Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:58

Vanochtend ook nog even gereden, op de volte, want de rest van de bak was wit. Ging wel fijn! Wat tempowisselingen gereden en volte vergroten en verkleinen en de galop lekker geoefend. Ging wel goed!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:34

is er trouwens nog wat bekend van de hengsten keuring vandaag?
en heeft iemand foto's vind ik altijd wel leuk om te zien.
anders hadden wij ook gekeken maar kwam helaas niks van

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:38

Ik lees weer even mee, interessant onderwerp, haflingers en zadels! Toen ik 1,5 jaar geleden mijn haffie kocht heb ik een gerenomeerde winkel erbij gehaald voor een passend zadel. Ooit vroeger toen ik jong was (14 - dat is 31 jaar geleden :( ) heb ik daar een prachtig Kent zadel gekocht... voor mijn paard van destijds. Het is toch de paarden winkel bij ons in de buurt (de Heimolen). Ik heb nu een tweede hands knightrider zadel dat goed zou moeten liggen. Echter in tussen tijd is mijn haf van 1x in de week voor de kar, naar 5x in de week poldercrossen onder het zadel gegaan en 1 tot 2 keer in de week voor de kar. Sinds een half jaartje les ik af en toe ... mijn lesgeefster gaf aan dat het zadel klapt. De Heimolen weer laten komen, op laten vullen... tot twee keer toe. Maar vlgs mijn lesgeeftster past het nog steeds niet goed... ik heb er geen verstand van... Uiteindelijk een andere expert (achterneef) laten komen. Die gaf aan dat het dus echt niet past... aangezien de rug van mijn haf vlak is en het zadel bol - zodat je een soort wipwap effect krijgt... Paarden hebben namelijk bijna altijd een iets holle rug... Wel heb ik nog een wintec dressuur liggen van de kids. Dat erop gelegd, ligt volgens hem veel beter. Maarja ben eigenlijk niet van de kunststof zadels... Hij adviseerde om er toch eerst 'ns een paar maanden op te rijden. Mijn haf haar schoft is slecht bespierd en haar rug ook, zou kunnen komen door het foute zadel, kan ook haar bouw zijn. Hij gaf aan dat we nu wel op zoek kunnen gaan naar een maatzadel (haflingers hebben zowiezo een moeilijke vlakke rug ) maar als die bespiering bij trekt... tja... Ik weet het ook even niet. Als jullie adviezen hebben voor specifieke zadels goed voor haflingers, graag!
Laatst bijgewerkt door sunny43 op 26-01-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:38

Adel is kampioen
Mistral van Landmansleven reserve-kampioen

En van de 3 jarigen niks goedgekeurd.

Heb ik van sita :))

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:40

Yvank_ schreef:
Adel is kampioen
Mistral van Landmansleven reserve-kampioen

En van de 3 jarigen niks goedgekeurd.

Heb ik van sita :))

oke wat jammer dat er niks is goedgekeurd.
ieder geval bedankt;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:42

FIjn dat je lekker gereden hebt Paulien :)

@Sunny , ik heb chamberlains op mijn haflinger liggen die liggen super.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:45

Vervelend sunny, staan denk ik wel ook wat topics over zadels in het haflinger subforum

Tja het is zo haflinger afhankelijk, kan wel zeggen je moet een wispelaere nemen maar als een ander zadel beter ligt dan kan je vragen wat je wilt maar het is zo moelijk vanaf een beeldscherm
Gewoon een goede zadelmaker erbij halen, weet niet welke regio je woont.

Ik vind die nieuwe slanke op kwpners lijkende haffies helemaal niets he
Ze zijn allemaal zo mager, slank en opgetrokken

Nee niet mijn type, ik ben meer van het type van Mando zijn vader.. Menzo

Ik heb lekker even gereden vanmiddag en met de sneeuwstorm naar huis en hier lekker even lopen tutten, heerlijk!!!!!!!
Morgen les

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:54

Ja maar ik dacht ook door de beste zaak uit de regio langs te laten komen, goed bezig te zijn (west-Brabant). Ik ga ze maandag 'ns bellen en kijken of ik evt. mijn zadel voor een Wintec kan omruilen... en dan tzt kijken hoe haar rug zich verder ontwikkeld en dan van de zomer nog een keer kijken wat de mogelijkheden zijn evt. voor een maatzadel.... (ze is 13 maar wordt pas sinds 1,5 jaar actief onder het zadel gereden). Normaliter heeft deze zaak goede service dus daar gaan we dan maar voor!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:01

Mando veranderd ook ieder seizoen van dik naar dun en mijn zadel blijft prima liggen

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:09

een zadel vinden kan heel moeilijk wezen.
een oplossing kan wezen een wintec als een paard elke keer veranderd maar het is dan nog niet gezegd dat die goed is.
maar mensen kijk wel uit met zadelmakers die langs komen en het zadel pas maken bij het paard deze mensen komen aan met een zak met wol en maken een sneetje in het zadel en propt er een stukje wol bij in.

maar dit gaat op ten duur voor problemen zorgen omdat het verschillende soort wol zijn en het stukje wat er bij in word gezet gaat dan een soort van klont maken
en zo zie je bij heel veel zadels dat de kussens soms gerimpeld zijn en niet mooi egaal strak en recht eruit ziet.dit komt dan vaak door de wol die erin zit
en altijd het zadel bekijken dat de kussen gelijk zijn en recht ziet bij heel veel zadels heel veel verschil in kussens

wij hebben dit ook nooit geweten en bij ons aan de club was ook vaak 1 zadelmaker en de paarden kregen allemaal problemen (zoals kreupel, last van de rug, steigeren, bokken enz).
zelf hebben wij nu de zadelmaker die ook bij anky komt die komt 1 keer per maand na heino toe. na heel wat zadelmakers die bij ons langs zijn geweest

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:15

Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 26-01-13 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:19

Paulien, wat gaaf zeg! Heel veel plezier alvast :D Fijn dat je lekker hebt gereden :)!

Over dromen.. had vannacht weer slaapverlammingen, blegh.. zo irritant vind ik dat!

ELpatcho, yeah wat goed zeg! Komt vast goed in februari :D

Heb vanmiddag ook lekker gereden! Was wat druk in de bak dus ging buiten wandelen, maar toen ik haar in haar stal terug wilde zetten, was het ineens een stuk rustiger :D dus toch maar gezadeld en lekker gereden :) ze gaat steeds fijner lopen, top pony <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:39

Fijn dat je lekker gereden hebt!

Damella liep gisteren ook wel fijn. Vandaag noet gereden was glad en dan rijd ik niet met ijzers naar de manege. Morgen wedstrijd en heb er deze week dus wel 1 keer opgezeten :')

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:00

hoi hoi!
ik heb ook een dagje hk achter de rug :)

madeira, fijn dat je nog even lekker hebt kunnen rijden!
Paulusjuh ook lekker gereden! en leuk 2 dagen equitana, ik ga dr 1 dagje heen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 07:28

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:14

Leuk! Gaan jullie om en om reserve zijn, hoe werkt dat?

Hier regent het met wat wind, de sneeuw is snel aan het verdwijnen, jippie! Ik heb alleen geen idee of het glad is of niet...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:18

Goeiemorgen!!

Was er ook al even niet. Zat bij een vriendin in Almere en we hebben de tickets voor Amerika geboekt. Begin september vertrek ik voor 3 weken die kant op. Duurt nog even maar heb er zin in.

Leuk zeg zo'n viertal (of moet ik zeggen zestal) haffies!!

Ik ben gek op setjes, maar dit jaar mag het gewoon echt niet i.v.m. mijn vakantie. Heb nog een bon liggen van 30 euro die ik kan gebruiken maar verder komt er niets :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:07

Mm tis spiegelglad buiten... Ik denk maar niet dat ik nu de trailer achter de auto hang..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:18

Ohw das balen zeg, geen risico's nemen dan. Hier regent het warm water inmiddels met een flink harde wind.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:57

Dan idd geen risico nemen Yvank! Het is hier nu ook bagger weer, regen en ijzel enzo.. Hoop dat het vanmiddag wat beter is!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:00

Hier ook regen en wind, bleh! Blijf nog even lekker in mn warme bedje liggen!

Gisteravonf feestje gehad maar was al vrij snel weer thuis. Had toen we weggingen al onwijs last van mn maag. En we zijn daar een uurtje, 2 rosetjes op, en ik moet me toch rennen naar de wc! Kwam alles eruit... Bah! Dus nog 10 min gebleven tot mn vriend zn drankje op had en toen gauw naar huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:40

Ik ga sowieso maar niet. Nouja ik ga wel maar damella niet. Is clubkampioenschap dus ik doe mee op een ander paard :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:10

Vanochtend was op het nieuws dat er bij een brand 3 paarden om het leven zijn gekomen. Dan krijg ik al de rillingen, vreselijk moet dat zijn. Nu lees ik net dat dit paarden van bekende zijn... Ik ben er werkelijk misselijk van. Een aantal mensen die hier mee praten kennen hun heel goed. Wat een vreselijk nieuws, afschuwelijk... :(

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:11

Marinda kwam in t begin hier ook in t topic, het zijn de paarden (Haflingers/Shet) van bokker Silby..
Het is vreselijk, ik ben lamgeslagen, voel me leeg en alles staat stil... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:23

Echt verschrikkelijk. ..