Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar wel fijn dat ze niet bang was voor de jouwe!

Heeerlijk is dat, dat 'wauw' gevoel!
Heerlijk ook dat ie zo lekker relaxed was en niet 1x gebruld heeft. Dat praten mag dan best toch? Haha. Wie weet heeft ie nog een date kunnen regelen. 
Foto's kan ik op m'n werk helaas niet zien. 
Ze doet alles zo braaf en ik rijd haar nu gewoon ook echt meer. Eerst was het een beetje rondhobbelen en nu vraag ik toch wat meer van d'r maar ze pakt alles super op. Galop vind ze nog wel iets lastig maar dat komt ook doordat ik haar uit balans haal geloof ik. Verder moet ik echt denken aan m'n eigen handen (niet bij het zadel en dichter bij elkaar houden) en aan m'n benen (hakken uitdrukken en teentjes naar binnen) maar Marena doet het allemaal super. Ook tijdens het rijden nog erg lastig om haar te laten halsstrekken maar dat komt vanzelf wel.
Wat heb ik toch een geweldig dier gekocht! 

Zo lief
Haflingers zijn de beste!
Ik zeg HOOOOO willem
Moet van mij dan nog 2 sec stil staan en dan mag hij vooruit
hoe laat moet je rijden in ermelo? ik 10 uur geloof ik.
Zaterdag alweer Ermelo, wat vliegt de tijd! Leuk zeg.. Succes alvast!
Toen maar even weer de manen in vlechten gedaan en daarna met bijzet gelongeerd. Ging op zich wel goed al moet ik de touwtjes gewoon lekker los laten, dat geeft ze goed aan.
Vandaag een paar keer dat ze ineens stilstond en om wou draaien. Gelukkig heb ik haar niet laten winnen en liep ze even later gewoon weer braaf haar rondjes! Na het longeren zou ik het halster om doen en zou ze al weer weg lopen. Even weer op haar plek gezet en dan is het ook wel weer goed.. Ze gaat steeds lekkerder in haar vel zitten.
daarom ook super blij met eena laatste 

[ITP] Voor het eerst met Luna (haflinger) naar de keuring 
Maar aangezien we toch in de planning hadden om lekker te longeren waren de plassen niet zo erg. Katja loopt er niet minder om! Eerst even lekker gepoetst en toen opgetuiigd om te longeren (pessoa). Ze liep weer erg lekker, fijn ontspannen en over de rug. Later even de pessoa afgedaan en nog een paar rondjes galloperen.. Helaas gaat dat de ene keer beter dan de andere, rechtsom net 1 rondje gallop en verder alleen maar heeeeeel hard draven. Toch goed afgesloten en beloond met een heerlijke bak muesli

Natuurlijk Taktmatig niet echt goed en het waren maar een paar stapjes maar toch! Toen

Gelukkig was mn vriend mee en kon die me op sommige momenten weer even vooruit helpen
Vraag me op die momenten echt af waarom ik in hemelsnaam de combinatie haflinger en merrie heb gekozen
Uiteindelijk wel lekker gereden. Op beide kanten nog weer gallopje mee gepakt en het aanspringen gaat steeds beter! Katja was echt kletsnat van het zweet, dus na het rijden even lekker onder de 'douche' en dan krijg je dit soort plaatjes:
Mevr is gek op water! 

Hele dag heerlijk zon en net nog in de tuin gezeten
Ze wil altijd bij het afspuiten ook even met water spelen.. Ze ging even later water drinken en vriendin komt met wortels aan, pakt ze de wortel en laat ondertussen al het zojuist opgeslurpte water over vriendin heen stromen

Merk dat ik de laatste tijd erg moe ben door m'n werk en daarnaast het huishouden en ook nog Marena doen. Moet er echt even aan wennen dat ik nu weer een paard heb. Op het moment zelf vind ik het heeerlijk en denk ik er ook niet aan. Het liefst ben ik elke dag bij d'r..
Maar af en toe moet ik gewoon ook even aan mezelf denken, wil ik dit allemaal volhouden. En voor Mareen is het ook wel eens lekker om een dagje vrij te hebben natuurlijk!
Ook was ik zelf een beetje ongeduldig kon ik merken. Het ging steeds zo goed en dan wil ik elke keer weer beter, haha. Dus dan is het maar beter om te stoppen en dan zien we morgen wel weer hoe het gaat.
Trusten! Sjemira schreef:Marga:
@ Susanne: had al gehoord dat het heerlijk moet zitten, azzie heeft nu boom 34, is van 36 naar 34 gegaan in een paar maanden tijd dus ik vond het nog ff sonde om meteen zo'n duur zadel erop te leggen, wil eerst nog ff wachten tot meneer echt is uitgegroeid in de breedte en de hoogte

dus Katja aan de longe gegooid! Even lekker wat beweging en daarna mocht ze nog even losspringen.. Heb t idee dat ze dat de ene keer geweldig vindt en de andere x absoluut geen zin heeft.. Vandaag was het iets daar tussen in
Uiteindelijk een paar sprongetjes gedaan en toen heb ik haar lekker aan de hand uitgestapt.. Viel me overigens nog mee hoe vies ze was, t is toch wel een dametje!