Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:56

Nee k weet niet Marga, k denk dat ze sws weg is als iemand d'r wil
Ook als ze nog niet super loopt ohz

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:08

@Marga: leuk dat je ook gelest hebt. Jammer dat er zoveel water in de bak lag. Hihihi je lieve madamke laat ook wel duidelijk merken waar ze wel en geen zin in heeft zo te horen. Herkenbaar dat je je zit een beetje kwijt raakte, had ik deze week ook last van.
@Annemarie: ja het is toch wel heel fijn dat die meiden het zo graag willen doen. Ik moest effe over een drempeltje heen om de meiden zo met Harry aan de slag te laten gaan. Maar ze doen het heel netjes! Het meisje wat op Harry rijdt dan heeft zelf nog steeds les op een manege. Beide meiden kunnen erg leuk rijden. Ze gaan lief en goed met de paardjes om. Wel hebben we afgesproken dat er de eerste paar keer wel altijd een volwassene in de buurt is.
Balen dat jouw plannen zo in het water vielen!
@Kim: heerlijk dat je weer even een ochtend rit hebt kunnen maken. Fijn dat het wel weer lekkerder ging. Gelukkig niet te veel spanning na het avontuur met de hond.

Sabrina en Harry
Gisteren hadden we 's middags les. Gelukkig was het droog, al lagen er aardig wat plassen in de bak.
Nog voor ik les begon, hadden we al een avontuurtje achter ons.
Harry kan soms weleens een echte bangepoeperd zijn, zo ook gisteren.
De eigenaar van het land stond in de sloot het riet weg te halen. Dat slootje ligt vlak naast de stalletjes waar we altijd poetsen.
Om daar te komen moeten vanaf het grotere stukje land moeten we de bak door. Bij de uitgang van de bak dacht Harry al " mooi niet dat ik daar heen ga". Na een mislukte lostrek poging en flink wat aanmoediging kwam Harry dan toch de bak uit.
Naast de bak ligt nog een kleiner stukje land, omdat Harry het zo spannend vond dacht ik, dan mag je nog wel even een paar hapjes gras eten, kan je nog even aan de man in de sloot wennen voor ik je vast zet om te poetsen. Tja, misschien niet mijn slimste beslissing. Ook in het land lagen plassen. Harry bedacht dat de man in de sloot op zijn minst zo nog was als een krokodil en zette het ineens op een lopen, een nieuwe losruk poging. Daar ging ik, klein stukje waterskieen , kwam op een stukje blubber dat was glad... Roetjs, daar lag ik! Harry stond meteen stil en stond me toch raar aan te kijken! :+ :D
Man uit de sloot, ergste blubber van me broek geveegd, Harry klaar gemaakt voor de les.
Les zelf was pittig, Harry had veel been nodig om voorwaarts te blijven. Ook ik had erg veel moeite met mijn houding, zeker op het moment dat ik wat moe werd. Wel weer een hoop geleerd.

Vandaag met de meiden die Harry vrijdag gedaan hadden een buitenrit gemaakt, drie meiden, twee paardjes en een fiets.
Erg gezellig! De paarden hadden er zin in en waren lekker voorwaarts. Stukje door het dorp gereden, Harry was super braaf, beetje kijkerig maar dat mag wel. We gingen een grote brug over, dat vond Harry zichtbaar spannend, maar hij liet zich niet kennen een kleine happering en flinke bries later stond hij trots aan de overkant van de sloot.

Morgen heb ik zeker weten spierpijn van zaterdag (dat begint nu al, moet toch echt aan mijn conditie gaan werken) en een drukke dag dus dan ga ik niet naar Harry.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:09

lekker buitenritje gereden

dit is tjessie op les afgelopen zaterdag:
Afbeelding
Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:24

sabrina haha wat een verhaal :+ leuk dat die meiden zo lekker hun gang gaan, hartstikke gezellig! hoe zit het zadel trouwens?

@wieneke: ooh wat heb je daar een mooie fries onder je kont! Echt balen dat ze te koop staat! Jij gaat haar niet kopen?

@maureen leuk dat vlechtje! En wat een gezellige leraren zeg! (not) had je al pb gestuurd?

@kim: wat balen van die hond! Maar had zijn eigenaar hem maar moeten aanlijnen, het is niet jou fout! En ja met kinderen werken is prachtig, maar ze kunnen inderdaad het bloed onder je nagels van daan halen haha.

@josien: oeh ff schrikken gellukig ging het goed, mooi dat je hier weer bent!

@harmanda: mooi om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie! Dat geeft vast weer een goed gevoel!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:26

Nee dat gaat niet helaas, geen tijd en de mogelijkheid niet

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:28

Jammer zeg! Naja geniet er nog even van dan!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:36

Hey lieve dames !
ik ga vanavond echt op jullie allemaal reageren, maar ik heb nu niet zoveel tijd maar om telaten zien dat ik niet dood ben plaats ik eventjes een verslagje over gisteren.

Maureen en Jitske
Gisteren was het dan zover :D De vierlandsheren tocht... ik was zaterdagavond (na een drukke avond op het werk) bij elyze blijven slapen. Arme jitske had overdag een beetje last gehad van koliek maar was in de avond al weer helemaal beter ! Had de hele paddock onder gescheten, gelukkig geen dunne mest :D ! De dag erna, de wekker stond om half 7, daar zijn we keihard doorheen geslapen. We werden gewekt door de oma om 10 na half 8, met alle haast opgestaan, klaar gemaakt, omgekleed en ontbeten. Gelukkig stond alles al klaar, dus alles in de trailers en weggereden !

Aangekomen op het terrein, overal prachtige trailers of vrachtwagentjes, dat zag echt top uit. Heel veel verschillende dingen gezien. Westernpaarden, dressuurpaardjes, echte springers maar ook super sjieke 2 of 4 span paarden! Machtig gewoon. De haflingers ingespannen, die gingen al snel op pad. Daarna de friessen opgezadeld en weggereden. Alles ging heel goed, alleen er was een momentje spanning. We reden in het bos en achter ons kwam een koets keihard aangegaloppeerd, door al dat gerammel en geluid (en het late afremmen van die mensen..) schrok jitske super erg. Ze bokte een meter hoog, ik zat voor het zadel.. Jitske en Tammy galoppeerde beide vooruit en ik viel tussen hun in op mn hoofd en een trap tegen mijn been erachter aan. 'ELYZE !!! PAK JITSKE !! IK BEN OKE!!, riep ik erachter aan :D' Gelukkig werd ze snel gevangen want er waren misschien wel 500 paarden in het bos. Snel op een koets gesprongen, die nam me mee. Cap terug op, ik helemaal onder de modder terug erop geklommen en verder gereden. Het enigste wat ik nu heb is vreselijke spierpijn maar voor de rest voel ik me goed :) We hebben een geweldige rit gehad, het hele bos stond lekker onder water vanwege die vreselijke regen van gisteren. Dus we hebben lekker door de plassen gestampt, mn hele gezicht zat onder de modder, net als mn jas, en jitske en tammy zagen er ook prachtig uit :+ Na afloop was er een hele gezellige BBQ ! We hebben een GE-WEL-DIGE dag gehad. Over 2 weken is er weer zo'n geplande tocht waar we ook aan mee gaan doen :D Ik verheug me er enorm op !!!
De foto's volgen van de tocht :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:46

Even een ego-post wegens even geen tijd om bij te lezen :o (al heb ik wel een mooie fries gezien met Wieneke erop!)

Lore en Formera
Vrijdag niet meer gereden omdat ik moest gaan babysitten en dat was ik natuurlijk vergeten dus was er niet op voorzien. Zaterdag hadden we groot feest want meter en peter waren 50 jaar getrouwd! En was daarna ook te moe én te laat om nog te gaan rijden. Pony heeft dus een hele week rust gehad :o Zondag wel gaan rijden en hoe :? Ze was heet, maar echt echt heet! Hebben door de bak geraced! Na 40 minuten racen was ze gekalmeerd en konden we lekker rijden, daarna nog wat laten galopperen door de bak en lekker lang uitgestapt want ze was doornat van het zweten, was echt weer goed weer gisteren :D
Op haar natte stal hebben we het volgende gevonden: we hebben haar automatische drinkbak afgeschermd zodat ze er niet meer van kan drinken (en mee morsen en prutsen...) en haar drinken uit een emmer gegeven en het probleem van een natte stal is zo opgelost *\o/* Ik ongerust geweest voor niets, ze prutste gewoon met het water, niet dat ze teveel plaste dus! En ook geen lek in het dak ofzo, was geen regen zoals iemand hier zei...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:57

@ lore: wat een heethoofdje .haha. nelleke is ook wat vinniger als ze langer stil staat. en goed dat je het probleem gevonden hebt.
@ maureen: wat een avontuur zeg. weet niet of ik dat met nelleke aandurf????
@wieneke: wat een leuk beestje, jammer dat ze misschien verkocht wordt.

kim en nelleke
vandaag doen we lekker niks, want dat is te kort tijd, onze muts moet om half 7 op de reddingsbrigade zijn en als ze uit school komt gaan we even samen voeren en dan koken en weg. morgen ook weinig dan moet ik zelf naar aquazumba. zal ze hooguit even lekker laten rennen als de wei het toelaat. en het weer natuurlijk.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:00

@Maureen: Zo wat een verhaal weer! Gelukkig is het goed afgelopen en heb je het naar je zin gehad natuurlijk! Ga je ook eens met Angel naar het bos?

@Ympi: Gelukkig dat het alleen maar de drinkbak was! Weer een zorg minder ;).

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:47

Saskia en Surprice.

Lange tijd niet geweest vanwege de zwangerschap.
Inmiddels bijna 5 weken geleden bevallen van onze 3de dochtertje.

Surprice gaat het erg goed mee!
Hij is net 2x en nu al zadelmak!
Zonder halster/touw oid een zadel op gelegd, en meneer stond er heel trots bij van: kijk mij nou!!

Zal morgen een foto plaatsen van mijn knappe hunk!!
Want hij gata met sprongen vooruit!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 06:21

Gefeliciteerd Saskia met je zoontje! :D

Heerlijk dat Suprice zo makkelijk is met zadelmak maken, dat scheelt een hoop.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:07

je bedoelt zeker dochtertje ;) hihi..

Ja dat zeker weten. Hij is net vorige maand 2 geworden.
Was meer voor de grap het zadel erop, maar hij reageert er positief op :)
Dus af en toe eens herhalen :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:11

Hoi Saskia!
Ik ben jou geloof ik een tijdje niet tegengekomen, daarom kwam je me eventjes niet bekend voor. Leuk dat je in ieder geval weer terug bent en gefeliciteerd met je dochtertje :D

@Kim: schaam je niet hoor, ik moet ook echt super veel doen met school enz, en ik heb echt weinig tijd voor angel.. gelukkig heb ik wel volgende week vakantie, dan kan ik weer lekker met der gaan rijden :D !
@Aranka: met angel ga ik dat zeker eens doen! Maar op dit moment gaat dat helaas nog niet, ik wil eerst met haar oefenen voor trailer te laden, ik heb geen idee hoe ze daarop reageert.. want ze kan geloof ik nog best wel een lastig doen. Ik wil haar eerst nog meer kunnen vertrouwen met buitenrijden :D

Maureen en Angel:
Gisteren heb ik mn meisje weer gezien sinds donderdag ! Angel was blij me weer te zien <3 ze was blij met de worteltjes en toen ze even naar buiten mocht werd ze helemaal vrolijk. Keihard bokken en rennen en springen... dat vind ze nou echt fijn :D ! Ik hoop dat we deze week weer kunnen gaan rijden, maar het is echt super druk met school! Voel me toch een beetje schuldig tegenover haar, maar het moet maar heel eventjes zo...

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:54

Loran schreef:
je bedoelt zeker dochtertje ;) hihi..

Ja dat zeker weten. Hij is net vorige maand 2 geworden.
Was meer voor de grap het zadel erop, maar hij reageert er positief op :)
Dus af en toe eens herhalen :)

Oeps blunder :o ik had het hier net over mijn nieuwe neefje dus een veetje verwarring.

Maureen: ja vertrouweb is inderdaad wel belangrijk, goed dat je je tijd daar voor neemt!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:16

Voor Nelleke wordt het precies een rustweek.
Inderdaad Aranka, ben heel wat geruster nu ik weet dat het de drinkbak was, hele opluchting echt!
En Saskia, gefeliciteerd met je kleine meid! Ik denk niet dat ik je (nog) ken :o Ben benieuwd naar foto's!
Je moet je niet schuldig voelen Maureen als je eens wat minder tijd hebt, zo lang ze buiten kan is dat allemaal niet zo erg!

Lore en Formera
Moest gisteren toch niet gaan babysitten (kindje ziek) dus lekker naar pony gegaan. Poetsbeurtje gegeven en haar stal uitgemest.
En... we hebben een nieuwe stalkat! En man, wat zijn katten eng :j Ben dus echt geen kattenvrouw eh... Is echt een heel lief vos gestreept katertje van ong. 1 jaar oud. Ging er gisteren bij en hij genoot echt van de aaitjes, hij spint heel erg, leuk! Maar toch, eng beest, ineens had hij mijn mouw vast, wel om te spelen maar toch, geef mij maar een hond!
Binnenkort komt er een tweede stalkat, die konden ze dit weekend niet vangen. Als ze er alle twee zijn gaan we ermee op controle naar de DA, dan nog castreren en dan mogen ze vrij rondlopen...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:17

@saskia: van harte gefeliciteerd
@maureen: die van mij moet volgende week op de trailer. moet naar de kliniek voor haar tanden. daar komt nl de tandarts. ben benieuwd of ze op een gewone trailer ook zo oploopt. toen we haar gehaald hebben liep ze zo een 5 paards vrachtwagen op. terwijl ze die nog nooit op geweest was.

kim en nelleke
vanddag weer even onder schooltijd naar de wei en nelleke even lekker gelongeerd. dit deed ze heel braaf.
zoals het er naar uit ziet mogen we donderdag weer gaan rijden en dan hoop ik zonder ongelukken. denk dat ik het duits op ga. daar is het lekker rustig.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:37

@Lore: helaas komt ze niet buiten :)
@Kim: vast wel :) en anders kan je verdovingspasta gebruiken

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:41

Ze komt niet buiten? :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:02

Nope.. nooit
meer mag je hierover weten in pb

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:03

Oh :)* Ik weet het eigenlijk al, toch?! Sorry dat ik er dan zo op sprong, mijn excuses! ;)
Komt wel goed meisje!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:10

Niet erg :D ! heb je toch eventjes een pbtje gestuurd, heb je een wat duidelijker beeld joh haha

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:14

Saskia en Surprice:

2 weken geleden:
Afbeelding

2 maand geleden (ik met mijn zwangere buik):
Afbeelding
Afbeelding

mei 2012:
Afbeelding

Net 2/3 maanden oud:
Afbeelding

Zo, even een paar foto's, voor degene die ons niet (meer) ken(nen)t.

Vandaag is de hoefsmid geweest, en hij was weer heel erg braaf.
Hij wil echt heel graag wat doen, dus vanaf volgende week pak ik met hem grondwerk op, en wordt hij 1x in de maand gelongeerd..

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4423_n.jpg
Hier dus de foto van hem met zadel. Helemaal vrij (kon dus zo weg lopen), en met zijn oren oplettend op de klik geluid van de camera.
Maar hij was zelf heel erg trots! en wij met hem!!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:43

Ziet et goed uit Saskia, ervaring leert mij dat paarden waar je al een poosje mee bezig bent, het zadelmak maken sneller oppikken eens je er echt op wil. Gewoon lekker doorgaan met zadelgewenning dus!

Lore en Formera
Ongelofelijk! Die nieuwe kat is ziek! Niesziekte denk ik... Waarom ik zo verontwaardigd ben wil ik evt. per PB uitleggen. Morgen dus ermee naar de veearts, mama dan.
Toen ik vandaag bij Formera toe kwam was mijn achternicht er met haar kindjes, die wilden natuurlijk paardje aaien en paardje poetsen en paardje rijden. Dus samen pony gepoetst en daarna mochten ze er even op met de voltigesingel. Mijn neefje was er ook en die wou er nu toch ook op :) was dus een hele stoet, zal nog zien of ik aan foto's geraak!
Daarna wou ik longeren met pessoa, was echt een ramp. Zo goed als het vorige keer ging, zo slecht nu. Ze was te hevig maar ook te sloom, lastig dus... En netjes ontspannen lopen ging haar vandaag ook niet lukken. Niet zo fijn, dus heb nog maar even erop gekropen om uit te stappen en daarna uitgebreid verzorgd.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:43

Ziet er goed saskia :) wat een mooie foto van jou met je zwangere buik, ik vind dat toch altijd mooi voor te zien dat mensen ondanks dat er iets groeit in het buikje toch met de paardjes blijven gaan :j

wat vervelend zeg van het nieuwe katje! ik hoop dat die snel beter is :j super leuk van je achternicht met haar kindjes en je neefje :) misschien dat het de volgende keer beter gaat met pessoa :j

Maureen en Angel:
Vandaag angel sinds een hele week weer gereden. Wat was die kleine tut toch weer braaf, ik heb haar niet echt aan het werk gezet maar ze liep wel lekker. Deze week weer veel proberen te rijden en weer eens springen, daar heb ik nou toch echt zin in ! Ook een erg leuk nieuwtje, vanaf aanstaande woensdag gaat mn moeder iedere woensdag op Angel haar lessen nemen ipv op de lespaarden. Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan, ze heeft al vaker op ang gereden, ze weet wel ongeveer hoe dat gaat. Maar nog niet in mijn overheerlijk nieuw zadel.. eenmaal erin gezeten wilt ze niks anders meer hoor :D !