3e oor knippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Re: 3e oor knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:56

max, heb niet graag een schaar bij zijn oren in de buurt dus doe het al 4 jaar zonder,mijn shetten en half haf mexx hebben het wel.straks mijn 3 jarige haf ook wel..(3 cm)

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 22:21

SOET schreef:
Ik snap eigenlijk neit wat je bedoelt... Clown iemand een foto ofzo ?

sorry, ik kan geen foto vinden maar misschien kan iemand een foto maken van zijn/haar pony..

YDWINE schreef:
Ik zou het niet doen! Ik heb even in je profiel gekeken,
en je haflinger heeft inderdaad een erg mooi bos manen.

bedankt, ik sta zelf ook nog af en toe verstelt als ik in het zadel zit en ik kijk naar die manenbos voor mij. Haha!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:48

Toen ik krum kreeg had ze het wel maar ik heb het bij laten groeien, vond het zo zonde. Na een tijdje ontstond er vanzelf een scheiding in de manen. (toen had krum nog lange manen) nu heeft ze rechtopstaande manen en is het veel makkelijker maar evengoed is zou het niet doen. Ik vind het echt zonde.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 22:49

Bij Nimdor ontstaan er een soort dreadlock's net achter de oren, en ik pluis heel vaak uit maar het schijnt niet te helpen.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:50

Wat ik me net bedenk wat iemand bij ons op stal heeft. Het plukje manen dat nog bij de voorpluk hoort nog los en dan wat je achter hoofdstel wilt hebben een klein vlechtje in maken. Zo hoef je ook niet te zoeken en je ziet het nauwelijks. En knippen hoeft zo ook niet Knipoog

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:58

ik heb een ijslander- over bos manen gesproken - maar ik ken niemand met ijslanders die dit doet eigenlijk!
Kwestie van wennen misschien?
Wij doen altijd eerst 1 oor in het hoofdstel, dan de bos manen en dán pas het 2de oor. Dan zit alles direct netjes, geen probleem!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:03

Zo doe ik het ook vaak ongeveer krummel, een hengstenvlechtje achter de oren zodat je een scheiding hebt tussen voorpluk en manen zeg maar.. maar anders lukt het ook prima om het hoofdstel/halster om te doen, voorpluk en manenkam sorteren zich meestal zelf wel bij Evita Lachen

Dan zit het zo; (of met een wat kleiner hengstenvlechtje)
http://www.xs4all.nl/~waardjes/evita-juni/06/Image2.jpg

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:10

Ik vind het echt zonde van de manen.
Waarom maak je dan geen vlecht in de voorpluk dan hoef je zijn oren ook niet meer te zoeken.
Mijn shet heeft ook zon heerlijke bos en ja het is af en toe lastig, maar ik vind het zo geweldig mooi.

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:12

Neee niet knippen!
reuze zonde van die bos manen dan.. ik heb hier ook last van.. maar nu niet meer aangezien ik de manen nu altijd in een hengstenvlecht heb..
dan zit er zoiezo al een schijding in..

Maar waarom knippen als het lelijk is, en overigens ook nog eens anders kan Vork

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:13

ik deed altijd een klein stukje wegknippen,was veel makelijker

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:16

Bij een haf zal ik het denk ik niet zou gauw doen.. Vind ik toch best zonde. Mijn knol daarentegen heeft al rechtopstaande manen en ik vind het wel handig, dus bij hem heb ik wel een stukje weggeknipt. Maarja, ik heb er ook geen moeite mee om zijn hele bos af te scheren dus...

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:17

Oliviaatje schreef:
Bij ons op stal hebben alle paarden het, ook de shets. gewoon een klein!! vooral niet te lang stukje wegknippen, ruim achter de oren, zodat de voorpluk nog wel hetzelfde blijft. je ziet er niets van dat het weg is, alleen met het hoofdstel en halster omdoen gaat het veel simpeler. en vergeet niet: haar groeit!
veel succes ermee! Lachen

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:19

wonderlover schreef:
Oliviaatje schreef:
Bij ons op stal hebben alle paarden het, ook de shets. gewoon een klein!! vooral niet te lang stukje wegknippen, ruim achter de oren, zodat de voorpluk nog wel hetzelfde blijft. je ziet er niets van dat het weg is, alleen met het hoofdstel en halster omdoen gaat het veel simpeler. en vergeet niet: haar groeit!
veel succes ermee! Lachen

srry ik drukte effies op het verkeerde knopje Tong uitsteken
bij ons op stal hebben ook de meeste paarden dat hoor
ben het er niet helemaal mee eens dat het zonde is

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:35

bij mijn haflinger laat ik het ook gewoon lang groeien. Dat knip ik ook niet. Tong uitsteken

groetjes Bianca

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:15

Cassia had het al sinds ik haar kocht.
Het was wel een beetje te fel naar achteren dus heb ik dat laten groeien en op de juiste plaats geknipt Knipoog .
Dat is véél handiger vaan het hoofdstel en halsters enzo *LOL* .

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:44

margot123 schreef:
ik vind het ook niet echt mooi, eerlijk gezegd best lelijk. Maar aangezien m'n Haflinger best groot is en ik vrij klein ben ik soms urenlang aan het 'pielen' om dat oor te vinden. Maarja aan de andere kant ik vind het niet waard om daar z'n manen voor af te knippen.

Vind ik ook Clown Tong uitsteken

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:59

Ik heb het wel... Ik vind het handiger, hij loopt meestal al een beetje te klóten.. Maar je ziet het eigenlijk bijna niet.. ik heb ook maar een klein stukje..

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:05

Ireentjuh schreef:
Zo doe ik het ook vaak ongeveer krummel, een hengstenvlechtje achter de oren zodat je een scheiding hebt tussen voorpluk en manen zeg maar.. maar anders lukt het ook prima om het hoofdstel/halster om te doen, voorpluk en manenkam sorteren zich meestal zelf wel bij Evita Lachen

Dan zit het zo; (of met een wat kleiner hengstenvlechtje)
http://www.xs4all.nl/~waardjes/evita-juni/06/Image2.jpg

Ja precies zo ja dat bedoel ik! Dat heeft een stalgenootje van mij ook. Werkt perfect!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:49

Bij palma doe ik het wel om 2 redenen, ten eerste ze heeft zoveel manen dat het er niet uit ziet als ik het laat zitten.
ten tweede haar voorpluk word dan zo vreselijk dik dat ze er zelf heel erg veel last van heeft.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:54

ik zou het oplossen met een klein vlechtje achter de oren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:46

Mijn stalgenoten flippen als ik het woord schaar alleen al zeg Tong uitsteken . Ik knip niets aan mijn Haf, alleen het onderste van de staart, en dat zelfs zo min mogelijk. Ik vind veel behang mooi bij Haflinger, het hoort ook gewoon. En zo'n derde oor vind ik er niet uitzien als ze dan gewoon in de wei lopen. Dan valt daar vaak echt zo'n gat.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:21

Bij Palma zie je er helemaal niks van als je geen hoofdstel of halster om heeft dan valt de rest er gewoon weer overheen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:05

Ik knip dat stukje ook bij, het is zo handig en je ziet er niks van.
Furie heeft niet alleen veel manen maar ook hele dikke, dus ik vind het erg handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:12

Als je nou het stukje knipt waar het halster/hoofdstel zit, dan zie je dat toch niet? Lachen

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:54

kzou het niet doen vind het er niet mooi uitzien, mijn haf heeft gewoon zo een plekje waarhet gewoon plat is gedrukt van het halster en snachts is het halster af(ze heeft niet zo een super dikke bos met manen hoor)