Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:46

Alleen jammer dat de rest van dit topic zo ver woont! Ik had jullie ook graag allemaal eens gezien. Wie weet komt dat er ooit van!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:48

Ympi schreef:
arankeng schreef:
Wauw formera ziet er goed uit met dat baluw en het rijden gaat netjes zeg, alleen heb ik het idee dat ze niet echt actief is?!

Ze was wel actief maar ze liep gelukkig op dat moment héél traag! Foto's zijn allemaal van de laatste 10 minuten en toen moest ik blijven dooorzitten, laat me dat eerst maar traag oefenen voor het sneller gaat! Voelde ook traag maar op film loopt ze nog wel cva vind ik!

Ok haha dan snap ik dat ;)

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:52

We organiseren een in Belgie haflinger weekendje :d

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:21

hiii meiden,

vanochtend op stal geweest, stalletjes uitgemest pony's op de stapmolen.
niet zoveel gedaan dus..

Marga succes met de verhuizing.
Wieneke jij ook veel succes met de verhuizing.
Ympi leuke foto's meis, en zie echt vooruitgang. wel zoals er al gezegt word vind ik hem niet erg actief zeker in de achterhand niet.

Wel wil ik in het algemeen even een berichtje sturen:
LATEN WE ALLEMAAL EVEN ONS BEST DOEN EN HET ECHT OVER ONZE HAFLINGERS HOUDEN.
WIL JE ANDERE DINGEN MET IEMAND BESPREKEN STUUR DAN IEMAND EVEN EEN ''PB.''..

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:01

Op dat actieve heb ik al antwoord gegeven eh Jodie :) Wanneer krijgen we nou foto's van jouw mooie poown in actie te zien?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:41

Formera ziet er goed uit, vind dr in vergelijking met eerdere fotos wel actiever geworden

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:52

ik ga ook maar een mee praten, maar eerst even voorstellen.
Ik ben kim en 36 jaar. Ben getrouwd al 13 jaar en heb een dochter van 8 jaar. Ook zij doet rijden al is het nog niet fanatiek. Heb sinds 4,5 jaar weer een halinger merrie met de naam nelleke. Op papier heet ze nel van de dreef en komt van oorsprong uit heythuysen. Haar moeder is ria van de sterrebos en haar vader nobleman of tudor oaks. ze is 9 jaar en ruim 1.50m. We doen geen wedstrijden, maar gewoon lekker buitenritten. Vorige week heb ik de achter ijzers eraf laten halen om te kijken hoe dat ging met de buitenritten, maar dat was achteraf geen goed idee. Gisteren ben ik twee uur naar buiten geweest en ze ging steeds korter lopen, dat ik de smid al gebeld had voordat ik terug was bij de wei. kon echt merken dat het haar pijn deed. dus vandaag kon hij al komen en madam staat nu weer heel vrolijk te kijken. hoop in het weekend weer met haar een onspannen buitenrit te kunnen maken al dan niet met dochterlief op haar rug.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:10

Welkom Kim!

Ik zal me zelf ook even voorstellen aan de nieuwelingen.
Ik ben Aranka bijna 17 jaar en verzorg een haflinger Sandra van 21 jaar, we rijden niet meer fanatiek maar gewoon voor de lol. Dit is nog maar voor een jaar want ze wordt verkocht, de koop is nog niet rond maar er zijn geïnteresseerde.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:31

wat ga je dan doen als ze verkocht is.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:34

Stuur wel even een PB zo houden we het hier ontopic.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:59

hallo allemaal !

Maureen en Angel:

Vandaag hebben Angel en ik lekker gereden, man wat ging ze weer super. Ik word echt met de dag trotser op der <3 daarna heeft ze lekker voer en een flinke kilo aan wortelen gehad :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:38

Marga en Sacha:
We zouden vandaag gaan verhuizen, alles al geregeld, maar daar op stal aangekomen zag ik een aantal dingen die niet naar wens waren en heb alles gecanceled. Pfffffffff wat een dag vandaag..............

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:42

Dus je haat helemaal niet naar die stal of stel je het uit? Waarom dan

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 22:12

@Aranka, nee ga daar niet heen nee. Toen ik daar ging kijken stond er een pak kuil maar was nog helemaal dicht. Nu vanaaf stond er een pak kuil echt helemaal beschimmeld en vies. er liepen 3 pensionklanten die dus met eigen hooi aan t zeulen waren. Er waren schone en vieze stallen, de vieze stallen stonden vol pension pffffffffff de bak was nat met plassen erin. Ik dacht neeeeeeeeee dit word hem niet, ik ga Sacha hier niet zetten. Mijn eigen stal is verhuurd vanaf 1 okt. dus heb nog een maand pfffffffffffffffffff

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:22

Nou dan heb je helemaal gelijk! Het klinkt echt niet best!
Heel veel succes met zoeken naar een nieuwe stal dan!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:17

Tjee Marga wat een domper. Was dat niet zo toen je bent gaan kijken?

Welkom aan iedereen die nieuw is!!

Annemarie en Storm;
Eingelijk is het Storm met de vriendinnen van Annemarie, want ik was er niet. Wat ik van hun heb gehoord is Storm erg braaf geweest de afgelopen 2 dagen. Hij hinnikt nog wel heel veel en is af en toe als je net weg bent wat druk op stal maar verder heel braaf. Hij is al gelongeerd, staat lekker op een klein weitje, staat in de paddock met zijn oom, is gisteren wezen buiten rijden met mijn verzorgster. Kortom hij doet het prima daar. Vandaag ga ik weer lekker zelf, vanmiddag rij ik een puzzelritje. Begeleid een jonger meisje met een manegepony dus ze hebben daar wel wel vertrouwen in me aangezien ik daar net 2 dagen sta haha. We gaan het zien, het is niet zo'n groot rondje dus leuk om mee te beginnen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:07

Pff balen marga!

K ga zaza nu verhuizen en vanmiddag ga ik ws een friese stermerrie van 1.67 rijden :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:45

Marga en Sacha:
Vanmorgen bij een andere stalling gaan kijken, jullie geloven het nooit maar t is bij mij in de straat hahaha. Het is een springstal die geen pensionklanten heeft maar ik ben er gewoon naartoe gegaan en jawel ik mag komen met Sacha. Ze hebben een buitenbak, die is niet zo goed hoor, maar ook nog een kleine binnenbak, een poetsplaats met warm en koud water, een stapmolen en longeerbakje. Sacha krijgt een stal met aan 1 kant tralies zodat ze naar buiten kan kijken en er zit een halve deur in. Ze hebben veel weide dus ze mag lekker veel naar buiten. En het hooi zag er super uit. Binnen in stal is het wel wat rommeliger en donkerder dan dat ik gewend ben maar ik denk dat Sacha het daar wel gigantisch naar haar zin gaat hebben. Ze heeft een stal aan de uitgang naar de buitenbak en de weides, deur die altijd open staat en aan de andere zijde staat er een roldeur open, dus luchtig genoeg zou ik zo zeggen. We gaan dus vandaag nog verhuizen. Jullie horen vanavond hoe het is gegaan. Zo'n luxe voor mij op 2 km afstand van stal hahaha.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:02

@ Marga Wauw. Soms kan zoiets zomaar ineens heel dicht bij zijn. Is wel fijn dat je toch nog wat gevonden hebt. Hoop echt dat Jij, Sacha en je bijrijdster het naar jullie zin krijgen.

Welkom aan alle nieuwe mensen.

@ Zaza Spannend verhuizen veel succes en veel plezier met het rijden van de fries.

@ Formera Zijn erg leuke foto's. Ik vind het er heerlijk ontspannen uitzien.

Harmanda en Heidi.
Ik ben gister niet geweest naar Heidi. Ik zou vandaag les hebben maar heb het afgezegd vanwege haar been. Vond het oneerlijk tegenover Heidi. Hele week alleen maar beetje beweging gehad en nu hard gaan trainen. Nee... Als haar been goed lijkt ga ik vandaag even een klein buitenritje maken. Lekker relaxen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:34

Wieneke & zaza
zaza is verhuisd :) ze deed niet moeilijk, had ook niet anders verwacht, ze stond prima op dr gemakje in de buitenbak

al mn leren spullen net even gevet en dan straks naar de fries

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:50

Wieneke: Wat fijn dat de verhuizing goed ging en veel plezier met het rijden van de fries ;)

Marga: Waauw lekker dichtbij. Ga je Sacha van uit je huis zien? Best luxe ja.
Ook jij veel plezier met verhuizen ;)

Harmanda: Ik hoop dat het been van Heidi over is, dan kan je een lekker buitenritje maken.

Josien en Shakira.
Gister ging met broer en me vader mee naar shakira. Echt grappig me broer vind haar ook heel lief en hij ging haar longeren. Wel leuk om te zien want ze weet dat ze bij mij echt moet werken maar bij me broer ging het even een paar tandjes lager hahah :P . Me pa had me stal gedaan en ik ging de paddock doen. Handig hoor :D. Vandaag ga ik niet naar shakira. Ik heb familiedag. Ik heb der zin in :D.
hier wat foto''s
Afbeelding
Afbeelding
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 00901.jpg/

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:21

@Marga je krijgt het dan toch best luxe zo dichtbij.

@wieneke veel plezier!

@Josien leuk dat je familie zo mee werkt! Hier moeten ze er niks van weten. Kan je ze niet even komen overtuigen :P

Aranka en Sandra:

Sandra en ik gingen vandaag helemaal "western". Heb even de neusriem van haar hoofdstel afgehaald, en dat staat haar super! Ik zal straks even foto's uploaden.
We hebben ook voor het eerst in tije een galopje gedaan...... Mevrouw werdt hartstikke enthousiast maakte een snelle wending en VLATS daar lag ik! Net naast de plas gellukkig. Heb het zadel er af gehaald, er op geklomen en ben de grote wei in gegaan, en ze gedroeg zich SUPER!! Geen een poging tot wegsprinten! Zo trots op mijn omaatje!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 19:40

@Aranka, das wel goed zeg dat je er meteen weer op bent gegaan.

@Josien, Nee dat kan ik niet hahaha, maar het is echt super dichtbij

Marga en Sacha:
Vanmiddag Sacha verhuisd, dametje stond binnen 5 min. op de trailer. Ik dacht dat wordt wat een nieuwe stal, ze heeft tot nu toe 24/7 buiten gestaan. Maar echt ze was super. Daar aangekomen keek ze haar ogen uit maar liep heel moedig achter het vrouwtje aan de stal in. Hiervoor had er een merrie gestaan die slobber op had en dat zat nog wat aan de staldeur, nou die staldeur is nu helemaal schoon gelikt hahaha. Ze ging daarna meteen stro staan eten, ben benieuwd of er morgen nog wat in haar stal ligt. Ze stond heel relaxed, deed helemaal niet moeilijk en heeft totaal geen stress. Wat een braaf paard. Heb mijn kast netjes ingedeeld en alles opgeruimd. Morgen ga ik kijken hoe het gaat in de wei. Ze krijgt een grote weide helemaal voor haar alleen. Als ze eenmaal gewend is mag ze misschien bij een ander paard in de wei. Maar dan moet ze wel braaf zijn want staan alleen maar dure sportpaarden hahaha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:53

Gelukkig heb je je geen pijn gedaan Aranka. Ben benieuwd naar de foto's.

Leuk dat je broer Shakira zo leuk vindt.

Hoe was het been van Heidi vandaag?

Sascha dus toch verhuist vandaag en ook nog zo lekker dichtbij. Fijn dat de eerste momenten en indrukken goed zijn en ze zo lekker relaxed is. Morgen dus de wei verkennen.

An en Storm;
Na 2 dagen niet te zijn geweest kan ik niet anders zeggen dan dat Storm het ook prima doet op zijn nieuwe stalling. Hij hinnikt nog wel regelmatig en hard en hupst/steigert een beetje als zijn buurpaard weg gaat maar verder kan ik er alles mee. Onder het zadel en aan de hand is hij gewoon weer superbraaf.
Vandaag mee gedaan met puzzelrit. Was meer een soort spelletjesdag, maar het was wel echt super gezellig en heb ook nog een grote doos merci gescoord aangezien ik met mijn teamgenootje de tweede plaats heb behaald haha.
Morgen ga ik maar eens een lekkere buitenrit maken en de omgeving een beetje verkennen. Is mooi gebied ook om buiten te rijden dus ben benieuwd.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:19

Ben benieuwd naar foto's aranka!