Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BrittKitt schreef:Jij niet nee, ik ook niet. Maar er zitten mensen tussen die het doen wanneer ze het paard niet verkocht krijgen.
Wat denk je dat er gebeurt als jij je paard niet meer onderhouden krijgt? Moet je ze verkopen, maar ja met een kruising die niet echt sportpotentieel heeft moet je maar net geluk hebben om daar iemand voor te vinden, zeker wanneer je hem niet naar een manege kwijt wilt (wat toch meestal niet de bedoeling is)
anneliesdj schreef:Ja, weet je dat zeker? Heb je hem ook nog als hij 20 is? Heb je hem nog als je persoonlijke situatie veranderd? Of je financiele situatie? Of als...?
Er kan zoveel gebeuren, ik heb hier ook een stel staan waarvan ik ze nooit weg zou willen doen maar je kunt dat nooit 100% zeker weten.
Daarbij, wat wil je met het veulen? Moet het een sportpaard worden? Recreatie? Moeten je kinderen er ook op kunnen rijden? Wat wil je ermee gaan doen?

MarciaDenise schreef:anneliesdj schreef:Ja, weet je dat zeker? Heb je hem ook nog als hij 20 is? Heb je hem nog als je persoonlijke situatie veranderd? Of je financiele situatie? Of als...?
Er kan zoveel gebeuren, ik heb hier ook een stel staan waarvan ik ze nooit weg zou willen doen maar je kunt dat nooit 100% zeker weten.
Daarbij, wat wil je met het veulen? Moet het een sportpaard worden? Recreatie? Moeten je kinderen er ook op kunnen rijden? Wat wil je ermee gaan doen?
Misschien moet JIJ je niet al te druk maken over wat ik er mee ga doen, daarbij weet jij mijn financiele situatie niet.
En hoef je die ook niet te weten...
Ik denk dat je bij alle veulens misschien een risico kan lopen...
Ik hoef hem niet voor de sport want er zijn belangrijkere dingen dan dat...
Ik respecteer je mening, en misschien kun jij dat bij mij ook....
Probeer de wereld niet te redden.... Dat lukt je allang niet meer!
sabby schreef:het vragen om foto's wijst er toch (oa) ook al op dat er niet zomaar wat gedaan wordt lijkt me..
ik zeg al; ik heb zelf een haf en er staat een hengst op stal dus zo moeilijk zou t niet zijn..de eigenaar van de hengst zou maar wat benieuwd zijn naar wat eruit kwam dus ik hoef er niet eens twee keer om te vragen bij wijze van..
maaaar; ik ga er zeker nog een aantal jaar over na denken en rustig bekijken hoe zijn veulens 'worden' / 'uitpakken', foto's opvragen, rondkijken, nadenken etc etc.
maar inderdaad..ik denk dat de meningen daarover verdeeld zijn of men er wel of niet op zit te wachten. Als ik een veulen wil ga ik ervanuit dat ik het wil houden, er de mogelijkheden voor heb (in elk geval voorlopig) > of de situatie dan ooit, ooit onverwacht veranderd..ja dat kan niemand me vertellen.
Maar dat kan je toch nooit in het leven?
Naar mijn mening zit ook niet iedereen op de zoveelste 'gewone bruine kwpner' te wachten (no offence) dus wat dat betreft zijn de meningen gedeeld. Al snap ik dat dat met papieren officieel anders ligt en dat die inderdaad makkelijker in de markt liggen (in theorie dan)
lijkt me inderdaad dat het hier vooral om verschil in meningen gaat en die dus van elkaar moet respecteren ja
. het is gewoon niet altijd zo zwart-wit..toch?

anneliesdj schreef:Haflingers en Friezen staan er beide om bekend dat ze niet altijd even makkelijk zijn en vooral dat ze zich bewust zijn van hun kracht en dat tegen je gebruiken als het ze niet aanstaat.
anneliesdj schreef:Bovendien worden met name Haflingers nogal gezien als kinderpony's maar dat zijn ze vaak toch niet, misschien in grootte wel maar hun karakter vraagt toch vaak om een volwassen ruiter.
Wel met deze kruising. Grote haflingers met zwart behang, soms met de bouw van een fries, soms met de bouw van een haf. Zeker het karakter van een haf. ( die die ik ken dan, dat zijn er 4, en 1 3/4 haf,1/4 fries) Maar zoals ik al zei: het zijn hele typisch paardjes, die je iig qua uiterlijk niet bij een ras vind, en toch herken je ze meteen