Jasia schreef:Amandie; ik heb 2 zadels
Maar die heb ik zelf betaalt en staan te koop
Passen niet
Noem mij maar amanda

En ik vind dat je beter als 1 goedpassend zadel, dan 3 die helemaal verkeerd zitten.
Maar dat is mijn mening
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jasia schreef:Amandie; ik heb 2 zadels
Passen niet
lotteluvah schreef:Jasia schreef:Tsja aan élk zadel kan een nadeel zitten.. Er is geen één zadel dat op alle paarden goed past en waar geen nadeel aan zit..
Maar dat het op een paard niet goed ligt wil niet zeggen dat het op een ander ook niet goed ligt..
En niet iedereen kan zomaar een nieuw zadel krijgen of betalen.. Ik probeer voor mijn paard het beste zadel te vinden maar érg veel geld heb ik niet..
En daarom bestaan er zoveel soorten en maten![]()
Op den duur wordt goedkoop gewoon duurkoop. Dat goedkope spul kan niet goed zijn.
Ik heb duidelijke afspraken met mijn moeder gemaakt. Ik wil wel een pony maar die moet alles krijgen wat ze nodig heeft.
Zo zit ik inelkaar. Ik zou geen pony kunnen hebben die het niet op en top perfect heeft.
Dat zit gewoon in me ik ga voor perfectie.
En ik vind dat een zadel het perfecte van het perfecte moet zijn qua ligging. Dat is gewoon een must voor een paard.
Daarom ben ik daar zo happig op. Ook omdat mijn pony verkloot is door die poedersuiker zadels.
Amandie schreef:Jasia schreef:Amandie; ik heb 2 zadels
Passen niet
Noem mij maar amanda
En ik vind dat je beter als 1 goedpassend zadel, dan 3 die helemaal verkeerd zitten.
Maar dat is mijn mening
Jasia schreef:Ja en als jouw ouders dat betalen mag je heel blij zijn..
Mijn ouders doen dat namelijk níét..! Ik moet mijn zadels/dekjes/hoofdstellen/bitten/enz allemaal zélf betalen.. En aangezien ik het dan moet hebben van verjaardagsgeld ed is dat niet veel
Ik wil ook het beste voor mijn paard.. En vind dat een zadel van 1000 euro niet altijd goed hoeft te zijn..
Beter een zadeltje van 100 euro dat goed past dan een zadel van 1000 dat voor geen meter ligt
Jasia schreef:Anne heeft het nu in d'r rug.. En dat kan komen door Bridging (bij de andere eigenaren) ligt dus ook aan het zadel
Amandie schreef:Weetje wat ik ook belangrijk vind:
Een goed hoofdstel
lotteluvah schreef:Amandie schreef:Weetje wat ik ook belangrijk vind:
Een goed hoofdstel
Sorry deze vond ik grappig
lotteluvah schreef:Jasia schreef:Anne heeft het nu in d'r rug.. En dat kan komen door Bridging (bij de andere eigenaren) ligt dus ook aan het zadel
En dan gaat er geen lampje branden?
Ik heb hier trouwens een oud goedkoop flut zadel liggen. Die haal ik binnenkort met alle liefde uit elkaar om te zien hoe het inelkaar zit!
Amandie schreef:Maar is ook echt belangrijk hoor (vind ik)
want ik heb ene paar hoofdstellen bij gilco omgehad. Bij ieder hoofdstel reageert hij anders!!
lotteluvah schreef:Jasia schreef:Anne heeft het nu in d'r rug.. En dat kan komen door Bridging (bij de andere eigenaren) ligt dus ook aan het zadel
En dan gaat er geen lampje branden?
Ik heb hier trouwens een oud goedkoop flut zadel liggen. Die haal ik binnenkort met alle liefde uit elkaar om te zien hoe het inelkaar zit!
Jasia schreef:Dat zadel verdeelde de druk alleen over de voor en achterkant, niet in het midden dus..
Maar of dat zadel goedkoop was???Amanda vind ik ook
lotteluvah schreef:Amandie schreef:Maar is ook echt belangrijk hoor (vind ik)
want ik heb ene paar hoofdstellen bij gilco omgehad. Bij ieder hoofdstel reageert hij anders!!
Tuurlijk is het belangrijk.
Als het maar de goede maat is he
Amandie schreef:Een zadel is heel belangrijk. Maar sommige mensen hebben niet genoeg geld om een heel goed op maat gepaste zadel te kopen.
Sommige mensen zijn al blij als ze een paardje hebben
lotteluvah schreef:Jasia schreef:Dat zadel verdeelde de druk alleen over de voor en achterkant, niet in het midden dus..
Maar of dat zadel goedkoop was???Amanda vind ik ook
Dat probleem heeft niks met goedkoop te maken
Amandie schreef:Precies het zelfde als met een zadel.
Dus waarom zou je zo'n gezeur aan over zadels, als eigenlijk de hele verzorgen en spullen van je paard
lotteluvah schreef:Amandie schreef:Een zadel is heel belangrijk. Maar sommige mensen hebben niet genoeg geld om een heel goed op maat gepaste zadel te kopen.
Sommige mensen zijn al blij als ze een paardje hebben
Gaat het er hier over dat je dan persee een goed op maat gemaakt zadel moet? Dacht het niet.
Ik zit nu noodgedwongen in die dituatie. Absoluut niet voor de lol.
Amandie schreef:Ik blijf er gewoon bij met wat ik heb gezegt.
En ik stop met dit gezeur over zadels.
lotteluvah schreef:Amandie schreef:Precies het zelfde als met een zadel.
Dus waarom zou je zo'n gezeur aan over zadels, als eigenlijk de hele verzorgen en spullen van je paard
Omdat je met een verkeerd zadel je paard zover heen kan rijden dat je hem kan laten afmaken
lotteluvah schreef:Amandie schreef:Ik blijf er gewoon bij met wat ik heb gezegt.
En ik stop met dit gezeur over zadels.
Geen gezeur hoor. IK vind dit een stukje intresse
Amandie schreef:Ja dat kan, maar je koopt toch ook geeen zadel die helemaal verkeerd zit op een paard?
lotteluvah schreef:Amandie schreef:Ja dat kan, maar je koopt toch ook geeen zadel die helemaal verkeerd zit op een paard?
En als iemand nou geen idee heeft of het past?
Die dingen kunnen in een klein hoekje liggen dat jij en ik dat niet kunnen zien. Een zadelmaker wel.
Amandie schreef:daarom zou ik altijd iemand advies vragen.![]()
Laatste wat ik zeg