[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:46

ja dat zekers hoor:p

ik ga weer even rijden en zo en weer naar die fjord toe:P

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:53

Leuk!

Ik kan vandaag niet rijden omdat ze gisteren ingeent is.
:+
En moet vanmiddag weer naar (beugel) tandarts toe.. :(
En morgen kan ik ook niet dus dat wordt zaterdag weer :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:56

Arweyn schreef:
Stravero schreef:
*verveling heerst*

Vanmiddag naar m'n vriendin toe, we zullen eigenlijk gaan zwemmen maar laat dat maar zitten hihi. :D We gaan misschien wel lekker dr paardjes doen. :)

Welke paarden heeft ze?

Een tinker en een shettie :D Uhm .. Ze heet Omalley @ bokt ;)

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:08

bedankt :)

ik denk dat ik straks rond 3 uur eens ga kijken hoe het met hem is, of hij die onweersbui wel 'overleefd' heeft

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:49

Chipieke, heb je de foto’s gezien? :D

Arweyn, ga helemaal met Freya mee :j Fijn dat het lekker ging met rijden!

Hinke, fijn dat je haflinger weer nieuw vriendjes heeft :D

Evelien, super dat het in Helmond zo leuk was :D Hihi dan maar niet zwemmen, paardjes doen is ook leuk toch? :D

MM, hopelijk vind je een geschikt plekje waar jij en Diams je goed voelen :j wat lief dat je dat hebt gebracht naar de brandweer die Diam hebben gered! :D

Dieuwke, wouw knap hoor 90 cm! (Ging balkjes draven met Madeira en ze nam een sprongetje over een balk dat vond ik hoog zat hihihi, was niet bang maar hoog genoeg voorlopig voor mij haha).

Naomi, super dat je lessen zo lekker gaan :D Plezier is idd het belangrijkste (voor beide partijen) :D Bedoel je dat meisje, met de fjord Bas? Leuk dat je haar kunt helpen :D

Laura, ik hoop dat ’t ook goed klikt :j

Monique, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Fijn dat je haf gelijk vriendjes heeft gevonden :D

Zeg altijd tegen Madeira ‘’dag lieve pownieee’’ omdat dat zo schattig klinkt vind ik :+:

Suuzepuus, ik hoop ook voor je dat je pony (:D) gauw schimmel vrij is :j Iedereen mag op mijn pony die ik ken en vertrouw. Madeira is een mega lieve, makkelijke pony, iedereen kan er zo mee weg rijden (en vast ook veel beter dan ik dat kan) maar als ik iets negatiefs voel bij Madeira, is het over.

Miesje, welkom! Leuke foto! :+:

Arlando, veel succes met de keuring! Komt vast wel goed :D

Tezza, welkom! :) Leuke haf :)

Avelon, mooie foto! Jouw haf heeft een mooie kleur :) beetje grijzig, donker :)

Madeira heeft het erg goed gedaan aan de dubbele lijnen! Ze vertrok geen spier toen ze de lijnen omkreeg (ik weet niet of Naomi dit wel is met haar heeft gedaan?). Toen ze moest lopen ging ze even haar kont spannen/beetje bokken. Maar dat was gauw over, keurig linksom gedraafd en gestapt en zelfs galopje gemaakt. Daarna rechtsom gegaan. Vond ze moeilijker, ze ging er ook vandoor (onder het werk uitkomen? Ze vond het moeilijk), ging bokken (maar totaal niet gericht, ze zei dat Madeira mega eerlijke pony was en haar draf op ten duur subliem was, dat ze echt mooi ging lopen aan de dubbele longe super he?). Ze vind het moeilijk, maar ze werkt erg graag voor je. Ze reageerde goed op haar stemhulpen (doet ze bij mij ook idd). Dus ben erg trots op mijn meisje! :+:

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:26

ja bassie ja die fjord:p als je weer is een keer hier bent mag jij er ook op rijden van mij van hun ook wel hoor:P

ik heb dat niet gedaan met haar:P
mooi dat het even goed goed ging
en ja ik weet ze regeeerd geod op stem :p hoe zouw dat nouw komen :pwhaa

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:42

naomimak schreef:
welkom alle nieuwe:p

sorry dat ik niet zo actief ben
maar me ouders zijn naar frankrijk toe en heb er dus even 7 paardjes bijgekregen die dan wel niet gereden hoeven te worden maar wel gemest en water geven en zo

gisteren avond ging ik even naar me vriedinnen toe die hebben een fjord en ik help ze met het nagevelijk heid en alles
dus ik er even op na paar minuten en was met 1 vinger te rijden
dus nu ga ik ze even het leren hoe ze het moeten doen en oefenen en zo dan hopelijk lkt het hun dan ook :p

Ga weg, moet je dat helemaal zelf doen? 7 paarden?

@Madeira: wat leuk dat het zo goed ging. Wil ik ook gaan doen, met de dubbele longe maar ik vind dat zo'n gedoe, met 2 van die lijnen en ook nog de zweep in je hand!

Heb niet echt bijgelezen, maar ik las dat er nog meer mensen naar dordrecht gaan? Leuk, misschien kunnen we een minimeet houden? Hoewel ik nog niet 100 procent zeke ben of ik ga. Als ik ga ga ik heel kort, moet nl nog heel veel doen.

Gisteren ankie gelongeerd en ik kan echt merken dat ze wat kilo's kwijt is. Ze draaft en gallopeerd veel beter. Er mag natuurlijk nog wel wat extra af. Ze heeft gisteren ook weer flink wat calorieen verbrand. Ze vond 1 hoek ineens weer hysterisch eng. Ze heeft geloof ik wel 15 rondjes achter elkaar in die hoek lopen bokken :D Toen even aan de hand door die hoek met haar gestapt, en toen was het goed. Maffe haffie!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:55

Waarschijnlijk ga ik ook naar Dordrecht, mn ouders wilde gaan dus ik kan dan best ff mee!
Heb nog wel les eerst en dan daarna denk ik.

Paulien, leuk dat Madeira dubbele lijnen zo goed oppakt. :D

Avalon, leuke foto! Apart kleurtje zo donker, maar wel mooi!

Nouja ik gaat maar weers aan het werk, morgen lekker vrij ff dagje niets moeten heeeerlijk!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:56

Spamspamspam:

Mmmm... van Maggy!

Fijn dat het zo goed gaat, je merkt het inderdaad in de bewegingen wanneer een paard minder gespekt en meer bespierd is. Dat merk ik ook met Maggy. ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:56

Raadsel:

Wat doe je als je een paard bent en je jeuk op je kont hebt maar je kan er niet bij?

Juist!
Dan ga je er gewoon op zitten!
Afbeelding

Zo heeft hij wel een paar minuten gezeten. Maar verder is hij wel normaal! :+

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:00

Ghehehe ,
_laura_ geweldige foto :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:57

zo ik ben er ook weer
dankje allemaal
whahaha je en goede manier he laura gewoon gaan zitten
ik kan helaas niet na dordrecht die dag gaan wij in de ochtend al op vakantie anders had ik daar ook wel even heen gegaan om te kijken gewoon

vandaag bij alcazan geweest hij heb last van de vliegen morgen ff en vliegen masker kopen voor hem
heb buiten gewandelt met hem langs kanaal en hij keek bijna nergens van op alleen hij vond schaapjes wel erg eng

zal zo ff en leuke foto van gisteren uploaden

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo 3 foto van me knappe ventje

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:04

Leuk hoor :)
Hij heeft een dikke bos manen zeg!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:04

Zo monique, echt een mooi paardje. Is dit zijn nieuwe thuis? of zijn deze nog gemaakt bij de oude eigenaar? Hij heeft een heerlijke dikke bos manen :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:06

dit zijn foto bij mij op het land hij is helemaal wijs met die fjord op de foto dat is zijn maatje staat ook nog en ander paardje bij maar die mag hem niet echt en die schopt hem dus ook dus even aan kijken of het goed blijft gaan

dat andere hafje en die gaan per 1 september na stal dus dan staat ie nog met de fjord en en whels hengstje

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:41

Leuk haf!

Ik spring wel hoger trouwens..met 90 cm stopte ik omdat ik vond adt ze wel genoeg had gedaan en ik dan optijd thuis was :P :Y)

Verder heb ik niet zoveel te vertellen :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:42

Maar ik rij meestal dressuur, springen voor afwisseling en het is wel leuk en goed voor het paard ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:48

@monique wouw heb je gewoon 2 hengsten bij elkaar in de wei staan????????????

ff vraagje, is die fjord van de hengst vjorstar?

ben niet nieuwschierig hoor maar die (ex) hengst heeft mijn nichtje nu, en vind het dan zo grappig om nakomelingen van hem te zien.

mooie foto's hoor avalon

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:58

Zozo mooi hafje zeg ! :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:59

plientje nee is niet van die hengst geloof ik

er staan 4 hengsten daar hahahaha

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:03

*D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:21

Naomi, ze reageert idd super op stem. Dat vind ik erg fijn :j Hihi ik weet niet of ik op Bassie durf hoor :P zien we dan wel weer :P
Hinke, ik doe het niet zelf ;) ik kan niet longeren met dubbele lijnen. Bij Madeira (ik wist dus niet of ze het kende) hebben ze het gewoon met 2 mensen gedaan (zijn beide instructrices geweest, weten er veel van af, vind ik erg prettig gevoel). Fijn dat je paardje wat kilo’s kwijt is :D
Avelon, ik ga zo in je topic kijken :j
Laura, haha geweldige foto :D
Monique, wouw wat een mooie haflinger! :+:
Dieuwke, wie weet durf ik het ooit ook, als ik hersteld ben van mijn knie dingen.. en als iemand er bij is die wilt zeggen wanneer de hindernis komt! Wel zo fijn als je zo weinig ziet ;)

Ohh meiden! Madeira is lief lief lief. Ben HELEMAAL in de wolken van Madeira :D (maar dat wisten jullie vast al)...

Heb gegaloppeerd terwijl er 7 andere ruiters in de bak waren. Ze had even uitgeprobeert bij dat meisje die kwam rijden (ze ging behoorlijk hard zei ze) en ik voelde dat ze het bij mij wilde doen. Eerst dacht ik, dat ik bang werd. Toen dacht ik, NEE HET IS OVER. Dus haar terug genomen, en ze deed het ZO KEURIG. :+:

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:46

ik meende het hoor 7 paarden net gemest:p
bianca gereden
en dan bassie geholpen was ze al na een kwartier beetje moe me vriendin heb ik haar nog 3kwartier gereden drijf nat en lekker afgespoten

ik zij al van nu heeft ie echt goed gewerkt nu zwete ze temiste achter en dat krijgen hun niet zo gouw voor elkaar
straks nog even liedewijtje rijden en zo:P

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:51

@Madeira: Wat supergoed zeg! Jij bent natuurlijk in bepaalde mate afhankelijk van het vertrouwen in je paard, en in een bak met 7 paarden zeker! Fijn dat het op zo'n leuke manier gaat!