Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

winnielove

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:12

ziet er leuk uit plutolover!
lekker mandje!! met de kar vind ik sowieso altijd wel leuke afwisseling!
goed bezig Miranda!!

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:35

faithjee schreef:
Die manenzakjes zien er goed uit! Ben benieuwd of het lang blijft zitten!

Gefeliciteerd met de mooie punten!

Welkom terug naomi!

Ik had super gereden dacht ik! Voelde erg goed. Helaas vond de jury het niet zo goed, overal staat slechte commentaar bij :?
Er staan ook dingen tussen waar ik me niet in kan vinden..
Maar goed we trainen rustig veder!

Wat jammer is dat he! Gewoon je gevoel blijven volgen. Het blijft helaas jury sport soms zijn goor delen en soms de na delen!

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:39

Hallo allemaal

Eventjes niet gereageerd wel mee gelezen! Iedereen gefeliciteerd met de behalve prijzen en punten!
Hele mooie manen zakjes zag ze op fb al voorbij komen! Heel handig.G
Gisteren in zuid-bijerland gestart bij de haflinger wedstrijd. Om 1 of andere reden haal k nooit zo hoge punten op de haflinger wedstrijden. Me 1ste proef tevreden (altijd ruimte voor verbetering) 2de proef kakte ze wat in. Maar goed de baan was niet ideale! Was 1sre met 186.5 en 2dw proef 2de met 179....... Kon me er ook niet helemaal in vinden. Maar we puzzelen gewoon lekker verder! Wat starten jullie liever? Regulier? Of haflinger wedstrijden? Wie doet er met zijn/haar goud mee aan de selectie voor de kring en regio kampioenschap?

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:11

Gefeliciteerd met de punten iedereen!

Vervelend faith, als je gevoel niet overeenkomt met de punten. Helaas blijft het een jury sport :( al heb ik ook vaak genoeg mee gemaakt dat ik echt geen fijn gevoel had achteraf, en de punten voor mijn gevoel veel te hoog waren. Leuk meegenomen natuurlijk, maar voor mezelf dan altijd een huh?!?!?! Momentje :')

Mooi die zakken gail.

Ik heb er anderhalf jaar geleden ofzo een sportcoupé van gemaakt, het was zo dik dat ik het nooit mooi in kon vlechten. Het is nu nog een drama, knot haar altijd aan 2 kanten in omdat het zo dik is. Uitdunnen is ook geen optie, ben in het begin een dikke week bezig geweest en dan elke keer een stukje maar na die week zag en voelde ik gewoon amper verschil. Dus had zoiets van, laat maar... :x

De kampioenschappen wil ik dit indoorseizoen eigenlijk wel graag meepakken, maar volgensmij zijn ze voor mij steeds best ver weg. Heb me er eigenlijk nog niet echt in verdiept. Mocht het meevallen, ga ik de selecties wel rijden :j

Mooi geschoren plutolover, heb je zijn hele hoofd er ook uit geschoren?
Punk heb ik nu 2 weken geleden gedaan, maar die zit alweer aardig in het haar.. Beetje vroeg voor de 2e keer, dus wacht nu wel zo lang mogelijk.. Zou dit jaar wel 3x scheren worden denk ik.

Iedereen bedankt voor de complimenten over mijn laarzen, ze zitten heeeeeerlijk.. Goede aankoop dus. Was door die kunst lederen rot dingen heel erg gaan compenseren in mijn zit, voor de paarden natuurlijk ook geen pretje... zat zelf ook helemaal vast in mijn rug, dus was wel echt heerlijk dat ik weer tegen me zelf kon zeggen : onstannn

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:24

punk143 schreef:
Gefeliciteerd met de punten iedereen!

Vervelend faith, als je gevoel niet overeenkomt met de punten. Helaas blijft het een jury sport :( al heb ik ook vaak genoeg mee gemaakt dat ik echt geen fijn gevoel had achteraf, en de punten voor mijn gevoel veel te hoog waren. Leuk meegenomen natuurlijk, maar voor mezelf dan altijd een huh?!?!?! Momentje :')

Mooi die zakken gail.

Ik heb er anderhalf jaar geleden ofzo een sportcoupé van gemaakt, het was zo dik dat ik het nooit mooi in kon vlechten. Het is nu nog een drama, knot haar altijd aan 2 kanten in omdat het zo dik is. Uitdunnen is ook geen optie, ben in het begin een dikke week bezig geweest en dan elke keer een stukje maar na die week zag en voelde ik gewoon amper verschil. Dus had zoiets van, laat maar... :x

De kampioenschappen wil ik dit indoorseizoen eigenlijk wel graag meepakken, maar volgensmij zijn ze voor mij steeds best ver weg. Heb me er eigenlijk nog niet echt in verdiept. Mocht het meevallen, ga ik de selecties wel rijden :j

Mooi geschoren plutolover, heb je zijn hele hoofd er ook uit geschoren?
Punk heb ik nu 2 weken geleden gedaan, maar die zit alweer aardig in het haar.. Beetje vroeg voor de 2e keer, dus wacht nu wel zo lang mogelijk.. Zou dit jaar wel 3x scheren worden denk ik.

Iedereen bedankt voor de complimenten over mijn laarzen, ze zitten heeeeeerlijk.. Goede aankoop dus. Was door die kunst lederen rot dingen heel erg gaan compenseren in mijn zit, voor de paarden natuurlijk ook geen pretje... zat zelf ook helemaal vast in mijn rug, dus was wel echt heerlijk dat ik weer tegen me zelf kon zeggen : onstannn

Voor welke regio rij je:)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:21

Ik start zaterdag bij een koudbloed wedstrijd.

Maar meestal rij ik tussen de kwpners hogere punten dan tussen de koudbloeden. Ik vind de sfeer alleen leuker bij de koudbloeden dus daar start ik vaker, maar miss dat ik 30 okt nog ff bij een regulaire wedstrijd start omdat t op loop afstand is van me stal waar ik dan ga staan, en Stanley heeft op due stal gestaan dus geen onbekend terrein voor hem.

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:33

plutolover schreef:
Ik start zaterdag bij een koudbloed wedstrijd.

Maar meestal rij ik tussen de kwpners hogere punten dan tussen de koudbloeden. Ik vind de sfeer alleen leuker bij de koudbloeden dus daar start ik vaker, maar miss dat ik 30 okt nog ff bij een regulaire wedstrijd start omdat t op loop afstand is van me stal waar ik dan ga staan, en Stanley heeft op due stal gestaan dus geen onbekend terrein voor hem.
.

Ohja. Jaa precies dat heb ik ook haha. Succes zaterdag!

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:59

succes zaterdag plutolover!!

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:27

Stanley zit er goed uit zo geschoren!
Gefeliciteerd Miranda met je punten!!

punk143 klopt! maar meestal zit ik er niet heel ver naast haha, maar ik heb nog nooit zoon jury gehad die alles slecht vond! vind het wel jammer dat ik nu geen filmpje heb om het terug te kijken..

Anniietjuh toch nog mooie punten! ik start altijd regulier, helaas zijn de haflinger wedstrijden wat te ver. vooral omdat ze niet zo rustig op de trailer staat. ik heb dit jaar mee gedaan aan de kampioenschappen voor de vereniging (groningen).

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:27

faithjee schreef:
Stanley zit er goed uit zo geschoren!
Gefeliciteerd Miranda met je punten!!

punk143 klopt! maar meestal zit ik er niet heel ver naast haha, maar ik heb nog nooit zoon jury gehad die alles slecht vond! vind het wel jammer dat ik nu geen filmpje heb om het terug te kijken..

Anniietjuh toch nog mooie punten! ik start altijd regulier, helaas zijn de haflinger wedstrijden wat te ver. vooral omdat ze niet zo rustig op de trailer staat. ik heb dit jaar mee gedaan aan de kampioenschappen voor de vereniging (groningen).

Leuk!! Ik doe mee met indoor dit jaar vorige jaar ook gedaan. Ben erg benieuwd hoe ver we komen:)

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:52

Anniietjuh, friesland. Maar heb net even gekeken en de selecties zijn in Sneek en Franeker :') voor mij wat te ver, wel even een baal momentje, maar is niet anders.

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:49

punk143 schreef:
Anniietjuh, friesland. Maar heb net even gekeken en de selecties zijn in Sneek en Franeker :') voor mij wat te ver, wel even een baal momentje, maar is niet anders.

Jeetje das inderdaad ver weg!!!! Zonde want het is wel leuk bij het grote geweld mee te rijden!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:42

Anniietjuh schreef:
punk143 schreef:

Jeetje das inderdaad ver weg!!!! Zonde want het is wel leuk bij het grote geweld mee te rijden!

Jeetje wat een eind weg -O- Ik zou ook graag eens mee willen rijden! Alleen is het voor mij dit jaar een beetje onhandig omdat ik nu nog tussen de pony's start en per 1 januari tussen de paarden ga starten, en per 1 januari ook overstap naar een andere vereniging :') Misschien in het outdoorseizoen :D

Flicka staat nu een aantal weken op nieuw brok, en ze zit zooveel beter in haar vel, heeft veel meer energie en is veel voorwaartser, echt heel fijn :j Vanmiddag waren we wat aan het spelen met de contragalop, en ze pakt het zoo goed op! Kon haar eigenlijk zo de M1 contragalop-oefeningen doorrijden, die topper <3

Ik zit met een deken dilemma, ik heb echt al een aantal jaar amigo dekens (regen en winterdeken) nooit problemen mee gehad, lagen altijd super. Maar nu heeft ze opeens allemaal wondjes op haar schoft ;( Dus, ik ben opzoek naar nieuwe dekens *huilen* Wat raden jullie aan?

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:43

Ja erg balen, maar aan de andere kant... Ze loopt de laatste tijd wel erg fijn.. Maar ja, wel dik een uur, misschien wel anderhalf uur met de trailer.. Vrijdag weer wedstrijd dus eerst dat maar even afwachten.. Ik heb voor punk sinds ongeveer 4 jaar ofzo de bucas. Daarvoor ook vanalles geprobeerd en of ze kreeg wonden ( ook echt wonden ) bij haar schoft, of de schouders waren bloot door het schuren van de dekens. Sinds ik bucas heb echt helemaal niks meer, ligt perfect, schuift niet, geen wonden of blote schouders, en zelfs met hals blijven ze manen super mooi en vallen niet uit. Heb vorig jaar een amigo gekregen voor mijn verjaardag, maar ook daar schuurplekken van en manen uitval.. Dus die maar doorgeschoven naar mijn andere paard en een nieuwe bucas voor punk gekocht.. ( de oude 300 Gr was echt af na 4 jaar ong ) Ze gaan bij mij allemaal wel 3 / 4 jaar mee en dat terwijl punk het hele jaar door in weer en wind 24/7 buiten staat. Ik heb de Freedom altijd en laat daar dan extra klittenband opzetten voor de hals, en sinds kort dus de big neck. Die zit ook echt suuuuper fijn. Heb als regendeken de irish zonder big neck, kn wel, maar ook net, heeft daar niet veel ruimte over..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:58

Franeker is bij mij om de hoek :') Is zelfs mijn club :))
Ik rij wel vaker een uurtje voor een wedstrijd,we starten ook vaak net over de dijk...

Dekens heb ik van verschillende merken,die van mij zijn daar gelukkig niet heel lastig mee.

Zaterdag gaan wij,na onze halfjaar break,ook weer eens starten...
Ben benieuwd :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:10

Flicka wat voor brok geef jij?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:14

Ik zweer bij Bucas Flicka. Goede pasvorm en hele sterke dekens.

Hoor net bericht van zeer grote brand in paardenstal in Sommelsdijk.
Brandweer is bezig met reddingsactie.
Kippenvel, dat wil je niet meemaken.
Hoop dat alles voor paarden en bewoners goed mag aflopen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:29

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:00

Jemig wat erg zeg. Je ergste nachtmerrie. Dan liever in 1x dood neervallen dan zo verbranden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:06

Wij hebben dit mee gemaakt ;(
Geloof mij je vergeet het nooit meer en het verdriet blijft ondanks dat je verder gaat....

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:08

oww, verschrikkelijk die brand :(
lijkt me zo erg om zo je paard te verliezen....

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:10

Afbeelding

Afbeelding

hij is zo'n knapperd!!!

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:21

Knap dier idd. Mooi hoofdstel ook zeg! waar heb je die vandaan?

Zoiets vergeet je nooit. Terwijl het leven makkelijker is als je paard op natuurlijke wijze overlijdt. Heel triest dit zeg. Krijg de rillingen ervan op m'n lijf.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:24

Ik heb de haflinger te koop staan. Ze heeft zat potentie om verder te komen. Maar ik wil springen, ik rijd 3 paarden naast de haf maar kan of mag ik niet mee springen. Dus op zoek naar een springpaard. 2 zijn van iemand anders, die wil ze in de dressuur hebben. Die ander is van mezelf maar die kan niet zo goed springen (te groot voor mij).
Dus mochten jullie nog iemand weten die een knappe, vlugge, pittige, werkwillige haflingermerrie zoekt. 8 jaar. Vraagprijs €2750 valt over te praten maar gaat niet voor €2200 weg. Daar heb je 1 voor die weinig kent en deze is al een heel eind in opleiding en van alle markten thuis (mennen, ohz, buitenrijden)

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:25

suikermeisje schreef:
Knap dier idd. Mooi hoofdstel ook zeg! waar heb je die vandaan?

Zoiets vergeet je nooit. Terwijl het leven makkelijker is als je paard op natuurlijke wijze overlijdt. Heel triest dit zeg. Krijg de rillingen ervan op m'n lijf.

hij is van Anky, bij de EJ gekocht :)