op welk niveau loopt jou Haflinger en wat is je doel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: op welk niveau loopt jou Haflinger en wat is je doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:15

Mijn doel was M1.
En dat hebben we gehaald en nu gaan we als doel M2 en verder zien we wel.

Ooit..... hoop ik toch een rondje Z te mogen starten met mijn boerenknol.... :-)
Je moet altijd blijven dromen want die zijn niet altijd bedrog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:22

Mijn doel moet weer bijgesteld worden. Doel was: westernwedstrijd rijden.
Missie geslaagd. Gister een succesvolle wedstrijd gereden. 2e in de in hand trail, trail en horsemanship, laatste in de pleasure (niet ons ding :+ ).
Afbeelding

Afbeelding

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:34

mijn haflinger chanel is inmiddels 17 jaar. zijn tot nu tot nu toe l1.
toen moeten stoppen door zwangerschap en daarna door blessure van chanel die 1 jaar geduurt heeft.

nu dus 2 jaar verder alweer en chanel kan weer opgebouwd worden maar ze is fijner dan ooit te rijden.

als haar gezondheid het volhoud hoop ik nog de M of Z te halen, maar we kijken gewoon hoe het gaat lopen

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:39

Hier niet de mogelijkheid om te starten maar volop trainen doen we zeker

Farah heeft het doel z1 klaar te zijn en dat is ze

Fanny hoop ik verder op te kunnen leiden dan het z1. Met haar les ik nu bij marc peter spahn en die is heel positief over haar

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:35

In eerste instantie was mijn doen om L1 te rijden met winst, trainen ging toen lekker en nu M1 met winstpunten, inmiddels al een tijd niet gestart ivm 2 kindjes, werk en nieuwe opleiding.
Wil op den duur doortrainen voor het Z1.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:50

Hai! Ik meld mij ook even hier! Misschien ook leuk voor de mensen hier zie mijn onderschrift!
Ik hoop OOIT in het Z rond te sturen met mijn deugniet maar zover zijn wij nog LANG niet hahaha

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:08

amanda wat gaaf zeg super..

wat leuk dat iedereen er zo mee bezig is.
je moet idd doen wat je leuk vind.

inmiddels heb ik jajaja mijn 2 wedstrijd weer gestart wel B..
maar goed ik ben geen dressuur muts vreselijk onzeker word ik en met zijn hoofd naar beneden blijven is geen een punt waardoor me onzekerheid is.
maar goed vandaag had ik 2 wintstpunten en was derde en tweede geworden
ik kan het zelf niet geloven stom he...

ook is hij met mijn vriendin M1 geworden... ze had haar laaste puntje voor de M vandaag

super trots op me zelf en me paard en uiteraard mijn vriendin

xsharonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:17

Leuk om te lezen dat er echte sporthaffies bijzitten.

Met mijn haflinger gisteren voor het eerst een officiële wedstrijd gereden in de B en gelijk twee keer 1e met twee keer 195 punten. Nooit verwacht en hopelijk hobbelen we snel de B door. Nog maar 6 winstpunten te gaan :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:26

xsharonie schreef:
Leuk om te lezen dat er echte sporthaffies bijzitten.

Met mijn haflinger gisteren voor het eerst een officiële wedstrijd gereden in de B en gelijk twee keer 1e met twee keer 195 punten. Nooit verwacht en hopelijk hobbelen we snel de B door. Nog maar 6 winstpunten te gaan :D

wow super van je zeg..

dat word lekker doorstarten deze winter

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:18

Op dit moment L2+4 en mn doel is om eind dit jaar M1 te starten :j

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:34

Ik ga volgend jaar B starten met mijn haf, mijn doel is om de B door te komen en dan zien we wel verder :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 20:55

Ik start 1 nov en mijn vriendin 2 nov

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 07:42

Grappig zag mijn topic.
Inmiddels nog 1 punt en ben ik L 1 keer niet kunne starten lag hij in de soep
En. Dah dag 1 keer gestart en had 195 maat min 2 hij schrok en sprong weg.

En sinds vorige week startpas mennen aangevraagd en 2 punten
Met mijn vriendin m1 met 1 puntje..

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:42

Op dit moment zijn Harvey en ik alweer ZZLicht!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:46

Mijn doel is Iris de zomer door te helpen. Ze heeft spaopd, zeg maar dampig in de zomer. Ze is allergisch voor pollen en gevoelig voor stof.
In de winter zijn we lekker aan het trainen en rijden we af en toe een haflinger wedstrijd. 15 februari gaan we naar de wwd tolbert.
Ik hoop dus op een natte koele zomer ;)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:30

Wauw wat super met Harvey..
Hier is king gisteren met mij L1 geworden en vandaag weer 2 puntjes in de m1 met mijn vriendin gescoord

Wat balen klasien valt daar niks aan te doen net als bij mensen om het zo te zeggen..
Lekker rijden in deze frisse tijd

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:25

De wereld is weer groen! En nu hopen dat de bak enigszins zacht is, dan kunnen we eindelijk weer eens rijden. Trainen voor ons B proefje in tolbert.
Alleen jammer dat er donderdag opnieuw sneeuw verwacht wordt.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:09

Mijn oudere Haffie heeft haar doel behaald. Heb onvergetelijke jaren met haar gehad en ze heeft me heel veel geleerd. Ik heb altijd graag officieel met haar willen starten maar ze heeft er gewoon niet zoveel aanleg voor.
Een L2 proefje kon ze, en een paar oefeningen van 't M maar meer zat er echt niet in.

Nu heb ik mijn jonkie, die beduidend wel aanleg heeft en krijg ik een tweede kans.

Ik hoop met hem net zo'n goed team te worden als met Lanita en hopelijk dus wel echt te starten.

Dreams do come true, anders had ik nooit twee haffies in mijn bezit gehad <3

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:04

Haai bokkers!
Sinds mei 2014 verzorg ik al een hele lieve haflingermerrie. Ze heeft jaaaaren met beginners en gehandicapten gelopen dus klein rukje aan de teugels en ze stond meteen stil. Ook had ze totaal geen conditie. De eerste maand reed ik 3dagen in de week.. de eerste week kon ik per rij dag 1 rondje linksom en 1 rondje rechtsom draven.galop kwam pas begin juli. Ik ben begonnen met redelijk losse teugel te rijden waarbij ik nog net geen contact met de mond had en deed alles op mijn zit.. Naarmate dit beter ging had ik de teugels beter op maat ik voelde net aan contact met de mond. Ik ben nog lang niet bezig geweest met nageeflijk rijden dit was nog te moeilijk voor haar. In september 2014 had ik oefenwedstrijd in de klasse B uiteraard. Ik haalde 169 punten. Ik was heel trots want ik was pas 4a5 maandjes met haar bezig.
Daarna werd ze gedekt en was ze drachtig ik stopte half december al met rijden want ze had het erg zwaar... In mei 2015 bleek dat ze in een vroeg stadium haar veulen had verloren. Dus weer langzaam opbouwen en eerst lekker recreatief rijden. Nu ben ik sinds een maandje bezig met ECHT rijden.. Ze vind het nog erg moeilijk maar het gaat steeds beter.. Ik wil ook erg graag officieel gaan starten vanaf 2016. Ik ben benieuwd hoeveel ik nog met haar kan
bereiken. Ze is bijna 20 maar nog erg levendig.. ook is ze erg sterk en gezond..
Ik weet ook dat het met haflingers lastiger is om te starten.. Sommige jurys houden niet van haflingers en geven daarom al minpunten... en haflingers vinden het (meestal) moeilijk om te strekken etc..maar ik ga er wel helemaal voor en heb er volste vertrouwen in! :-D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:11

Als jij je haflinger netjes rij heeft de jury daar niets over te zeggen.
Wij moeten inderdaad soms wat harde werken als je een wat ouder type heb maar als je ze gewoon correct voor elkaar heb kan je gerust je rondje rijden

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 07:14

Mando schreef:
Als jij je haflinger netjes rij heeft de jury daar niets over te zeggen.
Wij moeten inderdaad soms wat harde werken als je een wat ouder type heb maar als je ze gewoon correct voor elkaar heb kan je gerust je rondje rijden

Helemaal gelijk in als je netjes je figuren af maakt en op de letter rijd kom je een heel eind
Wij hebben ook geen klassieke slanke haflinger, nee wij hebben een ouderwets zwaar type maar hij doet het toch wel even tussen de paarden hij is bijna Z
Sommige onderdelen zijn niet zijn. Sterkste punten maar op andere weer wel en dan haal je daar je punten mee, blijft een jury sport de ene loopt met haflinger weg de andere vergelijkt hem met een jazz ja dat doen ze en kan je niks aan doen.