.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Re: Bonja van 't kempken nog een x in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:41

nou.. kijk jullie kent ze een beetje maar een keer ging rixt er op een vriendin van mij en die stond gewoon even stil om haar beugels op maat te maken en ineens bokte ze.. en een keer bij een andere vriendin van mij ook.. maar ze doet et volgens mij alleen bij mensen die ze helemaal niet kent om ze even uit te testen.. maar ik zie het vanzelf wel bij de ponykampen..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:44

sandyloverr schreef:
gheghe Tong uitsteken tsja.. dan zou ik het ook niet weten.. denk dat je haar echt aan het werk zet, en als ze dan een x chaggie is.. niet wil mee werken Knipoog

Felicia wil altijd wel werken dat vind ze vet leuk.. alleen als je zonder zadel rijd niet dan is ze te bang dat je er af valt als ze gaat draven of galoperen.. maar voor de rest werkt ze altijd wel goed ook als ze chagarijnig is wat ik eigenlijk volges mij nog bijna nooit heb mee gemaakt..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:47

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:49

Jammer dat ze weggaat !

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:25

zwarteroosje schreef:
Dan heb jij een andere Felicia. Toen Frederique Felicia gehuurd had in de vakantie bokte ze ook niet. We hebben eerst in de bak gereden om te kijken hoe dat ging en de volgende dag meteen op buitenrit. Ze was zowel in de bak als buiten erg braaf.

En zonder zadel rijden gaat ook prima, ik heb dat in de zomervakantie een paar keer gedaan en dat ging lekker. Ze was lekker op been en ze zit heerlijk. Wou ook een keertje een laag sprongetje doen zonder zadel maar je kwam alweer terug van vakantie waardoor jij d'r weer ging rijden.

Bij mij bokt ze ook niet.. Maar ze weet ook wel dat ze dat bij mij echt niet moet flikken en bij een heleboel mensen die ik er een keer op had gezet bokte ze.. het komt gewoon denk ik omdat jullie haar niet aan het werk zetten jullie hobbelen maar wat rond dan heeft ze ook geen reden om in protest te gaan..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:42

.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:43

feliciaa schreef:
zwarteroosje schreef:
Dan heb jij een andere Felicia. Toen Frederique Felicia gehuurd had in de vakantie bokte ze ook niet. We hebben eerst in de bak gereden om te kijken hoe dat ging en de volgende dag meteen op buitenrit. Ze was zowel in de bak als buiten erg braaf.

En zonder zadel rijden gaat ook prima, ik heb dat in de zomervakantie een paar keer gedaan en dat ging lekker. Ze was lekker op been en ze zit heerlijk. Wou ook een keertje een laag sprongetje doen zonder zadel maar je kwam alweer terug van vakantie waardoor jij d'r weer ging rijden.

Bij mij bokt ze ook niet.. Maar ze weet ook wel dat ze dat bij mij echt niet moet flikken en bij een heleboel mensen die ik er een keer op had gezet bokte ze.. het komt gewoon denk ik omdat jullie haar niet aan het werk zetten jullie hobbelen maar wat rond dan heeft ze ook geen reden om in protest te gaan..

uhh.. hilde : je weet van mij en nynke, dat wij felicia echt trainen. Ze bokt alleen op de zweep. Knipoog

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:45

Magda: (zwarteroosje) ik ben helemaal niet mild van aanpak, bokke zie ik niet door de vingers. Misschien moet je eens zonder sporen gaan rijden hilde Knipoog Want bij mij reageert ze goed op been, soms een tikje met de zweep. En ze wil wel rond bij mij, dat komt dat ik mijn handen niet opsluit, en jij soms wel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:45

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:48

.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:14

ik rij juist met sporen zodat ik de zweep minder hoef te gebruiken en dat ze dus niet meer zo vel kan reageren op de zweep.. en ik haar beter en duidelijker kan rijden met m'n been en ze dus niet op m'n hand gaat lopen.. en ik rij ook minimaal 1 keer per week zonder sporen zodat ze niet dood word aan het been en met dat rond hobbelen daar bedoelde ik magda en rianne mee Knipoog niet jullie allemaal en yvonne trouwens ook.. Maarjah boeiee ik ga me tog niet op de dressuur storten want ik wil tog gaan springen.. Met felic en wanneer ik een eigenpaard krijg.. ik zal wel wat met dressuur moeten doen want dat moet van ingrid maar et boeit me nix als ik in de B dressuur blijf ik heb daar gewoon niks mee.. als ik maar verder kom met het springen.. En trouwens deze topic ging over Bonja tog (A) nou dwalen we zoals gewoonlijk weer van het eigenlijke onderwerp af..

Want nu kunnen we het weer over bonja hebben want er zijn weer mensen komen kijken volgende week weten we het..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:22

zwarteroosje schreef:
Mild bedoel ik hiermee niet meteen de sporen en zweep erbij pakken. Zoals je gisteren reed gaf in mijn ogen niet een fijn beeld. Dat zij Jaqueline ook al heb ik gehoord. Felicia is prima aan het been en laat zich goed rond rijden. Dat moet bij mij al heel wat zeggen omdat het bij Milton niet lukt maar bij Felicia wel.

Mss een beetje hard wat ik gezegd heb maar wou het even kwijt.

Ik vind milton anders soms makkelijker rond lopen dan felicia.. Laatst reed er een vriendin van mij op (hafgirl15 op bokt) En die kon er zo een L proefje mee lopen want hij liep echt super onder haar en toen ze op felicia ging daar haalde ze zelfs in de B geen winstpunt mee hoe ze onder haar liep en ze stond gewoon even stil en ineens bokte felicia.. Ze test je gewoon uit.. Net als met galoperen als de iemand haar niet laat galoperen of het maar laat bokt ze ineens bij mij in de galop omdat het bij anderen niet hoeft en bij mij ineens weer wel dan protesteert ze.. En ik vind dat je de zweep en sporen er niet metteen bij hoeft te pakken als het 1 keer niet lukt maar op aandringen van ingrid ben ik felicia met sporen gaan rijden en het werkt wel want ik heb m'n zweep minder nodig en ze galopeerd beter aan.. En ze zet haar kont er beter onder zodat ze rond kan gaan lopen en nu gaat het ook goed zonder sporen.. Maar voor de zekerheid rij ik haar er 2 keer in de week nog wel mee (vooral bij het springen om haar goed voorwaarts te houden)... En bij felicia is het gewoon nodig een zweep ze is gewoon heel erg eigenwijs.. Het is tenslotte wel een haflinger..

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:57

feliciaa schreef:
ik rij juist met sporen zodat ik de zweep minder hoef te gebruiken en dat ze dus niet meer zo vel kan reageren op de zweep.. en ik haar beter en duidelijker kan rijden met m'n been en ze dus niet op m'n hand gaat lopen.. en ik rij ook minimaal 1 keer per week zonder sporen zodat ze niet dood word aan het been en met dat rond hobbelen daar bedoelde ik magda en rianne mee Knipoog niet jullie allemaal en yvonne trouwens ook.. Maarjah boeiee ik ga me tog niet op de dressuur storten want ik wil tog gaan springen.. Met felic en wanneer ik een eigenpaard krijg.. ik zal wel wat met dressuur moeten doen want dat moet van ingrid maar et boeit me nix als ik in de B dressuur blijf ik heb daar gewoon niks mee.. als ik maar verder kom met het springen.. En trouwens deze topic ging over Bonja tog (A) nou dwalen we zoals gewoonlijk weer van het eigenlijke onderwerp af..

Want nu kunnen we het weer over bonja hebben want er zijn weer mensen komen kijken volgende week weten we het..

Hilde: Ik wil ff zeggen, dat als er 1 iemand aan het rondhobbelen is ben jij het wel!

Ik wil even zeggen wat ik al heel lang wil zeggen over jouw rijden, ik heb het heel vaak proberen subtiel te zeggen maar je luisterd er niet naar dus nu maar op een harde manier!

Hoe jij felicia rijd:
- Rijd haar over haar rug
- Houd haar op in haar bewegingen doordat je je hand vastklemt.
- Je Laat haar in een krul lopen en niet mooi nageefelijk waardoor ze met haar kin op de borst loopt en hierdoor haar rug ontlast en tegelijkertijd haar achterhand er niet onder heeft.
- Ook vraag je haar niet nageefelijk, vind namelijk dat je haar in een krul trekt en haar daar houd en geen halsvrijheid geeft als ze nageefelijk word. Hierdoor pakt ze het bit weer vast en word ze hard in de mond!
- Met sporen, ze kan ook gewoon zonder sporen gereden worden want ze is goed aan het been!
- Je jaagt haar op, waardoor ze zich erg opgejaagd voelt en dus daardoor in de galop zich onprettig voelt en zich daardoor niet prettig voelt als ze moet galloperen en misschien is dat wel de rede waarom ze soms bokt (heeft overgens nog nooit bij mij gebokt!)

Je moet niet zomaar mensen de schuld geven van dingen die jij niet kan weten! Wij werken net zo hard met Felicia of de andere paarden als dat jij denkt dat jij aan het doen bent!

Wil hiermee zeggen dat als jij door het opsluiten van je hand de rug ontlast in plaats van traint, hierdoor de achterhand er niet goed onderkrijgt en haar zelf tegen houd van voren door haar in een krul te trekken!
Als je zo doorgaat verniel je felicia haar hele rug doordat ze haar rug hol houd doordat ze in een krul loopt(kin op de borst, achterhand er niet onderheeft en van voren word tegen gehouden!)

Ik wilde dit even kwijt en KAP met het beschuldigen van mensen die jij amper ziet rijden!!!!!!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:49

Bedoel het niet persoonlijk, het gaat om mijn mening over je rijden! Dus niet om hoe jij persoonlijk qua mens bent want dan kan ik het wel goed met je vinden! Maar qua rijden zitten wij niet op dezelfde golflengte als je snapt wat ik bedoel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:05

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:22

Nicky_ schreef:
Ik weet precies wat je bedoelt. Zo was het bij mij ook in mei. De eigenaresse van Nicky belde mij 's avonds rond 22uur op om te zeggen dat ze 2 arabieren hadden gekocht. Ze hadden nog 2 hafjes en 4 paarden was te veel. Toen werd meteen gezegt dat Nicky weg moest, ik schrok me rot! Maar toen zei ze snel dat ze aan mij werd verkocht Haha! (ik zou rond januari een hafje gaan kopen).
In ieder geval wens ik je veel sterkte! (heb al eerder een arabier verzorgt die ook verkocht is geweest, maar toen ik nicky deed verzorgen is die terug gekomen bij de eigenaresse, maar toen ben ik Nicky blijven verzorgen.)

zoiets was er ook ooit bij mij gebeurt dat een pony werd verkocht Huilen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:56

ik denk dat ze dit topic beter kunnen sluiten, ik zo zelf niet weten hoe het moet, als iemand het me uitlegt Knipoog
want het gaat allang niet meer over bonja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 14:44

.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:26

Maar dat is nog niet direct een reden voor een slotje.

Moderatoropmerking:
Probeer het alsjeblieft zo veel mogelijk bij het eigenlijke onderwerp te houden. Verwijten over en weer hebben we natuurlijk niet veel aan.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:13

nee idd! Maar goed, laten we het maar weer eens over Bonja hebben! IK heb mijn ding gezegt en ik heb geen zin meer om verder erover te gaan beginnen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:18

.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:46

zwarteroosje schreef:
Morgen weer bonja doen moet even kijken wat we gaan doen. Mss kunnenn we even gaan wandelen.

Ja en Milly en Ampie weer doen Knipoog Haha! heb er zin in, en lekker met de bus haha Tong uitsteken Slapen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 21:47

.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:51

zwarteroosje schreef:
Haha! idd hopen dat de bruna open is en we je ov kunnen ophalen

Jaaaaaaaaaaaaaaaaah Haha! hoop het ook

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:47

oke.. spijt me.. maar gaat een ov over bonja? hoe moet je temmen.. doe ik het ook