Westernhaflingers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:21

Je hafje doet dat goed Amanda, mooie stellingen! :j

Wendy1989: veel foto's plaatsen dan, he :)

Daihyo

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 13:44

Ja, hij pakt het echt heel goed op allemaal. Is veel sneller in zijn denken dan ik :')
Instructrice is er ook echt verbaasd over hoe snel het gaat. Hij is er echt voor geboren, het voelt allemaal zo natuurlijk bij hem. Terwijl ik voor mezelf het gevoel heb alsof ik nog zoveel moet leren en op een ervaren paard zit dat denkt: :roll: dat snap je toch wel?

:+

Wendy: dat vraagt inderdaad om foto's!

Imke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:58

Wauw, gave foto's allen! Ik wil ook heel graag beginnen met western rijden met mijn haf.
Heeft iemand nog tips voor goede instructeurs die op je eigen stal les komen geven?
Mijn haf staat in Diepenveen (bij Deventer).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:12

Die regio ben ik totaal niet bekend. Maar misschien kun je dat beter op het westerngedeelte van Bokt vragen. Daar kunnen ze je vast wel helpen :j
Leuk! :D

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:36

Ik zal zeker foto's gaan plaatsen.
Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen.
Was opeens zo klaar met de dressuur.
en zolang ze lang en laag loop in haar hals houding loopt ze echt super fijn.
het ongedwongen bij de western spreekt me ook erg aan ten opzichte van de dressuur dus denk wel dat mijn haffie er wel geschikt voor zal zijn.

de slidings enzo zal ik niet snel met haar gaan maken aangezien ze begin van het jaar een zware blessure heeft gehad aan haar achterbeen waarbij dr kogel uit de kom is geraakt en haar banden om haar kogel heen beschadigd waren geraakt na een trap van een ander paard om de wei.
Gelukkig is alles nu goed hersteld en zijn we weer aan het opbouwen.
en ik moet zeggen ik heb de dressuur eigenlijk ook geen dag gemist ondanks dat ze het wel leuk deed en bijna M1 startgericht waren is het nu tijd om een ander pad in te slaan O:)

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:00

Hier een beetje hetzelfde verhaal.. Ik had zo genoeg van dressuur en per toeval een westernles gehad bij een vriend en ik was verkocht (voor het westernrijden he ;) ) Ik heb ook nooit het gevoel gehad bij dressuur dat dit nu mijn ding was..
Ik vind het zelf een veel paardvriendelijkere manier van rijden, meer gebaseerd op het natuurlijk omgaan met paarden en minder dwingend..(hoewel je natuurlijk ook "cowboys" vindt in de westernwereld die hun paarden niet zo zachtaardig aanpakken)

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:11

_Tristan schreef:
Vanaf morgen hopelijk een nieuwe western haflinger op aarde. Dan komt de zadelpasser :)

Tristan:
[ Afbeelding ]

Rodeo kan die ook al :')
[ Afbeelding ]

Tja, dat krijg je ervan als je een Engels zadel met Engelse vlag op een western haffie legt,....gaat-ie rodeo-en ;)

Prachtige foto overigens die eerste, waar niet de enige western discipline wordt beoefend die ik liever niet uittest hahaha

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:12

Voor iedereen die wil kennis maken met western rijden, zag ik dat de DAWRA een leuke kennismakings / instap clinic organiseert voor alle rassen :
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=127&t=1740424 Toevallig ook in Ermelo, maar dus door de DAWRA georganiseerd voor wie het weten wil :)

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:12

Ik zal me hier ook maar eens melden! Heb nu mijn hafje Bonny van 4 nog maar n maand of 3 en nu n maandje western les en het gaat zooo goed! Ze pakt alles goed op! Weet alleen niet hoe ik fotos moet plaatsen zou ze graag met jullie delen!! Heeft iemand misschien n uitleg voor de fotos?

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:26

Diesel1992 schreef:
Ik zal me hier ook maar eens melden! Heb nu mijn hafje Bonny van 4 nog maar n maand of 3 en nu n maandje western les en het gaat zooo goed! Ze pakt alles goed op! Weet alleen niet hoe ik fotos moet plaatsen zou ze graag met jullie delen!! Heeft iemand misschien n uitleg voor de fotos?

@Diesel1992: om foto's te plaatsen moet je ze eerst (verkleind plaatsen op bijv. mijn album.nl). De mijn album site is gratis aan te maken. Foto's verkleinen kan met gratis pakketje bordermaker.exe (kan je zo downloaden van www.bordermaker.nl).
Als je de foto's op een album online hebt staan, dan ga je met de rechtermuisknop op de gewenste foto staan, kies voor properties of eigenschappen, selekteer de naam van het bestand eindigend op .jpg, dan copy (of CTRL+C), maak een nieuw bericht op bokt aan klik op "Img" boven in de balk van je nieuwe bericht en plak de bestandsnaam tussen de in door middel van CTRL+V of plakken. Klik op voorbeeld om te zien of dit is wat je wilde en dan op versturen van je nieuwe bericht. Je foto is geplaatst.
Succes :)

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 06:28

Hmm.. Klinkt niet moeilijk.. Als ik n pc had.. Heb alleen n iphone en ipad.. Kan het daarmee ook? Ik zal eens even gaan proberen bij die site!

Bedankt voor je uitleg! Hoop dat t gaat lukken! :-)

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 06:46

Nou zegt hij dat ze weer te groot zijn! Heb geupload met photobucket! Die andere deed t niet ik ga nog ff verder proberen.. Grrr..

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 06:51

Nou zegt hij dat ze weer te groot zijn! Heb geupload met photobucket! Die andere deed t niet ik ga nog ff verder proberen.. Grrr..

Hier de link naar de site staan n paar fotos op.. Weet niet of dat wel zo werkt.. http://s1283.photobucket.com/user/ajott ... ?sort=3&o=

Afbeelding

Jeeeeeeeuuuuujj! Hij doet t!!!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:25

Mooie foto's Diesel1992 en een superleuk paardje! Foto's verkleinen hoeft tegenwoordig nog maar tot 960x960 dus dat valt wel mee.
Fijn dat het gelukt is met het plaatsen van de foto *\o/*

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:36

Ja haha dankjewell! Met mn iphone straks met de ipad verder uitvogelen... Kijken of t nog lukt!

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:34

En deze moest ik ook nog even delen!!
Afbeelding

Wat doen jullie zoal met jullie hafjes? Rijden jullie wedstrijd? En gaat dat goed tussen al die sportieve quarters?

Leuk dat ik eindelijk dit topic? Noem je dat zo? Gevonden heb! Haha!
Hoop dat ik binnenkort misschien wat meer rij fotos kan plaatsen! En misschien dat jullie dan nog wat op of aanmerkingen hebben als ervaren alpenquarter kenners!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:49

Prachtige foto Diesel1992!
Met mijn twee hafjes rij ik uiteraard dus western. De oudste van de twee (13 jaar) ga ik dit weekend op L2 niveau starten bij de WRAN. Dit jaar hebben we voor het eerst meegedaan aan het NK westernrijden, onderdeel trail. Daar werden we 4e.
Met mijn andere, jongere haf die in mei geruind is, ben ik nog basistraining aan het doen. Per augustus zijn we naar een andere stal verhuisd, en nu lijkt het alsof hij alles even kwijt was en vooral de hengst wilde uithangen, wat hij nooit eerder heeft gedaan toen hij nog echt hengst was...
Mijn paard Spike (Arco v.d. Kloosterhoeve van Arizona) doet het best leuk tussen de quarters en paints en andere rassen. We blinken niet uit, maar hebben in ieder geval lol erin :)

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:53

VivaLaVida schreef:
Heee de clinic gegeven door marlies maathuis? Leuk!! Toch maar mee doen dan!!
Hoop niet dat t weer veel Trail is..
Maarre ik kan geen kant kiezen want heb ook een Quarter! Vind ze allebei geweldig :D zeker niet dat nu mijn haf minder leuk is ofzo! Het zal nooit een quarter worden maar dat zou ik ook echt niet willen :')

Hey Rose volgend jaar al vroeg in het jaar Haflingerweekend Ermelo. Marlies heeft nauwelijks aandacht aan Trail besteedt de afgelopen clinics eind augustus, maar voornamelijk aan beheerst overgangen rijden en specifieke westernbewegingen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 08:35

Mooie foto! Leuke haf!

Ik wil ook graag wedstrijden starten. Maar ja, ernstig trailerlaadprobleem los je niet zomaar op helaas.
Ik baalde ook echt dat ik Ermelo moest afzeggen :\
Volgend jaar wil ik misschien nog Annemarie vd Toorn proberen en als dat niet lukt is het klaar met de trailer. Dan maar niet...

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:38

Oooh Haffiepower wat leuk!! Super goed op t NK!

Ik weet nog niet of ik wedstrijden wil gaan rijden.. We hadden Bonny eigenlijk gekocht om lekker de bossen in te gaan en te ontspannen.. Maar ze is zon leergierig paard! Ze doet super haar best!

Voor Bonny had ik een 4jarige quarter.. Geweldig beest maar totaaal geen klik! Met hem was het de bedoeling om echt wedstrijden te gaan rijden! Iedereen kon er zo mee wegrijden bij wijze van.. Behalve ik! Toen stond ik even op t punt om helemaal te stoppen! Mn vriend heeft me toch weer over kunnen halen om mn oh zo belangrijke hobby niet zomaar op te geven!

Ik ben benieuwt hoe ze het over n half jaartje doet!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:41

Amanda schreef:
Mooie foto! Leuke haf!

Ik wil ook graag wedstrijden starten. Maar ja, ernstig trailerlaadprobleem los je niet zomaar op helaas.
Volgend jaar wil ik misschien nog Annemarie vd Toorn proberen en als dat niet lukt is het klaar met de trailer. Dan maar niet...

@Amanda: Annemarie v.d. Toorn heb ik op Horse Event gezien en lijkt me echt een aanrader. Wat wellicht ook kan werken is de trailer voorzien van een vaste voerbak en je paard daar voorlopig af en toe eens zijn muesli in te geven in plaats van in zijn stal. Hij hoeft dat alleen zijn trailer in voor leuke dingen. Hier moet je natuurlijk wel de tijd en een aangekoppelde trailer voor hebben met inpandige voerbak ;)
Wat ik bij AvdT een eye opener vond is dat mensen vaak te breed voor hun paard uitlopen, waardoor dat paard het idee krijgt dat hij in een trailer van 40cm breed moet lopen. Een paard neemt de ruimte heel anders waar dan wij.

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:44

Diesel1992 schreef:
Oooh Haffiepower wat leuk!! Super goed op t NK!

Ik weet nog niet of ik wedstrijden wil gaan rijden.. We hadden Bonny eigenlijk gekocht om lekker de bossen in te gaan en te ontspannen.. Maar ze is zon leergierig paard! Ze doet super haar best!

Voor Bonny had ik een 4jarige quarter.. Geweldig beest maar totaaal geen klik! Met hem was het de bedoeling om echt wedstrijden te gaan rijden! Iedereen kon er zo mee wegrijden bij wijze van.. Behalve ik! Toen stond ik even op t punt om helemaal te stoppen! Mn vriend heeft me toch weer over kunnen halen om mn oh zo belangrijke hobby niet zomaar op te geven!

Ik ben benieuwt hoe ze het over n half jaartje doet!

@Diesel1992: Ja was leuk en spannend mee te doen aan het NK. De 4e plek was een goede middenmoot, dus geen uitblinker. Ik stond daar samen met Cowboy Berend die 5e werd met zijn Haflinger in de Trail :)
Uiteraard zeg ik ga met Bonny lekker op WRAN wedstrijden starten: hoe meer western haffies in de sport, hoe leuker ik het vind :) en als je in de gelegenheid bent moet je volgend jaar zeker naar het Haflinger weekend Ermelo komen (kijken of meedoen) *\o/*

P.S.: leuke vriend heb jij. Heel verstandig, niet je beste hobby eraan geven ;)

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:52

Zeker spannend!! die van jou doet echt niet onder voor die Amerikanen dan haha!

Ik zal me eens n beetje gaan verdiepen in de WRAN! Daar weet ik dus echt heeelemaal niks van! Heb alleen n onderling reining wedstrijdje gereden en de schietberg vorig jaar met n bijrijdpaard!

Mn vriend is heeeel verstandig! Zit ook iedere avond in de bak als ik aant rijden ben! Samen met ons dochtertje van anderhalf jaar oud! Ze moet straks vroeger naar bed dus moet een van ons wel thuis blijven! Hij stelde voor om om de dag af te wisselen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:05

HaffiePower schreef:
Amanda schreef:
Mooie foto! Leuke haf!

@Amanda: Annemarie v.d. Toorn heb ik op Horse Event gezien en lijkt me echt een aanrader. Wat wellicht ook kan werken is de trailer voorzien van een vaste voerbak en je paard daar voorlopig af en toe eens zijn muesli in te geven in plaats van in zijn stal. Hij hoeft dat alleen zijn trailer in voor leuke dingen. Hier moet je natuurlijk wel de tijd en een aangekoppelde trailer voor hebben met inpandige voerbak ;)
Wat ik bij AvdT een eye opener vond is dat mensen vaak te breed voor hun paard uitlopen, waardoor dat paard het idee krijgt dat hij in een trailer van 40cm breed moet lopen. Een paard neemt de ruimte heel anders waar dan wij.

Hoe lief bedoeld ook, alle gangbare tips heb ik al geprobeerd, er zijn al 5 professionals bij geweest en de laatste keer kon ik zelfs zijn been met 20 nietjes bij elkaar laten houden.
Ik waag me er zelf niet meer aan :n

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:06

Hier in de buurt ook probleem paard met trailer, maar op een klein vrachtwagentje 2paards loopt ie wel op.
Proberen misschien maar ik weet aan de kant kunnen de meesten het wel. En ik weet dat het heel vervelend is, Wouke vindt het nog niet leuk maar gaat nu wel mee.
En als je heel veel geld hebt (ben ik een liefhebber van maar) Monty Roberts laten komen.