wat is jullie ervaring met een exceem/boett deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: wat is jullie ervaring met een exceem/boett deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:53

Ja dat is ook. Ivanhoe heeft een betere stof maar is dan ook met de prijs een stuk duurder. Deze heb ik per post laten komen dus kon van tevoren niet voelen.

Ach de advertentie mag gerust gebruikt worden. Indien iemand intresse heeft kan hij op meer plekken gevonden worden Vork . Maar goed ik ga dus nu op zoek naar een deken waar de buikflap een appart iets is. Dus niet aan de rest van de deken vast zit. Hoop dat ik die kan vinden.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:57

Mijn haf begon een paar weken geleden ook te schuren, met zn kont over de grond Knipoog
Heb er meteen een deken opgedaan (van de meulenkamp, superdekens!) en er iedere keer een zalfje opgesmeerd en alle schuurplekken zit alweer haar op!
De maten zijn met haflingers gewoon erg lastig; hij heeft maat Fries en alsnog schuurplekken op de borst.
Maar die nemen we maar voor lief Lachen
Ben inderdaad ook benieuwd naar die dekens van Huppa, iemand daar ervaring mee?

@ joyce83 kun je de deken niet aanpassen?
Flap losmaken en goed omzomen en zodoende een losse buikflap hebben?
Evt. kun je een bevestiging maken aan de deken zoda je de flap los omkunt doen (gaat gemakkelijker idd) maar wel kunt vastmaken zodat hij niet kan schuiven en de koorden bv om zn buik hangen en zodoende geen nut meer hebben? Koe

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:59

Overigens heb ik zelf slechte ervaringen met die van divoza; hals is veeel te kort en de stof echt te dun.
Dit zie ik bij de andere dekens rond die prijs ook terug.
Heb nu de hals van een oudere meulenkamp-deken vastgemaakt aan de zomerdeken en dit op mijn welsh liggen.
Die is namelijk een ster in dekens slopen en die zomerdeken kan ik wel vervangen maar iedere keer een eczeemdeken van 150euro niet dus Knipoog

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 11:59

joyce83 schreef:
Ja dat is ook. Ivanhoe heeft een betere stof maar is dan ook met de prijs een stuk duurder. Deze heb ik per post laten komen dus kon van tevoren niet voelen.

Ach de advertentie mag gerust gebruikt worden. Indien iemand intresse heeft kan hij op meer plekken gevonden worden Vork . Maar goed ik ga dus nu op zoek naar een deken waar de buikflap een appart iets is. Dus niet aan de rest van de deken vast zit. Hoop dat ik die kan vinden.

die van mij heeft een losse buikflap en die maak ik voor wel vast extra met een klik en klitteband, maar ik kan hem er helemaal aflaten als ik wil. Tong uitsteken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:02

Nou ik heb zijn nieuwe pyama in huis (pagony eczema). De deken zit goed. Moet alleen kijken dat hij niet te zeer naar achteren gaat kruipen waardoor hij wat strak op zijn borst zit. Maar verder is het een fijne deken. Stof voelt idd zachter en dunner aan dan die van ivanhoe. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat je dit zomaar stuk krijgt. Ik heb dus een maat groter genomen dan hij normaal zou hebben. Doe morgen de elastieken om zijn achterbenen wat minder strak zodat hij hopenlijk wat beter op de plek blijft.

Alleen moet ik nog gaan bedenken wat ik met die flap doe wat tussen zijn voorbenen moet als ik dus de buikflap eraf laat. Merkte trouwens wel dat de deken sneller naar achteren schoof toen hij alleen een dekensingeltje om had. Hebben jullie ook dat de klitteband eigenlijk verkeerd om zit (van het flapje tussen de voorbenen)?

Ben dus nog niet ontevreden. Trouwens wel pas 1,5 uur opgehad of zo.

Moest wel lachen toen hij recht op me af kwam lopen met de buikflap om. Was net of ik een drachtige merrie zag lopen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:42

Joyce83 volgens mij ben ik met jou aan het mailen over de blauwe deken.... Haha! Voor ons ponybeest
Ik heb voor ons paard een pagony eczema. Je kunt de deknsingel door die elastieken halen die aan het flapje tussen de voorbenen zit.'Klikkertjes' kun je een eindje naar achteren schuiven.Zo doe ik het en dat blijft prima zitten!
Laatst bijgewerkt door shera op 01-08-07 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:44

Aha jij bent dat? die van 1.37? Trouwens wel een handige tip voor de dekensingel. Maar heb nu gewoon de buikflap omgedaan. Hij schuift trouwens naar achteren omdat de achterste elastiek van de buiksingel wat strak is.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:48

joyce83 schreef:
Aha jij bent dat? die van 1.37?

ja dus Tong uitsteken ik heb nog wat dekensingel commentaar toegevoegd hieronder Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:49

ow, je had het al gezien, we tetteren wat langs elkaar heen Haha! Haha!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:26

Ik heb 2 Boett dekens voor Goldy, en dan nog 2 halsdekens van Ivanhoe, die Boetts komt weleens een gat in, of hij wordt nat, dan doen we de andere Boett om, de Ivanhoe's doen we bij de winterdeken om, zodat ze haar manen niet afschuurt.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:29

ik heb maar 1 deken, als het geregend heeft, dan is hij ook zo droog. Dat gaat ook goed.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:30

Is dit dan hetzelfde als een vliegendeken? Die heb ik, en die helpt ook tegen het schuren van mn pony, ze heeft geen zomerexceem, maar ze durft toch wel te gaan wrijven..
Hoe rijdt je met zo'n deken? (ik zou het wel willen doen op wandeling, maar heb me al paar keer afgevraagd hoe ik dat erop hoor te leggen dan)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:34

ik heb een everline, zie vorige pagina de foto's.
Ik ga er niet mee paardrijden. Dan haal ik hem eraf.
ilona heeft ook niet overdreven zomerexceem ik ben er wel later mee begonnen dit jaar. Alle beetjes helpen vind ik.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:44

Ik heb een Haf X welsh en ja die moest ook een 185, 175 zat veel te strak aan haar hals. maar vaak laat ik de hals los (plak die vast op haar rug) omdat ze haar manen niet schuurt, enkel iets aan haar staart. Maar zodra ze dan in stal komt, schuurt ze daar verder aangezien het deken er daar af gaat.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:51

ilona staat eigenlijk nooit binnen, maar als ze een keer binnen staat doe ik de deken ook af. Tja jammer genoeg schuurt ze daar ook een beetje, ook met deken zou ze schuren ik haal hem daarom wel af.
Anders kan ik in de toekomst de deken gaan maken denk ik. Tis niet anders, maar ze is na vijf minuten op de stal staan. De stal al beu.
Dus eigenlijk staat ze dag en nacht buiten. Dat vind ze zelf fijner.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:43

Mijne wil elke nacht op stal, heb al enkele keren geprobeert haar te laten staan snachts, maar nadat ze gegeten heeft roept ze de hele straat bij elkaar omdat ze op stal wil..
En ook zou ik dan een risico nemen met haar buiten te laten lopen, ze is al te dik en ik wil geen paardje met hoefbevangenheid of wat dan ook.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 20:31

Dit bedoel ik met dat ze niet altijd schuurt, genoeg plek om te schuren. Ben net wezen rijden, ze was nog bezweet dacht laat haar hier maar even gras eten.

Afbeelding

Afbeelding

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:15

Kun je de pony dan op stal geen gewone zomerdeken opdoen met een staartflap? Als ze dan toch schuren zit er i.e.g nog een 'beschermlaagje' tussen. Ik heb hier goede ervaring mee.
Wat je ook kunt doen is zo'n borstel ophangen in je stal.
Schuren is op zich niet erg als de wondjes er maar niet door open gaan.
Wie heeft er hier een pony die ze ook met deken rijden?
Heb zelf wel een vliegenrijdeken maar die gebruik ik voor mijn haflinger niet,die heeft er niet echt last van.
De deken had ik gekocht voor de vakantie; dazen...