Haflinger hoe duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Haflinger hoe duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:33

Die van mij is 5 jaar, 1.45m, heel goed papiertje, geeft mooie veulens, heeft mooie ruime gangen en heeft potentie voor de sport en haar heb ik gekocht voor €900. Als je goed zoekt vind je altijd wel ergens een goed paard voor weinig geld!

De reden dat ik haar zo goedkoop heb gekocht is omdat de mensen de thuis veeeeel belangrijker vonden dan de prijs. Ze moest niet dringend weg, dus deze mensen hebben echt wel goed uitgekeken naar een 'perfecte' eigenaar. Ben ik blij dat ik haar mocht kopen Haha!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:24

Ik ga morgen kijken bij een 5 jarige haflingermerrie 1.47m, verkeersmak ook dressuurmatig mee gereden, echter zonder papieren. Ze vragen er € 1.750 voor, lijkt mij nogal veel omdat ze geen haflingerpapieren heeft. Is dit een normale prijs of idd aan de hoge kant ?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:37

Voor een goede haflinger betaal je tussen de 1500 en 2000 euro.

Op dit moment zijn de fjorden goedkoper in aanschaf ipv van haflingers. Maar goed wil je een goede gezonde fjord die wat kan dan ben je ook tussen de 1500 en 2000 euro kwijt.

Ik ga deze zomer een fjord of haf aanschaffen Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:43

Voor een goede zit je al tot 2500 euro soms hoor. Voor een merrie zonder papier zou ik denken aan €1400. Is er nog een papier aan te vragen of niet, hangt er ook vanaf.. klopt de leeftijd dan? Knipoog

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:55

Volgens mij zijn de ouders niet bekend, dus ook geen papier aan te vragen. Pony heeft wel een paspoort en chip (dus leeftijd moet dan toch bekeken zijn door vee-arts ?).

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:57

ik vind 1750 dan een heel normale prijs, mits ze er leuk uitziet.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:15

Ik heb namelijk ook haflingermerrietjes gezien van 1 jaartje jonger (daardoor wat korter onder het zadel) met papieren die rond de € 1.500 zaten. En je rijdt niet op een papier, maar als je later bijvoorbeeld een veulentje wilt fokken is het toch wel van belang.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:21

Ik zou geen €1750 geven aan 1 zonder papier, daar vind je er nl ook wel met papier voor. Máár, 't is een vraagprijs voor iets, misschien eerst maar eens zien of het wel iets is..

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:29

Bluem schreef:
Máár, 't is een vraagprijs voor iets, misschien eerst maar eens zien of het wel iets is..

Helemaal gelijk Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:54

Ik zou het idd ook nooit geven voor een haflinger zonder papier.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 00:12

ieder zijn mening, maar als het paardje wat inzich heeft en is gezond vind ik het een normale prijs klasse, maar goed, tis net wat een gek ervoor geeft

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:34

onzin. een van onze pony's heeft geen papier, maar ik vind hem zeker wel 1750 waard hoor .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:38

Ja dat vínd jij, maar ís hij dat ook Knipoog
Het is maar net wat de gek ervoor geeft natuurlijk, maar een pony zonder papier is nou eenmaal minder waard, zeker wanneer je over een merrie praat.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:54

Sommige prijzen hier zijn wel heel erg laag! 250 euro voor een 2 jarige heb ik voorbij zien vliegen volgens mij.

Het dekgeld voor mijn inmiddels jaarling was al ruim 100 euro meer dan dat. Kom je nog aan kosten voor inschrijven in het stamboek, inenten, ontwormen..... goedkoop is toch vaak duurkoop Ja

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:32

Ik heb vorig jaar 650,- voor mijn merrieveulen met goed papier betaald. Inmiddels is ze bijna 1. Nou scheelt het wel dat ik bij deze fokker een aantal merries train, en wij een goede deal konden treffen.

Ik woon in het hoge noorden, en het valt me op dat de prijzen hier geregeld wel eens lager liggen dan de prijzen in het zuiden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:33

Mijn hafje/quarter 600 (was 9 maanden en kwam uit een kudde) hij was eigenlijk 700 maar mijn moeder kon afdingen.
Er stonden nog meer hafjes en die waren rond de 800 (wel wat ouder)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:36

Wat de gek ervoor geeft Ja

Mijne heb ik als 2 jarige klophengst gekocht voor 2000 GULDEN (excl. operatie a 750 gulden). Heb hem zelf te koop gehad voor 3500 euro, animo genoeg Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:41

Je kúnt best een goede haflinger krijgen voor €1000,- daaronder lijkt me wel erg goedkoop, ik zou persoonlijk ook liever naar de haflinger kijken ipv de prijs. Liever een lieve/goede haflinger dan eentje van 800 waar je zo langs ligt. Zelf heb ik voor m'n eigen haflingermerrie (toen 13 jaar) met papieren voor €1600,- gekocht (meen ik dat het was) een andere haflinger (ook écht een leuk ding, maar niet geschikt voor mij) zónder papieren was €2000 waard, en ondanks dat ze geen papieren had denk ik dat ze opzich dat ook wel waard is, want het was echt een paardje met potentie. Dus of ze nu wel of geen papieren hebben maakt opzich niet heel veel uit in de prijs vind ik.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:16

Prince schreef:
Ik ga morgen kijken bij een 5 jarige haflingermerrie 1.47m, verkeersmak ook dressuurmatig mee gereden, echter zonder papieren. Ze vragen er € 1.750 voor, lijkt mij nogal veel omdat ze geen haflingerpapieren heeft. Is dit een normale prijs of idd aan de hoge kant ?

belachelijk veel geld! daar heb je een haflinger voor die zeker wel beter is en niet alleen maar 'dressuurmatig is gereden' en snap zoizo niet dat ze het durven vragen voor een haf zonder papieren!! zeer zeker niet kopen dus!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:18

Dat ligt er helemaal aan waar je hem/haar voor wilt gebruiken. Een ongekeurde hengst/ruin met papieren is net zo veel waard als een merrie/hengst/ruin zonder papieren. Want ook de merrie zonder papieren heeft geen fokwaarde, net als de hengst/ruin met of zonder papieren. Voor een merrie met papieren betaal je bijna altijd meer omdat die én mee kunnen komen in de sport, én fokwaarde hebben, zowel qua veulens als qua keuringsresultaten. Ik vind een merrie zonder papieren dus nooit meer waard als een merrie mét papieren en dat is ze ook niet. Het gaat dan wel om de basisprijs. De prijs gaat dan nog omhoog met premie'van de merrie en die haar nakomelingen en de sportprestaties. Een aangezien de papierloze merrie of haar nakomelingen nooit premies zullen hebben, is de merrie met papier bijna altijd meer waard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:09

Als ze qua uiterlijk echt een haflinger is vraag ik me altijd af: waarom zit er dan geen papier bij? TOch kleine moeite er een aan te vragen als pa + ma echte haflingers zijn.
En anders is het gewoon een leuke pony van een bepaalde maat maar geen haflinger Pling
Zou voor een merrie altijd voor een met papieren gaan, kun je er nog een leuk veulen uit fokken, of iemand anders dat laten doen mocht je haar ooit weer verkopen.
Voor een ruin is het leuk om te weten wat de achtergrond is omdat je soms bepaald gedrag kunt verklaren / een idee kunt krijgen welke sport ze het beste ligt (let wel: idee en soms gedrag verklaren, je weet het maar nooit natuurlijk).
Heb zelf altijd paarden / pony's met papieren gehad, vind het dus wel belangrijk. En ook omdat ik dat gefok met paarden zonder papieren, tegen goedkooop dekgeld en maar doorfokken eigenlijk nergens op vind slaan (of wordt nu iedereen boos op me Duivel ) dus ik doe er ook niet aan mee door paarden te kopen zonder papieren of hele goedkope die niet eens gechipt zijn / zonder papieren. Maar goed, dat is maar mijn mening hoor. En dan betaal je inderdaad vaak wel wat meer.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:04

MaaikeUshi schreef:
Als ze qua uiterlijk echt een haflinger is vraag ik me altijd af: waarom zit er dan geen papier bij? TOch kleine moeite er een aan te vragen als pa + ma echte haflingers zijn.
En anders is het gewoon een leuke pony van een bepaalde maat maar geen haflinger Pling
Zou voor een merrie altijd voor een met papieren gaan, kun je er nog een leuk veulen uit fokken, of iemand anders dat laten doen mocht je haar ooit weer verkopen.
Voor een ruin is het leuk om te weten wat de achtergrond is omdat je soms bepaald gedrag kunt verklaren / een idee kunt krijgen welke sport ze het beste ligt (let wel: idee en soms gedrag verklaren, je weet het maar nooit natuurlijk).
Heb zelf altijd paarden / pony's met papieren gehad, vind het dus wel belangrijk. En ook omdat ik dat gefok met paarden zonder papieren, tegen goedkooop dekgeld en maar doorfokken eigenlijk nergens op vind slaan (of wordt nu iedereen boos op me Duivel ) dus ik doe er ook niet aan mee door paarden te kopen zonder papieren of hele goedkope die niet eens gechipt zijn / zonder papieren. Maar goed, dat is maar mijn mening hoor. En dan betaal je inderdaad vaak wel wat meer.

mijn haflinger ruin heeft ook geen papieren, en hij is toch op en top haflinger!!
ik weet ook waar hij gefokt is, voor mij heeft dat papiertje dus zeker geen meerwaarde..
en je hebt ook mensen die voor de hobby fokken, niet iedereen vind het een kleine moeite denk ik om papieren aan te vragen.. stel, je zou helemaal verliefd zijn op een paardje maar ze blijkt geen papieren te hebben, zou je ze dan niet kopen alleen daarom?? Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:15

MaaikeUshi schreef:

Mijn Haflinger is een merrie zonder papieren.
Ik weet wie haar ouders zijn, haar vader is Amor van Kwistegelt en haar moeder is een Haflingermerrie van de kinderboerderij uit de buurt.
Maar ze heeft dus geen papieren.. En waarom niet? Wrs, de dekbon kwijtgeraakt? Ik zou het ook niet weten.

Ik kocht mijn merrie vorig jaar als 2 jarige en toen heb ik contact gehad met het stamboek.
Ook al weet ik wie de ouders zijn, ze staan zelfs beiden bij mij in de buurt. Kan ze zo aanwijzen.
Toch geven ze geen papier uit. Daarom zit ik nu met een papierloze merrie. Niet dat ik op dat papiertje zit te wachten, ze word er voor mij niet minder waard door. Maar puur omdat ik nu niet met haar kan fokken, omdat ik dus ook van mening ben dat papierloos doorfokken niets aflegt.

Er zou nog wel wat kunnen via DNA onderzoek, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit hoe en wat.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:19

Daarom zou ik ook geen merrie kopen zonder papier, wíl je er een keertje mee fokken schiet het alleen op wanneer je het veulen zelf wil houden (want ze is voor papier niets waard, alleen emotioneel)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:23

Ik heb mijn merrie wel gekocht als zijnde een met papieren.. Maar dit was dus achteraf geen waar.. Ze vertelden me het op de dag dat we haar kwamen ophalen. Zo van 'Had ik je niet verteld dat ze geen papieren heeft?'. Toen had ik ook kunnen zeggen van ik doe het niet, maar ik was zo 'verkocht' dat ik haar toch wilde hebben. Heb er nog steeds geen spijt van hoor.. Lachen

Alhoewel ze toch een hele mooie fokmerrie zal zijn.. Maar ach, er zijn zoveel andere dingen die ik nog met haar kan doen dat ik dat fokken maar zo laat. Daar heb ik mijn andere merrie voor.. Knipoog