Haflingerweekend 5 en 6 juni

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:37

Jeaah Wig het sprookjespaard :D.

Zet je ze bij jou op de site of hoe bedoel je aangezien je erbij zet niet gebruiken ;).

Vin ze echt kicke :D

Heb je van zaterdag ook nog foto's?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:53

Mooie foto's Melanie!

Ben heeeel benieuwd naar de foto's van mij en mijn dochter :) Maar ik zal geduld hebben.. O:)

Toen ik zaterdag naar de cross ging kijken kwamen er 2 meisjes naast mij zitten.

Zij: Voor wie ben jij?
Ik: Voor niemand, voor wie zijn jullie dan?
Zij: Wij zijn voor Marny
Ik: Zal ik daar dan ook maar voor zijn?
Zij: Jaaa! Maar ik denk wel dat ze er af gaat vallen hoor...
Ik: Hoezo?
Zij: Nou vorige keer is ze er ook 3 x afgevallen. Of nou eigenlijk maar 2 keer.

Ik wist nog niet wie Marny was totdat ze moest. Dat bleek Succubi te zijn.
Ook tijdens de rit van Succubi hadden ze nog het een en ander te vertellen, heb echt enorm gelachen om hun opmerkingen. Het was een leuk stel :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:00

@Psst: _O-. Was dat toevallig dat jonge meisje die lachend op de foto staat van Melanie? Met een meisje met blond krullend haar? hahaha Geweldig!
Op de film van de cross (ook van de trainingen) hoor je de mensen over mij praten, echt geweldig om te horen :').

@Melanie: Wat een lieve foto!! <3

Ik vond dat er een leuke mix aan hafjes waren dit weekend! Zaterdag kwam ik wat meer "sportieve" hafjes tegen en op de zondag meer de "ouderwetse" types :D (zondag waren er allemaal Marny's om mij heen. Ik moest wat aan mijn bijrijdster geven maar herkende mijn eigen pony niet eens _O- )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:02

Wig_love schreef:
Jeaah Wig het sprookjespaard :D.

Zet je ze bij jou op de site of hoe bedoel je aangezien je erbij zet niet gebruiken ;).

Vin ze echt kicke :D

Heb je van zaterdag ook nog foto's?

De foto's waarop staat niet gebruiken en waar Haflingerdag doorheen staat mogen niet gebruikt worden deze komen later op de site http://www.haflingerdag.nl te staan. De foto's waar mijn copyright opstaat dus alleen rechtsonder copyright mogen overal gebruikt worden. ;)

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:21

Succubi, ja volgens mij is zij dat :j

Was echt zo grappig. Het begon al hoe ze bij ons kwamen dwars door de bosjes / brandnetels (met blote benen) terwijl ze ook gewoon via de voorkant hadden kunnen komen :+

Nessie

Re: Haflingerweekend 5 en 6 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:34

Ik heb juist niet heel veel modern type Haflingers gezien, maar op zondag waren er inderdaad aardig wat ouderwets type Haflingers. Maar er was inderdaad veel variatie aan paardjes, zo zie je maar al die Haflingers lijken niet per se op elkaar.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:41

@Psst: :'). Brandnetels, dat zal d'r leren om zulke dingen over mij te zeggen! _O-

@Nessie: Er waren idd niet veel moderne types. Maar zaterdag zag ik er wel een aantal (zondag bijna helemaal niet)

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:39

Ik was er zaterdag ook bij. Ik vond het meisje op Marny erg schattig :) volgens mij ging haar dressuurproef ook goed :)
Ik heb Succubi ook nog zien crossen ging ook goed, terwijl je je zweep onderweg was verloren.
Ik hoop er volgend jaar ook bij te zijn met mijn haflinger :)

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:23

Ik heb een heerlijk, maar vermoeiend weekend gehad. Met vijf prijzen was het ook een goed weekend!

Ik was zaterdag niet helemaal tevreden over de dressuur maar de punten bleken mee te vallen. 1 x eerste en 1 winst. Deze voelde ook het beste van de twee...

Springen vond ik het parcours raar staan, dat resulteerde bijna in een val van mij. Maar gelukkig kon ik, met een beetje hulp er weer op komen. Daarna redelijk gesprongen, maar de lijnen waren niet echt prettig. Maar toch nog tweede geworden op 80 cm. Achter Wig-love. Mooi beest hoor!

Met de cross hebbeb de posities omgedraaid. Maar er zat maar 1 punt tussen... Wel leuk hoor want dan hou je de competitie goed! Ik had 1 weigering op de laatste hindernis, want ik had de hele buitenste baan gedraafd en kwam te easy naar de laatste hindernis en dat had ik niet moeten doen... Anders was het precies de ideale tijd geweest. Het was wel jammer dat de tijd zo ruim stond, want anders was het een mooi trainingsrondje voor de cross in de VLietlanden geweest.

Zondag terug: Alleen de pony was erg moe nog! Maar desondanks bleek ik netjes rond te kunnen sturen, maar implus hield natuurlijk niet over! Ik had 184 en 183 met twee eerste plaatsen te hebben! Dat had ik echt niet verwacht, want de concurrentie was ook erg goed! Dus ik was benieuwd hoe de andere hadden gereden.
Maar een erg goed weekend!
Melani: Ik zag alleen foto's van de zondag kan dat kloppen? Ik had een paar van mij gezien.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:24

K heb ff hulp nodig,

HOE MAAK IK ZIN OM VERSLAGEN TE MAKEN VOOR STAGE :( .

Lukt me helemaal niet >;)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:26

Haha, Karin L. was idd zo omgedraait.

Wanneer moet je Cross Vlietland?
En is dat gelijk officieel of?
Kan je mij niet eventjes klein beetje bijpraten erover?!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:32

@Wig,
Vlietland is er ook een BB oefencross volgens mij.
Even startlijsten checken :)
Of wou je niet meedoen?

@Karin, je haf springt erg goed, maar toen je pony stopte en de schuld op die hindernis af te schuiven is not done. Al zal dat wel met de spanning eruit zijn gekomen.
Misschien handig om een crosswatch aan te schaffen voor je cross ipv je mama die over de baan loopt te schreeuwen? ;) Wel netjes dat je een medical card omhad :)
Ik zag idd je stop op de laatste, zonde maar iig je weet wel hoe het kwam dus dat is wel fijn voor jezelf.

Ik zal je misschien nog wel een keer zien bij een sgw :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:34

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:46

Nou ik ben zondag wezen dressuuren en crossen..

Dressuur ging echt bagger. Ze liep heel erg tegen het been en ik moest er keihard aan rijden om haar voorwaards te houden... Kreeg nog commentaar van een jury ook...

Bleek ik uitendelijk 188 en 190 te hebben... Tijdens de prijsuitreiking zat ik al weer op mijn paard om los te rijden voor de cross... Bleek ik met 190 punten 1e te zijn worden. Ik vind zelf dat het helemaal niet eerlijk was. Het ging echt niet goed... Maargoed, aan de andere kant, ik heb er wel weer 2 winstpunten bij. De teller staatnu op B+4 (paarden)

Cross ging opzich ook wel... 6 en 10 heeft ze niet gesprongen... 10 was blijkbaar heeeeel erg eng :+

Wat me echt helemaal verbaaste was dat ze de waterbak sprong. Zelfs slechthorden hadden me aar kunnen horen belonen :+ hahah. De muurtjes ed gingen hardstikken goed :D en bij de laatste sprong (15) lag ik er bijna naast :+ Springen met een dressuurzadel in echt geen sucses... Moet echt gaan sparen voor een springzadeltje!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:55

Ja ik wilde meedoen! haha,
Ga het is eventjes nazoeken.
Heb alleen de balle verstand niet van de Cross.. :o

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:02

Leuke verslagen! :D

@Melanie: Scheetig meisje he? :D Ze kan zo leuk rijden en Marny doet het allemaal zo leuk hihi. Ze had de eerste prijs met haar A proefje :D. En met de 40cm parcour heb ik haar verslagen :=. Ik was de enige foutloos! :D

Hier is het filmpje van de cross waar ik mijn zweep verloor. Op 3.30 minuten hoor je mij even flink boos worden (bij gebrek aan zweep :') )

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:07

Hahaha wat leuk zeg.

Maar als je het bekijkt met de 1ste cross training en nou, Diep respect, je hebt echt heel veel berijkt :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:13

Wig_love schreef:
Hahaha wat leuk zeg.

Maar als je het bekijkt met de 1ste cross training en nou, Diep respect, je hebt echt heel veel berijkt :)

En dan te bedenken dat ik nog nooit springles heb gehad :').
Maar idd, de 3e crosstraining was echt super! Niet te vergelijken met de 1e crossles :D
De crossen op za en zo waren erg slordig, Marny was ook flink moe aan het einde van de dagen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:19

@Succubi

Haha ja je deed het netjes met springen zondag hoor! :D

Alleen wil je graag 1 tip geven voor het crossen, mocht ie erlangs gaan, niet meetrekken met 'm (of haar?), ervoor houden, even laten kijken en opnieuw aanrijden, als ie dan weer stopt, blijf m ervoor houden, tikje en opnieuw aanrijden.
Niet met je pony meedoen, dan weet ze al gauw dat het is, he, baasje draait met me mee, mooi dan hoef ik 'm niet te doen :)

Maar dat meisje is idd superschattig haha, ik smolt gewoon <3 Ze kan al leuk rijden zeg! :j ook super pony natuurlijk!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:36

Succubi schreef:
Wig_love schreef:
Hahaha wat leuk zeg.

En dan te bedenken dat ik nog nooit springles heb gehad :').
Maar idd, de 3e crosstraining was echt super! Niet te vergelijken met de 1e crossles :D
De crossen op za en zo waren erg slordig, Marny was ook flink moe aan het einde van de dagen :)

en ook hoevaak je de 1ste les erafgevallen ben. Maar je was altijd aan het lachen. sommige hadden nr homevideo's gekunnen. haha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:37

Wig_love schreef:
en ook hoevaak je de 1ste les erafgevallen ben. Maar je was altijd aan het lachen. sommige hadden nr homevideo's gekunnen. haha

:)) aaah :(:)
Achja, het beste leer je met vallen en opstaan :))

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:36

@Melanie: Bedankt voor de tips! :D
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op zijn best was op de cross :o.
En Wig_love heeft gelijk, het was ook te hilarisch voor woorden :o

Dit was de aller eerste hindernis van de eerste crossles (en ooit de eerste crosshindernis) dat was ruim een maand geleden?
6 weigeringen en áls ze dan eindelijk springt kukel ik eraf :')
http://www.youtube.com/watch?v=YacaLzNNRXo

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:40

hahaha geweldig dat filmpje :')
gelukkig ben je dit weekend wel blijven zitten :+

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:47

De eerste en 2e crossles ben ik er allebei 2x af gekukelt en vanaf toen ben ik blijven zitten :')

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:48

Leuk dat filmpje Succubi!! en er is zeker veel verbetering ingekomen zeg!!

Ik heb mijn filmpje van Zondag er ook op staan: