Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:32

Ik zou m lekker laten staan. ingereden met 2,5 jaar is een aanslag voor het lijf. Daarnaast vind ik m er niet goed uitzien en moet haast wel wat mankeren.. vind de stand van de benen ook wat vreemd.
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 26-06-16 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:32

Temeraire schreef:
Onvoorstelbaar dit. Hij onthoudt een paard dus gewoon van voeding omdat het paard anders mogelijk te druk wordt :n

En zo krijg je nou de verkeerde verhalen de wereld in.. Dit staat nou werkelijk nergens.. Behalve dan in de fantasie van bokkers die het hier suggereren. Er staat wel een opmerking dat hij nu met de kindjes niet gevoerd kan worden, maar heel simpel dat kan net zo goed inhouden dat hij nu teveel uren loopt en daardoor niet op gewicht te krijgen is.

Dit dier is echt te mager en loopt imo ook teveel uur voor z'n leeftijd, ook eea afhankelijk van wat die lessen precies inhouden. Staplessen zijn beter vol te houden dan stap, draf, galop door elkaar.

1250 euro vind ik overigens niet heel erg duur, maar het is wel erg jammer dat het dier te mager is en dat er ook geen actieve stappen worden ondernomen om dát te verbeteren. 1000 euro bij een handelaar geloof ik ook niet echt. Die legt hooguit 800 euro neer.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:37

Het beestje is 3 jaar, bespiering komt vanzelf als je er mee aan het werk gaat.
Vaak vragen ze ergens anders een paspoort aan omdat het goedkoper is en geen vader of moeder erop staat. Ik heb altijd zonder stamboek gehad en gefokt, heb nog nooit zo'n lieve trouwe diertjes gehad.
Me laatste heeft een meisje gekocht en die rijd er volop wedstrijden mee.
En vaak 1e plaats. Dus papieren zeggen niks.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:42

Een 3 jarige die 4 uur per dag loopt krijg je met heel veel voer niet dik hoor. Hoeft niet eens weinig voer te zijn maar wel te veel werk. Voor die prijs neem je eigenlijk altijd een gok met een paard. Dus als de ts deze pony heel leuk vind zou ik hem voor de prijs niet laten staan.

Maar ts; op dit paard gaat geen 17,5 a 18" zadel passen. Als jij dat echt nodig hebt is dit paard te klein voor je vrees ik. Hij is goed kort in de rug.

Anoniem

Re: Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:45

Volgens mij is de pony 4, en loopt hij 4 uur per week?

1000 bij een handelaar is onzin, ik zou er geen 1250 voor over hebben. Misschien als bij afkeuring de kosten voor de verkoper zijn? En inderdaad pony gelijk ophalen, niet tot september wachten.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:49

750 is de max...mits ie goed gekeurd wordt... er staan tig papierloze ponies te koop die er beter uit zien als deze... de paardenmarkt ligt op zijn gat... er is geen enkele handelaar die hier 1000 voor betaald... en als de verkoper wel een handelaar zou hebben die dat er voor over heeft moet hij hem daar vooral direct naar toe brengen :')

Overigens kun je dat hele ingereden verhaal ook van tafel vegen... dat is geen positieve kant aan dit verhaal want
1 het dier was te jong toen hij ingereddn werd.
2 het dier wordt op te jonge leeftijd al veel te veel belast door 4 uren per dag te moeten lopen
3 het dier is voornamelijk gebruikt voor kinderlesjes, ik lees daarin dat het beest zadelmak is, want van een correcte dressuurmatige basis lijkt mij geen sprake te zijn :)

waarom kan hij pas in sep. Naar je toe komen? En wat gaat er in de tussentijd met het dier gebeuren? Ik neem aan dat hij niet op deze manier schraal moet blijven staan als hij van jou wordt?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:52

Voor een driejarige met papier beleerde haf in goede conditie is 1250 euro een zeer nette prijs.
Voor deze haf, zou ik niet meer dan 800 voor neerleggen.
Ten eerste te schraal, geen papier en veel te jong ingereden.

Een handelaar gaat hier echt geen 1000 euro voor betalen, 600 zal eerder in de richting zijn.

Zelf heb ik al jaren haflingers en afgelopen jaren regelmatig de markt in de gaten gehouden. Maar deze is echt boven de markt geprijsd.

Persoonlijk zou ik een bod van 800 neerleggen en bij niet accepteren, lekker verder zoeken.
Er zijn zoveel leuke hafjes te koop, die ten eerste er beter uitzien en op een betere manier opgeleerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:58

Elisa2 schreef:
Ik vraag me alleen af waarom hij hem nu verkoopt, terwijl hij zijn geld verdient met lessen lopen? {de pony} en ik zou z'n rug ook laten checken.

De manege gaat stoppen per 1 september. Vandaar dat ik hem dan pas krijg. Mogelijk kon ik hem ophalen per 1 augustus. Dit omdat de ponykampen nog plaats moeten vinden. Hij riep vanmorgen wel 1x aan de telefoon dan haal je hem volgende week maar op. Dus ik denk dat het mogelijk zou zijn. Helaas zijn alleen alle stallen hier bezet. Dus dat is even een minpuntje. Vandaar dat september mij goed uitkwam.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:02

Ik verplaats dit topi. Van TAO naar HA waar het hoort.

kwita

Marlis schreef:
Via chip kom je verder niks te weten over de geschiedenis / verleden.

Ik vind het wel op een haflinger lijken alleen schraal en onbespierd.

Als je het een leuk beest vind en het klikt zouden voor mij verdere info er niet toe doen.

Ik heb ook ooit die gok genomen en het hele beestje is opgebloeid en heeft zich ontpopt tot een veelzijdig sterk en gezond dier.
toen ik dit jaren later bij een andere pony deed kon ik wel dingen terug zoeken en het waren geen leuke dingen... kermispony,pretpark pony en een bloed tapperij dat verklaarde veel van haar gedrag!
En toch nu 3 jaar verder is het de liefste pony voor mijn kindje van 3, de meest eigenwijze menpony voor mama en leuk beest om te hebben zo lief en aanhankelijk..... maar komt de dieren arts en de smid dan is het een zuurpruim en dan moet je sterk in je schoenen staan!
Maar ik zou als ik jou was en het klikt het beestje een kans geven.

het advies myk en shant is een perfecte boodschap!

Shirley

Zou hem best durven kopen.
Wel lekker een jaar het land ingooien om bij te komen en uit te groeien.
Beestje is nog niet eens volwassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:03

Dus dier moet nog wel even ponykampen e.d. Meelopen en lessen meelopen, maar je mag hem wel vast aftikken en hopen dat je 'm goed terug krijgt. Nu keuren heeft totaal geen zin want hij blijft daar nog staan en imo is in deze staat (van wat k van de foto kan zien dan) €1000 nog teveel. En dat gaat ie écht niet ervoor krijgen bij de handelaar. Ik denk dat die vent door heeft dat je 'm erg leuk vindt en daarom op die manier emotiegeld los probeert te krijgen. Mijn advies; problemen hoef je niet te kopen, die krijg je gaandeweg wel en ik zou deze dus mooi laten staan. Zeker omdat er nu ook nog een plek vrij is op stal, zou ik eerst wachten tot de plek er is, stal reserveren en dan weer verder op zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:10

Ik heb tevens meerdere foto's;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben niet de ruiter:)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 05-07-16 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:12

Maar pas je er zelf wel op ts? Want een groter zadel dan deze zit er niet in vrees ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:13

Anoniem schreef:
Dus dier moet nog wel even ponykampen e.d. Meelopen en lessen meelopen, maar je mag hem wel vast aftikken en hopen dat je 'm goed terug krijgt. Nu keuren heeft totaal geen zin want hij blijft daar nog staan en imo is in deze staat (van wat k van de foto kan zien dan) €1000 nog teveel. En dat gaat ie écht niet ervoor krijgen bij de handelaar. Ik denk dat die vent door heeft dat je 'm erg leuk vindt en daarom op die manier emotiegeld los probeert te krijgen. Mijn advies; problemen hoef je niet te kopen, die krijg je gaandeweg wel en ik zou deze dus mooi laten staan. Zeker omdat er nu ook nog een plek vrij is op stal, zou ik eerst wachten tot de plek er is, stal reserveren en dan weer verder op zoektocht.

Gelukkig val ik niet zo snel voor een paard en ben ik daar heel realistisch in. Mijn vragen waren vooral of dit allemaal te vertrouwen is. Soms kan je geluk hebben en soms kan het enorm tegenvallen. Mijn beslissing om hem te kopen neigt steeds meer naar nee. Er zitten teveel risico's aan verbonden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:13

Heb je toevallig ook een filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:14

smurffie schreef:
Maar pas je er zelf wel op ts? Want een groter zadel dan deze zit er niet in vrees ik..

Ja ook daar zou ik dan naar moeten kijken. Het zadel wat erop ligt kan, maar vind ik persoonlijk net te klein zitten. Ik rijd liever met een groter zadel. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:15

myk_en_shant schreef:
Heb je toevallig ook een filmpje

Heb ik! Los in de bak.. Alleen galop. Maar geen idee hoe ik hier een filmpje upload.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:20

Toen ik mijn haflinger kocht op 4,5 jarige leeftijd, was het ook een 'slanke slungel'.
Hij had echter de tijd nodig om uit te groeien.
We zijn nu (bijna) 5 jaar verder en hij is zoveel veranderd!

ik denk dat je door zijn conditie heen moet kijken.
Laat hem inderdaad wel keuren voor de zekerheid.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:27

Janneke_x schreef:
smurffie schreef:

Ja ook daar zou ik dan naar moeten kijken. Het zadel wat erop ligt kan, maar vind ik persoonlijk net te klein zitten. Ik rijd liever met een groter zadel. :o

Dat is wel een dingetje. Helemaal omdat dit zadel op de foto nog te ver naar voren ligt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:28

Momenteel in overleg met de dierenarts! Ik wil het paardje een soort van "redden" en "transformeren". Maar alleen als het paard nagekeken is etc. Kan iemand mij vertellen of de DA ook kan testen op wormen? Zit dit in de klinische keuring of niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:30

Worm- of bloedtesten kan vaak wat zeggen over wormen, dus dat antwoord is ja dat kan een da zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:31

Citaat:
Dat is wel een dingetje. Helemaal omdat dit zadel op de foto nog te ver naar voren ligt ook.

Dit zou betekenen dat ik er nooit op zou kunnen rijden?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:33

Als jij niet in een voor en pony passend zadel past niet nee.. dat is het nadeel van een pony.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:33

Zadelmaker laten komen..