Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Valencia93 schreef:Ze is door de keuring van Hippo gekomen, stelde eigenlijk niet veel voor. De dierenarts van de verzekering vond het een goed paard! Hart en ogen zijn niet nagekeken, maar dat vertrouw ik wel. Nu alleen nog een lichte trailer zien te huren! Het duizelt me nu al voor de ogen, haha.
Tilmar schreef:Die keuring van Hippo stelt niet veel voor.
Ze komen alleen kijken of je het paard niet voor teveel wil verzekeren.
Alles onder de 3000 euro (ofzo) wordt zonder verder onderzoek geaccepteerd. Bij hogere bedragen willen ze wel een recente klinische of rontgenologische keuring.
Tilmar schreef:Die keuring van Hippo stelt niet veel voor.
Ze komen alleen kijken of je het paard niet voor teveel wil verzekeren.
Alles onder de 3000 euro (ofzo) wordt zonder verder onderzoek geaccepteerd. Bij hogere bedragen willen ze wel een recente klinische of rontgenologische keuring.
suffie schreef:Ik sta er sowieso van te kijken dat Hippo Zorg een Haflinger komt keuren. Voor hoeveel geld wil je een Haflinger dan wel niet verzekeren? Of keuren ze altijd bij Hippo Zorg, of via steekproeven?
Wel weet ik dat de keuring van de verzekering totaal iets anders is dan een klinische keuring van de DA en dat valt uit jouw verhaal ook te lezen. Je weet dat bij Haflingers oogkwalen regelmatig voorkomen, jammer dat de DA dan niet juist naar haar ogen heeft gekeken. Weet je ook zeker dat ze drachtig is, is er een scan gemaakt?
Maar; Gefeliciteerd met de aankoop van je Haflinger, hopelijk gaat met rijden alles goed want je hebt natuurlijk geen proefrit kunnen maken en heb je er volgend jaar een gezond veulentje naast lopen!!
0000 schreef:Valencia93 schreef:Ze is door de keuring van Hippo gekomen, stelde eigenlijk niet veel voor. De dierenarts van de verzekering vond het een goed paard! Hart en ogen zijn niet nagekeken, maar dat vertrouw ik wel. Nu alleen nog een lichte trailer zien te huren! Het duizelt me nu al voor de ogen, haha.
Wat bedoel je met stelt niet veel voor? Want een goede klinische keuring stelt echt wel wat voor. Hebben ze haar wel beoordeeld in stap en draf op het harde en stap, draf galop op het zachte? Buigproeven gedaan? Hart nakijken zou ik zeker een vereiste vinden, zal niet de eerste zijn met een ruisje. Hebben ze wel goed naar de longen geluisterd (voor en na beweging)?
Sorry, wil je goede stemming niet verpesten maar kijk alleen al op bokt hoeveel ellende er is...het is niet zomaar iets, het is wel de bedoeling dat je er jaren plezier van hebt natuurlijk.
Valencia93 schreef:[ [url=m/vzmI4l.png]Afbeelding[/url] ]
Dat weet hij helaas niet, maar wel dat ze redelijk groot wordt.
Ik zou graag recreatief met haar willen rijden en zo nu en dan een wedstrijd. Verder zou ik er graag een veulen mee fokken. Zouden jullie een veulen zonder stamboom kopen?