Prijsklasse haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: Prijsklasse haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:36

Mijn hafmerrie was net 3,en kon niks,heb er 1500 euro voor betaald.Ze is wel al 1.50 hoog,en tussen oude en nieuwe type in,met papieren.Was precies wat ik zocht.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:47

flettie wat vraagt jou buurman dan voor het merrieveulen? Clown
en dan brengt ie ze ook nog?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:51

merel1618 schreef:
flettie wat vraagt jou buurman dan voor het merrieveulen? Clown
en dan brengt ie ze ook nog?

Geen idee eigenlijk... grote kans dat hij die net aan houdt Haha!
Maar voor een redelijke prijs is alles te koop. Gezien de prijzen in Duitsland denk ik zo'n 600-700 euro incl. papieren, stamboekopname (Weser-Ems stamboek) en een mooi brandmerk Knipoog
Hij heeft overigens ook nog genoeg enters en twenters rond lopen hoor die voor een redelijk bod wel weg mogen Knipoog

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:58

helaas laat de knip het niet toe op dit moment.
maar zodra dat wel het geval is, zal ik je nog wel eens vragen.
tegen die tijd wonen we ook in duitsland .
scheelt weer vervoerskosten Clown

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:20

Ik weet alleen dat een hengstveulen ongeveer tussen de 350 en 500 Euro kost en een merrie tussen de 500 en 600 Euro. Wat een 3 of 4 jarige kost, dat is mij helaas niet bekend.

MirandaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:41

Ik ben aan het sparen voor mijn verzorghaflinger. Hoop dat ik die over een tijdje zelf kan kopen, al zal dat nog wel even duren. Het is een 10 jarige Haflingerruin, vader Magister, moeders vader Amor van Schafferden. Hij kan 80 cm springen, en zou een B/L proefje kunnen lopen. Maar zijn verder niet echt wedstrijden mee gereden.
Wat is ongeveer een goede prijs voor hem? Kan ik er alvast rekening meehouden.
Ik vind inderdaad dat er tegenwoordig steeds meer en meer gevraagd worden voor de Haflingers. Ik vind prijzen boven de 2000 euro echt niet kunnen of het moet een top dekhengst/ merrie zijn of veel in de sport gepresteerd hebben.
Ik weet eigenlijk niet zo zeer de prijs van veulens, maar denk dat die wel onder de 1000 euro moeten blijven.
Op Marktplaats zie ik vaak Haflingers rondom de 1500 euro staan. Maar er staat nooit bij of ze ook echt voor die prijs zijn weggegaan.
Laatst bijgewerkt door MirandaMax op 13-08-06 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:45

ik heb voor mijn merrie 1500 betaald, ze is 1.44 hoog ingereden 12 jaar oud, in 1 2 4 6 en 8 span, ouderwets type, en een donkere kleur....

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:58

ik betaalde voor mijn merrie die nog geen wedstrijd gelopen had 3000 euro en uiteindelijk kostte ze 3500 met zadel en hoofdstel erbij...
mijn voordeel was dat ik daar wel een paard inruilde, maar als ik het zo lees
ligt mijn prijs vrij hoog..
ze was wel reservekampioen van Hoofddorp en had alleen maar 1A premies behaald...heeft geen hele bijzondere afstamming..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:03

Ah dan heb je dus eigenlijk een fokmerrie gekocht met hoge premies daar hebben fokkers inderdaad veel voor over, als particulier vind ik het zelf wat veel.

Maar ik vind dit wel normalere bedragen ik vind het raar dat vrijwel iedereen hier haflingers zo goedkoop wil houden het is toch een mooie ontwikkeling dat de prijzen in vergelijking met andere rassen wat meer gelijk trekken, anders krijg je veel mensen die een haflinger kopen omdat ze niets anders kunnen betalen en dat wil je dit mooie ras toch niet aandoen.

Even een vraagje: wat zouden jullie over hebben voor een grote haflingerruin van 8 jaar die Z1 is?

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:32

sjorsie schreef:
Ah dan heb je dus eigenlijk een fokmerrie gekocht met hoge premies daar hebben fokkers inderdaad veel voor over, als particulier vind ik het zelf wat veel.

Maar ik vind dit wel normalere bedragen ik vind het raar dat vrijwel iedereen hier haflingers zo goedkoop wil houden het is toch een mooie ontwikkeling dat de prijzen in vergelijking met andere rassen wat meer gelijk trekken, anders krijg je veel mensen die een haflinger kopen omdat ze niets anders kunnen betalen en dat wil je dit mooie ras toch niet aandoen.

Even een vraagje: wat zouden jullie over hebben voor een grote haflingerruin van 8 jaar die Z1 is?

een ruin 3000 tot 3500..heeft natuurlijk geen fokwaarde meer, maar kun je wel prestaties mee leveren in de sport..een merrie in het Z1 zou ik 4000 voor geven...in beide gevallen gaat het wel om paarden die wel correct zijn kwa bouw en mooi om te zien..als een merrie Z1 loopt, hoge premies heeft en ook nog goed is in de fokkerij zou ik er zo 5000 euro voor neer willen leggen...
ik weet dat het ook wel eens gebeurt bij de haflingers..madeira (Kampioen van hoofddorp) heeft ook voor 6000 euro te koop gestaan..en die had nog niet eens wat in de sport bereikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:33

hengst veulens gaan voor iets meer weg dan de kosten die gemaakt zijn. dus dekgeld+chippen+paspoort+enten. als je daar 100 euro boven opdoet heb je ongeveer de prijs. voor een merrie zal die wat hoger liggen dat ligt aan de afstamming en of hij/zei papier heeft.
Ik ken een merrie die als 2,5 jarige dragend van windspiel 1750euro heeft gekost. vader van de merrie is alcantara. De merrie was onbeleert, verder wel gechipt etc.

Ik heb zelf een haflinger ruin van Al Floyd gereden die ik tegen slachtprijs kon kopen. op dat moment was hij 3 jaar en beleert.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:53

tja de prijzen van haflingers................. erg wisselend moet ik zeggen. was laatst op een paardenmarkt en daar werden de hengstveulens voor erg weinig verkocht, kreeg er eentje aangeboden voor 150,- leuk dier, leuk papier).
Als je dan vervolgens iemand spreekt en zegt dat je een mooie jonge merrie hebt die helaas verkocht moet worden, rennen ze de andere kant op als je 900 euro vraagt.
T is volgens mij inmiddels net als bij de rijpaarden, wat de gek er voor geeft

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:30

Emotionele waarde is niet in geld uit te drukken. Een paard heeft een bepaalde "marktwaarde", hoe naar dat ook klinkt Lijst . Sommige mensen proberen er een slaatje uit te slaan door hoger te gaan zitten Geld, geld! . Dit lukt ze meestal bij mensen die niet sterk in hun schoenen staan (zoals ik bijvoorbeeld) en voor je het weet kun je jezelf wel voor je kop slaan Gestoord dat je er toch meer voor hebt betaald dan het eigenlijk had moeten zijn Nagelbijten / Gniffelen .

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:43

Ik heb een 2 jarige haflinger merrie te koop voor 1000 euro, volgens mij is dit een vrij normale prijs. Maar je krijgt bijna geen reacties. Volgens mij zijn de haflingers inderdaad niet meer zo in trek.
afstamming van mijn merrie is Wairan, ze heeft papieren en is gechipt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:45

Ddees schreef:
Ik heb een 2 jarige haflinger merrie te koop voor 1000 euro, volgens mij is dit een vrij normale prijs. Maar je krijgt bijna geen reacties. Volgens mij zijn de haflingers inderdaad niet meer zo in trek.
afstamming van mijn merrie is Wairan, ze heeft papieren en is gechipt.

ik denk dat er momenteel een beetje teveel 2 en 3 jarigen worden aangeboden, waardoor mensen erg selectief kunnen zijn, bijna alle haflingers die nu worden aangeboden zijn nl 2 of 3.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:25

mijn haflinger hengst veulen is te koop voor 500 euro alleen voor een goed tehuis dus geen handelaren, dus als jullie er iemand voor weten stuur maar een pm!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:07

Amoreno schreef:
ik weet dat het ook wel eens gebeurt bij de haflingers..madeira (Kampioen van hoofddorp) heeft ook voor 6000 euro te koop gestaan..en die had nog niet eens wat in de sport bereikt..

En is ingekocht bij de kiefferhof voor 11000. Knipoog Maar ik ben nu bezig met inrijden etc. En hoop dus wel wat te bereiken in de sport.

kayleigh04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:16

hallo ik heb ook een vraagje,
ik heb een lieve haflinger merrie en ik moet haar door omstandigheden verkopen.
mijn vraag is wat kan ik voor haar vragen.
ze is twee jaar
v:stroganow
m:fenna
vader m:nimmerdor
alvast bedankt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:49

Ik denk rond de 800 euro.

Haffie2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:32

Wat jij er voor wil betalen !!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:58

Ik zou over een lange tijd misschien ook wel een Haflinger willen kopen.D
Dat duurt echter wel 2 jaar ofzo maar is handig als ik het nu wel zou weten.

Hoe duur zal ongeveer een 10 jarige Haflinger merrie zijn zonder afstammeling ofzo?
Gewoon een paardje om mee te dresuren te springen en de bossen in te gaan?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:43

Toen we Tosca kochten was ze 3 jaar en zadelmak, verder was er niet veel mee gedaan.
we hebben haar gekocht voor €1850,- achteraf veel te veel! maar geen spijt van! (ze droeg toen ook een veulen wat wij niet wisten)
Mn vorige haf hebben we voor €1600,- gekocht toen hij(ruin) 13 was. hij is goedgekeurde dekgengst geweest!