Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mieske schreef:En als ik jouw verhaal zo lees zo ik er mee wachten..
Wat ik je ook nog op je hart wil drukken, is dat je nu echt al teveel met je paard aan het doen bent..
Een uur les is te zwaar voor een jong paard, half uurtje is meer dan zat..
Ook vind ik het een beetje onzin dat je middendraf en middengalop "MOET" doen.. Als je een jong paard nog niet onder controle heb en nog niet in balans is en zijn rug nog niet kan ontspannen moet je zo iets niet doen.. Dat verklaart ook een beetje het rennerig gedrag.. De ene keer moet ze hard dan weer langzaam..
Probeer eerst gewoon eens een goed ARBEIDStempo te rijden en denk over een jaartje op zijn vroegst pas aan de middengangen..
En als je haar "bezig" moet houden tijdens het rijden, maak dan overgangen, (galop-draf, stap - draf, draf galop ect) en rijd figuren.
Zo houd je haar bezig en kan je ook werken aan de concentratie omdat ze met figuren rijden op moet letten..
En vergeet nooit, om je paardje nog even lekker kleuter te laten zijn.. Ze moeten het niet alleen lichamelijk, maar ook MENTAAL aan kunnen..
3 keer per week een half uurtje is meer dan zat, lekker los in de bak rennen is ook belangrijk.. Vergeet dat niet !