Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:50

Suikermeisje. Ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Het moet anatomisch gezien ook kunnen. Dus imo moet je zeker wel rekening houden met en bouw van een paard (of dat nou een haf of kwpn is).

Ik heb manenzakjes gemaakt vandaag. Het is nu een probeersel. Voor het aller eerst achter een naaimachine gezeten. Dus het ziet er nog niet zo professioneel uit :P ik zal binnenkort een foto plaatsen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:12

Daar kijk ik dan weer anders tegenaan. Als een kwalitatief minder goed paard voor een voor hem op de top van zijn kunnen oefening uitvoert, en hij zou daar een hoog cijfer voor krijgen, wat moet het kwalitatief betere paard dan krijgen als die het door zijn kwaliteit nog een stuk beter doet? Het gaat er uiteindelijk om dat de best uitgevoerde proef boven komt drijven. Het kwalitatief betere paard heeft dan natuurlijk een voordeel, die zal uiteindelijk ook verder kunnen komen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:26

Idd zoals maessie zegt..
en verschillende jury's gesproken en die zeggen idd hetzelfde wat ik net zeg. Een haf op de top van zijn kunnen is misschien minder sterk dan die geweldige kwalitatieve KWPN. Daar zal je met een haf gewoon heel hard voor moeten werken.
Met een minder makkelijke bouw, beweging etc moet je gewoon harder werken voor dat goede puntje.
Indien een haf correct vierkant loopt (dus geen kort lange pasjes), goede aanleuning, op de achterhand, zul jij met je haf dezelfde punten rijden als een KWPN die op die manier loopt. Niet iedere KWPN is een benenzwaaier die makkelijk van achteruit loopt (mijn KWPN namelijk ook niet). Wel lopen ze vaker wat ruimer dan een haf waardoor de bewegingen wat soepeler lijken.
Maar genoeg hafjes die gewoon erg goede bewegingen hebben. Over het algemeen meer dan fjorden en tinkers.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:02

Dat is zeker waar.

Ik heb vandaag creatief gedaan met de naaimachine. Had nog nooit een naaimachine aangeraakt, dus was wel echt even puzzelen, maar het is gelukt!

Afbeelding

Een van de manenzakken. Morgen maar eens in doen :D

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:36

Sorry voor het late antwoord, net vrij van werk.

Volgens de jury was het een palomino.

Peelie; goed bezig, hoe werkt het precies?

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:53

Netjes Gail voor de eerste keer!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:07

Ziet er chique uit gail!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 06:14

Ik zal eens kijken of ik het goed op beeld krijg als ze er in zitten. ;)

Ben ook best trots op mijn creatie. Al had jet wat voeten in de aarde

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 07:26

Netjes hoor Peelie. Prima gelukt toch voor de eerste keer. Je hebt verborgen kwaliteiten ontdekt bij jezelf :j

@ Suikermeisje: Kan me helemaal vinden in je uitleg. En daarom juist leuker om met een haf toch goed mee te draaien in de sport.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 07:50

Precies. Want met een talentvolle KWPN is 190 punten in de B niet moeilijk. Met een haf ben je eigenlijk al een stuk verder in training. Ik vind het daarom ook een leuke uitdaging.
Morgen weer wedstrijd. L1. Kan ze makkelijk als ze een goede bui heeft.

Hoop van de winter M1 te kunnen starten. Contragalop leerde ze in 1 week. Schouderbinnen kan ze ook al beginselen.

(Mag versneld promoveren. Vanuit de B nu ook gedaan).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:24

Ik hoop deze winter nog me winstpunten te behalen voor de M1.

Moet er nog 3 'maar wil er nog 4/5 bij.

Ik ga 15 okt starten

Heel miss 30 okt. (29 okt ga ik verhuizen mer stan, en de stal die wedstrijd organiseert is op loop afstand)

Dan wil ik 5 nov nog starten en anders nog in dec..

En als t lukt in t voorjaar (maart/april) de M1

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:23

Ik hoef er ook nog maar 2, hoop dat ik die zaterdag krijg!

Voor mij wordt het waarschijnlijk ook pas april dat ik M1 ga starten.. Helaas gaat het rijden in de binnenbak niet altijd zo goed

En moet nog oefenen met de schouderbinnen, contra galop kan ze prima! Ben blij als ik niet meer hoef te wijken haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:07

Dat wijken is ook een ramp bij mij en stan.. vooral met wedstrijd spanning. (Van mij kant af)

Schouder binnen lukt stan ook steeds beter. Travere kan hij ook, eigenlijk nog beter dan schouder. 'Dus die M2 moet ook nog wel lukken hoop ik. En anders niet stan wordt al weer 19 volgend jaar. Al is t niet aan hem te merken en of voelen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:13

Ik wil zoooo graag starten, maar het zit er voorlopig nog even niet in. Ik heb er gewoon de tijd en het geld niet voor. We trainen dus gewoon rustig verder. De Z1 oefeningen gaan steeds beter. Nash gaat steeds meer sluiten en bewegen. Steeds mooier opgericht en door zijn lijf. Super leuk :D

Gisteren is de tandarts geweest. Allebij de paarden hadden een vijlbeurt nodig, maar verder zag het er goed uit. De TA was onder de indruk van Nash, maar hij had hem goed onder controle. Nash is nogal van het dominante typ, zullen we maar zeggen.

De TA bleef ook maar zeggen hoe mooi hij Nash wel niet vond <3 tjah, vind ik zelf natuurlijk ook leuk om te horen :D

Mara was ook braaf. Ze vond het einde wat minder, maar ze hebben het allebij braaf doorstaan zonder verdoving. Prima dus :)

Hey Willeke, we zouden nog een keertje afspreken dat je bij me langs komt om mijn knollies te zien. Wanneer? :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:27

Peelie schreef:
Ik wil zoooo graag starten, maar het zit er voorlopig nog even niet in. Ik heb er gewoon de tijd en het geld niet voor. We trainen dus gewoon rustig verder. De Z1 oefeningen gaan steeds beter. Nash gaat steeds meer sluiten en bewegen. Steeds mooier opgericht en door zijn lijf. Super leuk :D

Gisteren is de tandarts geweest. Allebij de paarden hadden een vijlbeurt nodig, maar verder zag het er goed uit. De TA was onder de indruk van Nash, maar hij had hem goed onder controle. Nash is nogal van het dominante typ, zullen we maar zeggen.

De TA bleef ook maar zeggen hoe mooi hij Nash wel niet vond <3 tjah, vind ik zelf natuurlijk ook leuk om te horen :D

Mara was ook braaf. Ze vond het einde wat minder, maar ze hebben het allebij braaf doorstaan zonder verdoving. Prima dus :)

Hey Willeke, we zouden nog een keertje afspreken dat je bij me langs komt om mijn knollies te zien. Wanneer? :+

Wanneer kan je?

Woensdag en vrijdags ben ik vrij, donderdag middag kan ook. Weekend ook wel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:00

Woensdag? App me maar even ;)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:52

Leuk weer een heleboel starters dit weekend. Mara start op Zuid Beijerland. Eens kijken of ze zich gedraagt deze keer (laat de ruiter in de proef nog wel eens zitten) en er weer een puntje bij kan scoren.

Iedereen veel succes en knallen met die haffies _/-\o_

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:13

Suikermeisje, mijn andere paard is erg sensibel. Met de hafjes vind ik het juist super fijn dat ze altijd lekker constant zijn, dat is bij mijn andere paard wel anders. Die loopt of erg goed, of het is helemaal niks.. In dat opzicht ben ik het dus niet helemaal met je eens :=

Mijn nieuwe rijlaarzen zijn binnen, ik ben echt verliefd <3
Afbeelding

Iedereen veel succes dit weekend!! Wij mogen over 2 weekjes weer eens +:)+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:53

mooie laarzen punk <3

iedereen die gaat starten succes dit weekend!

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:54

Dat is altijd leuk om te horen Gail!!

Miranda hier het zelfde! Voor het eerst weer binnen dus hopelijk gedraagt ze zich := succes!

Punk, prachtige laarzen!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:28

Mooie laarzen <3 <3

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:38

Waauw wat een prachtige laarzen Punk! <3

Wij starten morgen ook weer! Bitloos L2 debuut, best spannend :\

Succes voor iedereen die ook moet starten die weekend! +:)+

Hier ook de tandarts geweest vanochtend, was ook wel echt nodig. Gelukkig is het nu allemaal weer netjes :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:47

Konden zenog met de hand gefijlt worden? Of zijn ze electrisch gedaan?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:42

Wauw Punk! :~

Flicka, spannend zeg! Ik zie hier in de buurtwel vaker mensen bitloos, maar zou het met Vlien toch niet aandurven geloof ik. Het stukje gevoel van controleverlies in combi met een heul vlug paard.. :Y)

Mooi gemaakt Gail! Hier zit ook iemand in de buurt die zijn PRE's standaard zakjes indoet. Die hebben me toch een mooi bos manen! :~

Ik heb vandaag weer koeientraining gedaan }:0 kan nu wel normaal in de bak rijden als ze rondom lopen, en langs de draad langs het pad gaat ook steeds beter. Kon vandaag voor het eerst blijven zitten om erlangs, braaf peerd :j
Wij hebben volgende week weer wedstrijd. De contragalop blijft nog wel een dingetje, ze wisselt net wat te makkelijk :roll: het hectische is er nu gelukkig wel uit, nu nog wat meer kracht opbouwen. (Nog wat vaker koeientraining bij de boer aanvragen, dan sjouwt ze door de baan hihi :+ )

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:44

Dank je Faithjee, we gaan het zien.

Mooie laarzen Punk.