[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tootz

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:12

Ben je lid van het kvth? Als het goed is krijg je dan een blad. Daar moet over een tijdje het inschrijf formulier in verschijnen... of even opvragen bij de kvth. (ik ga dit jaar ook voor het eerst en tot zo ver ik begrijp gaat het zo in zn werk!)

p.s Ja ik heb besloten dat ik ook dit jaar ga! Mooie leer-ervaring en misschien gaan we dan volgend jaar gewoon weer met de tips/advies wat we dit jaar krijgen Haha!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:31

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst..

Wil amigo graag in het stamboek hebben (staat nog in veulenboek) en we nemen ook een Merrie mee. Kijken wat zei gaat doen Lachen

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:01

Tootz schreef:
Ben je lid van het kvth? Als het goed is krijg je dan een blad. Daar moet over een tijdje het inschrijf formulier in verschijnen... of even opvragen bij de kvth. (ik ga dit jaar ook voor het eerst en tot zo ver ik begrijp gaat het zo in zn werk!)

p.s Ja ik heb besloten dat ik ook dit jaar ga! Mooie leer-ervaring en misschien gaan we dan volgend jaar gewoon weer met de tips/advies wat we dit jaar krijgen Haha!

Noortje heeft wel een stamboek ja.
Maar ik heb nog nooit een blad gehad sinds ik noortje heb Knipoog

Ga wel een keer informeren bij het stamboek, zal graag een keer mee willen doen Knipoog

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 02:13

Heb je dr ook overgeschreven op jouw naam? dan wordt je automatisch lid namelijk.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:06

Tootz schreef:
Heb je dr ook overgeschreven op jouw naam? dan wordt je automatisch lid namelijk.

Als goed is wel. We hebben het paspoort toen opgestuurd en ons adres gegevens erbij gedaan..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:36

iSaBeLL schreef:
Tootz schreef:

Als goed is wel. We hebben het paspoort toen opgestuurd en ons adres gegevens erbij gedaan..

dan weet ik het ook niet meer Tong uitsteken ik werd automatisch lid en kreeg gelijk het blad Haha!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:22

Ik bel wel een keer na het KVTH Knipoog

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:10

Ik ben 12 juli waarschijnlijk op die van Friesland van de partij!
Met natuurlijk de eigenaar van de haffies, we komen er dan waarschijnlijk met 3.
Iemand nog tips voor het schoon houden van je haffies de nacht ervoor? Want schoonmaken is niet het probleem, alleen het goed schoon houden die nacht... Vork

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:09

Weet soms iemand wat het adres/site is van het belgische haflingerstamboek? Heb een belgisch paspoort dus gok dat er ook een B stamboek is Haha!

Zou graag m'n 5-jarige laten keuren.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 01:09

Hier vind je alle info...

Groeten, SuSEQ

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:22

paar dagen voor de keuring beginnen met wassen van staart en manen met (betadine shampoo), avond voor de keuring wassen en s,ochtends nog een keer. zo doe ik het want mijn hengst is een viespeuk. staart bandageren en dat was het eigenlijk meer hoef je niet te doen. Knipoog maar goed ieder heeft ze eigen manier.

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:25

Nijntje1987 schreef:
Ik ben 12 juli waarschijnlijk op die van Friesland van de partij!
Met natuurlijk de eigenaar van de haffies, we komen er dan waarschijnlijk met 3.
Iemand nog tips voor het schoon houden van je haffies de nacht ervoor? Want schoonmaken is niet het probleem, alleen het goed schoon houden die nacht... Vork

Je stal grondig schoonmaken, dan moet het goedkomen.. Ik heb ze op vlas staan en daar worden ze echt niet vies van.. Succes ermee..

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:53

Hahaha, ja die stal dat doen we idd ook al, we zullen wel weer gaan toveren indd met bandages. Bij ons staan ze op zaagsel.. Maaarrrrrr dan kun je natuurlijk wel in je eigen net neergelegde behoefte gaan liggen.. Maar iig, beide bedankt voor de tips!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:15

In de weide laten staan werkt nog steeds uitstekend...

Groeten, SuSEQ

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:00

ik wil dit jaar ook naar de keurig met mijn 3 jarige ruin. maar hij heeft een duits paspoort en hij moet nog op mijn naam gezet worden. weet iemand hoe dit in z`n werk gaat met een duits paspoort?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:20

Staart in een losse vlecht na het wassen en in een panty met aan de bovenkant een bandage.. En gewoon hopen dat ze de manen schoon houden..
Wassen kan trouwens ook heel goed met babyshampoo.. daar wordt het ook heel goed wit van

@ Claubrink.. Opsturen naar het KVTH met een briefje erbij.. Dan wordt hij op je naam gezet maar dr komt ook nog een schetser en je moet importkosten van rond de 50 euro betalen

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:24

Pauk schreef:
Staart in een losse vlecht na het wassen en in een panty met aan de bovenkant een bandage.. En gewoon hopen dat ze de manen schoon houden..
Wassen kan trouwens ook heel goed met babyshampoo.. daar wordt het ook heel goed wit van

@ Claubrink.. Opsturen naar het KVTH met een briefje erbij.. Dan wordt hij op je naam gezet maar dr komt ook nog een schetser en je moet importkosten van rond de 50 euro betalen

oke ga ik dat doen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:27

Pauk schreef:

En dat heeft als voordeel dat dat niet prikt, waardoor ze minder schuren/wrijven en rollen. Het is iets duurder dan vloerzeep, maar zoveel aangenamer...

Groeten, SuSEQ

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:55

Ik heb wat een vraag voor de mensen die wat beter bekend zijn met de keuringen. Ik heb een 2 jarige hengst sinds oktober. Heb ondertussen al zn papieren op mijn naam staan. Vandaag kreeg ik post van de KVTH met daarop de datums van de keuringen e.d. Mij leek het wel leuk om een keer mijn hengstje mee te laten doen aan een keuring. Nou zag ik op de formulieren staan dat alleen hengstveulens en 1 jarige hengsten mee kunnen doen. Is er ook iets voor de 2 jarie hengsten of vallen die helemaal buiten de boot? Hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen.

Groetjes jennifer

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:40

Ik heb vandaag ook weer het haflingerblad gekregen maar ik had eigenlijk verwacht dat de inschrijfformulieren voor de keuring er wel bij zouden zitten maar ik heb niks gezien hebben jullie enig idee wanneer dat gaat komen? Maar datums heb ik eigenlijk ook niet gezien Bloos misschien overheen gelezen? *gaat nog eens kijken*

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:38

Ik wil in juli ook met mijn 3 jarige haflinger naar de keuring Go jij! Go jij! , in dordrecht wss.
Weet iemand hoe je je voor zoiets aanmeldt? En moet je dan ook ergens lid van zijn? Mijn haflinger is niet op mijn naam gezet toen ik haar kocht: is dat een probleem?
Mijn haflinger is op dit moment iets te vet: hoe wordt dat gewaardeerd bij haflingerkeuringen? En moet je je haflinger op zo'n keuring ook onder het zadel uitbrengen?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:44

Ik ga ook naar de keuring in dordt! Haha! maybe zie ik je wel!

Maar je haf moet op je naam staan. Als je dat laat doen wordt je gelijk lid van de KVTH en als het goed is sturen zij je de inschrijfformulieren....al heb ik ze nog steeds niet gezien... Het overschrijven en lid worden kost trouwens 68 euro!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:06

Wat leuk! Kom je ook met een 3 jarige?

Ik ga Ankie dan maar vlug op mijn naam overzetten. Ik weet alleen niet hoe je dat doet Bloos Heb het kvth maar ff een mail gestuurd over hoe dat werkt Haha!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:58

ja! haha oeh dan worden we concurrenten!! Tong uitsteken

Overschrijven is heel makkelijk:
Even een briefje met daarop: ik wil mn paardje overschrijven, je naam en adres. Paspoort erbij en gewoon opsturen. Ik had hem al binnen een week weer terug. Ik zou het wel aangetekend verzenden trouwens!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:23

Ik wil mijn haflinger laten keuren in de provincie drenthe. maar ik heb helemaal geen verstand van keuringen. Wie praat mij even bij. Bijv. De prijs en hoe het precies gaat enz