet gaan verkopen!!
Ik denk namelijk dak zwanger ben, en als dat zo is heb ik (wil ik niet) de komende 4 jaar de tijd om de paardjes op te voeden en in te rijden.
Huilen
Morgen heb ik een test bij de huisarts... ik ben heel benieuwd.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:44

Gail, ik snap je niet helemaal?
Maar bijzet/passoa longeren wil ik puur doen voor afwisseling.

Madeira heeft heel erg bij mij gebokt.. Vandaar.. en ik zoek de reden.. Eerst ga ik afwisselingen zoeken, want we doen altijd maar hetzelfde.. En privéles gewoon mee doorgaan uiteraard.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:03

ga alsjeblieft geen bijzet gebruiken tijdens het rijden... want dat is geen 'afwisseling" , maar een onderdrukking van waarscheinlijk mediesche klachten.

alleen met longeren dus Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:16

*houdt even een grote bijleesactie* Tot zo!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:52

Shenabll, die 2 lijken qua hoofd inderdaad wel op elkaar.

Proficiat joopiexxx met het afstuderen!

Gave haf Peelie, toch een ranker typje dan die van mij. Haha!

Ook leuke foto's van Naomimak gezien. Aan de hand van 1/2 foto's valt over het rijden weinig te zeggen, Mystica noemde al enkele puntjes op. Zelf krijg ik bij de eerste foto de indruk dat het zadel iets verder naar achter mag? Maar dat kan bedriegen. Hoewel, zie juist dat anderen dat ook zeggen haha.

Welkom L_ola. Ik lees dat je al behoorlijk veel in één week tijd gedaan hebt, terwijl het veulen net van de moeder af is.. Ik zou toch opletten dat je de zaken niet gaan overhaasten.

Leuk dat Themba er is MaaykeKramer. Balen van Babbes, maar dat is nu eenmaal het risico als je een paard verkoopt. Een dik jaar geleden heb ik mijn paard verkocht en enkele maanden later zag ik haar te koop staan op internet, alweer bij iemand anders ondertussen.. Het is in elk geval nog wel een beetje "fijn" (rare verwoording) dat ze je op de hoogte houden bij verkoop. Ik ga nog naar je topic kijken zodadelijk.

Geen idee voor een naam met een W, Freya. Al vind ik Wiebe wel een leuke suggestie. Ik ben er in elk geval ook geen krack in, mijn veulen was geboren en kon zelf niet in de stal omdat de merrie nogal hysterisch deed (nochtans niet haar eerste veulen), er werd mij gezegd dat het een merrie was en daar had ik al een naam voor. Echter, toen ik 's morgens zélf de stal in ging zag ik daar toch wel iets hangen wat zeer zeker niet tot de "onderdelen" van een merrie behoorde. Haha! Het was dus een hengst haha! Ik was toen één of ander tijdschrift aan het lezen, en daar stond 'idem dito', en omdat de naam met een D moest beginnen volgens het stamboek is het toen dus Dito geworden. Knipoog

Ik heb voor Arno een gewone deken. Op dit moment heeft hij wel 2 dekens op. Ik heb ook getwijfeld of ik er één met hals zou kopen, maar ik vind het nu al zo zwaar voor het arme beest dus heb het gelaten en hij heeft er niet meer/minder last van. Lachen

Chipieke, toen mijn zadel gepast werd was ik voorheen ook altijd van het gedacht dat er een vuist in de kamer moest passen, die man ontkende dat en zei dat enkele vingers genoeg waren toen..

Madeira, ik heb een bijzet maat Full, nog van mijn paard, en dat is véél te groot voor Arno, denk dat ik met pony wel genoeg heb. Knipoog Ik was ook eerder voorstander van een passoa, maar Arno is daar eens gigantisch mee aan de kletter gegaan, touwen trokken aan zijn mond en uiteindelijk is er één over getrokken, je moet niet vragen.. Vind het spul dus eigenlijk best wel een beetje gevaarlijk met al de touwen en heb het sindsdien niet meer gebruikt. Nu heb ik touwtjes gehaald, maar nog niet fatsoenlijk mee aan de slag geweest. Halsverlenger heb ik ook getest en Arno reageerde er echt niet op, of toch niet op de manier dat het hoort zal ik maar zeggen. Knipoog

Welkom Trixie_lover, leuke haflinger.

Klijntjuh, spannend zeg! Misschien vind je wel goede bijrijders/verzorgers voor je hafjes zodat ze niet weg moeten? Zou jammer zijn.

Héhé, de tot zo duurde ever langer dan gedacht. Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:54

Ik heb ook fijn nieuws.. Ik ga terug lessen met Arno, wel bij iemand anders, en kan altijd terecht in een binnenbak hier vlakbij (kwartiertje wandelen te paard, eigenlijk ideaal, kan meteen beginnen met rijden als ik toekom). Had hem er graag in pension gezet, maar de stallen zijn eigenlijk volzet. Als ik echt wil kan ze wel één vrijmaken maar ja, financieel gaat het mij nu toch net niet lukken.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:51

@ Maayke: Wat een Knáááááperd Lovers

Nathalie83 schreef:
Stravero schreef:
@ Nathalie83: Onze paardjes zijn familie, de moeder van mijn haf is Mellody vd Bosrand, en mn paard zn oom is Maestro vd Bosrand!! Haha!

Ik had het gezien idd Haha! Vet grappig Haha!

Hihi jhaa Party!!

@ Madeira_: Ik doe deze dingen met mn haf:

-Rijden
-Gewoon lekker 'knuffelen' en 'spelen' in de bak, dus achter elkaar aanrennen enz. gheghe vind ie helemaal leuk *LOL*
-Buitenritjes!!
-Wandelen aan 'n touwtje
-Vooral afwisselend rijden, steeds in 'n andere bak
-Pionnen slalommen enz. Haha!
-Lekker voor de wagen door veel dorpen heen karren, vind 'ie geweldig Haha!

Wat ik vooral niet moet/ga doen:
-Longeren met bijzet (dan word ie CRAZY, hij haaaaaat om in die buiging 'gedwongen' te worden Clown )
-Op muziek rijden (Als hij muziek word is 't net een stuiterbal *LOL* )

@ ILufDuts: Welkom!!!! Party!!

@ HipHopje: Leuke foto's, wat een knapperd Vingers aflikken

@ trixie_lover: Welkom Party!! En wat heb je een knappe haf Haha!

@ BarbaLala: Welkom Haha!

@ Klijntjuh: Spannend Bloos! !! Veel succes vandaag bij de huisarts! Knipoog En misschien vind je wel 2 leuke meiden die het leuk vinden om je paardjes te doen Knipoog !!

@ Bluem: Okééjj dat zijn goede vooruitzichten voor jou dus Haha! !!!

Oké nu mijn verhaal Haha!
Gisteren heeft het hier heel de dag gesneeuwd, er ligt hier dus een flink pak Clown Ik ging gisteren met mn vriendin sleeën, hun hebben een hele grote vijver, en 'bergen' op t weiland, dus wij met de slee van de berg zo op de vijver hahhaha, daarna hebben we nog geschaatst op de vijver Haha!
En vanochtend belde school dat ik pas om kwart over 11 hoefde te beginnen (tot kwart voor 1 Nagelbijten / Gniffelen ) En vanmiddag Stravero rijden en daarna schaatsen op de ijsbaan met mn vriendin Haha! Party!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:01

Nou, het probleem is dat het nu nog veulens zijn.
Ik wil er zelf tijd in kunnen steken, daarom had ik voor veulens gekozen.
Ik wil niet 2 veulens houden voor anderen..
maar ik weet helaas nog niet meer Boos!
ik moet een week wachten!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:07

@Gail, ik bedoelde inderdaad niet rijden met bijzet, maar longeren. Ik ga zaterdag morgen haar laten vrijspringen. Ik ben heeeeel benieuwd Haha!

Madeira gaat altijd van zichzelf al aan de teugel, je hoeft maar heel weinig te doen (als je niets doet gaat ze vaak al).

@Klijntjuh, jeetje zeg meid, ik hoop dat je die lieverds van je niet hoeft te verkopen. Maar ze zijn nog heel jong toch? Het schijnt dat het dan het beste is om niets te doen met ze?

@Bluem, fijn dat je in een binnenbak kunt gaan lessen! Kun je tenminste ook als de buitenbak bevroren is he.

@Stravero, wat doe je leuke dingen met je paardje Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:11

Jep echt heel fijn dat ik er terecht kan, onze buitenbak zal toch nog wel enkele weken slecht liggen om te rijden. Hoop om de 2 weken, misschien in het begin elke week, te lessen en daarnaast 2 à 3 keer de week er gaan te rijden. Straks eens langsgaan om het allemaal af te spreken, ik hoop eigenlijk een vast bedrag te kunnen regelen om de hele maand te rijden. Lachen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:12

Klijntjuh schreef:
Nou, het probleem is dat het nu nog veulens zijn.
Ik wil er zelf tijd in kunnen steken, daarom had ik voor veulens gekozen.
Ik wil niet 2 veulens houden voor anderen..
maar ik weet helaas nog niet meer Boos!
ik moet een week wachten!

wat een spanning moet dat voor je zijn.
maar stel dat je inderdaad zwanger bent, is het echt niet te combineren dan?
Ik heb in de tijd van mijn vorige paard ook twee kindjes op de wereld gezet, maar had wel een leuke bijrijdster, en een lieve man (die laatste heb ik nog steeds hoor Tong uitsteken )
Zou toch eeuwig zonde zijn om die twee leuke hafjes te verkopen?
Maar wacht eerst maar eens af, straks is het loos alarm Knipoog

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:15

nou, vanmiddag ga ik met mijn digi naar de stal. Dochterlief is lekker vroeg thuis van school, en mijn vriendin met haar twee koters komen naar ons paardje kijken. Ze riepen al dat ze wilden rijden, maar ik ga haar echt niet in het zweet zetten en daarna op stal. Dat zet ik ze er in de wei wel even op zonder zadel en stap daar een beetje mee rond. Ze kunnen toch niet rijden, hahahahaha. Het is hier echt prachtig weer nu. Een hele witte wereld, alles is wit, zelfs de takken van de bomen zijn door de mist wit bevroren. Zoooooooooo mooi. (alleen heeft mijn alpenquartertje geen witte manen en staart meer, zal nu wel extra afsteken in die maagdelijke witte sneeuw..............misschien dat hier iemand leuk foto's kan bewerken???)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:26

Hier is het ook van dat mooi weer hiphopje, heb deze namiddag een shoot op de agenda staan, kijk er naar uit. Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:28

Vandaag blijf ik nog een dagje thuis.. Want die buikgriep gaat maar niet weg. Maar morgen ga ik Madeira laten vrijspringen Haha! ik ben zeer benieuwd Tong uitsteken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:42

Hebben jullie binnenbak *jaloers!!!*

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:53

nou dames mijn laptop is officeel overleden... gisteren dus chocomelk over laten vallen precies waar de harde schijf en de processor zit... heb hem net weg gebrahct ze gaan proberen almijn psullen er nog af te halen van school enz in de hoop dat ik dat kan houden.. toetsenbord deed niet meer touchmuis ook niet... hij deed het zelfs niet met een los toetsenbord en losse muis... ik huil hard gaat me weer een flinke duit kosten een nieuwe computer heb nu gelukkig 1 van me zwager te leen want kan jullie natuurlijk niet zolang missen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:03

ookal zou ik zwanger zijn, de paarden gaan nooit weg!! nouja vief niet iig Tong uitsteken er is altijd wel iemand te vinden die ze wil verzorgen, misschien nog wel met bijdrage ook!