Tips voor een witte staart!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Re: Tips voor een witte staart!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:52

Yellow-out meuk van Cowboy Magic... Zal ff foto zoeken.

Afbeelding
Deze foto is trouwens niet door Cowboy magic gemaakt hoor!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:55

Zal ik nou dan eens een foto maken van de staart van mijn paard gewassen met yellow out?
Die is dus echt nog gewoon geel. Als het er eenmaal in zit krijg je het er gewoon niet meer uit. Met niets...
Ik heb mijn paard nu een half jaar ofzo, en sinds ik haar heb wordt haar staart iedere 2 weken gewassen.. Maar daarvoor een stuk minder denk ik, want de onderkant is echt geel.. Ik wacht gewoon tot het er uit gegroeid is en dan heb ik een witte staart haha.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:12

Een witte haar is hol, en de viezigheid gaat in de holte zitten, dus met wassen ga je dat er niet uit krijgen. Zelf geen ervaring met yellow out, al jeuken mijn handen om het een keer aan te schaffen en op mijn palomino te gebruiken.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:04

Bij Imitador deden we het als we hem gingen wassen met biotex, dus niet elke dag ofzo, maar eens per maand, of voor een show. Maar hoor veel positieve dingen over Cowboy Magic, genoeg mensen die er bij zweren.

butash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:08

Hilde_q schreef:
en als je een paard hebt met een gele staart :) ?
Vandaag had ik haar staart 3 x gewassen met zilvershampoo. hij was wel wit maar de onderkant blijft een gele gloed en gele plukken houden.

Ik lees hier dus dat badedas en betadine goed helpt. Waar kun je betadine halen ;) ?

niet alle haflingers hebben super witte staarten, de haflinger van een vriendin van mij, heeft onderaan (met moeite wit te krijgen) wit, en boven beetje geel kleur, dat gele loopt over in de vacht dus vandaar.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:13

Dit topic is al meer dan 2 jaar oud, ik TEM dus even.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:13

goed topic, zal de tips ff doorlezen

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:21

Ik heb dan wel geen haf maar een tinker. Die heeft een bos met witte manen. En sokken, sokken krijg ik alleen echt wit waneer we in het water hebben gezwommen de ijsel of een bos meer.
Cocos schampoo schijnt ook te werken, en ik heb van euro... van de kruitvat gewoon badshampoo ze worden er super wit van. Daarna doe ik er van nivea een care and repair masker in + Van andré lon gespleten puntjes tube die je op droog haar kan aanbrengen (of iets met repair er van) Heel gedoe maar ik heb dan ook manen voorbij zijn boeg:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:00

Oud topic, en daarom een slotje.