Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

snik Madeira_ schreef:Mag ik jullie iets vragen?
Wat doen jullie zoal met jullie haf?

)
Madeira_ schreef:Maayke, succes met je zadel zoektocht
Niemand die een bijzet heeft..? Weet niet welke maat ik nodig heb.. Ik denk full? Ik weet namelijk écht niet wat voor bijzet ik moet kopen.. zo'n set bedoel ik..
hiphopje schreef:oke oke, hier dan wat fotootjes
vind ze zelf niet echt mooi, maar alla
haar voorlok, die ongevlochten tot aan haar neus rijkt!!![]()
en mijn dochter, de testrit op Lizzy![]()
en ikke natuurlijk ook testen
er zweeft nog ergens een heel gaaf filmpje op internet over haar. even zoeken
Op de achtergrond dressuurstal heidi boekweit
Dat geluid
Ik ga eens met slof proberen!
Maar binnenkort komt er mij iemand helpen met longeren en die weet het hopelijk wel
Dan is ie snel los mocht er iets gebeuren
Je kunt ook de uiteinden aan de zijringen vast maken, maar dan vraag je meer oprichting, en zo ver ben ik nog niet

Madeira_ schreef:Mystica, heb je misschien foto van het verschil wat je net uitlegde? Ik ken het helemaal niet maar ben wel benieuwd
Zaterdag ga ik proberen of ze vrijspringen leuk vind
Het verschil is dat je bij de ene methode de gespen tussen de voorbenen vastmaakt (lang en laag) en bij de andere, maak je ze aan de zijkanten van de longeersingel vast (oprichting)

Dat is een pessoa
weet ik veel
En al helemaal niet van longeren met touwtjes
Tenminste, ankie vond het altijd enorm irritant. Maar het is wel goed voor ze
Voor de afwisseling is longeren in ieder geval goed, en ik vind persoonlijk dat áls je gaat longere, je je paard niet alleen moet rondslingeren want dan kun je hem net zo goed gewoon los laten lopen. Om hem aan het werk te zetten, zul je al snel een hulpteugel moet gebruiken en die 3 die ik gebruik, vind ik de 3 nuttigste bijzetteugels. Halsverlenger om uit te nodigen om naar beneden te komen door de druk op het hoofd, slof als het paard die druk niet nodig heeft en alleen een beetje begeleiding ter vervanging van het "opzoeken van de hand" en de pessoa om de achterhand er extra bij te stimuleren
je had het kunnen raden
]
b

Gezelligg..