Sportpaardje M1 (haflinger) verkopen of houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:39

Paganx33 schreef:
Je paard weg doen voor zo iets kleins ? Als je echt om je paard geeft dan ga je het probleem aanpakken en gewoon blijven trainen. Elk paard heeft wel een minpuntje dat beter kan denk ik, dus als je een nieuw paard hebt kan het goed zijn dat hij/zij ook iets heeft dat niet aan je wensen voldoet. Probeer het zelf en als het niet lukt vraag hulp. Maar ik zou een vriend nooit opgeven, en er gewoon alles voor doen :)

Mee eens!

Als alleen dat het probleem is, zou ik er niet eens over twijfelen om hem te houden of niet.
Zie het als een punt waar je aan moet werken!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:43

super knap van je dat je die uitdaging wilt aangaan. Toch zou ik als hij niet vlot aan het been is, het overwegen om te scheren. Wij hebben zelf een exmoor combi gehad die bij de pony's in het M2 startte.
Als we die niet schoren dan konden we ook geen voorwaartse drang verwachtten. Tenslotte ren ik zelf ook niet in een Eskimo pak rond. Ze hebben vaak een hele dikke lange vacht (koudbloed). En echt dat is zo geen pretje. Toen we gingen scheren was het probleem opgelost. Nou heel veel suc6 met je knappe haflinger :D

esther_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:33

Ik zag mijn oude topic...

Voor wie het (nog) leest, we zijn inmiddels 2 keer gestart in de klasse Z1 en beide succesvol met winst naar huis gekomen.
Na een succesvolle zomer in de klasse M2 (2x als 1e weten te eindigen tussen de paarden ;) ) hebben we nu de overstap gemaakt naar het Z1
De eerste keer reed ik een koudbloedwedstrijd en vorige week zaterdag tegen de 'grote paarden' selectie kring midden limburg 11e vd 23 met 210 *\o/* me verry happy *\o/*

Dus, de aanhouder wint! Met de juiste begeleiding heb ik mijn doel bereikt en ben er apetrots op! :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... c1b3fa46ba

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 06:55

*\o/* super dat je volgehouden hebt. Zo zie je maar.............dat had niets te maken met Haflinger zijn.

Onze blondjes doen het prima :D

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 07:22

Kijk dat zijn nog eens leuke berichten! Jullie mogen beide trots zijn op wat jullie hebben bereikt!

kiddokids

Re: Sportpaardje M1 (haflinger) verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:07

Wow wat super tof zeg...
Stoer..
Succes verder in de z1

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:26

Dit is nog eens goed bericht! Wat super dat jullie nu Z rijden en zo zie je maar weer dat hard werken echt loont! Succes :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:36

Wat gaaf!! Goed dat je hebt doorgezet. Hoe heb je het zweep en binnenbakprobleem opgelost?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:38

Wat goed TS! :D

esther_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 12:28

Dankjulliewel voor de positieve reacties! :D

Ik heb haar vorig jaar herfst voor het eerst geschoren (toch maar, toen was ze 9 jaar oud) en dat is heel erg goed bevallen! Ze kreeg daar echt looplust van, zelfs soms teveel. Die looplust kon ik omzetten in arbied er gebruiken om haar mee voor mijn been te maken, krijgen en houden. Ik heb heel de klasse M1 en bijna de hele M2 zonder zweep op mijn paard gezeten, zowel training, les & wedstrijd. Alleen zo kreeg ik het voor elkaar zelf consequent te blijven en haar te leren voorwaarts voor het been te zijn. Het is echt niet eenvoudig hoor, het is een hele klus geweest.

In het eind van de klasse M2 ben ik mijn zweep er weer bij gaan pakken, maar niet om haar voorwaarts te slaan, helemaal niet zelfs, maar om haar de verzameling aan te leren. Nu 'kietel' ik met zachte tikjes boven op de billen waardoor ze haar achterbeen langer van de grond afhoudt en leert zitten en verzamelen. Ze reageert hier super goed op (en soms geiriteerd) en dat terwijl ze eerst niet vooruit te slaan was.
Ik heb inmiddels een heel ander paard. Door de training is ze in haar geheel beter voor elkaar, aan mijn been en op twee teugels, dit maakt dat ik het kijken in de vreemde binnenmaneges best goed zelf op kan lossen, doordat ze beter aan de hulp staat. Ik moet zeggen dat die stang ook wel helpt hoor, als ik beide handen naar binnen plaats, voelt ze de scharen tegen haar lippen en dat werkt ook al goed om haar op haar plek te houden, dan heb ik nog niet eens druk op de stang. Maar je hebt wel meer controle met die stang.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:27

Dit is een heel bekend verhaal :wow:
Hier ook een haflinger die een zweep probleem heeft, zonder zweep hoef ik niet op te stappen terwijl ik me zweep amper gebruik :? (alleen als ze stout is }:) )
Dit geeft mij ook weer de moed, dat ze het toch wel kunnen en oefenen en nog eens oefenen dan maar :j

Knap dat het je toch gelukt is en je doorgezet hebt :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:30

Solleke_Noah schreef:
Lijkt me dat je net een uitdaging en iets voor te trainen hebt, toch? :) Het probleem van inkakken zonder zweep kan je ook krijgen met een 'echt' dressuurpaard.

O ja, zeker weten. De meesten die naar het M gaan kennen het "probleem". Meid, het is gewoon een rijtechnisch probleem. Je haf is niet aan het been. Looplust kun je opwekken en verder is het een kwestie van gehoorzaam maken "aan je been". Dus het ligt niet aan je haf. Als je hier doorheen weet te komen, dan heb echt wat geleerd :D :D :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:32

Hahaha, ik zie dat ik weer es niet het hele topic heb gelezen. Succes verder!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:47

Super! Knap gedaan! :D Wij hebben op dit moment precies hetzelfde probleem, geduld en consequent zijn zal ons moeten helpen ;)

esther_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 17:19