Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) heb ik daar een prachtig Kent zadel gekocht... voor mijn paard van destijds. Het is toch de paarden winkel bij ons in de buurt (de Heimolen). Ik heb nu een tweede hands knightrider zadel dat goed zou moeten liggen. Echter in tussen tijd is mijn haf van 1x in de week voor de kar, naar 5x in de week poldercrossen onder het zadel gegaan en 1 tot 2 keer in de week voor de kar. Sinds een half jaartje les ik af en toe ... mijn lesgeefster gaf aan dat het zadel klapt. De Heimolen weer laten komen, op laten vullen... tot twee keer toe. Maar vlgs mijn lesgeeftster past het nog steeds niet goed... ik heb er geen verstand van... Uiteindelijk een andere expert (achterneef) laten komen. Die gaf aan dat het dus echt niet past... aangezien de rug van mijn haf vlak is en het zadel bol - zodat je een soort wipwap effect krijgt... Paarden hebben namelijk bijna altijd een iets holle rug... Wel heb ik nog een wintec dressuur liggen van de kids. Dat erop gelegd, ligt volgens hem veel beter. Maarja ben eigenlijk niet van de kunststof zadels... Hij adviseerde om er toch eerst 'ns een paar maanden op te rijden. Mijn haf haar schoft is slecht bespierd en haar rug ook, zou kunnen komen door het foute zadel, kan ook haar bouw zijn. Hij gaf aan dat we nu wel op zoek kunnen gaan naar een maatzadel (haflingers hebben zowiezo een moeilijke vlakke rug ) maar als die bespiering bij trekt... tja... Ik weet het ook even niet. Als jullie adviezen hebben voor specifieke zadels goed voor haflingers, graag! 
Fijn dat je lekker hebt gereden
!
dus toch maar gezadeld en lekker gereden
ze gaat steeds fijner lopen, top pony
.