Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 22:05

Marga & Azkaban:
23-8-2011
===================
Vandaag heb ik met Azkaban alleen in de grote bak grondwerk gedaan, eerst een beetje NH, netjes meelopen, van me af houden, stilstaan en op commando een stapje achteruit. Achteruit wilde hij van de week niet echt doen en vond hij moeilijk, hij had het goed onthouden want nu deed hij het meteen goed. Toen nog even gelongeerd met tussendoor wat oefeningen van NH, hij was super allert en het ging super goed, ben weer ff trots op mijn pownie. Daarna lekker beentjes, staart en buik gewassen, dus hij staat weer schoon op stal.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:13

Heidi:
Dinsdag 23-08-2011.
=================

Vanavond bij Willem geweest,meneer stond lekker buiten toen ik aan kwam. 8-)
Hij was zijn uiterste best aan het doen om op te vallen voor de blondjes in de wei. :')
Maar helaas voor Willem hadden die alleen maar oog voor het gras.

Hij was erg druk met poetsen,Maar heb wel lekker de tijd genomen om hem goed te poetsen.
Van de was beurt van zaterdag was helaas niks meer van te zien. :')

Het heeft hier en in de omgeving van Brabant heel de dag flink geregend,de bak was dan ook zeik nat...
Toch wilde ik hem even rijden.het achetrste gedeelte was goed te doen.

Willem voelde al beter aan dan zondag,heb veel overgangen en tempo wisselingen gereden,denk dat we zo op de goede weg zitten.
Morgen middag ga ik weer naar hem. <3

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:14

@marga,fijn dat het zo lekker gaat met jou en Azkaban. +:)+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:26

Vandaag ondanks het geitenweer even geoefend met Angelina voor Ermelo.. Ook meteen ondervonden dan Angie bang is van onweer ;)
Verder tussen de buien door nog even grondwerk gedaan met Luna. En heb de foto's van afgelopen zaterdag in Zevenhuizen.. alleen wil het uploaden niet opschieten.. dus die houden jullie nog te goed :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:09

:wave:

@ Eva, heerlijk dat je even echt hebt kunnen genieten van je paard! Pfiew, maar goed dat je vriendinnetje niet echt verongelukt was want dan had ze vast niet met je paard staan kroelen. := Maar wel fijn dat ze niet bang was voor de jouwe!
@ Annemiek, balen dat het niet zo snel geneest bij Amigo. Best lang nog zeg, 6 weken op rust. Maar wel fijn dat je weer rustig aan mag beginnen met longeren en grondwerken. 0% is niet veel. Duim toch voor jullie dat ie bij die 30% zit en dat ie er straks van af is... ;)
@ Marga, balen dat Azkaban helemaal niet braaf was! Geen idee wat je daarmee moet doen. Hem goed bezig houden helpt in dit geval niet? neem aan dat je dat al geprobeerd hebt met 'm. Is toch een kwestie van veel doen ben ik bang. Wel lastig hoor!
@ Annemarie, heerlijk dat Storm zo braaf was tijdens het buitenritje! Grappig ook dat je er niets van kon merken dat ie de vorige dag al 3 uren weg was geweest. Meestal vinden ze een buitenrit alleen maar mooi natuurlijk. :D
@ Marga, wat leuk dat je begonnen bent met grondwerk. Misschien wel even goed om mee bezig te zijn voordat je weer echt veel gaat rijden inderdaad. Dat het even duidelijk is wie de baas is en dat hij zich ook vertrouwd bij jou voelt. Wie weet wordt die verlatingsangst dan ook wel minder want jij bent dan immers bij hem.
@ Esmee, fijn dat je een instructeur hebt kunnen vinden die zo goed bij je past! Klinkt allemaal erg goed hoor, Mando doet 't allemaal wel ff zo te lezen. :D Heeerlijk is dat, dat 'wauw' gevoel!
@ Nathalie, echt super dat Luna zo braaf was!! Kan me best voorstellen dat je zenuwachtig was maar zo zie je maar weer dat ze dan ook gewoon braaf is! Heeerlijk zeg. En ach, dan maar niet hoog geëindigd. Deze ervaring is heeel wat waard! Leuk filmpje en zag de foto's al op hyves. Mooi om te zien!
@ Heidi, gefeliciteerd met je punten! Wat goed van Willem en jou. :D Heerlijk ook dat ie zo lekker relaxed was en niet 1x gebruld heeft. Dat praten mag dan best toch? Haha. Wie weet heeft ie nog een date kunnen regelen. :')
@ Susanne, heerlijk dat je nieuwe zadel goed is en dat je zo lekker hebt gereden! Klinkt goed zeg, hoe het rijden gaat. Wel balen dat de buitenrit in het water viel.. -O- Foto's kan ik op m'n werk helaas niet zien.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:15

Rianne & Marena
Zaterdag Marena even gereden en zondag dagje vrij gegeven. Over zaterdag weet ik niet meer zo veel te vertellen dus dan maar weer vanaf deze week! :)

Maandag 22 augustus 2011
Vandaag Marena gewoon maar even gelongeerd. Ze is nog vrij slap in de achterhand dus even lekker over balkjes laten draven. Doet ze allemaal super! Aangalopperen gaat aan de longe ook steeds beter. Zodra ik het 'commando' geef gaat ze eigenlijk ook meteen. Rechtsom is nog wel iets moeilijker dan linksom, maar ach. Verder niet met bijzet gedaan, maar kan nog wel merken dat ze het echt moeilijk vind om die rugspier los te laten. Maar even kijken hoe ik haar het beste kan laten ontspannen.

Dinsdag 23 augustus 2011
Vandaag even gereden en dat ging super! Stap elke keer weer helemaal tevreden af.. <3 Ze doet alles zo braaf en ik rijd haar nu gewoon ook echt meer. Eerst was het een beetje rondhobbelen en nu vraag ik toch wat meer van d'r maar ze pakt alles super op. Galop vind ze nog wel iets lastig maar dat komt ook doordat ik haar uit balans haal geloof ik. Verder moet ik echt denken aan m'n eigen handen (niet bij het zadel en dichter bij elkaar houden) en aan m'n benen (hakken uitdrukken en teentjes naar binnen) maar Marena doet het allemaal super. Ook tijdens het rijden nog erg lastig om haar te laten halsstrekken maar dat komt vanzelf wel.

Heb ook echt het idee dat ze het zelf steeds leuker gaat vinden! Eerst was ze nogal sloom, nu stapt ze uit zichzelf vrij actief tijdens zowel longeren als rijden en ook draf gaat een stuk beter. Aan de longe galoppeerd ze ook goed door, met mij er op is dat nog ietsje lastiger. Maar ook echt altijd de oortjes er op en tijdens de longe af en toe zelfs uit zichzelf aandraven of aangalopperen terwijl dat niet eens hoeft.. :)) Wat heb ik toch een geweldig dier gekocht! :+:

Vandaag nog maar even kijken wat we gaan doen. Even longeren, grondwerk of toch nog even rijden. Morgen waarschijnlijk even een dagje vrij. Merk dat ik zelf heel erg moe ben door alle drukte op mn werk en buiten werk dus af en toe voor mezelf wel eens lekker en voor Marena natuurlijk ook! Al zou ik het allerliefst elke dag met haar bezig zijn natuurlijk.. :D

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:08

Ik sluit me hier ook aan.

Mijn naam is Sanne, op bokt bekend als: _Haflinger.
Ik heb 4 jaar geleden een haflinger gekocht. dit jaar is ze 17 geworden. afstamming: Michel x Mirabella. We rijden geen wedstrijd maar oefenen er wel naartoe. Wijken gaat al goed en lopen kan ze o zo mooi. Vroeger mishandeld. Heeft last van Zomereczeem en haar manen zijn dus niet zo mooi. Ik ben blij met haar :D Afbeelding

Filmpje over haar levensverhaal: http://www.youtube.com/watch?v=QkSWiroRadg

Dinsdag 23-08'11
Vandaag Cindy eerste gelongeerd, daarna lekker stuk gaan wandelen. Maar ik heb dus mijn teen ontstoken. toen we net ver van huis waren begon het heel veel pijn te doen.. ben dus op Cindy gaan zitten. zij heeft me toen naar huis gebracht :D Zo lief :)
Daarna ben ik samen met haa rin de wei onder de boom gaan liggen. omdat het toch best wel warm was. ook mijn fjord is er nog bij komen liggen. tot ik ruw verstoord werd door mijn opa die de wei naast die van Cindy wilde gaan maaien en hooi draaien.. toen ben ik maar stallen gaan uitmesten.

Ik ga zometeen weer rijden op Cindy. Dan schrijf ik vanavond meer.

Cindy heeft altijd last van astma, ook heeft ze zwakke pezen en staat dus vaak op rust. gelukkig ben ik nu Fjord Zolar aan eht inrijden en kan ik dan in de tussentijd daar op rijden.

:D Haflingers zijn de beste!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:55

Heidi:
24-08-2011
=============

Vanmiddag naar Willem geweest!
Kids waren vanmiddag lekker vrij,de jongste had een kinder feestje en de oudste ging spelen bij een vriendje,dus kon ik lekker naar Willem.

Hij was weer blij mij te zien. :D
Weer gepoetst,opgezadeld en de bak in.
Het op stappen ging goed,Hij loopt nu eerst wat achteruit,kijk m even boos aan >;) Ik zeg HOOOOO willem :P
en ik stap op :') Moet van mij dan nog 2 sec stil staan en dan mag hij vooruit B-)
Het rijden ging GOED!!!! *\o/*
Heb echt fijn kunnen rijden vandaag,het water was al zo goed als weg,hij liep nu ook op links al stukken beter gelukkig.
Na het rijden hem een heerlijke douche geven en een schone stal.
Morgen heeft hij vrij,vrijdag nog even rijden en dan zaterdag naar Ermelo...... :))

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:58

@ sanne,welkom erg mooie haf merrie heb je!!!
@ Rianne,fijn gevoel geeft dat he als het goed gaat!!! geduld en het komt helemaal goed met jullie,geniet er maar lekker van.
@ nathalie, geiten weer. :') hoe laat moet je rijden in ermelo? ik 10 uur geloof ik.
en nog bedankt voor de felicitaies allemaal. :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:05

Welkom Sanne!
Inderdaad heeerlijk als het rijden zo goed gaat Heidi! Fijn dat jij ook zo lekker hebt kunnen rijden. :D Zaterdag alweer Ermelo, wat vliegt de tijd! Leuk zeg.. Succes alvast!

Rianne & Marena

Woensdag 24 augustus
Vanavond maar weer even gelongeerd. Toen ik haar uit het weiland haalde was ze wat drammerig, steeds met voorbeentje over de grond schrapen en wat heen en weer lopen. Haar vriendinnetje was net naar binnen gegaan dus denk dat het daar wat mee te maken had of met eten of zo. :') Toen maar even weer de manen in vlechten gedaan en daarna met bijzet gelongeerd. Ging op zich wel goed al moet ik de touwtjes gewoon lekker los laten, dat geeft ze goed aan. :)

Ze begint nu wel wat praatjes te krijgen.. :') Vandaag een paar keer dat ze ineens stilstond en om wou draaien. Gelukkig heb ik haar niet laten winnen en liep ze even later gewoon weer braaf haar rondjes! Na het longeren zou ik het halster om doen en zou ze al weer weg lopen. Even weer op haar plek gezet en dan is het ook wel weer goed.. Ze gaat steeds lekkerder in haar vel zitten. :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:06

@ Rianne, de ervaring was ook de enige reden dat we meededen :) daarom ook super blij met eena laatste :P
Erg leuk om te lezen hoe het allemaal gaat met Mareen :)
@ Heidi, Ik moet om 12u voor bestgaand. Maar we zijn al vanaf 9u in de weer. Stalgenootje moet dan al starten.. Vanaaf besloten dat we om 6u vertrekken :oo

Woensdag

Vanavond eerst heerlijk kroeluurtje gehad met Luna.. lekker poetsen en kroelen. Daar genieten we beiden zo van :+
Toen nog even zadeltje opgelegd en nog even half uurtje gereden.. Lekker rustig aan. Alleen gestapt en veel wendingen/voltes gereden lekker soepel worden en draaien puur op zit. Ze reageerd zooo goed op me zit. Heerlijk gewoon!

En zoals beloofd, foto's van zaterdag :) [ITP] Voor het eerst met Luna (haflinger) naar de keuring

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:19

@ Marga, fijn is dat he om trots 'af te sluiten' na lekker samenwerken
@ Rianne, super dat Marena steeds beter op dr plekje komt.. (wat een rare zin, haha)
@ Sanne, welkom hier en wat een prachtige haf heb je! En met een ontstoken teen aan de wandel, oei.. Gelukkig maar dat Cindy je thuis heeft gebracht ;)
@ Heidi, heerlijk gereden! Spannend zaterdag naar Ermelo.. Ben erg benieuwd naar een verslag van die dag!
@ Nathalie, Luna is echt een prachtige haf, heb al even je topic bekeken!

Susanne:

Dinsdag 23 augustus
Bak begint nu na al die regen toch een beetje verzadigd te raken helaas -O- Maar aangezien we toch in de planning hadden om lekker te longeren waren de plassen niet zo erg. Katja loopt er niet minder om! Eerst even lekker gepoetst en toen opgetuiigd om te longeren (pessoa). Ze liep weer erg lekker, fijn ontspannen en over de rug. Later even de pessoa afgedaan en nog een paar rondjes galloperen.. Helaas gaat dat de ene keer beter dan de andere, rechtsom net 1 rondje gallop en verder alleen maar heeeeeel hard draven. Toch goed afgesloten en beloond met een heerlijke bak muesli

Vandaag druk aan de klus, dus Katja een rustdag en morgen weer rijden :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:16

@ Marga, Mooi dat het goed ging, en dat het op het eind ook zo goed ging!
@ Rianne: Super dat ze op een beter plekje komt te staan!
@ Sanne: ik ben hier ook nog maar net maar, welkom hier en wat een leuk hafje heb je!
@ Heidi: Succes zondag voor ermelo :D
@ Susanne: Je bent niet de enige die gek word van dit weer :D
Mooi dat je het rijden goed hebt afgesloten, geeft altijd wel een fijn gevoel!

Lotte & Beau
24 Augustus 2011
Weer fijn op Beau gereden, hij deed goed zijn best en was goed aan de hulpen. Op een gegeven moment
was ik hem zo aan het opsluiten en ondertussen aan het motiveren dat hij dus serieus een stukje ging
piafferen :oo Natuurlijk Taktmatig niet echt goed en het waren maar een paar stapjes maar toch! Toen
nog een keer geprobeert en hij deed t weer! Zo trots op mijn mannetje! Heb er verder maar niet te veel
mee omgeknoeit, we zijn nog lang geen grand Prix }>

25 Augustus 2011
Zo, half 6 les gehad, man wat was Beau aan het draken zeg :oo
Mijn instructrice kon op een gegeven moment haar lach niet eens meer inhouden zo erg was ie bezig :=
Het begon wel fijn, was hem lekker voor de les aan het inrijden en hij liep mooi door zijn lijf en was heel
fijn in de mond. Toen eerst even rustig gestapt en toen wouden we gelijk maar beginnen met de proef,
zonder zweep, nou we begonnen met binnenkomen, en daar bleef het de eerste 20 minuten ook bij :+
Hij kwam goed voorwaarts en fijn binnen, maar bij het halthouden,... toen begon hij keihard achteruit te lopen en
omhoog te proberen te gaan, en niet vooruit willen. En ondertussen die oren wel naar voren met zn pretkop }:0
En zo bleef het doorgaan, op een gegeven moment de zweep er maar weer bijgepakt en toen kregen we vliegles ,
bokken, wegspringen en helemaal gek. Dus zweep uiteindelijk maar weer weggegooit en toen weer halthouden,
zelfde verhaal. :roll:
Uiteindelijk, na 20 minuten dus, konden we redelijk netjes binnenkomen en halthouden, en gingen we verder met de proef.

Fijn, over 2 dagen ons 2e M1 wedstrijd en vraag me af hoe we dit dit keer gaan overleven zo zonder zweep :=
*Help* :')

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:12

Ik meld me ook maar even,

[ITP] Polkiej @ Fotoshoot voor de lens van Joeri

hier staat wat meer info over mijn haflinger Polkiej!
je kan altijd vragen stellen..

25-08-2011

Vandaag lekker gepoetst heerlijk weer, toen fotoshoot, vliegendekentje weer terug op... vliegjes zijn vervelend!
vanmiddag de wei gemest!
en vanaaf de fotos op bokt gezet.. dat was zo'n beetje het dagje met&zonder polkiej!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:22

@ Lotte, geloof zeker dat meer mensen last hebben van t weer, al was t vandaag wel een heerlijke dag +:)+ Voor morgen staat er dan alweer regen/hagel/windstoten op het programma -:(-
Wat een draak die Beau, gelukkig dat het uiteindelijk dan toch nog gelukt is! Hij wil gewoon direct de grand prix in :P

Welkom Polkiej!

Susanne

donderdag 25 augustus
Vandaag weer gereden. Waren met zn 3en in de bak en wat doen we dan? Juist heel hard naar 1 van de anderen draven om vervolgens stil te gaan staan _-:( Gelukkig was mn vriend mee en kon die me op sommige momenten weer even vooruit helpen :j Vraag me op die momenten echt af waarom ik in hemelsnaam de combinatie haflinger en merrie heb gekozen :+ Uiteindelijk wel lekker gereden. Op beide kanten nog weer gallopje mee gepakt en het aanspringen gaat steeds beter! Katja was echt kletsnat van het zweet, dus na het rijden even lekker onder de 'douche' en dan krijg je dit soort plaatjes: Afbeelding := Mevr is gek op water!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:26

haha geniale foto _O-
beau denkt iets anders over water, en ik over die perfectie dag :')
Ik heb nog in de stromende regen en onweer gereden :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:31

_O- Wat een gave foto SusaSuus!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:32

Dan hebben we hier geluk gehad ;) Hele dag heerlijk zon en net nog in de tuin gezeten 8-)
Die foto is echt leuk he.. := Ze wil altijd bij het afspuiten ook even met water spelen.. Ze ging even later water drinken en vriendin komt met wortels aan, pakt ze de wortel en laat ondertussen al het zojuist opgeslurpte water over vriendin heen stromen _O-

Blijf je met onweer ook altijd gewoon rijden? Vind t altijd beetje eng, vooral omdat ik zelf van de donder schrik denk ik..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 23:35

Marga;

@ Susanne: geweldig die foto haahahhaa , ja haflinger en merrie he hahaha maar gelukkig nog goed gereden.

Marga en Azkaban

25-8-2011

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en helemaal alleen gereden in de bak, hij was super braaf, we zijn bezig met rechtrichten, ik heb niet heel lang gereden want wilde het goed afsluiten. Daarna kwam een stalgenootje en die ging in een ronde balkjes hoog en laag wegleggen. Nou dat hebben we ook nog meegedaan aan de hand, hihi Azkaban had nog nooit een balk gezien maar hij deed het super braaf, in draf aan de longe vond ie minder en sleurde mij door heel de bak. Ik kreeg gelukkig hulp dus hij ging er netjes in draf overheen en zijn toen meteen gestopt.

Weer trots op mijn meneertje Azzie.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 00:18

Susanne nee was toen bijna klaar met de les .
Dus heb er niet vreselijk lang in gereden,
En we hebben een binnenbak :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:38

:wave:

Lees later even bij!

Rianne & Marena

Vrijdag 26 augustus 2011
Gister hebben Marena en ik even een dagje vrij van elkaar gehad. :') Merk dat ik de laatste tijd erg moe ben door m'n werk en daarnaast het huishouden en ook nog Marena doen. Moet er echt even aan wennen dat ik nu weer een paard heb. Op het moment zelf vind ik het heeerlijk en denk ik er ook niet aan. Het liefst ben ik elke dag bij d'r.. <3 Maar af en toe moet ik gewoon ook even aan mezelf denken, wil ik dit allemaal volhouden. En voor Mareen is het ook wel eens lekker om een dagje vrij te hebben natuurlijk!

Vandaag dan maar weer gereden. Zag het somber in, gezien de weersvoorspelling die ze hadden gedaan: code oranje hier in het Noorden! Maar gelukkig viel het allemaal mee.. De bak was heel goed te doen. Paar waterplassen maar voor de rest helemaal super! Heb niet zo heel lang gereden vanavond. Marena had haar hoofd er niet helemaal bij, steeds sterren kijken en alles was interessant. Zal ook wel een beetje met het weer te maken hebben gehad.. :Y) Ook was ik zelf een beetje ongeduldig kon ik merken. Het ging steeds zo goed en dan wil ik elke keer weer beter, haha. Dus dan is het maar beter om te stoppen en dan zien we morgen wel weer hoe het gaat.

Nu ga ik m'n bedje op zoeken.. :z Trusten!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:54

Heidi:
26-08-2011
==============

Hier nog even snel een berichtje van mij,ga zo naar bed want morgen gaat om 5 uur mn wekker al....
Morgen hebben willem en ik wedstrijd in ermelo,dik 2 uur rijden pff,maar het is de place to be wat haflingers betreft.
Willem staat schoon en al vollop te glimmen in zijn stal,vrachtwagen is al bepakt en bezakt..
Morgen heeft hij daar gelukkig een stal en hoeft hij niet steeds op de vrachtwagen te blijven staan.
Om 10 uur rijden we ons eerste proefje en de tweede komt er gelijk achteraan..
Ook loopt willem een vaardigheids proefje voor de wagen met zijn eigenaar..
Hopelijk valt het morgen mee met de regen.....,Ik laat jullie morgen zeker nog weten hoe het is gegaan.
Doei Doei!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 02:28

Sjemira schreef:
Marga:
@ Susanne: had al gehoord dat het heerlijk moet zitten, azzie heeft nu boom 34, is van 36 naar 34 gegaan in een paar maanden tijd dus ik vond het nog ff sonde om meteen zo'n duur zadel erop te leggen, wil eerst nog ff wachten tot meneer echt is uitgegroeid in de breedte en de hoogte :)

Daphne :
Inderdaad niet doen die gaat nog veel veranderen denk ik zo..

Gisteren en vandaag gereden ze was zo fijn, zocht zelf mijn hand op maar wilt nog steeds erg diep gaan dat vind ik wel jammer ziet er weer wat overdreven uit bijna kin op de borst idee.. Toch loopt ze flink door en heeft ook hele mooie stukken hoef haar ook echt niet in de mond te zitten..
Vandaag nig even buiten uit gestapt vond ze leuk :j

Nog een foto van gisteren na het zware werk, ze was erg blij om mij weer op haar rug te hebben na een paar dagen uche uche ;)

Afbeelding

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:34

Pff wat is t hier stil.. Staan alle hafjes op rust? :+

Susanne:

zaterdag 27 aug
Vandaag was ik weer erg blij met het weer }> dus Katja aan de longe gegooid! Even lekker wat beweging en daarna mocht ze nog even losspringen.. Heb t idee dat ze dat de ene keer geweldig vindt en de andere x absoluut geen zin heeft.. Vandaag was het iets daar tussen in :') Uiteindelijk een paar sprongetjes gedaan en toen heb ik haar lekker aan de hand uitgestapt.. Viel me overigens nog mee hoe vies ze was, t is toch wel een dametje!

Morgen gezellie op visite de hele dag, dus maandag Kaatje weer lastig vallen!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 19:59

Marga:

27 augustus
Ben vanmiddag naar stal geweest en jawel meneer Azkaban was zwart, jeetje hij had heerlijk in de blubber liggen rollen, wat is het dan toch weer een varken. Nou na goed poetsen leek hij weer op een haflinger en heb hem opgezadeld. In de bak wilde hij weer niet stilstaan met opstappen maar uiteindelijk zat ik erop. Toen gingen we rustig een paar stapjes doen en .............. PATS, UIT HET NIETS EEN BOK met zo'n heerlijk jolig geluidje erbij. Ik had nergens op gerekend dus zat meteen zowat in zijn nek. Ik vreesde dat hij verder ging bokken maar gelukkig bleef het bij die ene hoge bok. Waarom weet ik niet waarschijnlijk zit ie lekker in zijn vel ofzo, ik schrok wel want hij heeft de laatste tijd alleen maar van dit soort streken.
Uiteindelijk wel aardig gereden. Ik hoop wel dat ie zijn streken gaat verleren want mijn vertrouwen wordt aardig op de proef gesteld zo.

@Susanne:
Denk dat er veel naar Ermelo zijn

@Lotte: Ze te lezen kan Beau er ook wat van, wordt jij er niet onzeker van als ze zo tegendraads zijn? ik raak zelf een beetje mijn vertrouwen kwijt als Azkaban zo doet, gewoon uit t niets. Hoop dat ik snel weer wat meer vertrouwen krijg want dit is echt niet leuk.