Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Re: Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:25

die van mij was ik altijd met kalver shampoo.. Speciaal voor koeien en kalveren die op keuring moeten, naja aangezzien die van ons dat niet gaan gebruik ik dat voor mijn paardje.. Het werkt super goed, het word er super wit van en zit in zo'n grote jerrycan dus het is niet snel op Haha! Als ik de staart gewassen heb dan spuit ik er een dikke laag anti-klit in en dan word het ook nog iets witter Lachen Wat ik ook wel doe is een vlecht in zijn staart maken, daardoor verliest hij minder haar uit zn staart en gaat er niet zoveel troep in zitten,, werkt super goed, maar in de zomer is dit niet slim ivm alle vliegen wegslaan enzo, dat slaat zo hard met zo'n vlechtje in de staart Lachen

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:55

weten julie een manier om zelf antiklit te maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:51

ik was de manen van mijn hafje nooit! alleen als ik een wedstrijd heb en ze zijn het hele jaar door schoon! echt heel appart! zie veel mensen boenen en schoonmaken maar mijn haffie is echt schoon op zichzelf! ben er echt blij van! haha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:52

maar misschien een aanrader om te wassen met silver shampoo...dat is een shampoo vor ouwe mensen..dat houd hun haar mooi wit! bij mij op stal gebruiken ze dat ook voor de schimmel paardjes!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:36

tahnee1987 schreef:
maar misschien een aanrader om te wassen met silver shampoo...dat is een shampoo vor ouwe mensen..dat houd hun haar mooi wit! bij mij op stal gebruiken ze dat ook voor de schimmel paardjes!

jaa klopt! alleen een kleine TIP; lees goed de gebruiksaanwijzing want een vriendin van mij heeft dit te lang laten zitten en toen glansde de pony paars op Knipoog

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:36

Jeanneee_ schreef:
tahnee1987 schreef:

jaa klopt! alleen een kleine TIP; lees goed de gebruiksaanwijzing want een vriendin van mij heeft dit te lang laten zitten en toen glansde de pony paars op Knipoog

ROFL t zal je maar gebeuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:40

dan heb je wel een unieke haf!!!! een paarse haf heb ik nog nooit gezien! okeee....wie gaat het proberen!:P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:43

Dat paarse is als je dat te lang laat zitten geloof ik. Ik was inderdaad met zilvershampoo. Helemaal schoon kan ik het helaas niet houden maar die dame van mij heeft haar staart en manen in vlechten zitten. In ieder geval in de winter, in de zomer wordt ze ook niet zo vies (minder modder) maar nu heb ik de tip gekregen dat je 's zomers de staart wel half in een vlecht kunt doen anders meppen ze zo hard met hun eigen staart en kunnen ze vliegjes niet wegslaan ed. En ik gebruik dus ook antiklit (equistar)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:56

IK vind die kalvershampoo echt wel een goede tip!
Als ik vroeger met mijn schimmel op wedstrijd ging gebruikte ik gewoon groene zeep en biotex....maar vond wel dat de kwaliteit van de haren dan achteruit ging, zo stug. Dus zo weinig mogelijk.
Bij Stan hang ik 1xper week zijn staart in een emmer water, zonder shampoo dus en herhaal dat een paar keer, totdat er geen 'pieskleur' meer afkomt. Vervolgens in de antiklit. Moet zeggen dat ik hem aardig wit vind!
Maar het is een dikke Koe hij is echt heel heel heel erg rollerig vies van zichzelf. Dus vandaar dat ik die emmer-sessie ookecht maar 1x perweek doe Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:57

Bij onze haf blijven de manen eigenlijk ook altijd vrij wit.
Ik moet zeggen als ze dan weer eens buiten zichzelf vies heeft gemaakt, is natuurlijk haar staart ook echt vies.
Maar ik was 'm eigenlijk niet heel vaak, en dan 1 á 2 keer per week eens antiklit. En gewoon goed bijhouden. Lachen

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:36

Het klinkt alsof jullie allemaal de staartjes keurig wit krijgen, maar het wil bij mij maar niet lukken! Ze is van zichzelf vrij grijs, maar ik heb niet het idee dat haar staart ook van nature zo geel/bruin hoort te zijn. Tong uitsteken
Meestal wordt er eerst geweekt in biotex en dan met shampoo flink soppen, uitspoelen en dan met zilvershampoo (niet teveel, ben altijd bang dat haar staart dan paars wordt) en dan is het wel iets beter.... Ik was alleen voor wedstrijd omdat ze al een beetje en zieilig staartje heeft van zichzelf, dus als ik er teveel aan ga zitten wordt ie alleen nog maar zieliger Scheve mond

zo is ze als zo ongewassen is (haar manen zijn wel altijd wit):
Afbeelding
Afbeelding

zo op wedstrijd:
Afbeelding

help! Tong uitsteken

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:33

2á 3x wassen met zilverschampoo van de kapperswinkel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder de staart regelmatig bijknippen van jongs af aan zodat hij mooi vol word
een beetje spul wat ik in mn eigen haar gebruik doe ik dr dan altijd in zoals(allemaal bij de kapper verkrijgbaar):
spul voor in de punten is zon creme daar lijkt t haar dikker van. verder wat anti klit dr in spuiten. en als laatste nog een soort olie spul hoef je maar 1 druppeltje van te gebruiken en het pluizen is weg.
(en nu moet ik wel zeggen dat mijn paard van zichzelf al best witte manen heeft hoor)

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:51

Ik gebruik ook de zilvershampoo van kruidvat, prima prijs/kwaliteit verhouding.
Enne..dat ze paars kunnen worden (als het er telang inzit)...kan ik me bijna niet voorstellen, je spoelt het er heel gemakkelijk uit.
Betadine heb ik ook al eens gehoord, maar zelf nog niet geprobeerd, flesje betadine is zo op en een stuk duurder dan de shampoo.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:47

Meestal met blondshampoo & Zilvershampoo.
Blondshampoo werkt ook goed, en is een stuk goedkoper.
Maar als zn staart echt vies is werkt zilvershampoo 't beste Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:52

de zilverschampo van de kapper is dan wel duur maar je hoeft er echt maar heel weinig van te gebruiken Knipoog dus in verhouding is het bijna t zelfde als andere shampoo

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:58

Ik heb gewoon die van de kruidvat.. die is bijna 3 euro,
blondshampoo 90 cent haha en daar zit 2x zoveel in Tong uitsteken

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:00

Ik zal het toch een proberen met misschien wat meer shampoo Tong uitsteken ik gebruik voor der hele staart ongeveer evenveel als voor mijn eigen haar,... Clown

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:20

Mijn paard HAAT het als zn staart wit is, dus wit houden is praktisch onmogelijk Clown . Als ik was, doe ik dat met biotex inweken, daarna zilvershampoo of andrelon glad en stijl. Daarna cremespoeling, want anders kom ik er niet doorheen. Zn staart is zó verschrikkelijk dik! Dan zijn ze wel weer wit, meestal voor een dag of 2.... Knipoog

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:23

Hoe kan je paard het haten als zn staart wit is Haha! Vork

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:39

ik denk dat ze bedoelt dat ie de volgende dag weer zwart is? Tong uitsteken
maar das vrij normaal,.. wit is een nogal besmettelijke kleur Duivel

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:58

haha die van mij geniet er juist van als hij gewassen word Clown hij vind het heerlijk! vooral bovenaan zn manen net achter zijn oren hihi

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:01

mait schreef:
Het klinkt alsof jullie allemaal de staartjes keurig wit krijgen, maar het wil bij mij maar niet lukken! Ze is van zichzelf vrij grijs, maar ik heb niet het idee dat haar staart ook van nature zo geel/bruin hoort te zijn. Tong uitsteken
Meestal wordt er eerst geweekt in biotex en dan met shampoo flink soppen, uitspoelen en dan met zilvershampoo (niet teveel, ben altijd bang dat haar staart dan paars wordt) en dan is het wel iets beter.... Ik was alleen voor wedstrijd omdat ze al een beetje en zieilig staartje heeft van zichzelf, dus als ik er teveel aan ga zitten wordt ie alleen nog maar zieliger Scheve mond

help! Tong uitsteken

Mijn verzorgpony heeft ook een paar bruine lokken door haar staart, gewoon in de kleur van haar vacht zeg maar Tong uitsteken Misschien is dat wel het geval bij je pony?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:22

moniekk schreef:
haha die van mij geniet er juist van als hij gewassen word Clown hij vind het heerlijk! vooral bovenaan zn manen net achter zijn oren hihi

Oh dat vind die van mij juist niet fijn achter zn oren bovenop zn hals Bloos
Maar 't wassen opzich vind ie altijd wel leuk geloof ik, tilt ie altijd zn benen op als ik die aan t soppen ben haha Vork
Handig Pel,zet ze nu maar weer neer..maar dat snaptie nog niet helemaal Koe

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:14

Ik heb het haten genoemd omdat het net zo lijkt. Staart wassen is héérlijk, daar mag ik oneindig mee doorgaan. Maar hoe sneller hij weer zwart is, hoe beter ofzo... Eeeenig, zo'n paard Clown Ach. Hij is nog jong, nog op het land, ik weet dat zijn staart spierwit KAN zijn en dat is het belangrijkste! Als hij er zelf gelukkig mee is dat hij voor schut loopt met zijn vieze modderkluit aan zn kont.... Tong uitsteken

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:17

Ik heb de hoop ook eigenlijk opgegeven.. Ik kan het wel om de dag gaan wassen, maar madame krijgt hem altijd weer vies.. Terwijl ze gewoon in de winter op stal staat dus hoe ze het doet.. geen idee Verward