Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peppertree schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een haflinger, maar wat ik wil zit er nooit bij. Ik wil een donkergekleurde, zwaarder/ronder type haflinger met goede beweging. Ze zijn tegenwoordig allemaal 'sportief'. Nou, ik vind er helemaal niks aan. Dat lichte met die dunne beentjes. Zo zonde!
Marije_jiplover schreef:Ik heb nu een veel luxer type dan mijn andere haf, die van het ouderwetsere type is.
Maar grappig genoeg mag hij er dan luxer en fijner uitzien...
Hij is even breed, dieper kwa borst en grover van hoofd.
En hij is in totaal maar enkele cm groter, max 3 ofzo.
En Jip is dus echt voor het oog veel grover gebouwd.
Maar alles voor Elmo moet een maatje groter/langer, terwijl die zo fijntjes toont.
Amanda schreef:Marije_jiplover schreef:Ik heb nu een veel luxer type dan mijn andere haf, die van het ouderwetsere type is.
Maar grappig genoeg mag hij er dan luxer en fijner uitzien...
Hij is even breed, dieper kwa borst en grover van hoofd.
En hij is in totaal maar enkele cm groter, max 3 ofzo.
En Jip is dus echt voor het oog veel grover gebouwd.
Maar alles voor Elmo moet een maatje groter/langer, terwijl die zo fijntjes toont.
Dat is met Jim dus precies andersom. Die toont grof, maar heeft gewoon maatje cob hoofdstel en een MW boom (zadelmaker verkeek zich er ook op en nam veel te brede zadels mee).
Wat me vooral opvalt is inderdaad de oudere dieren van 20+. Die worden veel aangeboden. Overigens ook weer niet alleen haflingers.