Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 23:09

Omdat ik het baseer op de Kiliaan en Gaardertheorie maargoed, dan niet hee...
En Narcissus Fields is een besloten forum vriend, maar je ziet vaak paarden met NF voor hun eigen naam,

Inca
Berichten: 154
Geregistreerd: 22-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:39

Kiliaan en Gaandertheorie?
Ik ken Freud, Gordon, Korczak,Piaget, Erikson, Mahler, Bandura, Langeveld, enz. Maar die twee waar jij het over hebt...nee, nooit van gehoord. oliebol, gat in mijn opleiding.... En in de dikke van Dale. Zou er graag info over willen hebben om mijn theorie uit te kunnen breiden. Helaas krijg ik het ook hierbij niet voor elkaar theorie via internet te vinden.
Bijzonder ook. De adolescentie (of zoals jij dat noemt addolescentie) ís de aanloop naar het volwassen zijn. De adolescentie verloopt in drie fases waarvan de laatste van 17 tot plusminus 21 jaar loopt. Knap dat er iemand was die daar nog een fase achteraan bedacht heeft. Zo duurt het wel erg lang voordat je eindelijk volwassen genoemd kan worden.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:14

Narcissus Fields is toch een paardenEmperium zoals je zo mooi schrijft? En daar rijd je?
Hoe kan dat dan een besloten forum zijn?
Narsica schreef:
Ik ben begonnen bij een paardenimperium waar ze voornamelijk schimmels hadden, en dan reed ik voornamelijk schimmelmerries. Ik ben dan ook helemaal weg van schimmels. Maar dat waren niet mijn eigen paarden en later kreeg ik een merriepony van Casper x Fair Daymond II. Deze merrie heb ik twee jaar gehouden...maar het was niet wat ik zocht
Nu ben ik weer terug bij het paardenimperium en ik heb weer de tijd van mijn leven. We hebben een veulen staan van Isarco wat heel wat beloofd voor de toekomst!

Narsica schreef:
Heyhey,

Mijn voorkeur heeft altijd bij pony's gelegen omdat ze psychisch een heel stabiel karakter hebben, en erg speels zijn. Voor recreatief gebruik is dit natuurlijk perfect.

Mijn voorkeur gaat uit naar de New Foresters,,,ze kunnen er met enige verzorging toch enorm elegant uitzien, maar ze zijn zoo lief en makkelijk. Het zijn echte kinderpony's die zeker potentie hebben voor meer en om samen met het kind te groeien.

Zijn er meer new forest fans? Ik rijdt op het moment twee merries van Ruimzicht Fantast, ( een merrie heeft recentelijk een veulen gekregen van Isarco en is nu weer onder het zadel). Ruimzicht Fantast hoor je niet vaak meer dus ik ben best gezegend met deze merries.


Ik snap er niks meer van. Je rijdt dus een paar New Forest merries bij een paardenimperium?
Maw, er moet een New Forest stoeterij zijn die je daarmee bedoelt.
Wat ik iig begrijp, is dat jij een pubermeisje bent wat nog op school zit, en zich erg graag interessant voordoet

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 10:10

hehehe...dat jij niet weet wat een emperium is...

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 10:11

maar hierbij is het topic gesloten want dit gaat niet meer over het Pelham, als je me nog wilt fitten, start dan een ''top 5 erger'' topic en zijn mij op #1 dankjewel

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:15

Narsica schreef:
hehehe...dat jij niet weet wat een emperium is...

Je schrijft afwisselend emperium en imperium, je weet zelf niet eens wat je bedoelt
En ik hoef het niet te hebben van dure woorden, en niet van paarden van een ander, dus ik maak me al helemaal niet druk om een pennymeisje die op kinderpony's rijdt

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 15:28

ik schrijf altijd EMperium tenzij het om een nationale vesitiging gaat...hehe IK een pennymeisje?? no way

Sjen

Berichten: 1448
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Vught

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:43

Okee ik ga on-topic.
Het pelham-bit heeft voor mij en mijn Haf een super uitwerking gehad. Ze pakte het trens bit vast en ging op die manier aan de kletter, ook op de weg wat hele gevaarlijke situaties heeft opgeleverd. Dus werd mij een wat zwaarder bit aangeraden. Ik rijdt de pelham met 1 teugel, wat uitstekend gaat. Ik merkte meteen dat m'n Haf het bit niet vastpakte en ze makkelijker rond te rijden was.
MAAR: ik ben hiermee een tijdje aan het werk gegaan en daarna weer overgegaan op het trens bit; eigenlijk was het een overgangsfase om weer wat vertrouwen te krijgen van beide kanten omdat ze met trens bit niet eens te rijden was. Zoals hier al gezegd wordt is het niet zo moeilijk om je paard rond te rijden met een pelham. Ik wilde het ook kunnen met een trensje en heb dit in de bak uitgeprobeerd en rijdt nu alweer een hele tijd met trens in de bak. Buiten rijdt ik nog wel met pelham, omdat je d'r anders met trens toch niet bij je kunt houden en ze op een of andere manier dan doorheeft dat ze dan makkelijk aan de kletter kan en ze dan bij het minste of geringste ineens naar voren schiet en met pelham probeert ze niet eens naar voren te schieten. Ik rijdt nu met de trens ook heel zacht in de mond, omdat ik dat gewend ben van het pelham bit. Dus het heeft vooral heel veel voordelen voor mij gehad om uiteindelijk weer terug te komen bij het trens bit.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:37

@Billy, je moet niet oordelen over iets wat je niet kent. Narscissus Fields (NF) --> New Forest, dat wil niet zeggen dat het een New Forrest stoeterij is, ook al heeft het daar veel van weg, de eigenaar fokt zijn eigen paarden, maar toch is het heel wat anders als een stoeterij, niet zo open en commercieel, heel wat anders dan een stoeterij niet? En penny meisje; Narsica? nee billy wederom geld; je moet niet oordelen over iets wat je niet kent.

@Billy, ik twijfel er niet aan dat jij voldoende kennis over vanalles en nog wat hebt, maar die kennis moet je niet naar je hoofd gaan stijgen, want je lijkt een beetje arrogant te worden.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:34

Ik ben helemaal niet arrogant, ik vind het alleen vreemd dat er dingen geroepen worden die niet bewezen worden.
Verder zegt Narsica zelf in een ander topic dat NF ideale kinderpony's zijn, vandaar mijn uitspraak.
Een stoeterij die niet open en commercieel is?
Klinkt als een soort sekte

Narsica schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar de New Foresters,,,ze kunnen er met enige verzorging toch enorm elegant uitzien, maar ze zijn zoo lief en makkelijk. Het zijn echte kinderpony's die zeker potentie hebben voor meer en om samen met het kind te groeien.


Maar goed, als Narsica dan geen pennymeisje zou zijn en grote successen zou hebben gehaald, wil ik daar wel bewijs van zien

En dan staat deze vraag van Pharagirlke er ook nog, die heeft ze nooit bentwoord.....
pharagirlke schreef:
Uit pure intresse: wat versta jij onder verlicht rijden?

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:08

tja, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij narsica

sekte gaat wat ver billy, kijk je kan het ook overdrijven

ladymagic
Berichten: 1105
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:40

Ik heb even gegoogled en de enige Kiliaan en Gaarder die ik kan vinden zijn zijn ateurs van boeken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cornelius_Kiliaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jostein_Gaarder
Ze hebben wel een wetenschappelijke achtergrond maar nooit onderzoeken naar buiten uitgebracht.
Gezien het verschil in hun geboortedata denk ik ook niet dat ze met elkaar in contact kunnen komen om zo daadwerkelijk samen een theorie op te bouwen. Ik zou graag meer willen horen over waar jij jou Kiliaan en Gaardertherie vandaan hebt.
Ik vraag me inderdaad ook af waar ik dan info kan vinden over Narcissus Fields. Als ze een paardenim/emperium op willen zetten (of al op gezet is) zullen ze toch op één of andere manier met de buitenwereld moeten kunnen communiceren, Als je zo goed bent wil je daarmee naar buiten komen. en zelfs gesloten fora vind je met google, je komt er alleen niet op.

ps, ik wil niet op je fitten hoor, Billy vast ook niet, ik heb wel andere mensen waar ik "op pas".
Maar goed op iemand VITTEN daarentegen vind ik wel leuk zo af en toe

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:40

Narsica: voor zover ik weet is er geen 'adult' het is adolescent en dan gewoon volwassenen.
Voor je dure woorden en vooral dure taal wil gebruiken moet je eerst de betekenis van die woorden goed opzoeken. Net zoals formisme een woord is dat niet eens bestaat.
Je maakt jezelf daarbij niet populairder door zo neerbuigend te doen tov iedereen die wél verstaanbaar typt en praat.
En ik ben, zoals Billy al zei, nog steeds benieuwd naar wat jij verstaat onder verlicht rijden?

LucianoS
Berichten: 2423
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: hardinxveld giessendam

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:19

ik heb ook een haffie gereden eerst op een normaal dubbel gebroken trensje ging prima maar mevrouw wilde met buitenrijden nogal eens sterk/enthousiast worden en ging er dan vandoor......na maanden geprobeert te hebben om haar met een slof/martingaal en stem hulpen alert te houden...heb ik er een pelhambit ingehangen...2 teugels eraan..maar de onderste(stang) losjes erbij ...zodra ze weer ervandoor wilde stieren pakte ik rustig de onderste teugel erbij ...zodra ze reageerde en rustig werdt liet ik de onderste teugel weer vieren en reed haar verder op mijn trensteugeltje....... dit ging perfect.

wat ik vaak merk is..bij jongere(ruitertjes) dat ze het "stoer"vinden om met 2 teugels te rijden (lijkt dan op stang en trens)...en weten totaal niet hoe zo'n bit inwerkt op een verkeerde manier en harde ruiterhand....

elsie1

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:27

ik begrijp hier iets niet van de werking van pelham.

Kan je zo'n pelham rijden met 1 teugel en met twee teugels zoals stang en trens?

Ik heb dit ook gezien met 1 teugel maar dan verbonden met een stuk teugel op twee plaatsen als je begrijpt wat ik bedoel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pelham_bit

Bestaat een pelham ook in stang?

Sjen

Berichten: 1448
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Vught

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:01

Ik heb met pelham zo gereden zoals je op het plaatje ziet. De teugel gaat dan idd door die twee korte stukjes 'teugel'.

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:10

Mijn vorige paard moest ik verplicht van de manege met pelham rijden, waarom, hij was niet te rijden. stormde overal doorheen. Heb eerst les gehad ermee. had mijn rem teugel (ketting) rood uitgekozen, zo kan je nooit de mist ingaan

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:36

Oud topic.