Manen van een haflinger knippen ... mislukt en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 22:21

truus1970 schreef:
Wanneer je kiest voor een fjordeboog, wat ik wel heel mooi vindt. Denk ik dat je radicaal alles af moet scheren. Op zijn korst. Pas dan blijft het boogje leuk staan. Als het nu doet zal hij blijven hangen. En dat is ook niet mooi.
het zal je verbazen dat de manen al snel tot een mooi boogje zijn gegroeid. Heb het eens met mn merrie gedaan. Gaat best snel. Met een paar weken al een mooi boogje.

idd hoe het fjordenboog d'r op de foto d'r uit ziet , ziet er niet verkeerd uit!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:26

Koop je zo een kammetje:

Afbeelding

Gaat 10 keer makkelijker dan manen trekken met hetzelfde resultaat. Ook prettiger voor het paard trouwens want niemand die mij wijs kan maken dat trekken ze geen pijn doet.

Ik knip de manen eerst, daarna dun ik ze uit (dikke ponymanen) zodat ze mooi vallen en dan haal ik er nog eens een stuk af met bovenstaand mesje. Eerst knipte ik het ook altijd om het af te werken met een efileerschaar, maar dat werd nooit echt direct mooi, daar moesten altijd een paar weken overheen.

kiddokids

Re: Manen van een haflinger knippen ... mislukt en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:58

Knippen je moet niks knippen met een feather mes kan je direct uitsnijden en afsnijden..
Is er iemand kapper op je stal die kent zo mes wel

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:06

Ik ken wel iemand die heel mooi kan knippen. Ze woont vlakbij ede. Zal ik haar vragen?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:11

Niet knippen word het zo afschuwelijk bot.. Als je ze laat uitsnijden en meteen korter maken krijg je het effect dat zijn manen getrokken zijn.
Dus uit laten snijden