laat je aparte coupe zien van je haflinger..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:22

Ik laat mijn pony haar 'aparte' coupe maar niet zien... :o
Er waren een paar happen uit, dus ik dacht: laat ik alles eens mooi gelijk maken en dan laten groeien... Is véél korter uitgevallen dan gepland, en nog schuin ook (na een paar keer proberen corrigeren, waardoor het helemaal een ramp is). ;(
Aan mij is geen kapper verloren gegaan. -O-

Hopen dat pony's manen een groeispurt maken...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:22

Hahahah!

Die is goed!!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:40

Aranel schreef:
Wauwww _bitje_ die vlecht is echt mooi :D
Ga ik ook eens proberen! Hoop dat m'n peerd niet in paniek raakt als ik er zo op ga zitten :o (heb een fries).

Maar, je zegt dat je de ene helft naar links doet en de andere naar rechts, dan heb je toch maar 2 delen om te vlechten? :o?

Boven aan bij de oren pak je 3 plukken. Daarna pak je elke keer een pluk bij en die pak je aan de zijkant en niet in het midden. Dus een scheiding is goed. Snapie ? :D

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:58

Zo gaan wij als we sjeik op pad gaan!
Afbeelding

In het 'wild' zitten ze zo (dubbele manen)
Afbeelding

LuffB

Re: laat je aparte coupe zien van je haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:07

ook origineel wouterpaard! gaaf hoor

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 09:11

wouterpaard die is gaaf je vlecht

he wendy die is toch ook paard

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:56

Zo wouterpaard die is ook heel gaaf!

Ik heb vandaag weer geprobeert een vlecht erboven op te doen.
Afbeelding

En paard helemaal, en na bij het draven ging ie er helemaal uit. *snik* Dus ik moet hem echt strak vlechten maar dat is echt moeilijk met zijn manen omdat ze zo dik zijn.
Afbeelding

En zijn manen normaal
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFGCSQUL.jpg

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:56

Aan wie mijn reactie onbeschoft vinden, jullie hebben gelijk maar ik hou het erbij, sommige kapsels zijn zo reommelig dat ik ze echt moeilijk als mooi kan beoordelen (ik kan trouwens niet geloven dat jullie eerlijk zijn als jullie die rommelige vlechtjes mooi vinden). Hier worden meningen gevraagd en voor zover ik weet zijn we nog altijd in een land van vrije menigsuiting. Ik ben niet de persoon om 'ooohhs' en 'aaahhhs' te roepen als ik het niet meen. (dat laat ik aan de pennys over). Er zijn heel mooie hengsten- en andere vlechten, ik zou het bijlange niet kunnen, toch vind ik een haflinger en andere paarden in het algemeen ook, het mooist met wapperende manen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:20

Maar er is ook niemand die vraagt, goh Kasztanka, wat vind jij van dat kapsel ? :) Je hebt ook de keus om niet te reageren.
Bovendien heeft ieder z'n eigen smaak, dus waarom zou je iemand willen kwetsen omdat jij perse jouw mening wilt uiten?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:39

LuffB schreef:
wow, hoe die je die hengstenvlecht onderlangs? Ik vind hem heel erg gaaf!

Bedankt nog voor het posten van een foto met knotjes, was benieuwd hoe het eruit zou zien:) Zal even een foto zoeken van een haflinger die ik rij. Gewoon los
(ik ben het niet, dit is de eigenaresse, heb wel toestemming voor het plaatsen;))
Afbeelding

en verder natuurlijk de losse vlechtjes, merrie vlecht en niet te vergeten de mislukte hengstenvlecht. Helaas nog niet goed in staat om deze goed strak te krijgen wegens kramp in mijn vingers van de dikke manen, haha

Bij een gewone hengstenvlecht leg je de plukjes OVER elkaar heen, bij een onderlangse vlecht doe je ze onder elkaar langs.. dus uh.. in zijn achteruit vlechten zegmaar ;) dan komt de "onderkant" van de vlecht bovenop te liggen.

Ik heb trouwens nog niet gezien dat iemand met de vlecht bij de schoft begint en dan naar boven vlecht richting hoofdstel! Klinkt ook heel raar.. maar ben benieuwd of dat zou lukken?

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:46

OK, je hebt gelijk. Ik zal mijn mening wat nuanceren.
@Deena, ik vind je vlechten op zich mooi en strak gemaakt, alleen een beetje spijtig van de losse, korte haartjes op de manenkam zelf, die je onmogelijk mee kon invlechten. Ik heb geen ervaring met invlechten en kan je dus geen raad geven om die rommelige indruk wat te verbeteren. Mss kunnen die zotte haartjes op de een of andere manier "geplakt" worden, met een gel of zo. Je pony is op zich mooi genoeg, laat zijn manen gewoon wapperen in de wind, totdat àlle haren lang genoeg zijn om mee in de vlecht genomen te kunnen worden. Succes

Sorry, voor mijn eerdere reactie, ik had een slechte dag (nieuws gekregen van een vriendin dat haar paard moet ingeslapen worden)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:47

xxelviraxx schreef:
Zo wouterpaard die is ook heel gaaf!

Ik heb vandaag weer geprobeert een vlecht erboven op te doen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGV8G4CL.jpg[/

En paard helemaal, en na bij het draven ging ie er helemaal uit. *snik* Dus ik moet hem echt strak vlechten maar dat is echt moeilijk met zijn manen omdat ze zo dik zijn.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6DY68AI.jpg[/

En zijn manen normaal
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFGCSQUL.jpg

ziet er toch al netjes uit, alleen inderdaad iets beter je best doen met het strak vlechten, totdat je pijn in je handen krijgt :+
Teminste dat doe ik altijd :P

Hier nog een 'gewone' hengstenvlecht van Beau
Afbeelding

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:47

LuffB schreef:
wow, hoe die je die hengstenvlecht onderlangs? Ik vind hem heel erg gaaf!

Ik ben toen met dit topic een heel eind gekomen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1111707&&hilit=hengstenvlecht+pektouw&start=25 En dan vooral pagina 2 daar staan foto's met uitleg bij.

Het is wel belangrijk dat je niet te kleine plukjes erbij pakt anders gaat de vlecht golven (had ik eerst altijd) maar te groten is ook weer niet handig. Verder ook goed strak vlechten. En heel veel oefenen! Uiteindelijk heb je het te pakken en vlecht je net zo makkelijk onderhands als bovenhands :)

Ik vlecht Sil altijd als ik ga rijden omdat ik haar manen anders zo in de weg vind zitten dus daardoor kon ik al veel oefenen natuurlijk :')

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:20

Kasztanka schreef:
Wat een rommelig kapsel deze laatste fotos, echt niet mooi. Ik vind de sportcoupe ook erg lelijk, zo recht afgeknipt, zo hoort het echt niet. Paardenmanen mogen normaal gezien niet met een schaar bewerkt worden, het resultaat is alles behalve natuurlijk. Een haflinger staat uiteindelijk het mooist met een natuurlijke look, lange manen mooi uitgeborsteld en wapperend in de wind. De matjes vind ik op zich wel mooi gedaan, vooral die van de OP.

Scheelt weer dat bij mijn haflinger (die met sportcoupe) helemaal geen schaar in de buurt is geweest :') Daarnaast, gok dat 75% van de paarden met zo'n kapsel rondloopt dus je hele punt ''zo hoort het niet'' slaat nergens op.

En zoals al eerder is aangegeven, wie ben jij om te besluiten wat wel en niet mooi is. Lees net dat je een rotdag hebt gehad, reageer het dan lekker op iemand anders af ipv mensen zo gaan lopen af te kraken, dat siert niemand. ;)

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:46

CoronaLime schreef:
En zoals al eerder is aangegeven, wie ben jij om te besluiten wat wel en niet mooi is. Lees net dat je een rotdag hebt gehad, reageer het dan lekker op iemand anders af ipv mensen zo gaan lopen af te kraken, dat siert niemand. ;)

Ik ben wie ik ben en heb evenveel recht al eender wie om mijn mening te geven. Ik heb mijn excuses aangeboden, jij wilt ze niet aanemen, het is jouw goed recht en duidelijk dat ik je gekwetst heb met mijn oordeel over die afschuwelijke sportcoupe, de waarheid kwetst zegt men wel eens, het was niet mijn bedoeling om te kwetsen maar het is normaal dat je je zo verweert in dit geval. Ik ga er niet van wakker liggen hoor, dat je je pony toetakelt moet je zelf maar weten, gelukkig groeien die manen wel weer en zie je van die ravage binnenkort niets meer. Ik denk niet dat je dat nog eens gaat doen want ik kan me niet voorstellen dat de reacties rondom jou positief zijn. Toch heb ik een vraag: hoe heb je dan in godsnaam die manen zo verschrikkelijk geknipt gekregen als dat niet is met een schaar? Getrokken zijn ze zeker niet, mss met een Solocomb, maar zelfs daarmee is het resultaat toch mooier, mss met een keukenmes?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:52

Ik vind het wel leuk staan die sportcoupe Coronalime :j

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:59

Nouja zeg kaszatanka je praat erover over ze zojuist de oren van haar haflinger heeft afgeknipt, roze plukjes in haar manen heeft gebrand en de voorpluk recht heeft afgeknipt :') Waarschijnlijk gewoon met een kappersmes om haren te snijden zodat het niet zo recht is.

Als je dit afschuwelijk recht geknipt vind ben je vast en zeker nooit op een concours geweest want daar vind je ze nog niet eens zo 'slordig' en natuurlijk geknipt, alleen maar rechter en botter.

'Toegetakeld' :') haha geweldig

@bitje heel mooi die vlecht op de manenkam, die zie ik hier ook niet zoveel. Ik denk dat het echt ligt aan waar je rijdt. Ik hoorde ook al eens dat een bepaalde KL jas ergens door iedereen werd gedragen en hier juist helemaal niet, andersom ook weer met andere dingen. Best grappig :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:04

Hier is de vlecht ook niet zo veel gebruikt, maar ik rijd tussen de paarden en ik kom sowieso nauwelijks koudbloeden tegen, af en toe een Fries maar daar houdt het wel bij op. Wolders losse manen vallen al helemaal op, de meeste hebben het toch vast zitten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:05

Nessie schreef:
Hier is de vlecht ook niet zo veel gebruikt, maar ik rijd tussen de paarden en ik kom sowieso nauwelijks koudbloeden tegen, af en toe een Fries maar daar houdt het wel bij op. Wolders losse manen vallen al helemaal op, de meeste hebben het toch vast zitten.

vind je dat dan niet onhandig rijden? Met losse manen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:12

Ik irriteer me meer aan als er haren uit de hengstenvlecht zakken, hij heeft heel pluche haar en dat zakt er heel makkelijk uit. Af en toe zit ik in de knoop, maar hij heeft nog wel een goede lengte dat het los ook mooi is :) Dat vind ik bij erg lange manen weer minder.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:20

Ik heb indd ook liever verzorgde manen die los hangen dan een half uitgezakt gevlochten kapsel :j Dat vind ik echt vreselijk staan.

Als je bij lange manen last hebt van de haren kan je achter het kopstuk een vlecht maken en een bij de schoft zodat het hoofdstel en je handen vrij ruimte hebben zonder haren uit te trekken.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:27

Kasztanka schreef:
OK, je hebt gelijk. Ik zal mijn mening wat nuanceren.
@Deena, ik vind je vlechten op zich mooi en strak gemaakt, alleen een beetje spijtig van de losse, korte haartjes op de manenkam zelf, die je onmogelijk mee kon invlechten. Ik heb geen ervaring met invlechten en kan je dus geen raad geven om die rommelige indruk wat te verbeteren. Mss kunnen die zotte haartjes op de een of andere manier "geplakt" worden, met een gel of zo. Je pony is op zich mooi genoeg, laat zijn manen gewoon wapperen in de wind, totdat àlle haren lang genoeg zijn om mee in de vlecht genomen te kunnen worden. Succes

Sorry, voor mijn eerdere reactie, ik had een slechte dag (nieuws gekregen van een vriendin dat haar paard moet ingeslapen worden)

Dit komt een stuk aardiger over! Klopt van de afgeschuurde haren, maar als ik nu niet zou vlechten schuurt ze alles eraf. Inmiddels is het rechtoptstaande stuk al 1,5 handlengte lang en heb gister dan ook een matje gemaakt waarin alles erbij gevlochten zat! Zodra ik foto's heb zal ik ze hier plaatsen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:05

ik denk dat Bella der maantjes der af gaaan :=

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:01

Ik vind de lange manen echt mooi! Maar zoooo onhandig! Althans, ik word soms echt gek van de manen van mijn saffie (zie m'n profiel :-) )

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:05

gaaf hoor, maar zijn ze nu recht afgeknipt aan de onderkant? :oo