haflinger hengst 2.9j eerste menwedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elsie1

Re: haflinger hengst 2.9j eerste menwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 15:26

Echwel schreef:
viewtopic.php?f=21&t=623272&hilit=

OKE Elsie verwijst er zelf naar hier dan die link, waar ze er met 2 teejarigen er vandoor is gegaan

sorry kind, het was een vierjarige die op zijn vier jaar werd geleerd en dus veeeel te laat en dat was er gebeurd. U wilt terug iets zeggen om mij in het slecht daglicht te brengen. U hebt het verkeerd.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:27

Nadya schreef:
soleillover schreef:
vraag het eens aan jouw DA.. vraag eens of die het voor je uitzoekt.. of er paarden zijn die dan volgroeid zijn.. of in ieder geval zover dat ze voor de kar kunnen.. je zult versteld staan Tong uitsteken
(of jouw dierenarts heeft niet goed navraag gedaan)

Jammer voor jou, maar mijn DA doet niet aan navraag, maar zij heeft er voor gestudeerd. Dat vind ik wel een enorm verschil.

iedere DA heeft gestudeerd dus dat telt niet..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:28

elsie1 schreef:
[

sorry kind, het was een vierjarige die op zijn vier jaar werd geleerd en dus veeeel te laat en dat was er gebeurd. U wilt terug iets zeggen om mij in het slecht daglicht te brengen. U hebt het verkeerd.

Pardon??????

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:29

@JoyCiej007: Je heb PB van mij over wat je tegen mij zei Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:30

soleillover schreef:

Mijn DA heeft zelf al jarenlang paarden (en andere dieren). Ze weet prima waar ze het over heeft, houdt haar vakliteratuur bij e.d. Ik vind het niet normaal dat je met een 2-jarige wedstrijden gaat doen, mijn DA zal dat bevestigen. Dat jou dat niet aanstaat, pech voor jou. Gelukkig lees ik hier meerdere reacties, zelfs van ervaren menners, dus ik ben allang blij dat veel mensen het ook niet vinden kunnen.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:31

Echwel schreef:
elsie1 schreef:
[

Pardon??????

eigen schuld.. er stond immers heel duidelijk in het topic:

'het was geen tweejarige,die zijn nog niet voor de koets. Deze gaan geleerd worden in november dan zijn 2.5jaar dit is een goeie leeftijd om te beginnen.

Het is een vierjarige en een tienjaarse.'

tsja.. misschien wát beter kijken in het vervolg..

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:32

Nadya schreef:
soleillover schreef:

Mijn DA heeft zelf al jarenlang paarden (en andere dieren). Ze weet prima waar ze het over heeft, houdt haar vakliteratuur bij e.d. Ik vind het niet normaal dat je met een 2-jarige wedstrijden gaat doen, mijn DA zal dat bevestigen. Dat jou dat niet aanstaat, pech voor jou. Gelukkig lees ik hier meerdere reacties, zelfs van ervaren menners, dus ik ben allang blij dat veel mensen het ook niet vinden kunnen.

het maakt nogal verschil of je paard 2 jaar is of 2 jaar en 9 maanden he?! ... Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:33

Ach Nadya de dame zegt dus dat met 4 beleren veelste laat is....

Waarom dan niet gelijk als veulen, breek je ze voordat ze gevaarlijk kunnen worden

Solleillover ga asjeblieft naar een draversforum en doe niet alsof je er verstand van hebt..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:33

Pardon, wat staat er in je eerste post dan?? Een 10-jarige en een hengst van 2,9? Of lees ik het ook niet goed? Is 'ie ineens 4 geworden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:34

Echwel schreef:
Ach Nadya de dame zegt dus dat met 4 beleren veelste laat is....

Waarom dan niet gelijk als veulen, breek je ze voordat ze gevaarlijk kunnen worden

Solleillover ga asjeblieft naar een draversforum en doe niet alsof je er verstand van hebt..

Hihihi, met 4 veels te laat??? Haha! Haha! Haha!
Pfff, dan begint het werkende leven voor veel paarden pas.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:34

soleillover schreef:
het maakt nogal verschil of je paard 2 jaar is of 2 jaar en 9 maanden he?! ... Clown

In jouw beleving wel. Ik denk daar heeeeeeel anders over. Twee is twee en nog geen drie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:35

1+1+4

zo toch??

Authentic

Tsja ten eerste zal ik maar even melden dat ik absoluut geen verstand heb van mennen, maar wat ik op 't filmpje zie lijkt mij niet de bedoeling.

Wat betreft jonge paarden ben ik van mening dat een paard dat bijna 3 is heus wel een paar keer voor een licht karretje kan en dan een paar minuutjes ervoor lopen en draf meenemen enzo. Maar voor een jong paard vind ik wat ik op 't filmpje zie wel iets te, vooral op een eerste wedstrijd. Moet 't zo hard of kan 't niet wat rustiger? Als je gewoon rustig aan doet komen bepaalde miscommunicaties die ik op 't filmpje zag veel minder voor. Als ik 't zo lees zou ik wedstrijden met deze combinatie nog even laten zitten, je zegt dat ze nog niet genoeg aan elkaar zijn gewend, laat ze dan genoeg aan elkaar wennen. Knipoog

Nogmaals: ik weet helemaal niks van mennen maar ik vind 't op 't filmpje onvriendelijk en ongecontroleerd tonen.

Twiggy2008

Echwel schreef:
1+1+4

zo toch??

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 15:36

ja raar hé.

Ik wens hier verder niet meer van te horen want het heeft geen zin en zeker geen nut. Want het is wel altijd iets die je kunt zeggen, ik kan dit ook doen maar doe het niet want anders ben ik terug de schuldige. Leuk hé "bokt".

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:36

soleillover schreef:
Nadya schreef:
Soleillover; een paard is met 2,5 a 3 jaar echt nog niet uitgegroeid. Als jij een DA hebt die dat beweert, raad ik je meteen aan om een andere DA te zoeken.

Ik vind dat je jonge paarden niet zo moet belasten op die leeftijd. Dat jij dat als afkraken e.d. beschouwt, jammer dan. Ik vind dat veel mensen in de hele wereld, dus ook zowel in Belgie als NL, veel te vroeg van alles van hun paarden vragen. Met alle gevolgen van dien. Met een tweejarige een wedstrijd lopen, vind ik echt niet normaal. En dat schreeuw ik van alle daken die ik maar kan vinden! Gelukkig heeft de net 3-jarige van mij een paardvriendelijker leven.

vraag het eens aan jouw DA.. vraag eens of die het voor je uitzoekt.. of er paarden zijn die dan volgroeid zijn.. of in ieder geval zover dat ze voor de kar kunnen.. je zult versteld staan Tong uitsteken
(of jouw dierenarts heeft niet goed navraag gedaan)

kijk mijn onderschrift,wat jij zegt is absoluut niet waar. Zondedat Ts deze jonge beestjes al in een marathon laat lopen..... waarom is er toch altijd zon haast bij??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:37

Jus d'orange; ze zijn niet voor niets een-a-laatste (zoiets was het toch?) geworden, denk ik dan maar.
Nogmaals, arme jong Hafje......

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:37

ahummmmm...
Vind je nu zelf ook niet dat 2 een beetje jong is.
En volgens mij heeft een haf zelfs nog wat langer tijd om uit te groeien.

Jammer hoor. Als je met wat meer respect je paarden zou behandelen dan heb je vast langer plezier van ze.

O ja, Echwel heeft zeer veel ervaring maar haflingers en mennen en zou ik geen kind willen noemen.

En soleilover: ook 2,5 vind ik nog erg jong om te beleren. Waarom moet dat nu allemaal zo vroeg? Het is geen draver!
Laat die beestjes toch gewoon lekker uitgroeien en geef ze de tijd om iets te leren.

Ik heb mijn pony pas beleerd toen hij 6 was. Daarvoor had hij een glanzende carriere als schouwhengst en weet je wat? Met hem is het allemaal goed gekomen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:38

elsie1 schreef:
ja raar hé.

Ik wens hier verder niet meer van te horen want het heeft geen zin en zeker geen nut. Want het is wel altijd iets die je kunt zeggen, ik kan dit ook doen maar doe het niet want anders ben ik terug de schuldige. Leuk hé "bokt".

Wie zet deze onzinnige dingen dan ook op internet ik niet hoor..
Maar ik hoop je ooit nog eens op een echte wedstrijd te zien met dat jonge ding, en dan beloof ik je dat je richting knhs gaat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:38

elsie1 schreef:
ja raar hé.

Dat kan je dan wel aan 'bokt' wijten maar ik denk dat je de fout eens bij jezelf moet zoeken.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:39

Ik vind dat je jonge paarden niet zo moet belasten op die leeftijd. Dat jij dat als afkraken e.d. beschouwt, jammer dan. Ik vind dat veel mensen in de hele wereld, dus ook zowel in Belgie als NL, veel te vroeg van alles van hun paarden vragen. Met alle gevolgen van dien. Met een tweejarige een wedstrijd lopen, vind ik echt niet normaal. En dat schreeuw ik van alle daken die ik maar kan vinden! Gelukkig heeft de net 3-jarige van mij een paardvriendelijker leven.
[/quote]

(of jouw dierenarts heeft niet goed navraag gedaan)[/quote]

kijk mijn onderschrift,wat jij zegt is absoluut niet waar. Zondedat Ts deze jonge beestjes al in een marathon laat lopen..... waarom is er toch altijd zon haast bij??[/quote]

sorry hier bedoelde ik mijn onderschrift, mijn zusje stond nog aangemeld

AddWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:40

elsie1 schreef:
ja raar hé.

waarom plaats je deze onzin dan, als je al weet dat je dit soort (in mijn ogen terechte) opmerkingen krijgt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:40

elsie1 schreef:
ja raar hé.

Wens maar raak. Zolang ik zie dat dieren zo vroeg al overbelast worden, zul je mij aan moeten horen.
Verder snap ik weinig van je schrijfstijl. Clown

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:41

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel erg jammer vind van zo'n mooi haflinger. Verpruts dat beestje verder alsjeblieft niet en laat hem eerst volwassen worden....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:41

waarom kun je niet gewoon wat langer wachten? Rolleyes zooo egoistisch tegenover het paard. Bah!