Haflinger Weekend Ermelo 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:35

Weet iemand toevallig vanaf hoe laat je de paarden op vrijdag mag brengen naar het KNHS-centrum? Ik heb een box voor vrijdagnacht en zaterdag overdag. Dan weet ik een beetje hoe mn schema vrijdag gaat lopen :P

S_uus

Re: Haflinger Weekend Ermelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:22

Hmm geen idee eigenlijk ben nog nooit blijven slapen. zal eens kijken op de site dan.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:44

Ja, ik kon het niet vinden op de site maar misschien kijk ik eroverheen! Ben gister op het KNHS-centrum geweest. Slik.. Das groot! Wel heel gaaf! Hoop dat ik de weg niet kwijt raak hihi..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:28

Nee joh je hebt de route zo te pakken :Y)

Kreeg een mail over de buitenrit dat er vet weinig meedoen, das jammer.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:12

De buitenrit is de laatste jaren dan ook niet meer wat hij voorheen is geweest. Ik rijd nu al 12 jaar mee met de buitenrit en eerder was de rit langer en gingen we onderweg picknicken. Eten en drinken ging mee op de wagen, fruit, slaatje, enz. en we waren dan ook vaak niet eerder dan 16.00u weer terug op het KNHS centrum. Je had dan zo'n 25 km achter de rug, maar had wel de mooiste plekjes van de Veluwe gezien.
Nu is het een "race" rondje van hooguit 15 km en ben je net na de middag al terug om daar je broodje te eten. Gezellig voor de crossers en springers, die zijn er ook, maar het echte sfeertje met de groep waarmee je onderweg was is er niet, want de meesten zijn de paarden nog aan het verzorgen en pakken alvast in.
Ik ga dit jaar ook voor het eerst crossen, omdat ik het rondje heide inmiddels wel ken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:17

Wij gaan ook naar ermelo en doen zaterdag mee aangespannen dressuur en vaardigheid en spiegelparcours en zondag doen we onze eerste crosstraining, vrijdag gaan we er al heen en ik denk dat we er om 14:00 uur zijn

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:00

Weet één van jullie misschien welke onderdelen er zitten in de vaardigheid onder het zadel? Kan het tot op heden nergens vinden, ben wel benieuwd, dan kan ik nog even oefenen :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:04

Eerst jaar dat wij meededen moest je ook skippyballen met je pony een hindernisje springen en door sliertjes gordijn heen, een pop via je pony naar de andere kant op de stoel zetten (van rechts over de hals van pony naar links)

En vorig jaar in de achteruit tussen balkjes door, ook een sliert gordijn geloof ik
Zal even het topic opzoeken van 2009 voor je .

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:05

Oke dank je ik wacht op de topic....... Dan moet ik nog even oefenen hihih met die slierten. Las dat er ook nog een parcour op de site kwam te staan......?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:06

suffie schreef:
De buitenrit is de laatste jaren dan ook niet meer wat hij voorheen is geweest. Ik rijd nu al 12 jaar mee met de buitenrit en eerder was de rit langer en gingen we onderweg picknicken. Eten en drinken ging mee op de wagen, fruit, slaatje, enz. en we waren dan ook vaak niet eerder dan 16.00u weer terug op het KNHS centrum. Je had dan zo'n 25 km achter de rug, maar had wel de mooiste plekjes van de Veluwe gezien.
Nu is het een "race" rondje van hooguit 15 km en ben je net na de middag al terug om daar je broodje te eten. Gezellig voor de crossers en springers, die zijn er ook, maar het echte sfeertje met de groep waarmee je onderweg was is er niet, want de meesten zijn de paarden nog aan het verzorgen en pakken alvast in.
Ik ga dit jaar ook voor het eerst crossen, omdat ik het rondje heide inmiddels wel ken.

Hmm jammer zeg, crossen leek mij ook wel wat maar Asra is best rillerig en ik heb de spullen daarvoor niet voor elkaar.
Wel beenbescherming genoeg maar niet tape enzo en ook geen bodyprotector eigenlijk...

Ik heb een mailtje terug gehad waarin stond dat er ook vaak ritten georganiseerd worden dus misschien moet ik dat eens doen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:06

Normaal komt dat inderdaad online :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:09

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:17

Mooie foto's bedankt voor de topic!!!! Zal deze week eens even wat oefenen. Heb er veel zin in het weekend!!! Ik start in de B dressuur (zonder startkaart), 70 cm springen en vaardigheid. Vorig jaar heb ik voor het eerst mee gedaan, super mooi zo'n dag. Was toen nog 2e met de dressuur en 1e van het springen 70 cm super blij!!! Kijken hoe het dit jaar gaat, heb er in iedergeval zin in!!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:33

Graag gedaan, wat hadden we een lol haha.
Vond het vorig jaar minder dus vandaar dat wij dit jaar niet meedoen aan vaardigheid.

Oh kijk jij hebt ook een mooie dag voor de boeg :D
Leuk he gehuldigd worden in de parade :j

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:38

Ja dat is erg leuk gehuldigd worden in de parade!!!! Vorig jaar heb ik mee gedaan met bestgaand rijpaard, maar dat vond ik niet zo leuk om te rijden. (mijn haffie is ook geen uitblinker in haar gangen), dus leek het mij wel grappig om mee te doen met de vaardigheid. Het klopt toch dat het dit jaar is met opgaven. Bij het springen is het volgens mij ook opgeven op het bord en niet volgens de volgorde van de startlijst??

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:41

Hoe bedoel je precies?
Je moet iig zelf richting vaardigheid rijden hoe het met springen gaat weet ik niet .

Bestgaand rijpaard heb ik ook meegedaan, we waren toen nog B en moesten tegen Tirana, nou ja dat red je nooit omdat zij er natuurlijk veel meer uit kan rijden en haar pony sterker is .
Vond het overigens wel leuk.

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:43

Ik bedoel, dat je je bij de ringmeester moet opgeven wanneer je wilt starten. Het gaat toch niet op de volgorde,die op de startlijst staat. Doe jij ook mee met de vaardigheid?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:51

Nee dit jaar niet , vond het vorig jaar niet zo leuk .
Ja dat klopt.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:56

Hihi, dat vaardigheid lijkt me ook wel grappig! Vond alleen dat hij de 25e al genoeg moet doen :P Ben heel benieuwd hoe Arlie de dag door gaat komen. Of tie juist moe is, of dat hij juist energie heeft..

@yhultink, waarom vond je bestgaand niet leuk? Ik vraag me af wat ze van Arlie zn gangen vinden. Zn voorbeen mag hij wel ruimer wegzetten maar zn achterbeen is meestal wel mooi actief. Ach, we will see!!

Ik denk dat ik een hele baal hooi mee moet nemen! Voor 's avonds en dan ook nog overdags. Eens kijken hoe we dat allemaal in de auto gaan zien te proppen :')

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:03

Ik vond het bestgaand niet zo leuk, je rijd een beetje rond, zonder actie. Daar hou ik meer van. Was wel leuk om mee te doen, maar ze heeft geen spectaculaire gangen. Springen en cross is meer ons ding!!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:33

Ooh oke! Ja, dan is het logisch dat je het minder leuk vond!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:42

De definitieve startlijsten staan onmine, met nog enekele belangrijke wijzigingen.
Let goed op!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:02

Geeft bij mij pagina fout aan.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:16

Denk dat hij het nu wel doet. Bij mij iig wel!

Poe heeey, dikke stress bij mij net! Er staat dat de ringen 4 en 5 verplaatst zijn naar het gras en aangezien er bij de vorige startlijst stond dat ik in ring 4 en 5 moest starten, was ik toch ff aan het stressen. Arlie heeft namelijk geen ijzers met stiftgaten. Hij staat voor op ijzers.. Dus ik dacht: dat wordt niets meer, afmelden die hap! Totdat ik zag dat B zonder startkaart nu in ring 2 en 3 is.Gelukkig!

Mn tijden zijn wel veranderd. Moet nu om 10.08 uur en 10.38 uur (als ik het goed onthouden heb). Het bestgaand is ook verplaatst van 13.30 naar 11.30 uur. Mijn groep iig. De 2e groep is ook eerder nu. Jammer, vond de tijd ertussen wel fijn maar het is niet anders!

Als er meer mensen niet in het document kunnen, geef maar een gil. Dan kijk ik ff ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:50

Op beide laptops krijg ik deze melding -:(-

Oh dat scheelt!
Ik heb Asra nu voor de 2de ronde op ijzers dit jaar voor het eerst, bewust met stifgaten omdat ik op een volte middengalop moet tonen en dat durf ik niet als het geregend heeft op gras.